Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-05 / nr. 7191

16 Renașterea bănățeană John McCain se plictisește repede... Senatorul republican a fost surprins jucând poker în timpul audierilor pe tema unei intervenții militare a SUA în Siria Senatorul republican John McCain a fost surprins, marți, jucând poker pe telefonul mobil în timpul audierilor din cadrul Comisiei pentru Relații Internaționale din Senatul american, pe tema unei intervenții militare a Statelor Unite în Siria. Washington Post publică o fotografie în care poate fi văzut senatorul John McCain care joacă poker pe iPhone în timpul audierii în care secretarul de stat John Kerry, secretarul apărării, Chuck Hagel, și șeful Statului Major Interarme, generalul Martin Dempsey au făcut declarații cu privire la o intervenție în Siria. După ce fotografia a circulat pe Twitter, McCain a răspuns pe aceeași rețea: "Scandal! Prins jucându-mă pe iPhone la 3+ ore de audieri în Senat - cel mai rău lucru este că am pierdut!". Ulterior, senatorul și-a explicat pentru CNN obiceiurile de a juca poker. "Oricât de mult mi-ar plăcea să ascult mereu absorbit de remarcile colegilor mei peste trei ore și jumătate, ocazional mă plictisesc și atunci fac altceva", a declarat el. "Dar cel mai rău lucru în legătură cu acest lucru este că am pierdut mii de dolari la acest joc". El a adăugat însă că au fost doar bani virtuali. Prințul Harry va petrece 24 de ore într-o cameră frigorifică Prințul Harry va petrece 24 de ore într-o cameră frigorifică în cadrul unui program de pregătire pentru o expediție la Polul Sud. Prințul britanic va fi nevoit să facă față în acest experiment unor temperaturi foarte scăzute și unor furtuni de zăpadă simulate. El va testa alături de colegii săi de echipă o serie de echipamente pentru viitoarea expediție din programul Walking With the Wounded South Pole Allied Challenge, care va avea loc în luna noiembrie. "Vor folosi echipamente pentru simularea mersului pe schiuri. Vor avea sesiuni de schi de două ore, cu pauze între ele de 10 minute. Vor repeta acest program timp de 12 ore, după care vor amenja o tabără în care își vor petrece noaptea", a declarat purtătorul de cuvânt al prințului britanic. Prințul Harry,în vârstă de 28 de ani, și actorul britanic Dominic West conduc echipele alcătuite din foști militari britanici răniți pe front din această expediție care va străbate Antarctica pe o distanță de 335 de kilometri, în scopuri caritabile. "Delicii" la Londra Aproape 300.000 de "încercări de conectare la site-uri repertoriate ca pornografice" au fost înregistrate în perioada mai 2012-iulie 2013 pe calculatoare aparținând Parlamentului britanic, potrivit unor date oficiale date ieri publicității. Aceste date au fost comunicate de către Parlament, ca răspuns la o solicitare adresată de către siteul britanic Huffington Post. Conform acestor date oficiale, cel mai mare număr de conectări s-a înregistrat în noiembrie 2012, când au avut loc 114.844 de încercări de accesare a unor site-uri pornografice, dar și în aprilie 2013 - 55.552. Potrivit site-ului, care precizează că în Parlament muncesc aproximativ 5.000 de persoane, în decurs de șapte luni au fost înregistrate, de asemenea, 52.000 de vizite pe site-uri de întâlniri extraconjugale efectuate din rețeaua Parlamentului, și anume în perioada ianuarie-iulie 2013. Mapamond O pană de curent electric a provocat haos în Venezuela O bună parte din teritoriul Venezuelei a rămas fără electricitate, marți, după o pană de curent imensă cu origine necunoscută care a provocat oprirea metroului în capitală, închiderea magazinelor și ambuteiaje interminabile. Pana rețelei electrice a început în jurul orei locale 13 (20:30, ora României) la Caracas și în mai multe alte orașe din statele Lara, Zulia, Anzoategui, Miranda și Barinas, în nord-vestul țării, conform presei locale. Conform martorilor și jurnaliștilor AFP, mai multe linii de metrou din Caracas au fost oprite, iar oprirea mai multor semafoare a provocat o puternică confuzie în circulația deja haotică din capitală. Pe contul său de Twitter, președintele Nicolas Maduro a numit această pană "ciudată" și a anunțat că a solicitat forțelor armate să rămână în alertă în fața acestei situații de urgență. Câți bani ar costa reconstruirea Siriei? Un studiu publicat marți de către cotidianul sirian Al-Watan, apropiat puterii, a arătat câți bani ar costa reconstruirea în Siria, țară devastată de un conflict sângeros. Conform acestui studiu realizat de un expert imobiliar, Ammar Youssef, bombardamentele, luptele și sabotajele au distrus în doi ani și jumătate în mod total sau parțial 1,5 milioane de locuințe. Infrastructura a fost de asemenea serios afectată. Dacă reconstrucția ar începe astăzi, aceasta ar costa 73 de miliarde de dolari, estimează acest export. Țara ar avea nevoie de 10.000 de șantiere pe care ar lucra 30 de categorii de meseriași, 15.000 de camioane și 10.000 de betoniere. Nevoia de beton s-ar ridica la 400 de milioane de metri cubi și cea de fier la 30 de milioane de tone. Nu mai puțin de șase milioane de muncitori ar trebui mobilizați pentru a lucra pe aceste șantiere, conform acestui studiu. joi, 5 septembrie 2013 Pe scurt ▼ CAIRO (Reuters) - Justiția egipteană a ordonat închiderea definitivă a patru televiziuni, printre care antena egipteană a Al-Jazeera și postul Frăției musulmane, confreria președintelui islamist destituit Mohamed Morsi. ▼ TOKYO (Reuters) - O nouă tornadă a traversat ieri o zonă situată la nord de Tokyo, la două zile după un alt fenoment de același tip și într-o perioadă când ploi torențiale afectează mai multe provincii de pe arhipelag. Un nou proiect de rezoluție parlamentară, din care AFP a obținut o copie, a fost elaborat marți de Senatul american pentru a-i permite lui Barack Obama să lanseze atacuri militare în Siria timp de 60 de zile, cu o posibilă extensie de 90 de zile. Ariel Castro, condamnat la închisoare pe viață pentru că a se schestrat și violat timp de un deceniu trei femei, a fost găsit mort în celula sa. Supranumit "torționarul din Cleveland", Ariel Castro a fost condamnat la 1 august la închisoare pe viață; el a a fost găsit spânzurat în celula sa marți seara. "Se pare că este o sinucidere", a declarat Jo Ellen I Smith, o purtătoare de cuvânt a închisorilor din Ohio (nord). ▼ TI *Or Fete - -Fiica fostului șef al serviciilor de informații libiene Abdallah al-Senussi a fost răpită, luni, la ieșirea dintr-o închisoare din Tripoli, unde a ispășit o pedeapsă de zece luni. Rusia este pregătită să acționeze, "hotărât", chiar să susțină o ,iziune armată în Siria, dacă occidentalii prezintă la ONU "dovezi convingătoare" privind folosirea armelor chimice de către puterea siriană, a declarat ieri președintele rus Vladimir Putin. Bradley Manning, condamnat la 35 de ani de închisoare pentru cea mai mare scurgere de documente secrete din istoria Statelor Unite, a depus o cerere de grațiere din partea președintelui Barack j Obama, a anunțat avocatul său. ▼ SOFIA (Reuters) - Peste 1.000 de manifestanți care. «.«i demisia Guvernului au demonstrat în fața Parlamentului bu Ilui ieri, în ziua reînceperii sesiunii parlamentare, promițând reanimarea protestelor "față de oligarhie", care au scăzut în intensitate în august. Pagină realizată pe baza informațiilor furnizate de agenția de presă Mediafax