Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2016 (Anul 28, nr. 8096-8121)

2016-09-01 / nr. 8096

Noua organigramă provoacă temeri în CJT Consiliul Județean Timiș va avea o nouă organigramă, aceasta fiind deja trimisă spre avizare la Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Schimbările preconizate au trezit, temeri în rândul unor funcționari publici importanți din CJT, care se simt vulnerabili în cadrul noilor structuri create, îngrijorările au fost făcute publice în cadrul ședinței de plen a instituției, prin vocea consilierului PNL Marian Vasile. Legat de acest aspect, liberalul a semnalat și inoportunitatea achiziționării de către CJT a unui serviciu de consultanță în management. Acest aspect a trezit alte temeri, fiind apreciat ca un fel de audit care ar putea scoate la iveală lucruri nu tocmai plăcute. Continuare în pagina 5 I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8096 -joi, 1 septembrie 2016 -16 pagini - 2 lei Multă suferință pentru un strop de alinare Pacienții timișeni se află într-o situație disperată. Din ce în ce mai mulți oameni au tratamentul doar pe hârtie, respectiv pe rețeta eliberată de medici, pentru că întreaga terapie nu se mai regăsește în totalitate pe noptiera de la capul bolnavilor. Din păcate, cele mai mari probleme le au tocmai persoanele depistate cu cele mai crunte maladii. O durere care amplifică și mai mult teama instalată odată cu aflarea diagnosticului. Farmaciștii își recunosc neputința. Aproape la fiecare rețetă, unul sau două medicamente nu pot fi ridicate din farmacie pentru că acestea lipsesc și nu pot fi procurate. Iar lipsa medicamentelor reduce speranța de viață, prima dată la nivel psihic, apoi în mod... concret. "Nu putem aduce orice medicament și pentru orice boală. Cei mai afectați de criza medicamentelor sunt pacienții cu afecțiuni cronice grave. Suferă atât cei cu boli oncologice, cei cu epilepsie, cu Parkinson, cât și cardiacii și diabeticii. Sunt unele discontinuități și în ceea ce privește terapia afecțiunilor acute, spre exemplu suspensiile pentru copii", a precizat Florina Gherman, președinta Colegiului Farmaciștilor Timiș. Continuare în pagina 3 Colterm începe probele la rece Astăzi, între orele 8 și 16, timișorenii de pe mai multe străzi vor învârti degeaba robinetul de apă caldă, Colterm anunțând întreruperea furnizării la CT Polonă, CT Buziaș și PT 45, în intervalul amintit, în vederea remedierii unei defecțiuni apărute la rețeaua termică primară, dar și pentru efectuarea unor lucrări de modernizare. Vor fi afectați consumatorii care locuiesc în imobilele arondate străzilor: Polonă, Atomului, Calea Buziașului, Electronicii, Meseriașilor, Metalurgiei, Petroliștilor, Recoltei, Siderurgiei, Tehnicii, Venus, Bucovina, Dirijorului, învățătorului, Ion Vidu, Matei Basarab, Oboiului, Operetei și Calea Torontalului. Continuare în pagina 4 Siguranța în școli, sub semnul îndoielii Mai sunt doar câteva zile până la începerea unui nou an școlar, iar cele mai multe școli din județul Timiș sunt gata să-și primească elevii. Dincolo de pregătirile care au loc, cumpărarea rechizitelor școlare, a uniformelor (acolo unde e cazul), problema pazei în unitățile școlare nu este încă rezolvată. Din păcate, cu toate evenimentele care s-au înregistrat în ultimii ani, doar o parte dintre unitățile de învățământ au paznici. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Primarul îi amenință cu taxa pe paragină pe proprietarii clădirilor degradate Poli - Steaua, în 18 septembrie www renașterea.ro 27/144,4535 lei 168,7702 lei/gram Soarele răsare la 6,56 și apune la 20,13