Renaşterea Bănăţeană, mai 2016 (Anul 28, nr. 7994-8018)

2016-05-23 / nr. 8011

2 Renașterea bănățeană Actualitate Asfalt are pe trei sferturi Un fenomen inexplicabil pentru încoace. Mai multe străzi care, pe locuitorii din Ronaț are loc în vremea comunismului, nu au văzut cartierul lor, încă de la Revoluție asfalt, au intrat în rândul lumii în ultimii ani. Problema este că în cazul arterelor situate la capătul cartierului, se pare că muncitorii au rămas fără materia primă, din moment ce străzile sunt asfaltate doar pe trei sferturi. Așa stau lucrurile, de exemplu, în cazul străzii Alexandru Nikolai Nekrasov, care a fost asfaltată, spune un localnic, prin 1989. De atunci s-au mai realizat reparații pe ici pe colo, dar un sfert de stradă a rămas totuși fără asfalt. "Nu știu de ce, așa e strada asta, cu toate că au mai asfaltat în zonă, dar acea bucată a rămas așa. Bine măcar că au pus niște pietriș, să se poată circula cât de cât", spune un timișorean care locuiește pe strada cu pricina. Strada Cireșului, paralelă cu Nekrasov, are exact aceeași problemă. E asfaltată doar pe trei sferturi. Trebuie specificat că pe străzile respective nu s-au construit case noi, astfel încât să se prelungească după asfaltare. Dacă acest fenomen nu și-l pot explica locuitorii din cartier, în privința trotuarelor nici nu mai au vreo replică. Unele sunt atât de stricate, încât pietonii nu pot circula decât pe carosabil; în cazul altora, cum ar fi trotuarele de pe strada Roșiori, nu mai există deloc asfalt, astfel că a crescut iarba pe trotuare. Și totuși, locuitorii din zonă așteaptă cu nerăbdare următoarele investiții... anapoda din cartier. ANCA TOMA Bănățencele cochete, în paradă pe două roți în ținute casual, office sau chiar pe străzile Timișoarei. Doamnele Calea Circumvalațiunii. S au de cocktail, cele mai cochete bănă și domnișoarele și-au dat întâlnire fotografiat, au făcut schimb de tence au defilat, ieri, pe două roți la ora 10 pe platforma Timeo din impresii - în mare parte referitoare la ținutele care se poartă, în acest an, pe două roți - și au participat la Fashion Fridays. "Cochete pe biciclete" a fost cea mai mic paradă care s-a desfășurat în acest an la Timișoara. Printre participante sau numărat tinere de doar câțiva anișori, dar și doamne trecute de a doua tinerețe. De asemenea, printre fetele cochete s-au strecurat și câțiva bărbați, dornici să-și afirme ținutele: înainte de a porni în paradă pe străzile orașului, participanții au realizat o inimă,,, și, sperând că va fi cea mai mare de acest gen din România. ANCA TOMA Aeroshow 2016, un eveniment la înălțime Urmare din pagina 1 Debutând cu asaltul "Puntelor" din Forțele Aeriene Române - elicoptere IAR 330 - spectacolul a continuat prin intrarea în scenă a aeronavelor ușoare și ultraușoare ale formației ASALT, urmate de demonstrația lucărilor Acrobați, dansul celor trei avioane de tip YAK 52TW stârnind, ca întotdeauna, exclamații admirative și ropote de aplauze. Timișorenii au avut așadar parte de un eveniment care s-a dovedit la înălțime din toate punctele de vedere, semnul cerului și vremea de primăvară târzie întregind reușita unui miting despre care se va vorbi mult, cel puțin până la... viitoarea sa ediție. MARIUS HORESCU luni, 23 mai 2016 Pensionarii nu s-au înghesuit la spectacolul dedicat lor Municipalitatea timișoreană a Csaba, Kiss Attila și Fall Ilona de "nășit" în această primăvară trei ore la Teatrul Maghiar de Stat "Csiky nimente cu puternic iz de campanie Gergely" Timișoara, acompaniați de electorală, în care au fost implicate: orchestră, muzică ușoară și dans movolens-nolens, instituțiile de cultură și învățământ ale urbei. La primul, dedicat tinerilor care împlinesc 18 ani în 2016 (botezați "majorați"), publicul-țintă a preferat terasele sau alte activități recreative, iar cel deal doilea a avut loc sâmbătă, pe scena din Parcul Rozelor, fiind dedicat în totalitate pensionarilor. Programul artistic a cuprins spectacolul "Flori de mai", cu participarea soliștilor vocali Dana Borteanu și Harold Schimeltz și a orchestrei Teatrului German de Stat Timișoara, sub conducerea lui Ioan Opra, un recital susținut de actorii Molnos András dem cu formațiile "Flores" și "Torent". La finalul spectacolului, pe scenă au fost prezentate cântece și dansuri populare românești cu Ansamblul "Pusta Banatului". Cu toate că prestația artiștilor a fost impecabilă, iar vremea foarte plăcută, de la eveniment au cam lipsit nu doar persoanele vârstnice,ci și spectatorii, în general, astfel că majoritatea scaunelor Teatrului de vară au rămas goale. Cel de-al treilea eveniment organizat în premieră de primărie în această campanie electorală, Ziua Studenților, va avea loc la sfârșitul acestei săptămâni. (D.D.)