România Liberă, mai 1952 (Anul 10, nr. 2360-2384)

1952-05-03 / nr. 2360

Demonstraţiile de 1 Mai ale oamenilor muncii din regiunile ţării Cu stahanoviştii lor în frunte ORAŞUL STALIN (de la subredacţia noastră). — Coloane uriaşe de oameni ai muncii din fabricile şi uzinele din Oraşul Stalin, se îndreptau încă din zori spre locul de demonstraţie. Bd. Stalin. Dinspre şcoli au pornit coloanele de elevi, pionieri şi utemişti. Lozinci mobilizatoare la lupta pentru îndeplinirea planului cincinal, pentru pace, sunt scandate necontenit de nesfârşitele coloane de demonstranţi. Marea demonstraţie în cinstea zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc este deschisă de o coloană urmată din cei mai buni fii ai oraşului Stalin: coloana de stahanovişti şi fruntaşi în producţie care are în primele rânduri pe stahanovistul Peter Mihai de la întreprinderea „Ion Fonaghi“, stahanovistul Artur Gáspár de la „Sovromtractor“ şi stahanovista Maria Mărgineanu de la „Partizanul Roşu”. O adâncă emoţie a cuprins inimile oamenilor când pionierii — vlăstarele viitorului, au trecut în pas cadenţat. Purtând cu mândrie panourile cu realizările lor, păşesc umăr lângă umăr, muncitori şi ţărani muncitori, români, maghiari şi germani. Raportând despre realizările lor au trecut, cei de la „Sovromtractor”, care dau produse în contul zilei de 9 Mai, metalurgiştii de la „Steagul Roşu“ care au realizat economii de aproape 2.000.000 lei, muncitorii şi tehnicienii de la ,,Temelia”, „Electroprecizia”, oamenii muncii de pe ogoare care au realizat planul de însămânţări înainte de termen. Mândri de aceste succese, oamenii muncii din oraşul şi re-giunea Stalin, şi-au manifestat dragostea şi recunoştinţa faţă de partidul nostru, faţă de iubitul nostru conducător, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, faţă de marea Ţară a Socialismului victorios, faţă de marele stegar al păcii, tovarăşul Stalin. Tot mai mult ţiţei PLOEŞTI (de la subredacţia noastră). — Demonstraţia oamenilor muncii din oraşul Ploeşti şi regiunea Prahova a prilejuit o nouă afirmare a voinţei lor ferme de a contribui cu forţe sporite la apărarea păcii şi la construirea socialismului în ţara noastră. Petroliştii schelei „Sovrompetrol’-Târgovişte, care s’au angajat să îndeplinească planul anual in 11 luni, au defilat cu îndreptăţită mândrie purtând „Drapelul de producţie” al Consiliului de Miniştri. Muncitorii şi tehnicienii rafinăriei „9 Mai“ deţinătorii „Drapelului Roşu de producţie” raportând succesele lor, au arătat că în primul trimestru ei au depăşit planul de prelucrare cu 15 la sută şi au ridicat productivitatea muncii cu 21,94 la sută. Şi metalurgiştii uzinelor „1 Mai“ au întâmpinat măreaţa sărbătoare a celor ce muncesc cu însemnate realizări în lupta pentru plan. Petroliştii de la schela Urlaţi, folosind înaintatele metode sovietice de lucru, au depăşit planul de foraj pe luna Aprilie cu 67,6 la sută, iar cei din schela Băicoi faţă de planul de foraj au realizat 110 la sută pe primul trimestru. Cu 7 la sută mai mult ţiţei faţă de anul trecut au dat sondorii schelei Cobia. Mândri de realizările lor au păşit prin faţa tribunei membrii gospodăriei colective din comuna Ciorani, care au terminat primii în sămânţările de primăvară. Au defilat deasemeni, colectiviştii din comuna Râfov, muncitori agricoli dela G.A.S. Bilciureşti şi G.A.S. Râfov, şi cei dela G.A.S. Valea Călugărească. Delegaţii de ţărani săraci şi mijlocaşi din comuna Bucov raportau la rândul lor că au terminat campania agricolă cu 5 zile înainte de termen. Mândria de a fi constructor al Canalului CANALUL DUNARE-MAREA NEAGRA (de la corespondentul nostru). — „Azi e zi de sărbătoare pentru clasa muncitoare”, scandau zecile de mii de oameni ai muncii din Constanţa, participanţi la însufleţită manifestaţie de 1 Mai. Mândri de realizările lor în lupta pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan, de succesele dobândite în întrecerea socialistă larg desfăşurată în cinstea zilei de 1 Mai, păşesc sub faldurile steagurilor roşii şi tricolore, muncitorii şantierului naval, salariaţii întreprinderii piscicole „Marea“, numeroşii delegaţi ai oamenilor muncii de pe ogoare, în frunte cu colectiviştii. Cu inimile pline de bucurie au demonstrat şi constructorii Canalului. Coloana este deschisă de un grup de constructori ce poartă un uriaş portret al conducătorului oamenilor muncii de pretutindeni, tovarăşul Stalin. Pe zeci de pancarte, numeroase grafice grăesc despre succesele obţinute în bătălia pentru adâncirea şi lărgirea albiei Canalului. „Este al treilea 1 Mai pe care-1 petrec la Canal, spune controlorul mecanic Istrate Cristudor, de la sectorul 9 al Canalului Dunăre-Marea Neagră. In 1950 defilam la Poarta Albă cu bucuria unui escavatorist proaspăt calificat. Un an mai târziu eram invitat la tribună ca escavatorist fruntaş. Astăzi fac din nou bilanţul muncii mele şi aceasta îmi prilejueşte o nouă bucurie. In anul care a trecut am fost avansat maistru mecanic şi apoi controlor mecanic. Am trăit atunci bucuria şi mândria de a fi distins cu „Medalia Muncii”, şi aceasta mă însufleţeşte să lupt pentru obţinerea de noi victorii în muncă, pentru grăbirea construcţiei noastre, construcţie a păcii“. In cursul după amiezii mii şi mii de oameni ai muncii au participat la serbarea câmpenească de la Valul lui Traian. Alţii au mers la concertul dat în Parcul „Maxim Gorchi” din Constanţa. Solidaritate frăţească cu oamenii muncii din toate ţările IAŞI (de la subredacţia noastră). Iaşii au căpătat un aspect sărbătoresc în dimineaţa zilei de 1 Mai. Pârcurile de cetăţeni se îndreptau încă din zorii dimineţii spre locul demonstraţiei. După deschiderea meetingului, a luat cuvântul tov. Gheorghe Rădulescu, secretar al comitetului regional de partid, care a felicitat pe oamenii muncii din oraşul şi regiunea Iaşi cu prilejul zilei de 1 Mai. Vorbitorul a trecut în revistă frumoasele realizări obţinute de către aceştia în cinstea măreţei sărbători. Astfel colectivele de muncă de la unităţile C.F.R., fabrica de tricotaje „Moldova“, filatura „Ţesătura“, „Etacs“, etc. şi-au îndeplinit sarcinile de plan înainte de termen, iar oamenii muncii de pe ogoare au raportat partidului şi guvernului că până în seara zilei de 30 Aprilie şi-au îndeplinit planul însămânţărilor de primăvară. Demonstraţia zecilor de mii de oameni ai muncii a fost deschisă de detaşamentele de pionieri. Au trecut apoi coloane nesfârşite de muncitori ceferişti, ţesători, constructori, de elevi, studenţi şi profesori. Purtând mii de drapele şi lozinci, tablourile conducătorilor iubiţi ai clasei muncitoare, cetăţenii oraşului nostru au defilat timp de câteva ore manifestându-şi solidaritatea lor cu oamenii muncii din lumea întreagă. Oţelarii din Hunedoara raportează despre succesele lor HUNEDOARA (de la corespondentul nostru). — In cinstea măreţei zile când clasa muncitoare din întreaga lume îşi trece în revistă forţele crescânde şi îşi afirmă cu tărie solidaritatea de nesdruncinat, oraşul Hunedoara, asemenea tuturor oraşelor şi satelor din patria noastră, a îmbrăcat haina de sărbătoare. Pe arena sportivă s-au adunat mii de muncitori de la combinatul siderurgic „Gh. Gheorghiu-Dej“, Trustul 4 Construcţii, brigadieri de pe Şantierul Tineretului. Luând cuvântul la meetingul din Piaţa Libertăţii tov. Samoilă Mameu, prim secretar al comitetului raional de partid, a înfăţişat avântul crescând al oamenilor muncii din raionul Hunedoara în lupta pentru îndeplinirea înainte de termen a planului pe cel de al doilea an al cincinalului. După meeting, coloanele de manifestanţi au început defilarea. O coloană de pionieri, ale căror cravate roşii dau Pieţii Libertăţii aspectul unui câmp cu maci înfloriţi, deschide demonstraţia. Coloana sectorului laminoare, care în ziua de 1 Mai dădea produse în contul zilei de 15 Mai, este primită cu vii aplauze. Stahanovistul prim laminator Gheorghe Andrăşescu poartă cu mândrie „Drapelul Roşu al producţiei“ obţinut de laminatori de la Hunedoara. Cu aceeaşi dragoste sunt primiţi şi oţelarii. De la începutul anului, oţelarii au economisit materiale, combustibil şi energie electrică în valoare de sute de mii de lei. Oţelarii din echipa stahanovistului Petru Forţu, care in cinstea zilei de 1 Mai şi-au depăşit planul cu 28,68 la sută sunt primiţi cu aplauze însufleţite. Muncitorii Trustului 4 Construcţii, care în preajma zilei de 1 Mai au terminat lucrările de construcţie a 5 blocuri din oraşul muncitoresc date în folosinţa a peste 80 de familii, sunt întâmpinaţi deasemeni cu vii aplauze. Sute de sportivi într’o ordine perfectă au manifestat pentru pace, pentru solidaritatea internaţională a oamenilor muncii. In după amiaza zilei de 1 Mai au fost organizate serbări câmpeneşti în pădurea Chizin. Pentru făurirea vieţii noi SIBIU (de la corespondentul nostru). — In Piaţa 7 Noembrie, peste 60.000 de oameni ai muncii, tineri şi vârstnici, femei şi copii, şi-au manifestat puternic dorinţa lor de pace, dragostea lor faţă de conducătorii partidului nostru, faţă de cel mai iubit prieten al poporului nostru, Iosif Vissarionovici Stalim. La meetingul din Piaţa 7 Noembrie, a luat cuvântul tov. Gheorghe Augustin, prim secretar al comitetului regional de partid Sibiu, care a vorbit despre însemnătatea internaţională a zilei de 1 Mai. După meeting, oamenii muncii din oraşul Sibiu şi comunele vecine, cu placarde şi panouri care oglindeau realizările obţinute în cinstea zilei de 1 Mai, au manifestat prin faţa tribunei. Cu multă bucurie au manifestat muncitorii întreprinderii regionale de electricitate, care au cucerit din nou „Drapelul Roşu al producţiei” pe ţară, metalurgiştii şi textiliştii de la „Independenţa“, „I.M.S.“, „Libertatea“, „Drapelul Roşu“, „Metalurgica“ şi celelalte fabrici, care au dat în cinstea zilei de 1 Mai zeci de tone de produse peste normă. Două ore s-au scurs pe străzile Sibiului coloanele de sportivi, colectivişti din Şelimbăr, Şura Mică şi Cristian, fruntaşi la însămânţări, tractorişti, muncitori ai gospodăriilor agricole de Stat, care şi-au manifestat dorinţa lor de pace, de muncă paşnică, pentru făurirea vieţii noi. Seara, în pădurea Dumbrava, în faţa a zeci de mii de oameni ai muncii, au dat reprezentaţii artistice cele mai bune echipe din oraşul Sibiu şi din împrejurimi. Frumoase succese în campania însămânţărilor CRAIOVA (de la sub redacţia noastră).— încă din primele ore ale dimineţii, străzile oraşului Craiova, roiau de lume. Mii de drapele fluturau spre cerul senin. Ghirlande de brad, flori şi portrete ale conducătorilor iubiţi împodobeau faţadele întreprinderilor şi locuinţelor din oraş. La ora 9 dimineaţa a început măreaţa demonstraţie în cinstea zilei de 1 Mai. Prin Piaţa Lenin au trecut zeci de mii de oameni ai muncii. Inscripţiile de pe panourile purtate în fruntea fiecărei coloane arătau succesele obţinute de oamenii muncii din regiune, în cinstea zilei de 1 Mai. Pe un panou purtat de muncitorii fabricii „Electroputere”, era scris: „Stahanovistul D. Niţă lucrează în contul lunei Mai a anului 1955“. Alături de muncitori au defilat ţăranii muncitori din comunele regiunii, care au dobândit frumoase realizări în campania însămânţărilor. Toată după amiaza, pe scenele pieţelor publice, orchestre ale echipelor sindicale din regiune au executat programe artistice. In Parcul Poporului, în faţa a peste 4.000 de cetăţeni s-a inaugurat teatrul de vară, construit în cinstea zilei de 1 Mai, numai prin muncă voluntară şi prin valorificarea resurselor locale. Colectivul Teatrului Naţional şi colectivul Filarmonicei de Stat „Oltenia“, au prezentat în premieră spectacolul „Estrada Craiovei", Bucureşti, 1 Mai 1952. Oamenii muncii demonstrează în Piaţa I. V. Stâlp. ROIFAXIA LIBERĂ PAGINA Sărbătorirea zilei de 1 Mai în întreaga lume R. P. CHINEZĂ PEKIN 2 (Agerpres). — TASS transmite: La demonstraţia festivă de 1 Mai de la Pekin au participat peste 500.000 de oameni ai muncii. In tribune se aflau conducătorii Partidului Comunist Chinez şi ai Guvernului Central Popular în frunte cu Mao Tze-dun, numeroase delegaţii de oaspeţi — fruntaşi în producţie şi în agricultură care au venit din diferite regiuni ale Chimei, precum şi delegaţii străine sosite din Uniunea Sovietică, ţările de democraţie populară şi Asia de Sud-Est. Din rândurile demonstranţilor răsunau puternic aclamaţiile în cinstea Partidului Comunist Chinez, a Guvernului Central Popular şi a conducătorului poporului chinez, preşedintele Mao Tze-dun, în cinstea stegarului păcii în întreaga lume, conducătorul oamenilor muncii din toate ţările, marele Stalin. R. P. D. COREEANĂ PHENIAN, 2 (Agerpres). — TASS transmite: Poporul Coreei luptătoare a sărbătorit cu entuziasm Ziua de 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. La Phenian a avut loc o adunare solemnă a oamenilor muncii din oraş închinată Zilei de 1 Mai. Prezidiul era format din membrii guvernului RPD Coreene, conducătorii Partidului Muncii şi ai Frontului unuit democrat patriotic coreean. Li Sin Ep, secretar al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, a prezentat raportul închinat sărbătorii internaţionale a celor ce muncesc. Cu un uriaş entuziasm participanţii la adunare au adoptat textele unor scrisori de salut adresate conducătorului oamenilor muncii din lumea întreagă, I. V. Stalin, precum şi lui Kim Ir Sen şi Mao Tze-dun. R. POLONĂ VARŞOVIA, 2 (Agerpres). — TASS transmite: Ziua de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii, a fost sărbătorită de oamenii muncii din Varşovia şi din întreaga Polonie populară cu bucurie şi entuziasm. La orele 10 a. c. au urcat la tribuna guvernamentală preşedintele Boleslaw Bierut, membrii Consiliului de stat, membrii guvernului în frunte cu I. Cyrankiewicz, preşedintele Consiliului de miniştri, şi membrii Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez. Apariţia în tribună a lui Boleslaw Bierut a fost salutată cu ovaţii furtunoase de participanţii la manifestaţie. Bierul a rostit cuvinte de salut în cinstea marii prietenii dintre popoare, în cinstea conducătorului popoarelor, stegarul păcii, I. V. Stalin. Asistenţa a aclamat cu ovaţii furtunoase pe I. V. Stalin. R. CEHOSLOVACĂ PRAGA (de la trimisul nostru). — Praga, mândra capitală a Republicii Cehoslovace a manifestat pentru pace şi socialism, pentru viaţa cea nouă, înfloritoare. „Stalin — Gottwald — Mir. — Stalin — Gottwald — Pace! De sute demii de ori s’a auzit această lozincă repetată fiind de zecile de mii de muncitori, de oamenii de ştiinţă, de studenţi, de pionieri. Această lozincă a trecut din imensa piaţă Vaclav peste clădirile cele înalte şi a fost repetată în munţii Tatrei, în Boemia, în Slovacia, în Moravia, unde la aceeaşi oră alţi oameni ai muncii manifestau cu dragoste pentru sărbătorirea zilei solidarităţii internaţionale. Poporul din Praga a arătat dorinţa lui de a apăra patria, de a lupta necontenit pentru consolidarea vieţii noi pe care şi-o făureşte. R. P. BULGARIA SOFIA, 2 (Agerpres). — TASS transmite: Cu prilejul sărbătorii internaţionale a oamenilor muncii, la Sofia, capitala RP Bulgaria, a avut loc o paradă militară şi o demonstraţie de masă a oamenilor muncii. Cei prezenţi au salutat cu căldură apariţia în tribuna mausoleului, a lui Vâlco Cervenkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar şi preşedintele Consiliului de miniştri, a membrilor Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, miniştrilor, conducătorilor Frontului Patriei, ai Uniunii populare agrare şi ai altor organizaţii politice de masă, a lui M. F. Bodrov, ambasadorul Uniunii Sovietice în RP Bulgaria, a şefilor ambasadelor şi legaţiilor ţărilor de democraţie populară. La orele 7:50 a. m. a început parada trupelor din garnizoana Sofia. Trupele au fost trecute în revistă de generalul-colonel Petr Paneevski, ministrul apărării naţionale. După parada militară a urmat demonstraţia oamenilor muncii, care a durat aproape patru ore. In piaţă răsunau neîncetat ovaţii în cinstea marelui şi iubitului învăţător şi conducător al popoarelor, I. V. Stalin, în cinstea puternicei Uniuni Sovietice care se află în fintea luptei omenirii progresiste pentru pacea mondială. R. D. GERMANA BERLIN 2. — Corespondentul Agenţiei AGERPRES transmite: Ziua de 1 Mai a fost sărbătorită în întreaga Germanie sub semnul luptei pentru încheierea grabnică a unui tratat de pace şi împotriva semnării „tratatului general“ Un milion de oameni au manifestat în, Ziiua de 1 Mai în piaţa Marx-Engels din Berlin voinţa lor de luptă pentru pace şi fericirea Germaniei. Incadrul meetingului festiv Wilhelm Pieck, preşedintele Republicii Democrate Germane, a rostit o cuvântare întâmpinată cu aplauze furtunoase. El a chemat întregul popor german şi, în primul rând, clasa muncitoare germană, să se opună încheierii „tratatului general“ militarist, să intensifice rezistenţa naţională împotriva includerii Germaniei Occidentale în lagărul imperialist al războiului, să lupte pentru realizarea acordului cu privire la ţinerea unor alegeri libere în întreaga Germanie şi cu privire la crearea unui guvern al întregii Germanii, să se alăture luptei naţionale pentru încheierea tratatului de pace cu Germania. Cu toate că poliţia din sectoarele occidentale a arestat — potrivit relatărilor Agenţiei REUTER — peste 100 tineri patrioţi „vinovaţi“ că s-au împotrivit „tratatului general“ de război, zeci de mii patrioţi din Berlinul Occidental au venit în Berlinul liber să demonstreze în ziua aceasta de 1 Mai împreună cu fraţii lor muncitori din R. D. Germană. S. U. A. NEW YORK 2 (Agerpres). — TASS transmite: La 1 Mai, în Piaţa Union Square din New York a avut loc o mare demonstraţie a oamenilor muncii din New York şi din împrejurimi. Demonstraţia la care au participat mii de oameni a durat câteva ore, încercările huliganilor de a împiedeca demonstraţia au eşuat. Demonstraţia de 1 Mai s-a desfăşurat sub lozincile luptei pentru pace, împotriva aţâţătorilor la război. Lozincile şi pancartele pe care le purtau participanţii la demonstraţie, chemau la unitatea clasei muncitoare în lupta împotriva militarizării şi fascizării Statelor Unite, pentru încheierea imediată a unui Pact al Păcii între cele cinci mari puteri, pentru încetarea imediată a războiului în Coreea, pentru crearea unei Germanii unite, democrate şi iubitoare de pace. Demonstraţia de 1 Mai din New York a dovedit în mod grăitor că persecuţiile politice nu au frânt dârzenia muncitorilor americani şi a intelectualilor progresişti, care luptă pentru pace şi democraţie, împotriva războiului şi fascismului. FRANŢA PARIS, 2 (Agerpres). — TASS transmite: Cu prilejul Zilei de 1 Mai a avut loc la Paris o demonstraţie, la care au participat sute de mii de oameni ai muncii din capitala Franţei. Demonstranţii au scandat lozinci: „Poporul francez nu va lupta niciodată împotriva ■ Uniunii Sovietice!“, „Libertate lui Henri Martin!“, „Pace în Vietnam!“, „Americani, căraţi-vă în America!“, „Pentru independenţa Franţei!“ In rânduri strânse a defilat prin piaţă coloana oamenilor muncii algerieni. Poliţia pariziană operează de câteva zile arestări în rândurile algerienilor domiciliaţi la Paris. In apropierea pieţii Bastilia, coloana algerienilor a fost atacată de poliţişti în civil, care au încercat să distrugă pancartele. Totuşi, provocarea poliţistă a eşuat. Defilând prin faţa tribunei, oamenii muncii algerieni au purtat pancarte cu lozinci chemând la luptă împotriva asupririi coloniale, la solidaritate cu eroicul popor tunisian, la unirea tuturor forţelor oamenilor muncii în lupta pentru pace. Parizienii adunaţi în piaţă şi în străzile învecinate au salutat cu aplauze furtunoase coloana oamenilor muncii algerieni. ITALIA ROMA, 2 (Agerpres). — TASS transmite: La meetingul de 1 Mai convocat de Confederaţia Generală a Muncii din Italia, care a avut loc la Roma au participat 150.000 oameni ai muncii. Participanţii la meeting purtau pancarte şi lozinci care chemau la lupta pentru pace, independenţă şi libertatea Italiei, pentru unitatea clasei muncitoare, pentru muncă şi sporirea salariilor, împotriva şomajului şi a mizeriei. Meetinguri de masa de 1 Mai au avut loc şi în toate celelalte oraşe mari din Italia. JAPONIA TOKIO 2 (Agerpres). — In cursul Zilei de 1 Mai populaţia capitalei Japoniei şi-a manifestat cu hotărîre prin uriaşe demonstraţii voinţa de libertate şi independenţă. Poliţia japoneză, cu ajutorul trupelor americane de ocupaţie, a încercat să înăbuşe în sânge manifestaţia paşnică a sutelor de mii de oameni din Tokio. In momentul când o coloană de peste 50.000 manifestanţi cu steaguri roşii şi pancarte se îndrepta spre Piaţa Palatului din Tokio, poliţia a încercat sa împrăştie demonstraţia, atacând-o cu bombe lacrimogene. Agenţia FRANCE PRESSE anunţă că cu prilejul acestor ciocniri s-au înregistrat 7 morţi şi aproape 1500 răniţi, dintre care peste 700 poliţişti. Mârşavul atac al poliţiei a stârnit revolta manifestanţilor care au păşit cu curaj înainte, au rupt cordoanele poliţiei indreptându-se spre Piaţa Palatului şi spre parcul Hibia. Mulţimea manifestanţilor a dat o ripostă hotărîtă atacatorilor. Manifestanţii s-au apărat, aruncând cu pietre şi cu alte obiecte pe care le aveau la îndemână. In apropierea comandamentului călăului Ridgway, mulţimea de manifestanţi a scandat un timp îndelungat lozinci antiimperialiste şi a izgonit cu pietre pe soldaţii şi cetăţenii americani care se aflau acolo. Clădirea cartierului general american a fost de asemenea bombardată cu pietre. Mulţimea revoltată a dat foc maşinilor americane care se aflau în faţa cartierului general al lui Ridgway. Au fost arse peste 15 maşini americane iar alte 100 au fost distruse. Riposta hotărîtă dată de populaţia japoneză ocupanţilor americani şi lacheilor lor japonezi a stârnit furie şi panică în rândul acestora. însuşi generalul Ridgway, precum şi reprezentanţi ai guvernului japonez, au făcut declaraţii oficiale proferând ameninţări la adresa poporului japonez care nu vrea să se supună jugului american şi planurilor de reînviere a militarismului japonez. AUSTRIA VIENA 2 (Agerpres). — TASS transmite: Oamenii muncii din Austria au sărbătorit Ziua de 1 Mai sub semnul întăririi luptei împotriva remilitarizării Austriei occidentale, pentru pace, pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trai, pentru prietenie cu Uniunea Sovietică şi cu toate ţările. La demonstraţia de la Viena organizată de Partidul Comunist din Austria au participat zeci de mii de oameni ai muncii.1 FINLANDA HELSINKI 2 (Agerpres). — TASS transmite: Răspunzând apelului organizaţiilor centrale democratice, oamenii muncii din Finlanda au organizat la 1 Mai numeroase meetinguri şi demonstraţii de masă care s’au desfăşurat sub semnul luptei pentru pace, democraţie, pentru prietenia cu Uniunea Sovietică, pentru ridicarea nivelului de trai al poporului. MEXIC MEXICO 2 (Agerpres). — După cum anunţă FRANCE PRESSE, Joi, 1 Mai, au avut loc puternice manifestaţii ale muncitorilor din Mexic. Manifestanţii purtau portretul tovarăşului Stalin şipancarte cu lozinci care chemau la luptă pentru apărarea păcii, împotriva aţâţătorilor la război. Poliţia mexicană a deschis focul asupra manifestanţilor. A fost omorît un muncitor, iar alţi 50 au fost răniţi. Au fost de ase- menea arestaţi 200 muncitori.