Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2012 (Anul 24, nr. 6938-6961)

2012-11-15 / nr. 6950

joi, 15 noiembrie 2012 Magazin "Arhiducele Joseph", un diamant istoric, excepțional, de 76,02 carate, a doborât mai multe recorduri mondiale de preț, după ce a fost vândut cu 21,47 de milioane de dolari, la o licitație care a fost organizată de casa Christie's, marți seară, la Geneva. Această sumă reprezintă un record de preț pentru un diamant de culoare D - considerată cea mai bună - și, totodată, un nou record mondial pentru un diamant ce provine din minele Golconda din India, în același timp," Arhiducele Joseph" a fost vândut cu 282.485 de dolari pe carat, stabilind un nou record în acest sens. Această nestemată uriașă, despre care casa Christie's afirmă că este cel mai fin și mai mare diamant Golconda din lume ce a fost scos la licitație, are un colorit și o structură internă perfecte. Diamantul, a cărui mărime se apropie de cea a unei piese de domino, nu este montat într-o bijuterie, însă a fost deja inclus într-o broșă și într-un pandantiv. Acest diamant provenit din minele Golconda, precum Koh- i-Noor, care ornează coroana reginei Marii Britanii, diamantul verde Dresda, diamantul Regent, care este expus la Muzeul Luvru, și diamantul albastru Hope, oferit de Harry Winston celebrului Smithsonian Institution din Washington, face parte dintre diamantele care prezintă cea mai mare puritate. Minele de diamante Golconda sunt în prezent închise, întrucât zăcământul a fost epuizat. Diamantul a fost denumit după fostul lui proprietar, arhiducele Joseph August Viktor Klemens Maria, fiul arhiducelui Joseph Carl al Austriei și al prințesei Clothilde de Saxa- Coburg și Gotha. "Arhiducele Joseph" a doborât mai multe recorduri mondiale Alain Delon pleacă în turneu Celebrul actor va juca într-o piesă de teatru alături de fiica sa Alain Delon, în vârstă de 77 de ani, va susține un turneu în Franța, în primăvara anului 2013, în care va juca alături de fiica sa Anouchka, în piesa "Une journée ordinaire", în care cei doi artiști au apărut deja împreună la Paris în 2011, a anunțat, miercuri, celebrul actor francez. "Am vrut să fac - deși pare o prostie să spun asta - acest turneu în Franța, înainte să mor. E important pentru mine să fac un turneu în Franța, e un lucru pe care nu l-am făcut niciodată", a declarat Alain Delon. "Viața mea se desfășoară la țară, alături de animale, dar vreau să joc și într-un film, începând din martie. Va fi un film dur, așa cum se așteaptă fanii mei, ce va fi regizat de Steve Swisher", a precizat artistul, care speră să joace în acest lungmetraj alături de actorul francez de origine daneză Niels Arestrup. Renașterea bănățeană 15 Un Rolls Royce istoric va fi scos la licitație Automobilul Rolls Royce folosit de prințesa Diana în prima ei vizită oficială în Statele Unite ale Americii, în 1985, va fi scos la licitație pe internet, pe site-ul eBay. Automobilul a fost evaluat de Berman Museum of World History la 2 milioane de dolari, informează publicația americană The Sacramento Bee. Autoritățile au cheltuit 200.000 de dolari pentru a moderniza acest model Rolls Royce deținut de ambasada britanică și fabricat în 1979, adăugându-i geamuri antiglonț și blindându-i caroseria. Totodată, ei au sigilat geamurile împotriva unor posibile atacuri cu gaz, instalând un sistem de comunicare special, care permite pasagerilor să vorbească cu persoanele aflate în afara automobilului fără să deschidă ușile sau geamurile. Automobilul, un model Silver Wraith II, i-a transportat pe prințul Charles și pe prințesa Diana cu ocazia primei ei vizite oficiale în Statele Unite, în 1985. Automobilul argintiu cu interioare din piele roșie este scos la vânzare de Volo Auto Museum pe internet, pe site-ul eBay. 1