România Liberă, iulie 1961 (Anul 19, Nr. 5198-5223)

1961-07-01 / nr. 5198

Simbătă 1 iulie 1961 — nr. 3198 Lucrările Seminarului internațional cu tema „Statutul femeii in dreptul familiei“ In continuarea lucrărilor Seminarului internațional cu tema „Statutul femeii în dreptul familiei“, Joi dimineața a fost abordat un nou punct de pe ordinea de zi „Dreptul la succesiune al femeii căsătorite“. După un referat susținut de Doris Selcher (Anglia), conducătoarea dezbaterilor la acest punct, au urmat discuții. Sub conducerea reprezentantei greciei, Alexandra Mantzoulinos a început joi după-amiază discutarea problemei „Factorii sociali care influențează situația femeii, ultima problemă înscrisă pe ordinea de zi a seminarului. Discuțiile pe marginea referatului prezentat au continuat și în ședința de vineri dimineața. în timpul liber grupuri de participanți la seminar au vizitat cîteva Secții ale Fabricii de confecții și tricotaje din București, clubul și cantina întreprinderii, precum și Muzeul de artă și sala Palatului R. p. Romine. (Agerpres) Conferința de presă asupra ultimelor lucrări ale Seminarului Vineri la amiază a avut loc o conferință de presă în scopul de a informa pe reprezentanții presei române și pe corespondenții străini asupra ultimelor lucrări ale Seminarului internațional cu tema „Statutul femeii în dreptul familiei" care se desfășoară în Capitală. In cadrul conferinței, Ewa Modrzycka-Ciszewska (R. f. Polonă), conducătoarea dezbaterilor la punctul de pe ordinea de zi privind desfacerea căsătoriei, Florica Andrei, membră a delegației R. P. Romano, conducătoarea dezbaterilor la problemele „Autoritatea părintească" și „Statutul legal al femeii necăsătorite“ și Alexandra Mantzoulinos (Grecia), conducătoarea dezbaterilor la ultimul punct de pe ordinea de zi intitulat „Factorii sociali care influențează situația femeii în familie“ au făcut scurte expuneri asupra concluziilor la care s-a ajuns în problemele dezbătute și au răspuns întrebărilor puse de ziariști. Delegata R. P. Polone a arătat, printre altele, că discuția în legătură cu divorțul a fost foarte vie, deoarece aceasta este nu numai o problemă juridică, ci și o problemă socială și morală; în continuare, vorbitoarea a relevat necesitatea de a se da tinerelor și tinerilor o educație care să-i pregătească în vederea vieții conjugale și care să dea stabilitate căsătoriei. Din discuțiile purtate la seminar a reieșit că motivele de divorț pot fi apreciate ținîndu-se seama de interesul copiilor și că, este necesar să se ia toate măsurile pentru împăcarea soților înainte și în timpul divorțului. La acest seminar delegațiile au urmărit același scop și anume de a contribui prin experiența lor pe plan juridic și social la o aplicare efectivă a principiului egalității femeii cu bărbatul, principiu înscris în Carta O.N.U., a arătat în cuvîntul său Florica Andrei, rnefilctă a delegației române. Ea a menționat, printre altele, că în cadrul seminarului s-a recomandat organizarea unui sistem de protecție a minorilor, sistem legiferat în țara noastră prin Codul Familiei în anul 1912. La punctul privind situația juridică a femeii necăsătorite, s-a ajuns la concluzia că femeia necăsătorită trebuie să fie egală în drepturi cu bărbații, nu numai pe plan juridic, el și în toate domeniile vieții sociale, economice și politice. Vorbitoarea a adăugat că acest seminar a constituit pentru toți delegații prezenți, un minunat prilej de a se cunoaște, de a lega chiar prietenii și că el a contribuit la apropierea între popoare, ceea ce servește cauzei păcii. In cuvîntul său, Alexandra Mardzoulitzos a scos in evidență faptul că situația femeii In familie nu poate fi considerată separat de situația femeii în societate. Prezentind pe scurt conținutul concluziilor la care s-a ajuns în această problemă, vorbitoarea a arătat că se impune ca toate discriminările față de femei existente în legislație să fie înlăturate. în acest scop guvernelor trebuie să li se facă recomandarea de a ratifica și de a aplica prevederile convențiilor internaționale ale Organizației Internaționale a Muncii privitoare la ««discriminarea împotriva femeilor, la remunerare egală pentru muncă egală. Totodată Alexandra Mantzoulinos a subliniat ca necesar faptul ca guvernele și autoritățile competente să ia măsuri pentru a asigura femeii nu numai posibilitatea de a practica o profesie ci și de a face parte din organizațiile supreme pe scară națională și internațională. In încheiere, ea a arătat ce astfel de întîlniri care dau posibilitate delegațiilor din diferite țări să facă un schimb de păreri, contribuie la Înțelegerea reciprocă. Răspunzînd unei întrebări referitoare la impresiile culese în timpul călătoriei în țară și prin București, delegata Greciei a spus: Vizitele, pe care cu atîta amabilitate ni le-a înlesnit guvernul român, ne-au dat posibilitatea să constatăm că Romîniia este o țară foarte frumoasă și București « la fel. Aș vrea să profit de această ocazie — a spus vorbitoarea — pentru a mulțumi în mod călduros guvernului român pentru amabila ospitalitate pe care ne-a acordat-o și în mod special delegației române care ne-a creat condiții deosebit de plăcute in timpul șederii noastre în țară. (Agerpres) Recepție oferită de ministrul Justiției Ministrul Justiției, Ion Constant Manoliu, a oferit vineri seara la restaurantul Pescăruș o recepție cu prilejul prezenței în țara noastră a participanților la Seminarul internațional cu tema ..Statutul femeii în dreptul familiei“ organizatele O.N.U., în colaborare cu guvernul R. P. Române. La recepție au luat parte Corneliu Mănescu, ministrul Afacerilor Externe, Ilie Murgulescu, ministrul învățământului și Culturii, reprezentanți ai unor instituții centrale și organizații obștești, oameni de artă și cultură Au fost de față șefii unor misiuni diplomatice acreditați la București. INFORMAȚII Vineri dimineață a plecat spre Geneva o delegație a Ministerului Învățămîntului și Culturii formată din tovarășii prof. Nicolas Sipoș și prof. Ion Sorea, pentru a participa la lucrările celei de-a 24-a conferințe internaționale de instrucție publică, organizată de UNESCO și Biroul International de educație. Vineri ia amiază grupul de partizani ai păcii din S.U.A., in frunte cu prof. J. Davis, secretar al Comitetului păciiamice din S.U.A. care ne vizitează țara ca turiști, au făcut o vizită la Comitetul National pentru Apărarea Păcii din R. P. Român*. Oaspeții au fost primiți de acad. Maria Hulubei, vicepreședinte al Comitetului Național pentru Apărarea Păcii și de membri ai Biroului Comitetului National pentru Apărarea Păcii. * In acest an în regiunea Galați se construiesc noi școli cu un total de 513 Săli de clasă. In raioanele Brăila, Făurei și altele, în cursul lunii iulie se vor termina majoritatea lucrărilor de construcție la școlile începute, urmînd ca acestea să fie complet finisate încă înaintea începerii noului an școlar. * La tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane A.D.A.S. din 30 iunie 1961 au ieșit următoarele opt combinații de litere: 1) S.B.H. s 2) X.V.W. I 3) W.H.L; 4) Y.K.F.s 5) Z.Z.F. j R) P.D.Ü.; 7) E.F.I, I 8) N.j.D. * La tragerea la sorți trimestrială a libretelor CEC cu cîștiguri din 30 iunie 1961, au ieșit cîștigătoare libretele ale căror numere au următoarele terminații : 708 CU 230%) 300 cu 200%; 329 și 844 cu 100% ; 098, 191, 255, 438, 383, 646, 793 și 877 cu 50% ; 080, 149, 201, 478, 554, 644, 903 și 960 cu 25%. . Sumele cuvenite drept cîștig se calculează față de șoldul mediu trimestrial al libretelor ieșite cștigătoare. # Știri sportive Echipa de șah a U.R.S.S. continua să fie neînvinsă în finala campionatului european de la Obethausen În runda a 8-a, șahiștii sovietici au întîlnit reprezentativa S.K. Cehoslovace în fața căreia conduc eu ?7s—Vii puncte după terminarea a 9 partide, în meciul dintre ft.F. Germană—ft. P. Ungară o partidă a fost consemnată remiză, iar celelalte 9 s-au întrerupt, Iugoslavia conduce cu 4—1 în meciul cu Spania. Rezultatele complete din runda a 7-a : f.R.S.S.Mugoslavia 7—F . R. s. Cehoslovacă—ft. F. Germănă 5—5; ft.P. Ungară—Spania 3V1>—41 1> puncte. A In turneul international de handbal redus, de la Belgrad echipa feminină a fi.fi.fi a învins CU scorul de 9—6 (0—5), echipa fi. P. Ungară. Astăzi echipa feminină a fi.P.fi. întîlnește echipa Iugoslaviei în timp ce echipa masculină a țării noastre vanea cu echipa fi.A.t. • Astăzi începe la Moscova tradiționalul concurs international de atletism „Memorialul fraților Znamenski“ la care participă 500 de atlete și atlete reprezentind 22 de tari. La această competiție țara noastră va fi reprezentată de recordmana mondială Yolanda Balaș, Florica Grecescu, Sanda Orosu, Lia Manoliu, Ana Roth, Andrei Starubaș, Alexandru Bizim, Constantin Grecescu și Zoltán Vámos. • Pe velodromul Dinamo din Capitală începe astăzi concursul internațional de ciclism la care participă alături de cei mai buni pistarzi romîni și membrii echipei Dynamo Serii», care a sosit joi la București. A După cum s-a mai anunțat, luni va sosi in Capitală valoroasa echipă bulgară de fotbal Î.D.N.A. Sofia. Fotbaliștii bulgari vor înrolai marți 4 iulie pe stadionul „25 August" cu începere de la ora 18, echipa CC.A., campioana țării noastre. In deschidere va avea loc, începind de la ora 18 15, meciul de rugby dintre echipele C.C.A. și Dukla Bratislava. Loto Central La tragerea Loto Central din 30 iunie 1961 au fost extrase din urnă următoarele numere: 2 35 34 67 48 51 82 89 72 46 Premiul special A 34 46 69 Premiul special B 48 2 51 Premiul special C 86 62 67 Fond de premii 880.126 lei. La 7 iulie, tragere specială Loto Central, care va avea loc la Cluj. Rombia liberă Spre culmile Pietrei Craiului StO ! Prof. V. OAZA „Poporul român își construiește cu adevărat fericirea“ »«Itrnile detunaților din leru care ne au ri Kat țara Vineri dimineață au părăsit Capitala deputații peruvieni Wilbert Saks Rodriguez Jose și Willalobos Aguirre Oscar, care au făcut o vizită de prietenie in țara noastră, la invitația grupului național român din Uniunea Interparlamentară: Înainte de plecare, oaspeții au avut o convorbire cu un redactor al Agenției române de presă „Agerpres“, Am întîlnit în Rominia — a declarat Wilbert Salas Rodriguez Jose — bucuria oamenilor de a trăi liberi, stăpîni pe soarta lor, satisfacția muncii și optimism puternic pentru viitorul tot mai fericit al fiecăruia in parte, al întregului popor. Am văzut minunatele realizări pe care le-a obținut poporul român în dezvoltarea economiei și culturii. Am vizitat uzinele de tractoare din Brașov a intervenit in discuție deputatul Willalobos Aguirre Oscar. In primul rind trebuie să remarc condițiile de lucru ale muncitorilor. Uzina este o adevărată grădină, așa cum sunt toate fabricile și uzinele nou construite în țările socialiste pe care le-am vizitat. Am putut totodată constata înaltul nivel tehnic care există în toate întreprinderile vizitate. Oamenii lucrează cu entuziasm pentru că își dau seama că lucrează pentru ei, pentru întregul popor. Referindu-se la viața culturală a poporului nostru, deputatul Peruvian Wilbert, Salas Rodriguez Jose a spus: „Este suficient să vizitezi muzeele, casele de cultură, palatele sau sălile de Sport, stadioanele și cu această ocazie să vezi că poporul român trăiește o intensă viață culturală : la București și în alte orașe ale Romîniei am vizitat numeroase librării și am văzut că mulți oameni cumpărau cărți. Am vizitat Casa Scinteii, unde am văzut stive întregi de cărți, destinate poporului. La Universitatea din București m-am interesat de felul în care sînt pregătiți viitorii oameni de cultură. Am constatat că statul se preocupă să asigure cele mai bune condiții pentru studiul și activitatea de cercetare a studenților. Oaspeții au făcut aprecieri elogioase la adresa construcțiilor pe care le-au văzut ridicîndu-se în întreaga țară. Ei au vizitat noul cartier bucureștean Floreasca și locuințe ale unor cetățeni. Deputatul Villalobos Aguirre Oscar a declarat că locuințele sunt foarte bine construite, luminoase și dispun de tot confortul necesar, iar chiriile pe care oamenii le plătesc sunt foarte mici. In privința Capitalei țârii noastre, oaspeții au remarcat că Bucureștiul are o frumusețe particulară — construcții masive cu spații verzi, parcuri, lacuri — destinate recreierii oamenilor. Se construiește într-o îmbinare a tot ceea ce este frumos din stilul vechi și stilul nou. Poporul român — a declarat în încheierea CMW Orbirii deputatul Villalobos Aguirre Oscar — dorește cu ardoare pacea, ne-am convins de acest lucru pretutindeni unde am mers, în fabrici și uzine, în unități agricole. A trăi în pace este o condiție pentru a fi fericit. Poporul român iși construiește cu adevărat fericirea. încheierea lucrărilor celei de-a XV-a sesiuni a Comisiei româno-sovietice de colaborare tehnico-științifică La Moscova s-au încheiat de curînd lucrările celei de-a XV-a sesiuni a Comisiei romîno-sovietice de colaborare tehnico-științifică. La sesiune s-a făcut bilanțul îndeplinirii hotărîrilor adoptate la sesiunea precedentă a comisiei. Părțile au constatat cu satisfacție că colaborarea tehnico-științifică a contribuit la obținerea unor realizări importante în știință și tehnică și la dezvoltarea in continuare cu succes a economiei lor naționale. La sesiune s-au examinat, de asemenea, problemele propuse de cele două părți, cu privire la schimbul în continuare de documentații tehnico-științifice și de experiență asupra realizărilor înaintate în producție. Potrivit Protocolului semnat la sesiune Uniunea Sovietică va transmite R. P. Române în semestrul 11 1961 diferite documentații tehnice în problemele industriei petrolului și chimiei, construcției de mașini și industriei energetice. La rândul său, Republica Populară Romînă va transmite Uniunii Sovietice documentații tehnice în problemele industrie, chimice, petroliere și construcțiilor. Cele două părți vor delega, de asemenea, reciproc specialiști pentru documentare asupra experienței înaintate în producție și asupra realizărilor tehnico-științifice în cele mai actuale probleme ale economiei lor naționale, în timpul sesiunii delegația romînă s-a documentat într-o serie de întreprinderi industriale asupra realizărilor tehnice ale Uniunii Sovietice. Lucrările sesiunii s-au desfășurat într-o atmosferă de sinceră prietenie și deplină înțelegere reciprocă. Aniversarea a 900 de ani de la nașterea filozofului arab Abu Bekr Ibn Tufeil In cadrul marilor aniversări culturale recomandate de Consiliul Mondial al Păcii, vineri după-amiază a avut loc la Casa oamenilor de știință din București, sub auspiciile Institutului român pentru relațiile culturale Cu străinătatea, Comisiei naționale a R.P.R. pentru UNESCO și Comitetului național pentru apărarea păcii, o ședință consacrată aniversării a 900 de ani de la nașterea filozofului arab Abu Bekr Ibn Tufeil. Despre personalitatea și opera literară a strălucitului reprezentant al culturii arabe feudale a vorbit prof. univ. Tudor Bugnariu, decanul Facultății de filozofie din București, membru-corespondent al Academiei R.P. Române. La festivitate au participat reprezentanți ai Comitetului național pentru apărarea păcii, oameni de știință, artă și cultură, studenți, muncitori. (Agerpres) 1N ATENȚIA PARTICIPANȚILOR LA ..MARELE CONCURS POPULAR PRONOEXPRES" Spectacolul organizat de LOTO PRONOSPORT cu prilejul angerii „MARELUI CONCURS POPULAR PRONOEXPRES“ fiind programat la televiziune în ziua de luni 3 iulie a. c.. tragerea va avea loc la aceeași dată (3 iulie a. c. ora 19) la Teatrul de vară 23 August din Capitală. In consecință, Închiderea vînzării biletelor pentru „MARELE CONCURS POPULAR PRONOEXPRES“ se prelungește cu o zi, adică pină sîmbătă 1 iulie a,c. ora 24. '1 Minerii din Valea Jiului extrag cărbune cocsificabil de calitate Minerii din cel mai mare bazin carbonifer al țării, Valea Jiului, care au îndeplinit cu două săptămâni mai devreme planul de producție pe semestrul î, continuă întrecerea pentru sporirea producției și pentru îmbunătățirea calității. Aproape la toate minele s-a extras în ultima parte a acestei luni cărbune cocsificabil de calitate. La mina Lupeni, de exemplu, cărbunele pentru cocs a avut un procent de cenușă mai mic cu 0,2 la sută față de prevederile normelor de calitate. Minerii din Valea Jiului au intensificat de asemenea întrecerea pentru o înaltă productivitate a muncii. In luna iunie, ca urmare a preocupării pentru folosirea cît mai deplină a capacității de lucru a utilajelor de mecanizare, randamentul pe post la extracția de cărbune a crescut față de plan cu 5 la sută.. De la terminarea planului semestrial și pînă la sfîrșitul lunii iunie, minerii au extras mai mult de 115.000 tone de cărbune cocsificabil și energetic. (Agerpres) * Pag. 3-a Aniversarea a 40 de ani de la întemeierea Partidului Comunist Chinez Adunarea festivă de la Pekin PEKIN 30 (Agerpres). După cum transmite agenția CHINA NOVA, la 30 iunie a avut loc la Pekin în sala Adunării Reprezentanților Populari din întreaga Chină cu o capacitate de 10.000 de locuri adunarea festivă consacrată aniversării a 40 de ani de la întemeierea partidului comunist chinez. La ședința festivă au participat veterani ai Partidului Comunist Chinez, reprezentanți ai partidelor democratice și ai organizațiilor obștești din țară, muncitori din uzine și fabrici. Pe fundalul scenei pavoazată de sărbătoare pe fondul de steaguri roșii, se puteau vedea cifrele mari 1921-1961. In prezidiul adunării, întîmpinați cu îndelungi aplauze, au luat loc tovarășii Mao Tze-dur, președintele C.C. al P.C. Chinez, Liu Șao-ți, Ciu En-ldi, Ciu Ce, vicepreședinți ai C.C. al P.C. Chinez, membri ai Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, conducători ai partidelor democratice. La adunarea festivă a rostit o cuvîntare Liu Șao-ți, vicepreședinte al C.C. al P.C. Chinez, înainte de crearea Partidului Comunist Chinez, a spus el, poporul chinez a dus timp îndelungat o luptă eroică, dîrză, plină de abnegație împotriva imperialismului și feudalismului. Dar numai după Marea Revoluție Socialistă din Octombrie ■ din Rusia, după ce marxism-leninismul a Început să se răspîndească în China, poporul chinez a dobîndit cea mai bună armă teoretică pentru eliberarea sa De atunci nimic n-a mai putut stăvili marșul victorios al poporului chinez Cei 40 de ani care au trecut de la înființarea Partidului Comunist Chinez, au fost anii în care partidul nostru a condus poporul întregii țări în lupte eroice și la înfăptuirea unor mari victorii, ani în care marxism-leninismul s-a răspîndit larg în China și a dobîndit mari victorii. în decurs de 40 de ani Partidul Comunist Chinez, împreună cu poporul chinez au înfăptuit lucruri însemnate. Vorbind în general, toate acestea se pot rezuma la două mari fapte.: Prima este înfăptuirea revoluției democrat populare în China. A doua este înfăptuirea revoluției socialiste și a construcției socialiste in China Această operă s-a desfășurat în decurs de 12 ani, ea continuă și acum Constituirea R. P. Chineze marchează începutul trecerii de la revoluția democratică la revoluția socialistă. Puterea democrat- populară din China este în fond o dictatură a proletariatului In cei 12 ani care au trecut noi am înfăptuit în linii mari revoluția socialistă și am obținut succese mari în domeniul Construcției socialiste. Liu Șao-ți a subliniat marea însemnătate a faptului că într-o țară mare, cu o populație de 650 milioane de oameni, sub conducerea Partidului Comunist Chinez, a fost dobindita victoria deplină a revoluției democratpopulare, victorie hotărâtoare a revoluției socialiste și victoria inițială a construcției socialiste Pentru a construi un mare stat socialist cu o industrie modernă, cu o agricultură modernă, cu o știință și cultură contemporană va mai fi nevoie de un timp foarte îndelungat, iar pentru a înfăptui trecerea de la socialism la comunism va fi necesară o perioadă istorici și mai îndelungată. Dar oricine poate vedea că pe pământul Chinei s-a instaurat orinduirea socială socialistă, că in prezent China nu mai este o țară care se află în stare de stagnare, ci o țară a dezvoltării impetuoase și a progresului. Amintind despre progresele înfăptuite în revoluția și construcția socialismului din China, Liu Lao-ți a subliniat că ele au fost legate în mod inseparabil de marea unitate a întregului popor. Marea unitate a poporului chinez a fost Înfăptuită sub conducerea Partidului Comunist Chinez în cursul unor lupte îndelungate pentru revoluție și construcție. Partidul și poporul nostru, a declarat in continuare Liu Șao-ți, urmează ferm și neabătut principiul îmbinării internaționalismului proletar cu patriotismul, se unesc strîns cu popoarele din întreaga lume. Atît în revoluție cît și în construcția socialismului am primit și primim ajutor din partea Uniunii Sovietice și a celorlalte țări socialiste și ne bucurăm de simpatie și sprijin din partea oamenilor muncii din întreaga lume și a forțelor progresiste din diferite țâri. La rîndul său poporul chinez sprijină prin eforturile sale și prin lupta sa orice cauză progresistă și dreaptă a popoarelor lumii. Acest ajutor reciproc internaționalist, această coeziune internaționalistă au o importanță excepțională pentru victoria cauzei noastre comune. Folosind acest prilej trimitem un salut înflăcărat marelui popor sovietic și Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, precum și popoarelor și partidelor frățești din celelalte țări socialiste, partidelor comuniste și muncitorești din toate țările, popoarelor din toate țările angajate acum in luptă. Din momentul constituirii Republicii Populare Chineze, a declarat raportorul: principala noastră orientare în relațiile internaționale constă în următoarele : de a dezvolta relațiile de prietenie, ajutor reciproc și colaborare cu Uniunea Sovietică și celelalte țări socialiste frățești, de a obține pe baza celor cinci principii coexistența pașnică cu țările care au altă orînduire socială și de a lupta împotriva politicii imperialiste de agresiuni și războaie, de a sprijini lupta revoluționară a popoarelor asuprite și a națiunilor asuprite împotriva imperialismului și colonialismului. Aceasta este linia generală a politicii noastre externe. Imperialismul american, care s-a declarat dușmanul neîmpăcat al poporului chinez, a declarat Liu Șao-ți, continuă pînă în prezent să ocupe Taivanul — teritoriu al țării noastre, continuă să aibă baze militare în multe locuri situate în apropierea țârii noastre, menține acolo mari forțe militare gata de luptă, practică politica agresiunilor și războaielor, creînd astfel o serioasă primejdie pentru pace în Orient și în întreaga lume. Și pe viitor trebuie să fim vigilenți și să luptăm împotriva imperialismului american. Poporul nostru, a subliniat raportorul, Va lupta neabătut pentru a-și atinge țelurile — eliberarea Taiwanului, teritoriu sacru al patriei noastre. έn provincia Innnan a fost deschisă recent o scur lime aeriană care leagă orașul Kunmin, centrul administrativ al provinciei, de orașul Cijaotun, situat în partea ei de nord-est. Aceasta este Liu Șao ți a subliniat în continuare că Consfătuirea de la Moscova a partidelor comuniste și muncitorești care a avut loc în noiembrie 1966, a întărit și mai mult coeziunea lagărului socialist și unitatea mișcării comuniste internaționale. Această puternică coeziune sub steagul, marxism-leninismului și internaționalismului proletar este principala chezășie a cuceririi Victoriei de către popoarele întregii lumi, a declarat el. Țările lagărului socialist, a subliniat Liu Șao-ți, obțin noi și noi succese în opera lor de construcție. Lansarea cu succes de către Uniunea Sovietică a unei nave cosmice cu un om la bord a demonstrat uriașa superioritate a orînduirii socialiste. Țările socialiste au depus și depun eforturi neobosite pentru apărarea păcii în întreaga lume. Politica externă de pace promovată de ele exercită o influență crescîndă asupra întregii lumi. Propunerile pașnice ale Uniunii Sovietice și ale celorlalte țări socialiste cu privire la dezarmarea generală, încetarea experiențelor nucleare, încheierea Tratatului de pace cu Germania întîmpină sprijinul larg al popoarelor și țărilor iubitoare de pace din întreaga lume. Experiența internațională și experiența Chinei, a declarat Liu Șaoți, confirmă cu fermitate următorul adevăr al marxism-leninismului: forțele poporului sunt forțe cu adevărat mărețe care creează istoria omenirii, în ultima instanță forțele poporului sunt invincibile, voința poporului este de nebiruit. Forțele poporului dispunînd de o conducere justă și unite laolaltă, biruie cu Siguranță orice greutăți și nici un fel de obstacol nu pot stăvili mersul nostru victorios înainte. In încheierea cuvîntării sale, Liu Șao-ți a rostit cuvinte de salut in cinstea marxism-leninismului, în cinstea marii coeziuni a poporului chinez, în cinstea marei coeziuni a popoarelor din întreaga lume. După adunarea festivă consacrată aniversării a 40 de ani de la întemeierea Partidului Comunist Chinez, a avut loc un mare concert la care și-au dat concursul cei mai buni artiști din Pekin, a doua linie aeriană locală dată în exploatare In anul curent in provincia muntoasă Sunnan. Noua linie aeriană are o lungime de 580 km. Asttel timpul necesar pentru a parcurge distanța Intre aceste două orașe a fost redus considerabil. Distanța este parcursă acum numai într-o oră și jumătate în loc de trei zile cu erau necesare înainte pentru călătorii cu trenul sau cu autobuzul. Alte două linii aeriene locale leagă orașul Kunmin de orașul Baosan, situat în partea de vest a provinciei Sunnan, și de vechiul oraș Sîmao, situat în partea de sud. Tot în acest an a fost deschisă o linie aeriană lungă de 775 km, și în China de sud, care face legătura între Guancjou, principalul oraș al provinciei Guandun, și Sansia — un oraș situat în partea de sud a insulei Hainan. Noi linii aeriene Pielăriile din Kunmin, provincia Iunnan, din sud-vestul R. P. Chineze Combinatul chimic de la Nankin ombinatul chimic de la Nankin . S-a transformat în anii puterii populare, într-una din cele mai mari întreprinderi producătoare de îngrășăminte chimice din China; în urma repetatelor extinderi, el a devenit o mare întreprindere cu o capacitate anuală de producție de 400.000 tone de superfosfat, îngrășăminte azotoase și alte diferite îngrășăminte minerale. Colectivul combinatului livrează, zilnic diferitelor provincii din țară peste 1.000 tone de îngrășăminte de calitate superioară, în ultima vreme combinatul a putut să trimită, datorita automatizării și dirijării de la distanță a principalelor procese de producție, în provinciile Anhuei, Tziansi, Utzentzian, Futzian și Hebei, mulți muncitori și tehnicieni calificați, care să lucreze la fabricile de îngrășăminte chimice ce se construiesc în aceste provincii. In cadrul programului de sporire a producției de îngrășăminte minerale, la Combinatul chimic din Nankin se execută. In prezent, mari lucrări pentru extinderea continuă a combinatului. VIZITA DELEGAȚIEI DE PARTID ȘI GUVERNAMENTALE A R. P. D. COREENE ÍN U. R. S. S. MOSCOVA 30 (Agerpres) TASS transmite : La 30 iunie a avut loc la Kremlin o întîlnire între conducătorii P.C.U.S. și guvernului sovietic și delegația de partid și guvernamentală a R.P.D. Coreene care se află în vizită la Moscova. Din partea sovietică la întîlnire au participat Nikita Hrușciov, Fro Kozlov, Alexei Kosîghin, Vladimir Novikov, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri și președintele Comitetului de Stat al Planificării al U.R.S.S., Andrei Gromîko, ministrul Afacerilor Externe al U.R.S.S. și alte persoane oficiale. Din partea coreeană au participat Kin Ir Sen președintele Prezidiului C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri al R.P.D. Coreene, conducătorul delegației de partid și guvernamentale, Kim Cian Man, vicepreședinte al Prezidiului C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Kim Gwan Hek, membru al Prezidiului C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri și ministru al Apărării Naționale, precum și ceilalți membri ai delegației. Intîlnirea a decurs într-o atmosferă de prietenie și înțelegere frățească. In cursul convorbirii a fost abordat un cerc larg de probleme privind colaborarea dintre Uniunea Sovietică și R.P.D. Coreeană, precum și problemele internaționale care interesează cele două țări. Cocteil la ambasada R. P. Române din Moscova MOSCOVA 30 . Corespondentul Agerpres transmite : Vineri dupăamiază însărcinatul cu afaceri adinterim al R.P. Române la Moscova, Gheorghe Stoian, a oferit un cocteil în saloanele ambasadei cu prilejul vizitei în Uniunea Sovietică a delegației A.R.S.U.S., în frunte cu acad. dr. Vasile Mîrza. La cocteil au fost prezenți Evgheni Afanasenko, ministrul învățămîntului al R.S.F.S.R., președintele Consiliului de conducere al Asociației de Prietenie Sovieto-Romînă, A. Riabinin, vicepreședintele Sovietului orășenesc Moscova, înalți funcționari din Ministerul Afacerilor Externe al U.R.S.S., activiști ai Asociației de Prietenie Sovieto-Romînă.