România Liberă, decembrie 1952 (Anul 10, nr. 2541-2567)

1952-12-02 / nr. 2541

Poporul nostru a votat cu bucurie candidaţii Frontului Democraţiei Populare IAŞI (de la subredacţia noastră). — Acceleratul de Bucureşti sosise ca de obicei la orele 5,15. Mecanicul locomotivei, cinci- Butistul Nicolae Neagu şterse cu băgare de seamă portretul tovarăşului Gh. Gheorghiu- Dej, aşezat în faţa locomotivei. Luându-şi rămas bun de la tovarăşii săi de muncă se îndreptă spre eşire. —Dar de ce te grăbeşti? îl întrebă şeful de tură, surprins că pentru prima oară îlVechea grăbindu-se să plece acasă. Fără să se oprească din drum, mecanicul îirăspunse: — Mă duc la vot, eu votez la Nicolina pe tovarăşul Chivu Stoica. Aş vrea să fiu printre primii. Nicolae Neagu cunoaşte Iaşul de peste ’40 de ani şi de nenumărate ori a plecat la ora aceasta de la depou, dar niciodată nu a mai văzut pe străzi atâţia oameni. Cu ■toţii se grăbeau ca şi cum le-ar fi fostteamă să nu întârzie de la lucru. Tineri, în grupuri mari, cântau. Neagu privea oamenii care, ca şi el, mergeau să voteze. Ajuns la secţia de votare nr. 6 fu nevoit să-şi ia locul la coadă,dar acest fapt nu o mâhni. A asistat astfel la spectacolul oferit alegătorilor de echipa studenţilor de la Institutul Politehnic. Mai erau aproape 30 de minute până la începerea votului. Cetăţenii discutau între ei. Un bătrân cerea să i se respecte bătrâneţea şi să i se dea voie să voteze primul. Oamenii i-au promis că îi vor da întâietate. — Dar de ce ai venit la vot aşa de dimineaţă, moşule? întrebă o fată. — Eu îmi fac datoria către ţară şi către copiii mei. Eu sunt pensionar ceferist şi vreau, să votez un ceferist. îmi amintesc de vremea când tovarăşul Chivu Stoica era ucenic. întrebaţi de mine la depou, toţi îl ştiu pe Ştefan Gheorghiu, fost mecanic de locomotivă. Aînceput votarea. Primii 10 oameni REGIUNEA IAŞI Din toată inima sunt invitaţi în secţia de votare. Sunt cei care au terminat schimbul de noapte la fabrica „Ţesătura”. Printre ei poţi recunoaşte pe stahanovista Elena Marin care lucrează la 24 de războaie simple. In schimbul de onoare în cinstea alegerilor ea a dat câteva sute de metri de pânză peste normă, mai poţi vedea pe fruntaşa în producţie Elena Rotaru de la secţia filatură, care bucuroasă că a împlinit 18 ani chiar înaintea alegerilor a venit la secţia de votare încă de la orele trei noaptea, este acolo şi bătrânul stahanovist Eremim Boboc, ediţii Ionescu, care au venit împreună cu copilul lor în vârstă de patru ani; Maria Albulescu, mamă a şase copii, gospodină din cartier şi alţii. Tovarăşa Elena Rotaru, introducând buletinul de vot în urnă, pare emoţionată. Totuşi, ţine să spună destul de tare: „Pentru Republică, pentru pace, pentru partid, îmi dau primul meu vot". Oamenii care asistă sunt emoţionaţi ascultând cuvintele acestei tinere care păşeşte cu hotărire în viaţă. Şi cei ceurmează, ţin să întărească, votul introdus în urnă cu câteva cuvinte spuse din inimă. „Pentru victoria în alegeri a Frontului Democraţiei Populare”, spune stahanovistul cazangiu Teodor Petrotte. „Pentru reconstrucţia oraşelor", spune inginerul arhitect I. Păunei. „Pentru pace şi progres", spune maistrul ţesător Nicolae Topor distins cu Medalia Muncii, membru al comitetului regional de luptă pentru pace. „Pentru fericirea copiilor mei", sunt cuvintele gospodinei Maria Stanciu. Votarea merge repede, deşi afară coada se face din ce în ce mai mare. Dinspre Nicolina, Tuţora, Bucium, Galata, Socola, pâlcuri, pâlcuri oamenii vinmereu. A. ROMAN şi M. BERAN CRAIOVA (de la subredacţia noastră). Pe stradă trece o coloană de tineri cântând voioşi. Sunt studenţii Institutului de maşini şi aparate electrice, viitorii realizatori ai planului de electrificare a ţării, iniţiat de primul candidat al oamenilor muncii, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu- Dej. Cea mai mare parte dintre ei se prezintă pentru prima dată în faţa urnelor. Secţia de votare nr. 8 din circumscripţia electorală Craiova-Est şi-a deschis porţile. Votându-te bun sosit şi feilicitându-i cu prilejul acestei zile, preşedintele secţiei de votare invită înăuntru primii alegători. Printre ei este şi stahanovistul Ion Pârvu, maistru în secţia transformatori a fabricii Electroputere. Pe faţă i se citesc bucuria şi mândria că se prezintă în faţa urnelor, cu angajamentele îndeplinite, ba chiar depăşite. Atelierul lui a realizatplanul anual cu 50 de zile înainte de termen. „Sunt bucuros — spune Ion Pârvu, — de a fi printre primii care am dat votul pentru candidaţii noştri, pentru cei mai buni fii ai poporului nostru muncitor, pentru viitorulnostru fericit. Sunt sigur că votând pe tovarăşul Constantin Pârvulescu, unul din fruntaşii partidului nostru, am votat pentru fericirea noastră a tuturor“. Intrând în camera încălzită şi frumos pavoazată, în aşteptarea rândului la vot, bătrâna Elena Stanciu se aşeză pe unul din numeroasele scaune. Are 82 de ani. Pentru anii ei e cale lungă din strada Oborului până la secţia de votare nr. 6. Cutoate acestea a ţinut să fie şi ea printre primii la vot. „Am venit să-mi dau şi eu votul că doar şi noi bătrânii vrem pace, bunăstare şi fericire", se adresă ea tânărului de lângă ea. Tânărul este un elev din anul IV al şcolii pedagogice. II chiamă Săceanu Amza şi este fruntaş la învăţătură. Votează astăzi pentru prima dată. Cu câtă bucurie s'a pregătit el pentru acest important eveniment din viaţa lui. Nici o notă sub 4, disciplina şi punctualitate exemplară, aşa a înţeles el să întâmpine ziua alegerilor. Intro perfectă ordine sute de alegători îşi aşteaptă şi ei rândul pentru a îşi exprima dragostea faţă de partid, de guvern, faţă de puterea democrat-populară. Unii cercetează cu atenţie standul cu cărţi şi reviste sau ascultă emisiunii© la aparatul de radio, în camera special amenajată pentru cei ce-şi aşteaptă rândul la vot. De afară ajunge până aici melodia plină de veselie a unui cântec tineresc. Este fanfara şcolii profesionale electrotehnice. Este ora 7. Numai o oră dela începerea alegerilor şi prin faţa urnei dela secţia de votare nr. 6 s’au perindat peste 300 alegători. C. AZOIŢII REGIUNEA CRAIOVA Pentru partidul nostru drag Pentru viitorul luminos al copiilor lor votează aceste mame De dimineaţă până seara târziu în faţa secţiilor de votare s-au perindat echipele artistice, care şi-au arătat măestria în faţa cetăţenilor ce-şi aşteptau rândul la vot REGIUNEA BACĂU Am votat pentru hidrocentrală, pentru lumină BICAZ (de la corespondentul nostru). — Păşim pe fundul viitorului lac de acumulare. In jurul nostru e o privelişte feerică. Mii de becuri străpung întunericul, punând ca nişte nestemate munţii. Şuierul locomotivelor, duduitul continuu al compresoarelor, al perforatoarelor, a tot felul d© motoare şi maşini ce transformă aceste locuri, impresionează, entuziasmează. Ne apropiem d© clubul muncitoresc ridicat la tunel-intrare. Mai sunt zec© minute până la ora 6. Credeam că vom fi primii, încăperea spaţioasă dinaintea sălii de teatru, unde e instalat focalul de vot, e plină însă de o mulţime veselă. Unii oameni sunt în salopetele stropite de narai — abia au ieşit din tunel. Alţii purnit în straiele de sărbătoare. Pe feţele tuturor se citeşte insă aceiaşi emoţie, aceiaşi bucurie. Au venit cu toţii să voteze pentru candidatul dor,tov. Gh. Gaston Marin, pe care î l cunosc bine, cu care au stat de vorbă de atâtea ori. • „Aveţi prilejul să vedeţi cu ochii voştri, înălţându-se prin munca voastră dârză şi însufleţită, una din cele mai măreţe construcţii al© scola-jus-muil-ui din Republice noastră dragă", le-a spus acesta deunăzi într’una din convorbiri. Oamenii ştiu pentru ce muncesc. Ei ştiu că sute demiide kilowaţi, porniţi de aici, vor da viaţă zecilor de fabrici şi uzinelor noi, vor lumina mii d© sate,iar cu ajutorul bara.j'Unui se voririga îmitimis© pământuri secetoase. începe votarea. Un freamăt puternic. Mulţimea faceloc celor mai buni —- stahan-crestii. Primulintră în sala frumos pavoazată Nicolae Măilănicioiu, vestitul miner deila inele. In schimbul de onoare arealizat aproape patru norme. Tov. Virgil Gatrinoiu, membru al comisiei, îi cere legitimaţia. Apoi îi înmânează un buletin de vot cu care Măilănoioiu iiintră în cabină. După câteva clipe depun© buletinul împăturit în urnă. Eun moment impresionant. Faţa primului votant e luminoasă, fericită. Umilit după altul, Petru Feher cu familia, stahanoviştii Francase Maszei, Cristea Ştefan, Vâşcan, turnătorul brigadier David Schuster,inginerul Ştefan Nicolae, şeful de lucrări ,Ion Măgureanu. Maistrul prim Teodor Mocăniţă a venit cu întreaga echipă de întreţinere. După votare echipa intrăîn tunal. Cei din jur îi întâmpină sărbătoreşte, le pun întrebări, îi felicită. „Peste puţini ani — spune vesel Ion Petrescu, secretarul organizaţiei de partid de la tunel-intrare — când mă voi plimba cu vaporaşul pe lac, voi povesti că în fundul lui am votat pentru hidrocentrală, pentru baraj, pentru lumină, pentru toată măreţia vieţii noi din patria noastră". S. MANEA REGIUNEA HUNEDOARA Votează minerii PETRILA (prin telefon de la corespondentul nostru).—In aerul proaspăt al dimineţii în orăşelul minier megafoanele staţiei de radioamplificare răspândesc melodii vesele, cântece prin care trăiesc cuceririle vieţii noi, încrederea în viitorul luminos al patriei. In mină munca se desfăşoară cu elen deosebit. Schimbul de noapte scoate ultimele tone de cărbune. 30 Noembrie, ora 6. Schimbul de noapte a terminat lucrul. Ascensorul scoate din abataj grupuri, grupuri demineri. Pe feţele înegrite de cărbune citeşti bucuria. Noi victori obţinute în producţie, hotărîrea de a vota astăzi pentru viitorul de mâine al patriei socialiste, pentru pace. După ce s’a terminat schimbul, stahanovistul Ştefan Moiai ctela mina Petrila şi-a strâns în jur ortacii din brigadă. „Brigada noastră stahanovistă — le-a spus Ştefan Mihai — trebu© să fie în fruntea tuturor acţiunilor. Aşa cum ne-am sfătuit acum câteva zile, pe aci plecăm direct la secţia de vot să întărim victoriile noastre. Eu îmi voi da cu bucurie votul candidatului F.D.P., fratelui nostru de muncă vestit în toată ţara, minerului Köpette Géza". Una din secţiile de Vot se află instalată în sala mare a clubului minerilor. Au votat aici pe rând Ştefan Mihai, Ion Cisnădie, Ion Costache şi Gheorghe Cuvnoiu, toţi mineri de nădejde. Noi grupuri de cetăţeni sosesc în faţa clubului. Iată printre ei pe cetăţeana Elisabeta Buia. Ea poartă în braţe un copil dolofan. In jurul ei s-au strâns femeile. „Pentru viaţa lipsită de griji care îi este hărăzită fiului meu Mircea — le spune Elisabeta femeilor — am venit azi aci să-mi spun cuvântul. Statul democrat-popular ne-a acordat nouă, femeilor, drepturi egale cu ale bărbaţilor. Voi folosi aceste drepturi de care mă bucur pentru ca viaţa noastră, a tuturora, să devină din ce în ce mai bună“. Străzile sunt înţesate de cetăţeni. Peste tot întâlneşti feţe vesele de fericire, de emoţie. Cu decoraţiile şi distincţiile acordate de guvern prinse la frumoasele lor uniforme noi, grupurile de mineri se îndreaptă spre secţiile de vot. Printre ei se află minerii fruntaşi în producţie Iosif Moldovan şi Pamfil Mielea, care în cinstea alegerilor au scos zeci de tone de cărbune peste normă. In curtea secţiei de vot nr. 26’a încins o horă, în mijlocul ei fanfara minerilor. In faţa urnelor se prezintă mereu şi mereu noi cetăţenii Peste tot domneşte o deosebită însufleţire. Cei care au votat nu se îndură să plece acasă. Se întâlnesc cu tovarăşii lor de muncă, îşi strâng călduros mâinile şi se felicită cu prilejul acestei măreţe sărbători. L. BASSERO ROMÂNIA LIBERĂ REGIUNEA BAIA-MARE Cu încredere deplină în candidaţii F. D. P. SATU MARE (de la trimisul nostru). — Tov. Ştefan Kisgrofloşi, preşedintele secţiei de votare nr. 1 din circumscripţia electorală Viile-Satu Mare, regiunea Baia Mare, aşezase cu grijă pe masa frumos împodobită, teancurile de buletine de vot şi liste cu ceiînscrişi. Era abia ora şase dimineaţa. Dar dinspre şoseaua care dulcea la Satu Mare, începuseră să sosească de mult alegătorii, Care aşteptau deschiderea secţiei de vot. Erau colectiviştii din Păuleşti. Veniseră de mailt, înainte de mijitul zorilor. In forfota din preajmamarii sărbători, se sfatuiseră să fieprimii la vot. Doar din mijlocul lor s’a ridicat Maria Zidaru, candidata de azi în alegerile de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională. Cum să-şi arate altfel dragostea pentru conducătoarea gospodăriei lor , Maria Zidaru a venit la vot împreună cu tovarăşii ei de muncă din gospodărie. „Ne dăm cu drag votul, spune Gheorghe Cocior, tânăr colectivist din Păuleşti. Maria Zidaru estepreşedinta noastră, p© care o vom vota cu toţii cu cea mai mare dragoste, căci o cunoaştem cu toţii din munca de fiecare zi". Până la orele şapte, toţi colectiviştii din Păuleşti îşi dăduseră votul. începuseră să vină ţăranii muncitoridin satele care formează comuna Ambud. întreaga comună îmbrăcase haină de sărbătoare. Drapele roşii şi tricolore împodobeautoate casele ţăranilor muncitori şi colectiviştilor. In ferestre erau aşezate glastre cu fiord. Până la orele 11 votaseră peste 25 la sută din numărul alegătorilor din secţia de votare nr. 1. Pe şoseaua care duce spre această secţie de vot sporea numărul căruţelor ţăranilor muncitori din satele învecinate.Mihai Padar, ţăran muncitor din satul Amaţi, spune: „Satul nostru s'a transformat mult sub regimul de democraţie populara. Dau cu încredere votul meu candidatei noastre Maria Zidaru. Ei ştiu puterea demuncă, dragostea pentru cauza poporului muncitor şi ştiu că ne va reprezenta cu cinste în Marea Adunare Naţională". PAUL MARIAN REGIUNEA SUCEAVA In vechea cetate* SUCEAVA (deda corespondentul nost nu). Incănu erau rieiţpit umbrei© cenuşii ale nepţii. Străbătând perdeaua subţire de nori, duna Işd aruncă ludirinVC© raze peste vechea cetate de scaun a duii Ştefan cel Mare. Dim depărtare se aud vesele sunete de fanfară : elevii şcolii profesionale metalurgice se apropie cântând de secţia de votare nr. 2 din centrul oraşului. In urma fanfarei vin elevele mai marii dei la liceu şi dei la şcoala pedagogică . el© votează pentru priima dată. Sunt vreo 40 la număr şi au ţinut neapărat să fie cele dintâi la vot. „Cât e ceasul?" întrebă, grăbindu-se spre secţia de votare nr. 3, tânăra Constanţa Monaru, sargent de imlibiţie. Are 18 ani, împliniţi, la 31 iulie. Deabia a ieşit de pe băncile şcoalei. Din cele povestite de părinţii săii, ţărani muncitori din comuna Fântânei©, Constanţa ştie că în trecut nu sa întâmplau alegerifără bătăi, ştie că nici vorbă nu putea fi d© femei care să vină la vot. La secţia d© votare nr. 1 de la Tribunal la aproape de urnă Domnsca, Cojocaru, femeie ca de vreo 30 de ani, cu un copiii mic in braţe. Inante de a arunca buletinul în urna de vot, îşi priveşte cu drag fetiţa de vreo 10 luni şi pare a-i spune: „Pentru tine,pentru viitorul tău fericit votez acum". Aşa votează cu dragoste locuitorii Sucevei pentru candidatul lor, fiu iubit al poporului nostru, tov. Emi Bodnăraş, membru în Biroul Politic al C.C. al P.M.R., ministru al Forţelor Armate ale R.P.R. Muncitoarea Eufrosina Veştiurc are o rugăminte . A trebuit să vină singură la vot. Soţul îi este bolnav acasă. Acest lucru îl spun© comceiea electorale a secţiei de vot: „Dacă s’ar putea — spune ea — v’aşi ruga ...ştiţi şi el vrea să voteze"... Imediat, adresa şi numele bolnavului s-au notat şi au fost predate delegaţiei cuurna volantă. Eşind de la secţia de votare nr. 1, Ecaterina Niţan, funcţionară la P.T.T., priveşte cu bucurie şirul alergătorilor care aşteaptă la rând. „Ce multe femei — spune ea — au venit de dimineaţă la vot". „Le-a dat partidul drepturi" — răspunde ceferistul Mihai Ungureanu — care şi el a venit însoţit de două femei, soţia şi cumnata lui. „Femeile sunt oforţă — continuă ei—luptă cu avânt şi însufleţire pentru construirea socioliemullui in patria noastră". P. GEBER Votează mecanicul cincisutist Pintilie Ionescu de la depoul de automotoare Bucureşti REGIUNEA CLUJ Puternic imbold în muncă  CLUJ (de la subredacţia noastră). — In circumscripţia electorală Cluj-Sud sărbătoarea alegerilor a început de cu noapte. Peste tot, ila uzinele „Iames Herbak", în piaţa gării, in cartierul Dâmbul Rotund, animaţie, lumini. In cartierul muncitoresc Iris, sufletul animaţiei îl constitue secţia de votare nr. 9 din str. I. C. F.Kimu. Preşedintele comisiei, stahanovistul Aron Kapso deda -uzinei© „Ianoş Herbak“ înmânează cu drag buletinele de vot alegătorilor. Fruntaşul în producţie Eleimar Erdős de la atelierele C.F.R., muncitoarea Sa.ro Bugeska de la fabrica detricotaj© „Beia Breiner", gospodina Emîlia Vaida, preşedinte comitetului d© luptă pentru pace din cartier, alături de alţi şi alţi alegători îşi depun votul în urnă. Eşind bucuroasă din cabina de vot, gospodina Irina Vacrodi dădu glas gândurilor: „Locuesc în unul din cel© 10 blocuri muncitoreşti ridicate în cartierul nostru. Eu şi soţul meu, împreună cu copiii mei trăim o viaţă fericită". Irinei Varodi îi creşte inima când vede cum cartierul în care locueşte înfloreşte pe fiecare zi, se îmbogăţeşte cu noi realizări : clădirea cea nouă a şcolii elementare Nr. 24 cu limba de predare maghiară, farmacia din colţul străzii şi unităţile comercial© „Glujud" şi „Aprozar", baia comunală ridicată în roşu, însuşi localul secţiei de votare — localul căminului cultural „7 Noembrie" — au fost înălţate după 23 August 1944. Pentru aceste realizări, pentru măreţele înfăptuiri din întreaga noastră patrie votează ea astăzi cu nestăvilită bucurie pe candidatul Frontului Democraţiei Populare, tovarăşuldr. Petru Groza, Preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a R.P.R. . Aceeaşi atmosferă entuziastă domneşte şi la secţia de votare nr. 2 din str. Horia. Aici votează printre primii deputatul sfatului popular -regionali Nicola© Doboş, profesoara Maria Ciupe şi alţii. Printre alegători sunt şi Laureaţi ai Premiului de Stat al R.P.R. Unul dintre ei est© scriitorul d© limbă maghiară István Horváth, fost ţăran sărac exploatat crunt de chiaburi, ridicat de partid ,la lumină, la viaţă.Mai toţi alegătorii prezenţi — care îl cunosc şi îi apreciază scrierile — îl fac loc, îl înconjoară cu drag ca să-l asculte cuvântul. „Profund mişcat de înalta cinste ce mi s’a făcut prin decernarea Premiului de Stat al R.P.R. votez pentru viaţa cea nouă creiată în ţara noastră, pentru viitorul luminos al întregului nostru popor muncitor". Votarea a decurs la fel d© însufleţit latoate celelalte 12 secţii de votare din cuprinsul circumscripţiei electorale Cluj1 Sud. La secţia de votare nr. 3 din Calea Traian nr. 27 de pildă, au votat numeroşi oameni de ştiinţă şi cultură, printre care şi academicianul Emil Petrovici. Utemistul Ion Lazăr în vârsta de 20 de ani, stahanovist la uzinele „Carbochim", a votat cu drag pentru prima oară în viaţa lui la secţia de votare nr. 2 din Str. Horia. La clubul Filimon Sârbu de la atelierele C.F.R. Cluj, locul unde a funcţionat secţia de vot nr. 5, au votat cu entuziasm muncitorii feroviari printre care şi stahanovistul Sándor Teglas care depăşeşte regulat norma cu 80 la sută. Tot astfel, la secţia specială de votare de pe peronul Gării Cluj, au votat în interval de două ore peste 123 călători flotanţi. M. SCRIPCA REGIUNEA STALIN In cartierul muncitoresc „Steagul Roşu” 'ORAŞUL STALIN (dela subredacţia noastră). — La ferestrele cartierului muncitoresc „Steagul Roşu" din Oraşul Stalin se aprind primele lumini. La început, sunt puţine; 1© poţi număra. In scurtă vreme ele se contopesc toate într’una singură, car© îmbracă cartierul de blocuri semeţe într’o manta sărbătorească. Eîncă devreme. Mai e aproape o oră până la începerea votării. Totuşi, la secţia nr. 3 din circumscripţia electorală Stalin-Vest e animaţie. Alegătorii au sosit cu noaptea în cap. Stahanovistul Ion Bodeanu şi Petre Grigorescu, amândoi de la „Steagul Roşu", sunt primii. „Ca stahanovist se cade să votez cel dintâi" spune Ion Bodeanu. — „Am fost primul înscris, primul voi fi şi la vot", adaugă Grigorescu. La ora 6 precis când a început votarea, preşedintele comisiei a dat fiecăruia câte un buletin, îndreptându-i prietenos spre cabine. Votează amândoi deodată, fiecare într-o cabină. Un grup de tineri, care aşteaptă rândul la vot, face haz pe socoteala unui tânăr mai mărunţel, Dumitru Spanache, care votează pentruprima oară şi care nu mai are astâmpăr. „Mă, dar tu n’ai drept de vot, ce te vâri aşa"? îl întărâtă câteva fete. Mitru le vântură însă buletinul de identitateîn faţă. Tocmai împlinise 18 ani şi ar fi vrut săle spună că habar n’au că stau de vorbă cu un viitor rectificator, nu cu Mitru care mai ieri păzea vitele chiar bunul lui. Dar îi c 1ipeau curajul. „Mai lăsaţi băiatul în pace" — intră în vorbă un bărbat de vreo 35 ani. Se sprijinea cu greu în cârje, făcându-şi loc ca să poatărăzbate în faţa mesei unde erau membrii comisiei. „M-am sculat cu noaptea în cap să ajung printre primii la secţia de vot, dar piciorul nu mă ajută" — spuse el. Era invalid de război. După ce introduse buletinul de vot în urnă spuse celorlalţi cu glas potolit: „Soţia mea a fost internată ieri în maternitate. In scurt timp va naşte. Copilul ce se va naşte nu trebue să cunoască nici mizeria pe care au cunoscut-o părinţii săi, nici grozăviile războiului. Iată de ce am votat pentru tovarăşul Petre Borilă, candidatul Frontului Democraţiei Populare. Votând pentru F.D.P. sunt convins că am votat pentru pace şi socialism, pentru viitorul fericit al nostru şi al copiilor noştri. C. BUDA REGIUNEA PLOEŞTI -—-------------------------------------------f-nu Votează petroliştii de la Boldeşti BOLDEŞTI (de la trimisul nostru). — Deşi mai este o bună bucată da vreme până la ora când va începe votarea, în faţa secţiei de votare din Boldeşti se află un grup numeros. In faţă se găsesc ceimai bunni muncitori şi tehnicieni ai schelei, care au venit aici împreună cu directorul Ion Teodonescu. Se găsesc cunoscuţi stahanovişti şi fruntaşi în producţie, iniţiatorii larg răspânditei acţiuni de extindere planificată a metodelor sovietice. Stahanovistul Vasile Stan discuta cu aprindere despre munca, despre succesele obţinute. In cinstea alegerilor, petroliştii din Boldeşti au scos mii şi mii de tone ţiţei peste plan, au economisit materiale în valoare de 6.000 lei, au extins în mod planificat metodele sovietice. Stahanovistul Vasile Stan, unul din iniţiatorii acţiunii, spune: „Trebue să desvoltăm realizările şi să te ducem mai departe. Mă angajez să extind experienţa sovietică în toată secţia mea şi să mai formez doi muncitori calificaţi“. Angajamentul constituie prilej de însufleţite discuţii. Minutele trec. Megafoanele poartă până departe, peste dealuri, melodii vesele. Stahanovistul Gh. Matei a îmbrăcat hainele de sărbătoare. Ziua de 30 Noembrie nu este o zi obişnuită. In cinstea ei Gh. Matei a realizat deosebite succese. Brigada de intervenţii pe car© o conduce şi-a depăşit sarcinile de plan cu mai mult de 50 la sută. Alături, stahanovistul Dobre Stoica1 povesteşte unui grup de muncitori ■mai tineri ce însemnau în trecut alegerile. Pentru petrolişti viaţa îşi continua după fiecare alegere mersul obişnuit, cu necazuri, şomaj şi multe lipsuri. Astăzi, stahanovistul Dobre Stoica a venit din zori, ca să fie printre cei dintâi la vot, aşa cum este şi în munca sa. Se apropie ora şase. Oamenii devin nerăbdători. Printre ei sunt mulţi care au venit direct de la sondă, iar alţii care vor pleca de aici în schelă. Deodată s’a făcut linişte. Apoi Urmează un ropot prelung de aplauze. In mijlocul alegătorilor s’a ivit tov. Ion Dobre, candidatul F.D.P. pentru circumscripţia electorală Păuleşti. Bucuria aceasta de a vota laolaltă cu candidatul lor, fiecare luptător petrolist o transformă într’o puternică manifestaţie de dragoste şi încredere faţă de candidaţii F.D.P., faţă de primul candidat al poporului nostru, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej. A început votarea. Primiiau pus buletinele în urnă muncitorii şi tehnicienii cei mai buni ai mândrei schele Boldeşti. Alături de stahanovistul Vasile Stan a fost inginerul Ermacov, care deasemeni este unul din iniţiatorii acţiunii de extindere planificată a metodelor sovietice Neîntrerupt vin boldeştenii în faţa urnelor, votează plini de dragoste pentru pace, pentru viitorul luminos. Vin mame cu copii în braţe, vin tineri ca sondoriţa Maria Constanda. H. SAIGM B-a