Renaşterea Bănăţeană, iunie 2015 (Anul 27, nr. 7715-7739)

2015-06-02 / nr. 7715

O BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7715 - marți, 2 iunie 2015 - 24 pagini - 2 lei Bugetarii se pregătesc de grevă generală Mitingul organizat la București de sindicatele din administrația publică nu a avut, deocamdată, nici un efect în plan salarial. Deși i-au invitat la discuții pe liderii sindicali, guvernanții nu au oferit soluții pentru a rezolva revendicările invocate, respectiv creșterea salariilor și acordarea tichetelor de masă. "Politicile aplicate de către actualul guvern sunt, de fapt, o continuare a celor duse de guvernele anterioare. Dar, nici un guvern nu a tratat cu atât de mult dispreț și batjocură cetățeni ai statului român, care reprezintă interfața cu membrii comunității locale, încercarea de a minimaliza și a duce în derizoriu strigătul de ajutor al salariaților reprezintă un demers nedemn al unui conducător de guvern", se precizează într-un comunicat al Federației Naționale a Sindicatelor din Administrația Publică. Având în vedere lipsa de deschidere a guvernului, sindicaliștii vor demara procedurile pentru organizarea grevei generale pe termen nelimitat, la o dată ce urmează a fi stabilită de către biroul executiv. (S.F.) Mâncare mai ieftină pentru toți românii • Măsura reducerii cu 15 la sută a TVA a dus, începând de ieri, la scăderea prețurilor în lanțurile de magazine • Cu toate acestea, timișenii nu dau încă buzna pentru a-și umple coșurile cu alimente După mulți ani în care alimentele au ocupat o pondere foarte ridicată din coșul zilnic al românilor și s-au scumpit destul, avem de-a face și cu prima măsură menită să se reflecte concret și direct în prețuri. O parte din hipermaketurile timișorene, la fel ca toate cele din țară, care dau tonul prețurilor la produsele alimentare și care sunt preferate pentru aprovizionare, au afișat la locuri vizibile o ieftinire de 12 la sută, ceea ce înseamnă că scăderea cu 15 procente a TVA se reflectă în totalitate în prețuri. Prin alte părți, etichetarea se făcea abia ieri, la orele prânzului. Oamenii nu au dat buzna în magazine ca să cumpere mai ieftin, dar afluxul de clienți a fost destul de ridicat, la fel ca în orice zi liberă. Diminuarea costului la mâncare ar aduce, după unele estimări, economiii între 150 și 300 de lei lunar pentru fiecare familie, bani care ar putea fi redirecționați spre alte cheltuieli. Continuare în pagina 3 Timișul a preluat președinția DKMT în cadrul tradiționalei reuniuni de la Triplex Confinium, punct situat la întâlnirea dintre granițele României, Serbiei și Ungariei, a avut loc și întrunirea adunării generale a Euroregiunii Dunăre-Criș-Mureș-Tisa (DKMT). Cu acest prilej, Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, a preluat de la Provincia Autonomă Voivodina, pentru un an, președinția DKMT. Continuare în pagina 5 înghesuială maximă în Parcul Copiilor Aproape pustiu până în urmă cu câteva zile, Parcul Copiilor "Ion Creangă" a fost ieri arhiplin, de parcă toți părinții din oraș și-ar fi dat acolo întâlnire alături de pruncii lor. La intrarea dinspre Bulevardul Revoluției au staționat câteva mașini de poliție, iar cei mici s-au înghesuit să se fotografieze alături de mascați și să pună mâna pe arme (de jucărie, bineînțeles). Continuare în pagina 2 Telefonul de CáLIAÜfk 1 jr este numărul la care ne puteți sesiza problemele cititorului 0—1*40 dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Pagina Ghiladul și-a sărbătorit cu fast frăția cu o localitate din Voivodina CURSUL VALUTAR 4,4395 lei 154,7024 lei/gram Soarele răsare la 5,49 * și apune la 21,18. www renașterea jo Supliment de cultură în interiorul ziarului