Renaşterea Bănăţeană, iulie 2014 (Anul 26, nr. 7438-7464)

2014-07-01 / nr. 7438

Nu scăpăm de ploi și vijelii Vremea ploioasă și, în general, rece pentru această perioadă a anului își face simțită prezența și în această săptămână. Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, ieri, o atenționare de cod galben pentru 22 de județe, inclusiv pentru toată zona de vest a țării. Sunt așteptate ploi însemnate cantitativ și vijelii. Vor fi averse ce vor avea și caracter torențial, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului și, pe arii restrânse, căderi de grindină. Cantitățile de apă vor depăși local 20 1/mp și, izolat, ar putea fi de până la 501 mp. Codul galben a intrat în vigoare ieri dupăamiază cu o ploaie torențială și o vijelie care, la Timișoara și în județ, a doborât mai mulți copaci și expiră astăzi. In Arad, vijelia de ieri a făcut și o victimă, un cetățean decedând după ce un copac s-a prăbușit peste mașina în care se afla. Având în vedere că furtuna de acum câteva zile a provocat pagube semnificative în Timișoara, unde mai mulți pomi au căzut peste mașini, pentru a evita astfel de neplăceri, conducătorii auto sunt sfătuiți să nu-și parcheze autovehiculele sub copaci sau în vecinătatea lor, și nici în apropierea unor panouri publicitare sau garduri care nu par sigure. (G.T.) I www jenastereajo Cresc amenzile de circulație! Amenzile de circulație vor fi mai mari în România pentru că astăzi intră în vigoare majorarea salariului minim pe economie, de la 850, la 900 de lei. Pentru că sancțiunile contravenționale se stabilesc în funcție de valoarea numărului punctelor-amendă aplicate, iar un punct-amendă reprezintă valoric zece la sută din salariul minim brut pe economie, din prima zi a lui iulie, un punct-amendă va fi echivalentul a 90 de lei, cu cinci lei mai mult decât în prezent. In această situație, amenda cea mai mică pe care o vor plăti conducătorii auto care încalcă regulile de circulație va fi de 180 de lei (sumă ce reprezintă penalitatea minimă de 2 puncte). Continuare în pagina 6 Zid prăbușit la Timișoara Zidul unei clădiri de pe strada Ștefan cel Mare din Timișoara s-a prăbușit, ieri după-amiază, în timp ce câțiva muncitori lucrau cu excavatorul în apropiere și, se pare, au sărîat mult prea aproape de fundație. în acel imobil funcționează un centru de înfrumusețare și o sală de karate pentru copii. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, deși fetele de la salonul de cosmetică erau în clădire când a căzut zidul. Una dintre ele a declarat că, inițial, a crezut că s-a produs un cutremur: "Am auzit un zgomot. Prima dată am crezut că este cutremur. Am ieșit imediat pe geamul din spate. Ne-am speriat groaznic". Ovidiu Toader, proprietarul imobilului, spune că se afla la mansardă când a auzit un zgomot puternic. A coborât și a văzut nenorocirea. Nu știe încă dacă va acționa sau nu în instanță firma care efectuează săpături în zonă. Strada Ștefan cel Mare a intrat, de curând, în reabilitare printr-un proiect finanțat din fonduri europene. GH. TELBISZ începe lupta cu ambrozia în această perioadă, pe teritoriul județului Timiș se desfășoară o mare campanie menită să contribuie la menținerea unei bune stări de sănătate a populației, ne-a informat, ieri, Nicolae Oprea, consilierul președintelui Consiliului Județean Timiș (CJT) pe probleme de agricultură. Este vorba de combaterea ambroziei, o buruiană foarte periculoasă pentru sănătatea populației, care mai este cunoscută în popor sub numele de iarba pârloagelor. "La nivelul județului Timiș, desfășurăm în prezent o amplă campanie de educare a cetățenilor pentru identificarea și combaterea acestei buruieni, pornind de la constatarea oarecum surprinzătoare că aproape 90 la sută din locuitorii satelor nu știu cum arată ambrozia și ce rău poate face, mai ales categoriilor vulnerabile, precum copiii și bătrânii", a precizat Nicolae Oprea, care a adăugat că, în aceste zile, specialiștii CJT, ai Camerei Agricole și ai Universității de Agronomie se deplasează în toate unitățile administrativ-teritoriale din Timiș, pentru a explica locuitorilor cum arată ambrozia (foto) și cum trebuie combătută. (L.N.) Titlurile zilei Locuri goale în parcare, zeci de mașini pe trotuare Patru candidați la bacalaureat au fost prinși cu "ocaua mică" Pagina 7 Doar piața dictează prețurile în agricultură Pagina 4 CURSUL VALUTAR 3,2138 Lei 4,3870 Iei Supliment de cultură în interiorul ziarului