Renaşterea Bănăţeană, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7414-7437)

2014-06-02 / nr. 7414

NBÄNÄTEANÄ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7414 - luni, 2 iunie 2014 - 16 pagini - 2 lei Cu mic, cu mare, în Parcul Copiilor Ziua Copilului din acest an a fost sărbătorită cu anticipație, sâmbătă, în Parcul Copiilor. Cei care au venit să se distreze s-au dovedit a fi inspirați, pentru că ieri, de 1 Iunie, ploaia mocănească lea cam stricat planurile celor hotărâți să iasă la joacă în aer liber, în schimb, sâmbătă, parcul a fost plin de copii, părinți și bunici. Oaspeții Parcului Copiilor au avut parte de un program variat, cu muzică, dans, magie, pictură pe față, iar clovnii și mascotele au dat mâna cu prichindeii și s-au fotografiat cu ei. Caruselul a fost pornit, spre încântarea copiilor, iar de pe scenă au răsunat glasurile cristaline ale membrilor grupului "Mini Flores" de la Palatul Copiilor din Timișoara, care au pregătit un spectacol de muzică ușoară. Viceprimarul Dan Diaconu a fost prezent în parc, pentru a vedea dacă totul este în ordine. Continuare în pagina 5 [www renaștereajo] A intrat în vigoare noul pachet al serviciilor medicale de bază . Persoanele cu vârsta până la 39 de ani vor fi obligate să se prezinte, o dată la trei ani, la un control medical . Cele de peste 40 de ani vor vizita doctorul anual, chiar dacă nu sunt bolnave . O parte din serviciile stomatologice și de psihoterapie vor fi gratuite începând din această lună, asigurații cu vârsta de până în 39 de ani vor fi nevoiți să se prezinte la medicul de familie o dată la trei ani chiar dacă nu au probleme cu sănătatea, iar cei care au depășit vârsta de 40 de ani vor fi obligați să meargă anual la un control de rutină. Pachetele de servicii medicale, minimal și de bază, și contractul-cadru care reglementează condițiile de acordare a asistenței medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2014 - 2015 au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 400/2014, care prevede ca populația să beneficieze de vizite la doctor într-o manieră diferențiată, în funcție de vârstă. Continuare în pagina 3 Despăgubirile pentru Dacii, abia în luna septembrie Până în data de 16 mai trebuie să-și clarifice evidențele bancare ultimul lot din rândul cetățenilor care au rămas cu buzele umflate după ce își depuseseră banii la CEC înainte de 1990, pentru achiziționarea de autoturisme Dacia. Constantin Puică, președintele filialei timișene a Asociației Păgubiților de Autoturisme din România, deplânge faptul că cei care nu au fost încă despăgubiți trebuie să mai facă încă niște drumuri la BRD, precum și la notar, unde vor achita o taxă destul de piperată (pentru legalizarea unei declarații care atestă că... nu și-au încasat banii!), dar așa au fost întocmite normele metodologice. De asemenea, ar fi fost de dorit ca suma cu titlu de despăgubire să fie mai consistentă, deoarece pentru un depozit de 70.000 de lei, omul primește acum doar 28.000 de lei. Banii le vor fi virați celor îndreptățiți abia din data de 3 septembrie, în județul Timiș, circa 130 de persoane urmează să-și încaseze banii. Pentru informații, păgubiții îl pot contacta pe Constantin Puică la numărul de telefon 0751.420.324. (T.M.L.) Crește substanțial sprijinul nerambursabil acordat tinerilor fermieri Cu peste 130 de milioane de euro va crește alocarea destinată instalării tinerilor fermieri. Astfel, în proiectul Programului Național pentru Dezvoltare Rurală 2014 - 2020 este prevăzută suma de 400,355 milioane de euro, în timp ce în ediția 2007 - 20013 a aceluiași program alocarea fusese de 269.700 milioane de euro. Fermierul de până la 40 de ani poate obține până la 50.000 de euro, sumă integral nerambursabilă, dar există câteva condiții. Astfel, beneficiarul trebuie să dețină o exploatație agricolă cu dimensiunea economică cuprinsă între 8.000 și 11.999 euro, ca valoare a producției standard. Exploatația trebuie să fie înregistrată la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură sau la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor cu cel puțin 24 de luni înainte de solicitarea sprijinului, iar solicitantul să aibă domiciliul stabil în unitatea administrativ-teritorială pe teritoriul căreia se află exploatația și să prezinte un plan de afaceri. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Despre operă, sport, educație și pasiune, la Liceul "Alexandru Mocioni" din Ciacova Suplimentele alimentare accelerează îmbătrânirea ______organismului Trei șoferi, băgați la cheltuială de o creangă ruptă în Complex Rugbiștii timișoreni au scăpat bonusul printre degete CURSUL VALUTAR 3,2307 lei 4,3986 lei 130,2123 lei/gram