Renaşterea Bănăţeană, iulie 2013 (Anul 25, nr. 7135-7160)

2013-07-01 / nr. 7135

DRANATEANA I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7135 - luni, 1 iulie 2013 - 16 pagini - 2 lei www .renaștereajo Război psihologic Prețul grâului acum, când mulți cultivatori sunt dispuși să-și vândă recolta dacă se poate la capăt de lan, pentru că au nevoie de bani și nu doresc să suporte cheltuielile de depozitare, a devenit subiect de adevărat război psihologic. Achizitorii aruncă pe masa tratativelor argumente dintre cele mai diverse, pentru a se vedea cu sacii în căruță fără să se ușureze prea tare la pungă. Ar putea foarte bine, spun ei, să cumpere convenabil grâu din Ucraina, Rusia sau chiar din America de Sud, de unde producțiile foarte mari iau masiv calea exportului către centrul Europei. Astfel de pastile nu sunt neapărat figuri de stil, pentru că, într-adevăr, felul cum se mișcă piața internațională contează mult și la noi, așa cum s-a dovedit în anii din urmă, în situația dată, cei mai mulți dintre depozitari, morari și intermediarii de pe piața cerealieră oferă actualmente sub 70 de bani pe kilogramul de grâu. Preț care nu-i fericește defel pe producători. Anul trecut, cei mai mulți și-au vândut grâul de la 90 de bani în sus și sperau că și pe recolta din 2013 vor primi cel puțin tot atât. "Politica prețurilor este distructivă pentru agricultori. Achizitorii merg pe șantaj și intimidare, aruncând tot felul de idei referitoare la grâul ieftin pe care l-ar putea importa. Pentru grâu oferă 67, 68, 69 de bani și unii cultivatori vând pe aceste prețuri de nimic, pentru că au neapărat nevoie de bani, îi sfătuim să reziste. Să vândă, desigur, cantități care să le asigure sumele de care au neapărată nevoie acum, dar trebuie să reziste și să nu-și vândă toată producția atât de ieftin", le recomandă confraților săi Nicolae Oprea, secretarul executiv al Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș. Continuare în pagina 5 Marea provocare Aleșii timișorenilor mai au la dispoziție doar două luni pentru a-și îndeplini una dintre cele mai importante promisiuni pe care le-au făcut locuitorilor orașului: învățământul de dimineață pentru toți elevii Despre organizarea orelor de curs pentru toți elevii din Timișoara doar de dimineață, așa cum este normal și firesc,se vorbește de mai mulți ani la Timișoara. Atât vechea administrație a orașului, cât și cea actuală au declarat public că susțin acest proiect. Se pare, însă, că demersul spre normalitate mai are câteva piedici de trecut. Dacă este adevărat că, în ansamblu, există spații de învățământ suficiente în Timișoara pentru programul exclusiv de dimineață, la fel de adevărat este că nici clasele libere nu sunt distribuite uniform în oraș. Continuare în pagina 2 Vă așteptăm pentru sesiunea de autografe, pe 30 iunie, în farmacia CFHjjfENR Piața Unirii, orele 12 -13, și pe 1 iulie, în farmacia CFTI^ZNH Gh. Lazăr 42 (lângă florărie), orele 12 -13, și în farmacia CFTIfZNR Piața Victoriei (Operei) orele 15-16 în Piața Unirii, orele 18.30, la spectacol