Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2016 (Anul 28, nr. 8173-8195)

2016-12-02 / nr. 8173

2 Renașterea bănățeană Târg de cadouri pentru sărbătorile de iarnă Serbarea Crăciunului este evenimentul în plină derulare care încheie seria de manifestări expoziționale organizate de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în acest an. Expoziția cu vânzare a debutat miercuri, la Centrul Regional de Afaceri Timișoara (CRAFT), și își așteaptă vizitatorii până duminică, 4 decembrie inclusiv. Târgul de cadouri pentru sărbătorile de iarnă reunește peste 50 de firme din întreaga țară, oferind game diversificate de articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, marochinărie, bijuterii, gablonțuri, jucării, articole textile, produse alimentare (cu accent pe preparatele tradiționale), dulciuri, produse de igienă și sănătate, aranjamente și felurite cadouri tradiționale de Moș Nicolae și Moș Crăciun. Intrarea este liberă, programul de vizitare fiind, până sâmbătă inclusiv, între orele 10 și 20, iar duminică, între orele 10 și 18. TUDOR MIHAI LENGHER Actualitate vineri 2 decembrie 2016 Am intrat în feeria sărbătorilor Târgul de Crăciun, organizat de Primăria Timișoara prin Casa de cultură, s-a deschis oficial ieri, deși comercianții începuseră deja vânzarea, pentru a mai compensa din chiria destul de piperată în opinia lor percepută de municipalitate, între 1 Decembrie 2016 și 8 ianuarie 2017, târgul poate fi vizitat pentru cumpărături de sezon sau doar pentru o plimbare. Pe platoul din fața Operei Naționale a fost montată, ca și în anii trecuți, o cupolă luminoasă cu 60.000 de led-uri albe. Respectând tendințele din "moda" acestui an în materie de decorațiuni urbane, cupola timișoreană nu mai este rotundă, ci în formă de stea. Bradul uriaș - mai frumos decât la ediția de anul trecut - a fost împodobit cu 1.000 de beculețe, dar și cu globuri. Aproximativ 100 de expozanți au adus pentru vizitatori o ofertă variată de produse specifice sărbătorilor de iarnă. Cei care vizitează Târgul de Crăciun din Timișoara își pot forma foarte multe idei pentru cadourile celor dragi și se pot bucura de atmosfera de sărbătoare, savurând preparatele delicioase de sezon. Comercianții cu mâncare gătită sunt amplasați în zona parcării Modex, unde ieri se aflau la mare căutare iahnia de fasole și vinul fiert. Dacă tot a fost Ziua Națională, pe tarabe s-au găsit și steaguri ale României, de diverse mărimi, cu prețuri începând de la un leu, precum și cocarde tricolore, la cinci lei bucata. De altfel, o mare parte dintre cei care au trecut pe la târg purtau steagul național, sub diverse forme, o dovadă de normalitate într-o perioadă destul de frământată pentru români. Pentru cei mici este deschis, pe toată perioada târgului, Atelierul lui Moș Crăciun, unde au loc diverse activități pentru copii. Pe lângă căsuța cu murături, cea cu ciocolată și cea cu migdale, anul acesta va exista și una cu dulciuri orientale. Municipalitatea, care a alocat din bugetul local suma de 700.000 de lei pentru toate manifestările din luna decembrie (Ziua Națională, Târgul de Crăciun, sărbătoarea Nașterii Domnului, spectacolul de colinde și obiceiuri cu participarea lui Ioan Bocșa, Revelionul Seniorilor și Revelionul 2017) le-a promis timișorenilor o lună de spectacole de muzică populară, obiceiuri și tradiții de sărbători, colinde, concerte, povești și diverse acțiuni pentru copii. După deschiderea oficială a târgului și aprinderea iluminatului festiv de către primarul Nicolae Robu, scena din Piața Victoriei a fost ocupată, rând pe rând, de Ansamblul "Timișul", Clar Band, Raluka și Delia, spre încântarea numeroșilor timișoreni prezenți la fața locului. Seara s-a încheiat cu un spectaculos foc de artificii. DANIELA DAMIAN Foto: ADRIAN PÎCLIȘAN Mii de timișeni au admirat parada militară în continuare, Armata și-a prezentat efectivele și armamentul din dotare, într-o paradă foarte gustată de cei prezenți și în special de copii. Au fost prezenți nu doar militari ai Armatei Române, ci și polițiști, jandarmi, trupe ale SRI, pompieri și alte cadre ale instituțiilor cu regim special. Foarte apreciate de public, care s-a întrecut în a fotografia și filma evenimentul, au fost vehiculele blindate, autospecialele antitero, precum și cele două elicoptere venite de la Giarmata, care au survolat bulevardul în timpul paradei. La ora 12, această parte a programului se încheiase deja, iar majoritatea celor aflați de față s-a îndreptat, cu mic, cu mare și cu steaguri cu tot spre zona centrală a orașului. DANIELA DAMIAN I Școala de conducere auto Blitz . Experiență de 25 ani în pregătirea viitorilor conducători auto pentru categoriile: A; A1; A2; AM; B; C; CE și D.