Renaşterea Bănăţeană, martie 2014 (Anul 26, nr. 7338-7363)

2014-03-01 / nr. 7338

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7338 - sâmbătă, 1 martie 2014 - 16 pagini - 2 lei Vine, vine primăvara? în acest weekend, bănățenii sunt, din nou, norocoși și au parte de o vreme relativ frumoasă și căldură. Primăvara face pași înainte în sud-vestul țării, fiind acompaniată de "mâțișori" pufoși de salcie, ghiocei și chiar zambile. Pentru astăzi, prognoza meteorologică ne arată o vreme senină în toată regiunea, cu temperaturi minime cuprinse în intervalul -1 și 4 grade Celsius și maxime între 4 și 16 grade. Vântul va sufla dinspre sud-est cu viteze între 10 și 15 km/h. Mâine, aspectul vremii se schimbă, iar cerul va fi acoperit, existând șanse de ploaie sau chiar de ninsoare în Munții Semenicului, unde este posibil să se depună un strat de 3-7 centimetri de zăpadă. Temperaturile minime se vor situa între -1 și 6 grade Celsius, iar cele maxime între 2 și 14 grade. Vântul va sufla preponderent din sector estic, cu viteze de până la 15 km/h. (D.D.)______________ ^wwwd naștereasc Tramvai împins de călători După ce s-a hotărât să cumpere tramvaie noi, apoi s-a răzgândit, apreciind că tot recondiționarea, cu metode și dotări moderne, a celor existente este soluția cea mai nimerită pentru pușculița orașului, municipalitatea a lăsat la dospit, cel puțin deocamdată, chestiunea parcului de tramvaie RATT, între timp, ajunse și așa la o vârstă respectabilă, tramvaiele timișorene îmbătrânesc și mai mult, capotând când ți e lumea mai dragă. Continuare în pagina 3 Mărțișorul, o tradiție românească, sărbătorită (și cu) marfă chinezească ■ Creațiile în miniatură ale iubitorilor de artă și de frumos sunt concurate, pe tarabele din Timișoara, de marfa abundentă adusă cu vaporul tocmai din îndepărtata Chină ■ Oferta este însă variată: pe lângă clasicul hornar sau trifoiul cu patru foi, pot fi alese mărțișoare personalizate sau motivaționale, din sticlă topită în cuptor sau realizate prin tehnica origami sau quilling . Prețurile sunt adaptate pentru toate buzunarele Leul nu suferă foarte mult după destrămarea USL întărirea constantă a leului față de euro, din prima parte a lunii februarie, a fost urmată de deprecierea monedei românești, proces "ajutat" de tensiunile politice care au dus la destrămarea alianței de guvernare. Astfel, din data de 20 februarie, timp de șase zile bancare la rând, euro nu a coborât sub pragul psihologic de 4,5 lei. Numai că acest moment a venit ieri, când pe fondul unui volum redus al tranzacțiilor de pe piața monetară, leul s-a apreciat până la 4,4995 unități pentru un euro, la cursul de referință afișat de Banca Națională. Primirea de către România a peste un miliard de euro în decurs de doar câteva zile, din fondurile alocate țării noastre prin câteva programe operaționale finanțate de Uniunea Europenă a ajutat leul să depășească momentul critic al ieșirii liberalilor de la guvernare. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Lucrări edilitare de mântuială și o grămadă de neajunsuri legate de infrastructură, în cartierul Ronaț Autobuzul 46 merge până la Liceul Silvic Demonstrațiile "Salva" au făcut bucuria micilor timișoreni Pagina