Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2017 (Anul 29, nr. 8196-8214)

2017-01-03 / nr. 8196

DRANATEANA IDirector onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8196 - marți, 3 januarie 2017 - 24 pagini - 2 lei Călin Dobra, favorit la CJT Plecarea lui Sorin Grindeanu în fruntea Guvernului României lasă locul liber la președinția Consiliului Județean Timiș. Noul șef al administrației județene se va alege dintre consilierii aflați în funcție, procedura fiind aceeași ca la alegerile din vară, când Grindeanu a fost votat de consilierii PSD, ALDE și PMP, în mod normal, președintele CJT va fi tot de la PSD, partid care are 16 aleși județeni. Cele mai mari șanse să conducă instituția în următorii ani le are Călin Dobra, primul pe lista de la algerile pentru Camera Deputaților. Pentru a deveni președinte al consiliului județean, Dobra trebuie să opteze între poziția de deputat și cea de consilier județean, având termen până mâine. Se pare însă că proaspătul deputat va renunța la calitatea de parlamentar, pentru a reveni la CJT, unde este marele favorit pentru funcția de președinte. Dobra are de partea sa experiența celor patru ani de vicepreședinte al instituției, legitimitatea politică (este președinte executiv al PSD Timiș), dar și susținerea majorității primarilor timișeni, care îl consideră cel mai îndreptățit pentru a-l înlocui pe Grindeanu. (S.F.) Mii de timișoreni au întâmpinat Anul Nou în centrul orașului Frigul de afară nu i-a împiedicat pe amatorii de distracție în aer liber din Timișoara să vină în Piața Victoriei, pentru a se bucura de muzică bună, întâlniri cu prietenii și un pahar de vin sau o cupă de șampanie, totul încheiat cu un foc de artificii extrem de spectaculos. O parte a celor aflați la petrecerile organizate la restaurantele din zonă au ieșit și ei pentru mai multe minute în piață, la miezul nopții, la fel ca o serie de locuitori ai orașului, care și-au părăsit pentru câteva zeci de minute casele, dornici să prindă măcar o felie din spectacolul oferit de primărie din buzunarul general. Moda revelioanelor în aer liber a prins în ultima vreme la români, astfel că autoritățile au grijă, în fiecare an, să ofere concerte și motive de distracție în noaptea dintre ani. Statistica spune că românii petrec, în medie, în noaptea de Revelion până la ora 3,55. Astfel, la miezul nopții, 96,8 la sută din populația României se află în toiul petrecerii pentru a marca noul an, potrivit cifrelor publicate după un studiu al unei companii private. Continuare în pagina 2 Sentințe drastice Patru ani și șase luni de închisoare cu executare este sentința pe care Constantin Ostaficiuc, fostul președinte al Consiliului Județean Timiș, a primit-o în dosarul finanțării echipei de fotbal Politehnica, în perioada 2008-2011. Ostaficiuc a mai Telefonul cititorului în dosarul "Poli I" suferit o condamnare, de opt luni cu suspendare, într-un dosar în care a fost judecat pentru infracțiunea de conflict de interese, fiind acuzat de DNA că a atribuit, prin concesionare, o parcelă aflată în Parcul Industrial și Tehnologic din Timișoara firmei administrate de fiica și ginerele său. La scurt timp după ce această condamnare a rămas definitivă, completul de judecată al Tribunalului Timiș a decis, în penultima zi a anului care tocmai s-a încheiat, să dea sentința și în dosarul "Poli I", în care Ostaficiuc și alți nouă inculpați au fost acuzați, tot de către DNA, de finanțarea ilegală a echipei "Poli", unii fiind judecați pentru abuz în serviciu, iar alții, pentru complicitate la această infracțiune. Continuare în pagina 3 i k C/./jQA 4 c este numărul la care ne puteți sesiza problem t1y J 1 dVsv iar noi vom încerca să vă fim de folos! Anul 2017, "deschis" de o fetiță Primul copil născut în acest an la Timișoara a fost o fetiță care a venit pe lume la Maternitatea "Odobescu", la ora 3,35, în noaptea de Revelion. Potrivit medicilor, nașterea a fost naturală, iar micuța cântărește 3.620 de grame. In noaptea dintre ani, în unitatea sanitară s-au înregistrat 11 nașteri, iar în prima zi din 2017, alte patru. Continuare în pagina 4 ! www renașterea ja Soarele răsare la 8,16 și apune la 17,03 Supliment de cultură PARALELA Spre Eminescu în interiorul ziarului