Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-15 / nr. 7299

□ BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7299 - miercuri, 15 ianuarie 2014 -16 pagini - 2 lei Un Eminescu al fiecăruia dintre noi Cea mai recentă dintre epocile în care Eminescu a fost contestat a devenit, deja, o amintire. Cei mai mulți dintre cei care au exersat acest sport anticultural s-au scufundat în mlaștina anonimatului din care au încercat să se rupă zgâriind socluri de statui. Rarisimii intelectuali autentici care au căzut în aceeași capcană, acum două decenii, și-au reevaluat conștiințele, și-au făcut "mea culpa" în spațiul public și au redepus jurământul pe "Luceafăr". Cei mai mulți oameni de cultură, ca și cei mai mulți oameni simpli, nu s-au îndoit niciodată de Eminescu, după cum nici n-au căzut în cealaltă capcană a negării sale, fetișizarea. Comunitatea literară timișoreană, care - prin nume precum G. I. Tohăneanu, Eugen Todoran sau Iosif Cheie Pantea - a dat țării și Europei una dintre cele mai însemnate școli de eminescologie, n-a avut niciodată probleme cu Eminescu. Continuare în pagina 2 Programul național de reabilitare termică ocolește Timișoara. Programul de creștere a eficienței energetice o ridică la zece milioane de euro. Deocamdată, de la locuințelor părea o oportunitate foarte interesantă la Ministerul Dezvoltării. Timișoara nu se vede bine sfârșitul anului 2012. Guvernului României i s-au pe hartă, pentru că o serie întreagă de alte municipii pus la dispoziție 350 de milioane de euro din fonduri au semnat deja contractele de finanțare pentru izolarea europene pentru reabilitarea termică a blocurilor. Inițial, blocurilor. Pentru noi, încă nu se vede, concret, pe în entuziasmul anului electoral, edilii timișoreni hârtie, nici un euro, cu toate că documentația s-a depus speraseră să reabiliteze circa 200 de blocuri, dar, până la timp și era vorba că se va acționa după modelul la urmă, deși s-au mișcat repede, pe liste au ajuns "primul venit, primul servit". 56. Chiar și așa, fondurile care ar fi fost atrase pe Continuare în pagina 7 ! www .renaștereajo ! Premii peste premii la "Renașterea bănățeană" Abonați-vă și puteți merge la Veneția, la Predeal sau în Serbia! Cotidianul "Renașterea bănățeană" oferă câștiguri atractive abonaților din luna februarie. Cei care se abonează la ziar pot câștiga unul dintre cele 23 de premii puse la bătaie de cel mai citit cotidian din județul Timiș. Astfel, abonații din luna februarie au șansa de a câștiga un sejur de 4 zile la , un weekend la și o excursie în ia, la Festivalul Cârnaților. Rămân valabile și celelalte premii tradiționale ale ziarului (patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece câștiguri a câte o sută de lei). __________ "_" Prețul abonamentului pentru luna februarie 2014 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți sbona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 20 de lei/lună. Abonamentele pe luna februarie 2014 se pot face până miercuri, 29 ianuarie, la oficii și la factorii poștali, și până vineri, 31 ianuarie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. , alt avantaj pentru abonaț faß de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 30 de lei (15 numere de ziar)