România Liberă, noiembrie 1948 (Anul 6, Nr. 1289-1313)

1948-11-02 / nr. 1289

> V / , r.nftr.vjr 5 ^ . La 1 Noembrie 1948 a apărut București No. 21 (24) al ziarului „Pentru pace trainică, pentru democrație populară!”. Întregul număr este închinat celei de a XXXI-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie. În prima pagină a ziarului sunt portretele lui V. I. Lenin și I. V. Stalin și „întrebările corespondentului ziarului ».Pravda” și răspunsurile tovarășului I. ,V. Stalin”. Articolul de fond, intitulat „A XXXI-a aniversare a Marei Revoluții Socialiști din Octombrie” arată că Marea Revoluție Socialistă a fost prima care a scos la iveală faptul că proletariatul poate să guverneze țara și să conducă economia națională fără burghezie și împotriva burgheziei. „Marea Revoluție Socialistă din Octombrie” — spune articolul — a arătat popoarelor că zilele capitalismului sunt numărate, ca trăiri într’un veac în care toate drumurile duc spre comunism". Rezultat al Revoluției din Octombrie Sunt transformările istorice în economia și cultura Uniunii Sovietice. După ce au construit în linii esențiale societatea socialistă, oamenii muncii din Uniunea Sovietică, sub conducerea Partidului Bolșevic, au trecut la desăvârșirea construirii socialismului și la trecerea teptată de la socialism la comunism. Articolul subliniază uriașa influența pe care a avut-o Revoluția din Octombrie asupra întregii situații internaționale. Ziarul publică articole consacrate celei de a XXXI-a aniversări a Reveuției din Octombrie de Gh. Dimitrov, Wilhelm Piek, Maurice totez, Matias Racosi, Boleslav Bierut, Clement Gottwald, Gh. Gheorghiu-Dej, Palmiro Togliati, Mao Țe.Dun, Ana Pauker, Harry Polti, Grotewohl ș. a. conducători ai partidelor frățești, comuniste și muncitorești . In aceste articole, acești fruntași importanți de seamă ai mișcării comuniste și muncitorești internaționale arată întreaga însemnătate internațională a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, influența ei asupra soartei popoarelor și asupra strângerii „forțelor oamenilor muncii în lupta lor pentru pace, democație și socialism”. In articolul „Revoluția Socialistă din Octombrie a deschis omenirii calea spre adevărata democrație, spre socialism”, Gheorghe Dimitrov scrie că in ziua"Osiei de a 31-a aniversări a Marei Revoluții Socialiste din Octombrie milioane de oameni din lumea întreagă vor manifesta hotărîrea lor de a merge mină în mână cu poporul sovietic și da a nu îngădui războiul împotriva Uniunii Sovietice, pe care-l pregătesc imperialiștii. „Popoarele lumii, — scrie autorul — cunosc și țin bine minte cuvintele marelui Stalin, care spunea că intre dorința imperialiștilor de a deslănțui un război mondial și primejdia reală de război e o foarte mare distanță. Imperialiștii anglo-americani agită spectrul unui nou război nu pentru că ar fi într’adevăr pregătiți pentru el. Ei știu tot atât de bine ca și noi, ce sfârșit poate avea pentru ei această nouă aventură. Primul război mondial, după cum se știe s’a terminat cu victoria poporului muncitor pe a șasea parte a globului pământesc. In urma celui de al doilea război mondial s'au desprins de sistemul imperialist mai multe țări, țările cu democrație populară. Domnii imperialiști pot fi siguri că un nou război mondial în cazul când magnații Wall Street-ului îl vor deslănțui se va termina pentru ei cu un dezastru și mai mare dacă nu chiar total — printre complectă lichidare a sistemului capitalist”. *in articolul „însemnătatea internațională a revoluției din Octombrie” Palmiro Togliatti, arată că în perioada istorică furtunoasă dintre cele două războaie mondiale, existența puterii sovietice fost factorul hotărîtor de desvoltare. „Capitalismul și imperialismul au pierdut monopolul puterii, poruninduse față în față cu o nouă putere, care creștea și se întărea pe zi ce trecea In viața și conștiința a 200 milioane de ziditori ai unei societăți noui și in conștiința milioanelor de oameni ai muncii din toată lumea". După cel de al doilea război mondial „Omenirea a făcut un nou salt Înainte spre țelul ei adevărat, adică spre sfârșitul capitalismului”. „Dușmanii își adună din nou forțele Lupta pentru pace se mai află încă la ordinea zilei, și este o necesitate elementară pentru toate popoarele Dar în această luptă, scrie autorul, ne simțim astăzi de sute și mii de ori mai puternici decât înainte, în timp ce în istoria imperialiștilor, a guvernelor lor și a leaderilor social-democrați care stau în slujba lor vedem un semn al slăbiciunii lor crescânde”. Pentru ca să sune ultimul ceas al ostatismului, sunt necesare mărețe lupte ale popoarelor pentru libertatea lor. In aceste bătălii oamenii muncii au un conducător care le garantează victoria; cest conducător este Țara Socialismului , învingător, partidul, care se conduce , după măreața doctrină a lui Marx-Engels-Lenin-Stalin. In aceasta constă semnificația internațională a Revoluției din Octombrie și siguranța în victorie a oamenilor muncii din întreaga lume. i. ^ In articolul „Poporul francez ” nu va a lupta niciodată împotriva Uniunii Sovietice”, Maurice Thorez scrie că oici un ” popor nu va uita imensele sacrificii făscute de popoarele Uniunii Sovietice penttru victoria comună asupra fascismului. 3 „Francezii își amintesc bine acele 3 momente grele când soarta Franței și a lumei întregi se hotăra sub zidurile Stalingradului. Ei păstrează față de ti , armatele sovietice și de Generalissimul Stalin sentimentul de nețărmurită , recunoștință, de care au fost cuprinși atunci când au aflat prin radio despre victoria de neuitat, care a schimbat tot . mersul războiului”. „Și acum — continuă autorul — când aceleași forțe ale reacțiunii internaționale, aceleași cercuri capitaliste care au încurajat agresiunea lui Hitler împotriva Uniunii Sovietice, intenționează să tulbure din nou pacea și sa reînceapă cruciada lor împotriva Uniunii Sovietice, poporul francez spune cu hotărîre: Nu! ". Demascând natura imperialistă și agresivă a faimosului „pian Marshall”, care este un instrument de aservire și subjugare a popoarelor, instrument de pregătire al războiului împotriva Uniunii Sovietice și a țărilor democrației populare, Thorez arată că partidul comunist francez exprimând sentimentele tuturor francezilor adevărați, răspunde solemn: „Poporul francez nu va lupta, nu va lupta niciodată împotriva Uniunii Sovietice”. I . In articolul intitulat „Să ținem sus steagul internaționalismului proletar", Matias Racosi scrie că „Influența Internațională a Revoluției Socialiste din Octombrie s’a manifestat prin faptul ca avantgarda oamenilor muncii din întreaga lume a Înțeles că s’a deschis o eră nouă, era revoluțiilor proletare, că a început prăbușirea capitalismului, că în urma revoluției ruse a fost în sfârșit creată o nouă bază a mișcării de eliberare a oamenilor muncii... Conștiința acestor fapte a dat ur puternic impuls desvoltării internaționalismului proletar și a însuflețit mișcarea comunistă și mișcarea de eliberare din întreaga lume". Apariția țărilor cu democrație populară în urma nimicirii fascismului de către Armata Sovietică, evoluția acestor țări înspre socialism în strânsă colaborare și pe baza experienței construirii socialismului în Uniunea Sovietică, elaborarea organică a Partidelor Comuniste și Muncitorești în apărarea păcii, eregresunii și independenței națiunilor au întărit desvoltarea internaționalismului proletar. Trădarea aventurierilor iugoslavi reprezintă doar o excepție care confirmă regula. Condamnarea unanimă a acestei trădări de către partidele comuniste și progresiste din lumea întreagă, subliniază că, conștiința solidarității i Internaționale a oamenilor muncii se desvoltă tot mai mult. Trimițând un fierbinte salut poporului sovietic și nicitului său conducător Stalin cu ocazia aniversării Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, oamenii muncii din lumei j întreagă ridică tot mai sus stindardul victorios al internaționalismului proletar. „Alianța frățească cu URSS" = principiul fundamental al politicii democrațiilor populare —■ așa e intitulat articolul lui Clement Gottwald. Autorul arată da că a 31-a aniversare a Marei Revoluții Socialiste din Octombrie, se serbează in momentul în care la sesiunea adunării generale a ONU, s’au demarcat în mod evident frontul păcii și al democrației și frontul reacțiunii imperialiste. In fruntea lagărului democrației și păcii stă puternica Uniune Sovietică cu toate forțele democratice, ale lumii ce nu pot fi silite să tacă și nu pot fi acoperite printr’eii „cortină de Fier”, din articolul intitulat „U.R.S.S. — forța conducătoare a lagărului democrației și socialismului”, G. Gheorghiu-Dej • scrie că oamenii muncii din întreaga lume își dau tot mai puternic seama că victoria Revoluției din Octombrie este victoria istorică a întregii omeniri muncitoare și că fiecare succes al Țării Socialismului este un succes al proletarilor și al oamenilor muncii din întreaga lume. Arătând că Partidul Muncitoresc Român, care învață din experiența P.C. (b) și U.S., tinde să fie la înălțimea sarcinilor sale istorice, autorul scrie: „Sarcinile ce ne stau în față sunt multiple și complexe. Dar avem un fir călăuzitor sigur — experiența acumulată de popoarele sovietice în domeniul construcției socialiste”. Și autorul închee: „Bolșevismul este un model de tactică pentru toți”. Aceste cuvinte ale lui Lenin luminează drumul oamenilor și muncii din întreaga lume in lupta lor . 1. XI. 1948 , pentru democrație și socialism”, 1 * . In articolul „Adevărul asupra Marei Revoluții Socialiste din Octombrie este invincibil”, Boleslav Bierut scrie că timp de trei decenii reacționarii și defăimăatorii de toate speciile au făcut totul pentru a îneca adevărul asupra Revoluției din Octombrie Intr’o mare de calomnii, minciuni și ură. „Dar adevărul asupra acestei marii Revoluții este invincibil și nepierit d;e el își face drum cu tot mai multă forță , spre inima și simțirea oamenilor. Oamenii muncii cunosc adevărul despre Revoluția din Octombrie din rezultatele pe care ea le-a obținut, din experiența și soarta propriei lor țări”, ii .e In articolul „Bastionul păcii și securitații popoarelor” Wilhelm Pieck scrie că : „chiar dela apariția Puterii Sovieticce, Întreaga lume capitalistă, ideologii burghezi și agenții lor din tabăra clasei muncitoare, luptă cu o furie nepotolită împotriva țării în care puterea este in mâinile oamenilor munci”. Insă , „popoarele asuprite de imperialism văd în Uniunea Sovietică centrul tuturor forțelor care luptă împotriva asuprîrii sociale și naționale, văd în ea un sprijin puternic în lupta pentru pace, democrație populară și socialism" „Massele muncitoare din Germania. — scrie autorul — luptă în primul rând pentru a asigura pacea și desvoltarea democratică a țării noastre”. __ „Irtohia celei de a 31-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, forțele democratice ale Germaniei își amintesc cu recunoștință că Armata Sovietică a sdrobit hoardele fasciste ale lui Hitler, creind astfel premizele hotărîtoare pentru desvoltarea democratică a țării noastre”. ' În articolul „Uniunea Sovietică — eliberatoarea popoarelor”, Ana Pauker subliniază ' importiza internațională și Atare! Revoluții Socialiste din Octombrie, care a creat condițiile necesare pentru ca și proletariatul din alte țări să parcurgă acelaș drum, punându-se in fruntea maselor muncitoare în lupta pentru independența națională, pentru răsturnarea puterii burgheziei, pentru dreptul la viață și fericirea oamenilor muncii în Patria lor liberă de exploatare. In lupta antiimperialistă, popoarele iubitoare de libertate au cucerit, sub conducerea clasei muncitoare și a avantgardei comuniste, succese strălucite. Fie datorează aceste succese ajutorului pe care îl reprezintă pentru ele existența unui puternic stat socialist, ajutorului frățesc al mărețului Partid bolșevic și a poporului sovietic. Sub conducerea marelui Stalin, Partidul bolșevic estorganizatorul ajutorului pe care URSS il acordă forțelor socialismului și democrației din toată lumea. # I In articolul „Forțele democrației cresc; și se întăresc”, Harry Pollitt scrie că "i aniversarea Marei Revoluții Socialiste " din Octombrie are o importanță deosebită pentru Anglia. Autorul arată că politica laburiștilor n’a dus și nici nu putea să ducă pe oamenii muncii din Anglia spre socialism. Laburiștii au pășit pe calea apărării capitalismului monopsilist, pe calea atacării nivelului de viața și oamenilor muncii, pe calea instigării f la un nou război mondial. r _ Muncitorii fruntași din Anglia încep s să ajungă la concluzia că singura casat pentru a eși din situația lor grea este calea spre socialism, indicată de partidul comunist. p „Muncitorii englezi, — scrie mai departe autorul — vor sărbători aniveasarea Marei Revoluții Socialiste din 1 Octombrie sub lozinca „Nu vom lupta niciodată împotriva Uniunii Sovietice!’’ e #ti In articolul întitulat „Forțele revoluțiionare din întreaga lume se unesc pentru a lupta împotriva agresiunii imperialiste” Alao Tse Dun, președintele Partidului Comunist Chinez, scrie: „Revoluția din Octombrie a creat frontul revoluționar împotriva imperialismului mondial care, trecând prin revoluția rusă, se întinde de la proletarii din Occident la popoarele asuprite din Orient. Frontul revoluționar creat sibiv conducerea genială a lui Lenin ?î Sti Iulin, iar după moartea lui Lenin — sub conducerea genială a tovarășului St.-« î j,lin, a fost și mai mult lărgit pe sca<lip, mondială”. Subliniind pregătirile febrile , desfășurate de imperialismul american și lacheii săi pentru deslănțuirea unui nou război mondial, autorul arată că aceasta dovedește tocmai putrfacția »a capitalismului și slăbiciunea sa și ar fi si o greșală imensă să se supraestimeze forțele dușmanului și să se sube rmine euforțele democrației și ale socialismului. „Lagărul imperialist va fi învins”, în „ dee autorul, n * sc în articolul „Marea Revoluție din Ortorombrie și independența Poloniei’", . A. ” Zavoiski, membru în Biroul Politic C.C. al PPR subliniază că clarificarea rolului Revoluției din Octombrie și al Uniunii Sovietice în problema independenței Poloniei, are nu numai o importanță teoretică, dar și o imensă importanță practică. Desfascând poziția oportunistă a membrilor de dreapta din PP.S, 1 subliniind condamnarea de către plenarfele PPR din Iulie și Septembrie a devierii de dreapta și naționaliste din sânul partidului, autorul arată că alianța cu Țara Socialismului, cu URSS constitue garanția independenței Poloniei. ’ * i In articolul „Revoluția Socialistă din Octombrie și construirea comunismului din URSS”, P.tudin face o paralelă între succesele URSS în desvoltarea economiei de după război și situația din țările capitaliste, care până în prezent nu pot . scăpa de haosul economic creat de război. Autorul arată că I. V. Stalin a pus bazele teoretice ale problemei construirii societății comuniste într’o oră, In URSS, țară care are toate posibilitățile pentru aceasta. Pentru realizarea trecerii de la socialism la comunism, Uniunea Sovietică trebue să atingă nivelul tarfelor de producție, de care vorbea I. V. Stalin în discursul său din Februarie 1946. Pentru aceasta va fi nevoe de 3-4 planuri cincinale. Deosebirea dintre comunism și socialism constă numai în gradul de maturitate economică a societații. Când în decurs de 3-4 planuri cincinale se va soluționa principala sarcină economică a URSS — aceea de a ajunge și a întrece principalele țări capitaliste — în ceea ce privește nivelul de producție de cap de om, Uniunea Sovietică va de jveni cea, țițai ,puternicii și bogată, țară, din filme. Comunismul va însemna belșug de mărfuri și trecerea la repartiția după nevoile omului. Comunismul înseamnă o societate cu cea mai înaltă și cea mai conștientă disciplină a muncii, unde munca devine cea dintâi necesitate a omului. Sub regimul comunist i se va lichida complect împărțirea societații pe clase, odată cu lichidarea conttradicțiilor dintre oraș și sat, dintre rațiunea intelectuală și cea fizică. In articolul „Puterile occidentale de ocupație poartă vina scizionării Berlinuui”, Otto Grotewohl analizează politica reacționară a puterilor imperialiste in așa numita „chestiune a Berlinului’, b Călcând in picioare interesele vitale ale poporului german, imperialiștii apuseni, * burghezia germană și social-democrații de dreapta, duc o politică de scizionare. Încearcă să scindeze Berlinul, deslănție propaganda antisovietică și pornirii războinice și revanșarde in sânul popii 11lației germane. In același timp duc o luptă Înfocat, împotriva forțelor democratice ale poporului german, care luptă pentru o Germanie unitari și democratică. » Ziarul publică în sfârșit articolul lui R Palme Dutt .,Lupta popoarelor din tarile coloniale impotriva imperialismuilui". Autorul demască politica coloniala a socialiștilor de dreapta, arătând numeroase fapte care ilustrează rolul acestor Indiei ai imperialismului în Înrobirea popoarelor coloniale. Ziarul mai publică articolul lui Van- ^ Bo, intitulat „Poporul vietnamez își ansră libertatea și independența”. Vorbind de despre prăbușirea planurilor de războiic Ț imperialiștilor francezi din Vietnam, autorul arată realizările poporului vietnamez în lupta cu colonizatorii, subliniind ‘o siguranța deplină a victoriei sale definitive asuma Imperialismului. ța Articolul lui Pierre Hentges „Minerii 1p francezi vor lupta până la victorie” — este închinat luptei minerilor francezi. Ziarul cuprinde salutul C.C. al P.C. (dl a U.S. adresat Uniunii Tineretului Comunist-Leninist din URSS, cu prilejul a aniversării a 30 de ani de la Înființarea ei, precum și informații bogate despre mișcarea muncitorească internațională și democrată. a * & 1 & # TRĂIASCĂ UNIUNEA SOVIETICĂ, CARE A CROIT ȘI A ARĂTAT TUTUROR POPOARELOR DRUMUL SPRE SOCIALISM București. Organ al Biroului Informativ al partidelor comuniste și muncitorești. Y ai S. (idM'IT.i/Vf .-3 C.kttiB'Af.-9  Un grup de artiști sovietici a sosit in Capitală, in ziua de 1 Noemvrie crt. In orele 17,39, a sosit pe aeroportul Băneasa, venind dela Moscova, un grup de artiști sovietici , compus din: Pavel Lisițian — bariton, solist al Teatrului Mare al U.R.S.S., artist al poporului; Zveaghina Susana — din balet; Richter Constantin — din balet; Talina Barinova — violonistă; Soliști de balet ai Teatrului Mare din Moscova; Șapovalova Claudia — soprană, solistă a Filarmonicei din Moscova; Alexandr Dediukin — pianist. La aeroport, artiștii sovietici au fost întâmpinați, din partea Ambasadei Sovietice, de d. Kacialov, secretar de ambasadă, de d-na Sanda Rangetz, din conducerea A.R.S.U . S.-ului, precum și de alte persoane. Lozincile lansate de Comitetul Central al Partidului Comunist (K) al U. K. cu prilejul celei de a 31 -a aniversări a Marii Revoluții Socialiste MOSCOVA, 1 (Rador). — TASS transmite: Comitetul Central al Partidului Comunist (bolșevic) al Uniunii Sovietice a lansat următoarele lozinci cu prilejul celei de a 31-a aniversări a marei Revoluții Socialiste din Octombrie: Trăiască cea de a 31-a aniversare a Marei Revoluții Socialiste din Octombrie! Salut frățesc popoarelor care luptă pentru victoria democrației și a socialismului! Trăiască prietenia și colaborarea Intre națiuni In lupta lor împotriva fascismului — pentru victoria democrației populare! Oameni ai muncii din toate țările! Demascați planurile agresive ale ațâțătorilor la un nou război! întăriți forțele democrației în lupta pentru o pace trainică și pentru securitatea națiunilor Trăiască Marea Uniune Sovietică, apărătoarea neclintită a păcii și securității, a libertății și independenței națiunilor! Glorie forțelor armate ale Uniunii Sovietice care au apărat cuceririle Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, libertatea și independența patriei noastre. Ostași sovietici, sporiți necontenit cunoștințele voastre militare și politice, însușiți-vă experiența Marelui Război pentru apărarea Patriei, perfecționați arta voastră militară, întăriți puterea forțelor armate ale statului sovietic! Trăiască grănicerii sovietici care apără cu vigilență granițele patrieii noastre! Glorie Uniunii Sovietice și eroilor muncii socialiste, cei mai buni fii ai patriei noastre! Muncitori, țărani și intelectuali ai Uniunii Sovietice! înainte spre noui victorii în lupta pentru redresarea și desvoltarea economiei naționale, pentru progresul bunei stări materiale și culturii popoarelor țării noastre! Glorie muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor din întreprinderile fruntașe, care au îndeplinit înainte de termen programul celui de al treilea an hotărîtor din noul plan cincinal! Oameni ai muncii din Uniunea Sovietică! Munciți pentru o cât mai mare economie și pentru realizarea și depășirea planului în toate ramurile economiei naționale! Scădeți costul producției și îmbunătățiți calitatea producției, ridicați productivitatea muncii! Urmează lozincile prin care Comitetul Central al Partidului Comunist (bolșevic) cheamă muncitorii, inginerii și tehnicienii din industriile carboniferă, petrolifera, metalurgică, din stațiunile de energie electrică, din întreprinderile de construcții, din industria de automobile și tractoare, din industria chimică, de la șantierele navale, din industria de cherestea și hârtie, din textile și industria ușoară, din industria alimentară, de la căile ferate, să sporească producția, să mărească randamentul întreprinderilor, sa-și însușească tehnica cea mai înaintată. Oameni ai muncii din agricultură! înmulțiți realizările agriculturii sovietice și intensificați creșterea vitelor Să creem belșug de alimente pentru populație și de materii prime pentru industria ușoară! Glorie muncitorilor colhoznici și muncitoarelor din colhozuri, cel? stațiuni de mașini și tractoare și din sovhostat" CarC #u '"*"«""» c" onoare angajamentele lor către Bărbații femei muncitori și muncitoare din colhozuri, dela stațiunile de mașini și tractoare, din sovhozuri și experți agronomi! Munciți pentru obținerea unei recolte mai mari pe întreaga suprafață a colhozurilor și sovhozurilor înmulțiți rândurile agricultorilor de frunte, trai al muncii socialiste. Bărbați și femei colhoznicii Sporiți bogăția comună a colhozurilor, întăriți disciplina în muncă! Respectați cu strictețe statutul cooperativelor agricole — legea fundamentală a vieții colhozului! Oameni ai muncii din agricultura socialistă! Colaborați activ în lupta pentru îndeplinirea programului statului de plantare a perdelelor de păduri în regiunile de stepă ale Uniunii Sovietice, de introducere a asolamentelor cu furaje, prin construirea iazurilor și rezervoarelor de apă! SS asigurăm recolte ridicate și stabile! Muncitori din instituțiile comerțului sovietic, din cooperative și din instituțiile de aprovizionare publică! îmbunătățiți prin toate mijloacele comerțul sovietic de la orașe și sate! îmbunătățiți serviciu pentru consumatorii sovietici! Salariați ai instituțiilor de stat! îmbunătățiți munca aparatului de stat sovietic, întăriți disciplina de stat, luați seama la cererile și necesitățile oamenilor muncii! Muncitori ai științei sovietice! îmbogățiți știința și tehnica din țara noastră, prin noi cercetări, invenții și descoperiri. Introduceți realizările științei in producție, munciți pentru progresul tehnicei! Muncitori din literatură și cinematografie! Ridicați nivelul artei voastre! Creați nouă opere de artă cu un înalt conținut ideologic demn de marele popor sovietic! Bărbați și femei, învățători, muncitori din educația publică! împărtășiți studenților iodizările științei! Educați tineretul nostru in spiritul patriotismului sovietic! Creșteți cetățeni cultivați și educați ai societății socialiste, luptători activi pentru comunism! Sindicate sovietice! Promovați întrecerea socialistă pervtru îndeplinirea planului cincinal in patru ani! Popularizați experiența Inovatorilor in producție! Arătați un interes neobosit în îmbunătățirea materială și culturală a nivelului de viață,al muncitorilor din industrii și întreprinderi. Femei sovietice! Munciți pentru progresul economiei și culturii patriei noastre! Trăiască femeile sovietice, constructoare active ale comunismului! Trăiască Uniunea Tineretului comunist-leninist-stalînbt al Uniunii Sovietice — detașamentul de avantgarda al eroicului tineret sovietici Tineri și tinere din Uniunea Sovietică! Irisusiți-vă știința, tehnica și cultura cea mai înaintată! Fiți neclintiți și cu"agieși, gata să învingeți orice greutate!Munciți cu "abnegație pentru binele patii?i noastre Tineri pioneri și copii de școală! Munciți neobosiți pentru a stăpâni cunoștințele, pregătiți-vă să luați locurile ca luptători dârzi pentru cauza lui Lenin-Stalin! Membri ai Partidului Comunist și ai Uniunii Tineretului comunist fiți in primele rânduri pentru realizarea planului cincinal în patru ani, pentru un nou și puternic progres al economiei și culturii, pentru întărirea puterii statului sovietici „ Trăiască marea noastră Patrie sovietică — bastionul puterii, prieteniei și gloriei popoarelor țării noastre! Trăiască Al arcic Partid bolșevic, partidul lui Lenin Stalin, avantgarda de luptă a poporului sovietic, inspiratorul și organizatorul victoriilor noastre! Sub steagul lui Lenin, sub conducerea lui Stalin, înainte spre victoria comunismului! < st (Urmare din pag. 1-2. Rou ședințele Constantin, Vîce-Presentului Plugarilor. 3. Apostol Gheorghe, Președintele Confederației Generale a Muncii. 4. Apostol Zoi, Secretar General al Filialei ARLUS-București. 5. Budeanu Haralambie, Secretar General al Ministerului Artelor și Informațiilor. 6. Dr. Bogdan îosif. 7. Bóján Ravel. 8. Borangic Dobre-plugar, jud Ialomița. Ü. Borila Petre, Șeful Direcției Superioare Politice a Armatei. 10. Botez, Nicolae, Secretar al Consiliului Județean Brașov. 11. Bujor Gh. Mihai. 12. Caplar Dobrislav, plugar județul Timiș. 13. Catargi Faseur. 14. Chișînevski Iosif, Secretar al Partidului Muncitoresc Român 15. Constantinescu-Iași P., Vice Președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale. 16. Cosma Alexandru, muncitor, Baia Mare. • . 17. Crăciun Constanța, Președinta Uniunii Femeilor Democrate din România. 18. Florescu Gheorghe, Secretar General al Uniunii Tineretului Muncitoresc din România. 19. Prof. Gaal Gabor, Academician. 20. Gheorghiu-Dej Gh., Prim- Vice - Președinte al Consiliului e Miniștri și Secretar General al Partidului Muncitoresc Român, 21. Grama Iordache, muncitor Lemaitre — București. 22. Gruia Dumitru, Președintele Consiliului Județean Timiș. 23. Iliescu Octav, muncitor, Secretar General al Filialei ARLUS Iași. 24. Ionescu Nicolae, Președintei Uniunii C. F. R. 25. Kacso Alexandru, deputat. 26. Koîicz Stefan, plugar, județul Odorhei. 27. Macovei Pompiliu, arhitect 28. Magheru Vihai, Ministru Plenipotențiar. 29. Mezincescu Eduard, Ministrul Artelor Informaților. 39. Dr. Milcu Ștefan. 31. Morarii Nicolae, Secretar General al Ministerului Artelor Informațiilor. 32. Mujic Mihai, Președintele Uniunii Miniere. 33. Negru Radu, muncitor C. F. R. București. 34. Prof. Nicolau Gheorghe, Secretar General al Academiei ;publicei Populare Române. 35. Prof. Nicolau Ștefan, Directorul General al Instiutului de iar~mâno-Sovietice. 36. Nikoski Vanda. 37. Prof. Derîu Simion. 38. Papadopol Constantin. 39. Pauker Ana, Ministru al Afacerilor Externe și Secretar al Partidului Muncitoresc Român. 40. Prof Petrovici Emil, Academician. 41. Pop Grigore, plugar județul Satu Mare. 42. Popescu-Doreanu N., Secretar General al Președinției Consiliului de Miniștri. 43. Popovici Borislav, Președintele Uniunii Asociațiilor Culturale Democrate Slave din România. 44. Prof. Profiri Nicolae, Ministrul Comunicațiilor. 45. Remis D. Zile, Secretar al Consiliului Județean, Covurlui. 46. Ranghel Sanda. 47. Răutu Leonte, directorul Propagandei si Asiatie al C. C. al P. M. R. 48. Prof. Sanielevici, Academician. 49. Prof. Traian Săvulescu, Vice-Președintele Consiliului de Miniștri, Președintele Academiei Republicei Populare Române. 50. Székeli Gheorghe, plugar, județul Alba. 51. Tonta Ana, Secretar General la Ministerul Afacerilor Externe. 52. Vasiiu Adela, plugăriță județul Bacău. 53. Veveriță Dumitru, muncitor, „23 August", București. CENZORI 1. Babenko. 2. Naum Grigore. 3. Vișan Alfred. SUPLEANȚI 1. Prof. Aurel Potop. 2. Dușa Victor. 3. Dobrescu Elena. A luat cuvântul df. dr. Iosif Bogdan, președintele Comisiei de Rezoluție care a dat citire unui proiect de rezoluție votat în unanimitate de congresiști. ♦