Romînia Liberă, iulie 1964 (Anul 22, nr. 6128-6154)

1964-07-01 / nr. 6128

1/VIII 1964 — nr. 6128 Prezentarea scrisorilor de acreditare de către noul ambasador al R. D. Vietnam in R. P. Romină (Urmare din pag. l-a) In cuvîntul rostit cu acest prilej, ambasadorul R. D. Vietnam, a subliniat că poporul român, harnic şi creator, a obţinut succese strălucite în construirea unei Romînii socialiste, prospere. „Deşi la distanţe de mii de kilometri — a spus el — cele două ţări ale noastre sunt membre ale lagărului socialist, iar cele două popoare sunt de mult timp strips legate printr-o solidaritate frăţească. Poporul şi guvernul român au acordat întotdeauna cu căldură sprijinul şi ajutorul lor poporului şi guvernului nostru. Mă bucură faptul că am fost numit în postul de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al R. D. Vietnam în R. P. Romînă şi vă rog tovarăşe preşedinte, să credeţi că mă voi consacra în întregime consolidării şi dezvoltării prieteniei şi relaţiilor de colaborare şi întrajutorare între ţările noastre, pe baza marxism-leninismului şi a internaţionalismului proletar. In îndeplinirea acestei sarcini — a spus Hoang Tu — sunt sigur că voi putea conta pe sprijinul dv. preţios şi al guvernului Republicii Populare Romíne“. In răspunsul său, preşedintele Consiliului de Stat al R.P. Romíne, Gheorghe Gheorghiu-Dej, a menţionat că poporul romín se bucură sincer de succesele obţinute de harnicul popor vietnamez în opera de construire a socialismului, în ridicarea nivelului său material şi cultural. „Realizările obţinute de poporul vietnamez în ultimii ani în diferite domenii de activitate şi în special în economie, au marcat un nou pas înainte în realizarea sarcinilor importante prevăzute de primul plan cincinal, spre construirea bazei tehnico-materiale a socialismului în Republica Democrată Vietnam. Poporul român sprijină lupta dreaptă a poporului vietnamez pentru înfăptuirea năzuinţelor sale legitime de reunificare a patriei sale,, în conformitate cu acordurile de la Geneva din 1954. Unindu-şi eforturile cu celelalte ţări socialiste, cu toate forţele păcii şi progresului, Republica Populară Romînă, militează neabătut pentru destinderea internaţională, înfăptuirea dezarmării, întărirea păcii şi prieteniei între popoare. Sîntem convinşi că relaţiile de prietenie, colaborare frăţească şi ajutor reciproc statornicite între R.P. Romînă şi R.D. Vietnam se vor dezvolta continuu, în interesul ambelor noastre popoare, al întăririi coeziunii şi unităţii sistemului mondial socialist şi al menţinerii păcii“. In încheiere, preşedintele Consiliului de Stat al R.P. Romíné a urat noului ambasador al R.D. Vietnam succes în îndeplinirea misiunii sale și i-ra asigurat de tot sprijinul din partea Consiliului de Stat, a guvernului Republicii Populare Romíne și a sa personal. După ceremonia prezentării scrisorilor de acreditare, președintele Consiliului de Stat al R.P. Române, Gheorghe Gheorghiu-Dej, a avut o convorbire prietenească cu ambasadorul R. D. Vietnam, Hoang Tu. La solemnitatea prezentării scrisorilor de acreditare şi la convorbire au participat: Grigore Geamănu, ■ secretarul Consiliului de Stat, şi Corneliu Măriescu, ministrul afacerilor externe. Ambasadorul vietnamez a fost însoţit de membri ai Ambasadei RD. Vietnam la Bucureşti. 1— ' OQ....... Plenara lărgită a Consiliului Central al Sindicatelor din R.P. Romînă In zilele de 29—30 iunie 1964 a avut loc plenara lărgită a Consiliului Central al Sindicatelor. La plenară au luat parte membrii şi membrii supleanţi ai C.C.S., preşedinţii consiliilor regionale ale sindicatelor, şefii secţiilor şi comisiilor C.C.S., reprezentanţi ai Comitetului Central al U.T.M., Consiliului Naţional al Femeilor, ai unor ministere, instituţii centrale, ziarişti. Plenara a dezbătut raportul prezentat de tovarăşul Martin Isac, preşedintele C.C.S., cu privire la activitatea sindicatelor pentru realizarea angajamentelor luate în întrecerea socialistă în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării Romîniei și sarcinile ce revin sindicatelor din Hotărîrea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Roman și a Consiliului de Miniştri ai Republicii Populare Române cu privire la majorarea salariilor la toate categoriile de salariaţi, reducerea unor cote ale impozitului pe salarii şi creşterea plafoanelor de salarii în funcţie de care se acordă alocaţia de stat pentru copii. Participanţii la plenară au subliniat entuziasmul cu care oamenii muncii din fabrici, uzine, mine şi şantiere, de pe ogoare şi din instituţii au primit această hotărîre, expresie a grijii permanente a partidului şi guvernului nostru pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc, hotărîrea şi elanul cu care colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri de întreprinderi traduc în viaţă însufleţitoarele angajamente luate în cinstea celei de-a XX-a aniversări a eliberării patriei. Plenara a adoptat măsuri pentru mobilizarea şi mai activă a oamenilor muncii la realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor luate în întrecerea socialistă, la creşterea neîncetată a producţiei şi productivităţii muncă, îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor, reducerea preţului de cost,, folosirea cu maximum de eficienţă a tehnicii moderne în interesul creşterii continue a puterii economice a patriei, baza ridicării nivelului de trai al poporului. Plenara Consiliului Central al Sindicatelor a trimis Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, o telegrama în care exprimă hotărîrea sindicatelor de a munci neobosit pentru mobilizarea oamenilor muncii la îndeplinirea planului de stat și angajamentelor luate în întrecerea socialistă, pentru a întîmpina cu noi succese glorioasa aniversare a două decenii de la eliberarea ţării, pentru a-şi aduce contribuţia la înfăptuirea politicii partidului, la desăvîrşirea construcţiei socialiste în patria noastră. Plenara a eliberat din funcţia de vicepreşedinte al C.C.S. pe tovarăşii Elena Lascu şi Vasile Muşat în legătură cu trecerea lor în alte munci și a ales în funcția de vicepreședinte al C.C.S. pe tovarășul Constantin Drăgan. — Azi, sferturile de finală ale „Cupei R. P. R." la fotbal Odată cu campionatul se apropie de actul final şi actuala ediţie a „CUPEI R.P.R.“ cea mai populară competiţie fotbalistică organizată la noi în ţară. Azi se va desfăşura o nouă etapă a acestei competiţii, sferturile de finală. Cea mai atractivă partidă se anunţă a fi cea de la Bucureşti unde se întîlnesc echipele Rapid şi Steaua, două din formaţiile care ţintesc trofeul pus în joc. Această confruntare se ★ a în primul meci al turneului internaţional feminin de handbal de la Belgrad, echipa R. P. Romíno a făcut joc egal : 7—7 (3—3) cu selecţionata R. P. Ungare. Echipa Iugoslaviei a învins de 13—7 (7—3) reprezentativa R. S. Cehoslovace. Pe velodromul Dihamo din Capitală va începe vineri un mare concurs internaţional de ciclism la care vor participa cei mai buni pistarzi din Belgia,, R. P. Ungara, Austria, R.P. Bulgaria, R.P. Romînă. Concursul va dura trei zile şi va cuprinde probe de viteză, 1 000 m cu start va desfăşura pe stadionul „23 August“ cu începere de la orele 17:15. O altă partidă interesantă se dispută la Hunedoara între Dinamo Bucureşti şi Ştiinţa Timişoara, în restul etapei au loc următoarele jocuri. C.S.M. Sibiu-Farul (la Piteşti) ; Siderurgistul Hunedoara-Crişul (la Cîmpia Turzii). Repriza a II-a a meciului Rapid-Steaua se va transmite la radio pe programul I, începînd din jurul orei 18:15. ★ de pe loc, urmărire cursa italiană, semifond. .... ■ ■ O Situaţia în „Cupa ziarului Romînia liberă"1 i afara celor două restante Progresul-Petrolul ?» Steagul roşu- Dinamo Piteşti, programate mâine, în campionatul categoriei A de fotbal a mai rămas de disputat doar o singură etapă. Duminică, odată cu terminarea actualei ediţii a campionatului, va lua formă definitivă şi „clasamentul eficacităţii“, întocmit pe baza numărului de goluri înscrise de fiecare echipă. Pînă acum acest clasament are următoarea înfăţişare : Steaua 65 de goluri; Dinamo Bucureşti 59 ; Rapid 49 ; Progresul 39 ; C.S.M.S. 37 ; Ştiinţa Cluj 36; U.T.A 31; Ştiinţa Timişoara 30 ; Farul şi Steagul roşu 23; Petrolul 27 ; Crişul 26 ; Dinamo Piteşti 25 ; Siderurgistul 21. Echipa care va ocupa primul loc în acest clasament va primi o cupă din partea ziarului „România liberă". România liberă Pe canalul Bega Canalul Bega nu este numai un loc de agrement. Pe aici circulă şi vaporaşe care transportă călători şi mărfuri, făcînd legătura între Timişoara şi comuna Otelec, în clişeu: vedere a micului port din Timişoara Foto : NICU vasile SOLEMNITATEA ÎNMÂNĂRII DE ÎNALTE TITLURI ŞI ORDINE UNOR CADRE DIDACTICE (Urmare din pag. 1 a) Piteşti; Constantin Cronţ — Şcoala de 8 ani nr. 2—Dorohoi; Vasile Coţoc — Şcoala de 8 ani Cetatea de Baltă-Tîrnăveni; Petre Ciurtin — Şcoala de 8 ani nr. 12 — Constanţa ; Gheorghe Chivulescu — inspector secţiunea învăţămînt reg. Braşov ; Gavril Ciatarîş — Şcoala de 8 ani Oarţa de Jos — Cehul Silvaniei; Dumitru Doroftei — Şcoala de 8 ani Borduşelu-Slobozia ; Chirii Florescu — Şcoala de 8 ani Curmătura-Segarcea; Ion Falcan — Şcoala de 8 ani Dancea- Vînjul Mare; Teodor Goia — Şcoala de 8 ani Bucium-Zalău ; Victor Giurescu — Şcoala de 8 ani Radu Vodă- Lehliu ; Nicolae Goma — Şcoala de 8 ani Ţînţaru-Filiaşi; Rubin Gligor — Şcoala de 8 ani Arieşeni-Cîmpeni; Ioan Iovan — Şcoala de 8 ani Lazuri-Beiuş; Constanţa Iliescu — Şcoala de 8 ani nr.,26 — Bucureşti;Florica Iordache— Şcoala de 8 ani nr. 179 — Bucureşti; Constantin Jianu — Şcoala de 8 ani Prăvăleni-Brad; Margareta Kolo — Şcoala de 8 ani Ciumani-Gheorghieni; Ion Leahu — Şeful secţiunii învăţămînt Cîmpeni; Mihai Leonte — Şcoala de 8 ani Perieni-Iaşi; Vasile Lugojan — Şcoala de 8 ani Conop-Lipova; Eugenia Măruţeanu — Şcoala de 8 ani Plopur Dărmăneşti-Momeşti; Aneta Mirea — Şcoala de 8 ani Mărădieni-Roşiori de Vede; Alexandrina Mihăilescu—Şcoala de 8 ani nr. 2 — Bîrlad ; Maria Marin — Şcoala de 8 ani Mărceşti-Tîrgovişte ; Stanca Marincovici — Şeful secţiunii în--tiXS L t/.l-l \T _ V ______1 voivctuiiiiL — muiuuva. iMuavrurmsi Marinescu — Şcoala medie Ţîndărei; Gh. Mureşan — Şcoala de 8 ani Mărişelu-Bistriţa ; Dumitru Nistor — inspector general Ministerul învăţămîntului; Aurel Negru — Şcoala de 8 ani Tranişu-Huedin ; Pantelimon Nicolescu — pensionar Stereşti-Tg. Jiu ; Ion Nicolae — şef adjunct secţiunea învăţămînt reg. Ploieşti; Elena Nicolau — Casa de copii nr. 1 — Botoşani; Maria Popescu — Şcoala medie „Papiu Ilarian“ Tg. Mureş ; Nicolae Pertache — Şcoala medie nr. 5 — Constanţa ; Eliza Paveliu — Şcoala de 8 ani nr. 215 — Bucureşti ; Tihon Pleşca — Şcoala de 8 ani Vîlcele-Tg. Ocna ; Emilia Peterfy — Institutul de perfecţionare a cadrelor didactice — Cluj; Nicolae Pruncu — Şcoala de 8 ani Zamostea- Rădăuţi; Ion Porumb — Secţiunea învăţămînt reg. Maramureş; Nicolae Ramba — Şcoala de 8 ani Comana de Jos-Rupea ; Ştefan Radu — Şcoala de 8 ani Moreni-Cîmpina ; Aglaia Radu — Şcoala de 8 ani nr. 21 — Galaţi ; Constantin Rău — Şcoala de 8 ani Boghiş- Satu Mare ; Maria Ruja — Şcoala de 8 ani — Sighet; Dumitru Radu — Şcoala medie — Blaj ; Emilia Rişcuţă — inspector secţiunea învăţămînt — Brad ; Petre Radu — inspector secţiunea învăţămînt reg. Braşov; Zoltán Rostaş — inspector secţiunea învăţămînt raion Tg. Mureş ; Gherghina Stancu — Şcoala medie nr. 33— Bucureşti ; Florea State — Şcoala de 8 ani Galeşu-Curtea de Argeş ; Gh. Sireteanu — inspector secţiunea învăţămînt — Hîrlău ; Lucian Secoşan — Şcoala de 8 ani Jdioara-Lugoj ; Cornel Stîngu — ' [ Şcoala de 8 ani Comlăuş-Criş ; Constanţa Stănescu — Şcoala de 8 ani nr. 7 — Cluj; Ruxandra Teodoru — Şcoala de 8 ani nr. 14 — Galaţi ; Sebastians Turcu — Şcoala de 8 ani nr. 25 — Galaţi ; Eugenia Tutilă — Şcoala de 8 ani Ploştina-Baia de Aramă ; Mihai Tudorache — şeful secţiunii învăţămînt — Paşcani ; Sabin Ţîrău — Şcoala de 8 ani Almaşu-Huedin ; Dionisie Toth — Şcoala de 8 ani nr. 4 — Cluj ; Ecaterina Teodorescu — Şcoala de 8 ani Vîlcelele-Negru Vodă ; Laura Urzică — Şcoala medie Subcetate-Topliţa ; Dumitru Vişinescu — inspector secţiunea învăţămînt — Găeşti; Ioan Vărzaru — Şcoala de 8 ani Heci-Paşcani; Nicolae Văcăroiu — Şcoala de 8 ani nr. 2 — Alexandria ; Olimpia Zezeanu — Şcoala de 8 ani nr. 73 — Bucureşti. Titlul de „PROFESOR EMERIT AL REPUBLICII POPULARE ROMÂNE“, tovarăşilor : Elisabeta Antonescu — Şcoala medie nr. 2 — Iaşi ; Otilia Angliei — metodistă în Ministerul învăţământului; Ladislau Arkoşi — Şcoala medie Bolyai Farkas »— Tg. Mureş ; Iancu Badea — Şcoala de 8 ani Dor Mărunt — Lehliu; Constantin Boncu — Şcoala medie nr. 5 — Ploieşti ; Vasile Brînzei — Şcoala medie „N. Bălcescu“ — Cluj; Teodor Burcescu — Şcoala medie nr. 28 — Bucureşti ; Nicolae Colibaba — Şcoala medie nr. 3 — Iaşi; Gh. Chiricuţă — Şcoala medie nr. 1 — Galaţi; Achim Costea — Şcoala medie nr. 1 — Tr. Severin ; Ana Cosma — Şcoala de 8 ani nr. 11 — Baia Mare ; Clotilda Constantinescu — Şcoala medie nr. 2 — Buzău ; Anita Cărăpănceanu — Centrul şcolar industrie textilă — Timişoara; Gh. Diaconu — Şcoala profesională Uzinele Griviţa Roşie — Bucureşti ; Ion Dragomirescu — director în Ministerul învăţămîntului; Gheorghe Datcu — Şcoala medie nr. 1 —Constanţa; Dimitrie Goga — pensionar—Bucureşti; Ion Grigore — Şcoala media nr. 1 — Ploieşti ; Geta Grigoriu — Şcoala medie — Piatra. Neamţ ; Vasile Gherman — Şcoala medie nr. 1 — Tîrnăveni ; Steliana Manolescu — Şcoala medie nr. 10 — Bucureşti ; Nicolae Mihăilescu — vicepreşedinte al Comitetului executiv al Sfatului popular reg. Argeş; Ion Modoran — Institutul de ştiinţe pedagogice Bucureşti ; Vanda Mincu — Şcoala medie nr. 2 — Rădăuţi; Constantin Mărculescu — Şcoala medie nr. 15 — Bucureşti ; Ion Mihăilescu — inspector secţiunea învăţămînt reg. Ploieşti ; Constantin Maftei — inginer Centrul şcolar Muntenia — Bucureşti; Teodor Neş — pensionar — Bucureşti ; Aurelia Nicolau — Şcoala medie nr. 17 Bucureşti; Gh. Oros — Şcoala medie — Cărei ; Victor Păşteanu — şeful secţiunii învăţămînt—Alba; Crăciun Pătru — Şcoala medie nr. 1 Caracal ; Vasile Popeangă — Şcoala pedagogică — Arad; Ioan Popovici — Şcoala medie nr. 2—Bacău; Silvia Rădulescu — Şcoala medie nr. 28—Bucureşti; Ion Stoia — Şcoala medie nr. 1 — Braşov ; Cuşa Sablici — Liceul nr. 1 — Timişoara ; Vasile Suciu — pensionar — Bucureşti; Emanuela Stroie — Şcoala medie nr. 4 — Galaţi ; Emil Sănielevici — pensionar — Bucureşti ; Ion Ştefănescu — Şcoala medie nr. 1 — Suceava; Ladislau Vencsel — Şcoala pedagogică Odorhei ; Ion Vicol — Şcoala medie nr. 13 — Bucureşti ; Dorina Zamfir — Şcoala medie nr. 1 — Reghin ; Ion Zaharia — Şcoala, medie nr. 4 — Constanţa ; Lazăr Zavaschi — Şcoala pedagogică Oradea. Prin acelaşi decret au fost decoraţi cu „Ordinul Muncii“, clasa IlI-a, 76 de tovarăşi şi cu „Medalia Muncii“ 120 de tovarăşi. Adunare festivă consacrată „Zilei învăţătorului“ In sala Teatrului C.C.S. din Capitală, a avut loc marţi după-amiază adunarea festivă consacrată „Zilei învăţătorului“. Au participat educatoare, învăţători şi profesori din întreaga ţară. Adunarea a fost deschisă de tov. Ion Cosma, preşedintele Comitetului executiv al Sfatului popular al Capitalei. Tov. Ştefan Bălan, ministrul învăţă-, mîntului, a vorbit despre însemnătatea „Zilei învăţătorului". Tov. Gaiţa Gligor, membru supleant al Prezidiului C.C.S., şi tov. Elena Poparad, secretar al C.C. al U.T.M., au transmis saluturi cadrelor didactice. Participanţii la adunare au fost de asemenea salutaţi de o delegaţie de pionieri. In numele celor prezenţi la adunare, au vorbit învăţătorul emerit Gligor Rubin, profesoara emerită Steliana Manolescu şi învăţătoarea emerită Eliza Paveliu. In cadrul adunării festive, Ion Cosma a înmuiat „Medalia Muncii“ unui număr de 13 educatoare, învăţători şi profesori din Capitală. In încheiere, s-a dat citire unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, în care cadrele didactice exprimă profundă recunoştinţă pentru grija acordată şcolii şi pentru preţuirea deosebită faţă de membrii corpului didactic. Festivitatea a fost urmată de un program artistic.  Manifestări consacrate sărbătorii „Zilei învăţătorului“ au avut loc în toate centrele raionale şi orăşeneşti din ţară. (Agerpres).  ..OQ---------- PAGINA a 3-a Plecarea tovarăşilor Gogu Rădulescu, Gheorghe Radei şi Mihail Petri in Italia Marţi dimineaţa au plecat spre Roma vicepreşedintele Consiliului de Miniştri, Gogu Rădulescu, împreună cu Gheorghe Rădoi, ministrul industriei construcţiilor de maşini şi Mihail Petri, adjunct al ministrului comerţului exterior, care vor face o vizită în Italia la invitaţia preşedintelui concernului Fiat, prof. Vittorio Valletta. Cu acest prilej vor avea loc o serie de întrevederi cu conducerea concernului Fiat, precum şi cu reprezentanţii altor cercuri de afaceri italiene, în legătură cu dezvoltarea relaţiilor şi colaborării economice dintre R. P. Romînă şi Italia. La plecare au fost de faţă Gheorghe Gaston Marin, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Bujor Almădeşan, Victor Ionescu, Dumitru Simulescu — miniştri, membri ai conducerii unor ministere, funcţionari superiori din Ministerul Afacerilor Externe şi alte persoane oficiale. Au fost prezenţi dr. Alberto Paveli Fontana ambasadorul Italiei la Bucureşti şi membri ai ambasadei.  In aceeaşi zi delegaţia a sosit la Milano. In cinstea delegaţiei a avut loc un cocteil în saloanele hotelului „Excelsior“ din Milano, după care delegația s-a îndreptat spre Torino, unde îşi va începe vizita. (Agerpres). ------------- OO".............................— NUMIREA NOULUI AMBASADOR AL REPUBLICII POPULARE ROMÂNE ÎN CAMBODGIA Prin Decret al Consiliului de Stat al Republicii Populare Române, tovarășul Vasile Gîndilă, a fost numit în calitate de Ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Republicii Populare Romíne în Cambodgia, în locul tovarășului Pavel Silard, care a primit o altă însărcinare. (Ager- pres). carnet intimplare la Sinaia Cine şi-ar fi închipuit că la această oră de amiază, liniştea relativă a restaurantului „Parc“ din centrul Sinaiei avea să fie tulburat de larma unui stol de vrăbioare ! în numai cîteva minute, zeci de copii cu feţe îmbujorate, avînd întipărite pe ele urmele unei călătorii sub soare şi ploaie, puneau stăpînire pe sala restaurantului, răsfirîndu-se cît cuprindeai cu ochiul printre oglinzi şi coloane. O imagine frecventă : copii aflaţi în excursie intră într-un restaurant. Ceea ce a urmat însă, fără ca să strălucească prin extraordinarul întîmplării, a dovedit celor ce asistau ca la un „recital“ că un părinte poate avea grijă în acelaş timp de 40 de copii, cu condiţia să simtă că într-adevăr sunt ai săi. De cum s-a aşezat la masă, din grupul învăţătorilor ce-i însoţea pe copii s-a desprins tatăl cel bun. Un om cu părul sur, s-a apropiat pe rînd de fiecare masă. Vasilică, Lenuţa, Gheorghiţă... au fost întrebaţi dacă se simt bine, ce ar vrea să mănînce. Privirile, cînd blînde, cînd exigente, aprobînd ori reprobînd întreţeseau o atmosferă cunoscută fiecăruia dintre copii, care-i făceau să se simtă atît de bine şi de în siguranţă. La masă au fost aduse coşuleţe cu pîine. Apoi, felul întîi, în cîteva secunde tacîmurile şi-au făcut cunoscute calităţile sonore sub mîinile vaşnicilor excursionişti. Cîteva coşuleţe au fost golite de zor ; în altele au mai rămas felii de pîine. Fără să-şi găsească locul, tatăl cel bun s-a apropiat de cei mîncăciori („Mîncaţi, fiţi harnici, vă mai aducem doar...“) ca şi de cei rămaşi în urmă („De ce nu mîncaţi ? Ia priviţi la colegii voştri de colo, cît de harnici sînt!“), în puţin timp n-a rămas copil care, îndemnat prompt, să nu mănînce cu poftă, ştiind că astfel va face pe plac tatălui cel bun. Dacă am aminti deopotrivă neliniştea ivită brusc atunci cînd un copil a tuşit de cîteva ori in timp ce ciupea cu furculiţa brînza de pe mămăliguţa caldă, mulţumirea după ce toţi copiii au scos la iveală luciul albicios al porţelanului farfuriilor, satisfacţia că cei cunoscuţi ca mîncăcioşi ori pofticioşi au mai cerut cite un „supliment“, nu facem decît să redăm palid bucuriile unui om care vede, în fiecare copil propriul său copil. Cum să nu-i încredinţeze părinţii această trupă zgomotoasă, voioasă, uneori pusă pe pozne, cînd ştiu pe mîna cui îşi dau odraslele ? Ceva mai tîrziu, cînd la ieșirea din restaurant se forma rîndul, doi cite doi, cel din urmă venea tatăl celor 40 de copii. Pe o masă, în restaurant, rămîneau neatinse farfuriile sale cu mîncare. Cine este eroul întîmplării ? Peste puţin timp aveam să aflăm: Nicolae Florescu, directorul Şcolii elementare de 8 ani nr. 5 din Oraşul Slatina. • TDO UrdS SS «-nK tg4*mai miul învăţător nu trebuie asociat doar cu catedră, cretă ori tablă ci, obligatoriu cu dragostea pentru copii, căldura părintească, răspunderea şi priceperea, oferite cu dărnicie celor mici absolut în toate împrejurările vieţii. CAROL ROMAN O Lista de cîştiguri la depunerile pe obligaţiuni C.E.C. cu cîştiguri TRAGEREA DE BAZA DIN 30 IUNIE 1964 Cîştigurile revin Întregi obligaţiunilor de 200 lei. Obligaţiunile de 100 lei, 50 lei și 25 lei primesc 1/2, 1/4 și respectiv 1/8 din cîștigurile de mai sus, în care este cuprinsă și valoarea nominală a obligaţiunilor cîştigătoare. Plata cîştigurilor se face prin casele raionale de economii şi agenţiile C.E.C. descentralizate. 8 nz = Seria obligaţiunilor cîştigătoare _ _ e ■= S 8 3 « O ® *3 Ol och 3 » 7 O T Valoarea cîştigurilor Partiale 1 34.039 07 ?5 000 1 47.493 15 50.0001 59.445 09 25.000 1 35.277 41 10.000 1 10.716 03 5.000 1 16 757 46 5.000 1 22.656 06 5.000 1 24.575 07 5.000 1 25.519 09 11.000 1 29.267 03 5.000 1 38.541 43 5.000 1 40.364 18 5.000 Terminația seriei 60 735 39 2.000 60 752 14 2.000 60 981 36 2.000 600 13 15 800 600 80 11 800 600 91 39 800 1992 1 Total 2.000.000 LISTA eu terminaţiile numerelor cîştigătoare şi procentele de ciştiguri la libretele de economii CEC cu cîştiguri, ieşite la sorţi la tragerea pe trimestrul II 1964 Calcularea şi înscrierea cîştigurilor în librete se face de către casele raionale de economii, după normele stabilite prin regulament. VUO 07 Terminațiile numerelor libretelor cîștigătoare Procentele de cîștig 1 902 2500/, 2 758 200o/os 585 IOOO/o 4 037 500/o 5 072 250/0 6 181 25%7 290 25%8 383 250/0 9 393 25% 10 414 250/0 11 569 25% 12 611 250/0 13 694 250/0 14 814 250/0 15 879 25% INFORMAŢII • INFORMAŢII • INFORMAŢII • INFORMAŢII Simpozion : „Victoria revoluţiei populare în ţara noastră" Consiliul pentru răspîndirea cunoştinţelor cultural-ştiinţifice din Comitetul de Stat pentru Cultură şi Artă a organizat marţi, în sala mică a Palatului R.P. Romíno, simpozionul : „Victoria revoluţiei populare în ţara noastră“, din ciclul: „Republica Populară Romînă la cea de-a XX-a aniversare a eliberării“. A prezidat acad. Petre Constantinescu-Iaşi. Au luat cuvîntul Gheorghe Zaharia, director adjunct al Institutului de istorie a partidului de pe lîngă C.C. al P.M.R., şi Octav Livezeanu, vicepreşedinte al Institutului român pentru relaţiile culturale cu străinătatea. (Agerpres) Sesiunea ştiinţifică a Şcolii superioare de partid „Ştefan Gheorghiu" In zilele de 29—30 iunie,, s-au desfăşurat lucrările Sesiunii ştiinţifice a Şcolii superioare de partid „Ştefan Gheorghiu“ şi a Institutului de Istorie a Partidului de pe lîngă C.C. al P.M.R., consacrată celei de-a 20-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist. La Sesiune au participat cadre didactice, cercetători ştiinţifici în domeniul economiei, filozofiei şi istoriei, alţi lucrători pe frontul ideologie. Lucrările Sesiunii s-au desfăşurat în şedinţă plenară şi pe 3 secţii: filozofie, economie şi istorie. Comunicările au abordat probleme privitoare la însemnătatea insurecţiei armate din august 1944, istoria Partidului, Politica P.M.R. de industrializare socialistă şi dezvoltare a agriculturii, alte aspecte ale activităţii economice, dezvoltarea conştiinţei socialiste, politica externă a R.P. Române, închiderea cursurilor Universităţii tehnice din Bucureşti. Marţi după amiază, în sala Dalles din Capitală, a avut loc festivitatea de închidere a cursurilor Universităţii tehnice din Bucureşti, de pe lîngă Consiliul local al sindicatelor , în cadrul universităţii au funcţionat 7 cursuri pe diferite specialităţi: tehnologia în construcţia de maşini, sudură şi construcţii sudate, energetică industrială, turnătorie, forjă şi tratamente termice, construcţii, finisaj textil. Expunerile, care au prezentat realizări şi tendinţe în tehnica mondială ca şi procese tehnologice moderne, au fost predate de profesori şi conferenţiari universitari, cercetători, ingineri şi alţi specialişti cu înaltă calificare şi bogată experienţă din uzine. O rodnică activitate de informare a cadrelor tehnico-inginereşti asupra celor mai noi şi valoroase realizări în ştiinţa şi tehnica mondială a desfăşurat şi Universitatea tehnică din Braşov. Universităţi tehnice au mai funcţionat în acest an şi în alte centre industriale din ţară. (Agerpres). încheierea lucrărilor consfătuirii organizată de Uniunea Societăţilor de Ştiinţe Medicale din R.P. Romînă La Institutul medico-regal din Capitală s-au încheiat marţi dupăamiază lucrările consfătuirii organizată de Uniunea Societăţilor de Ştiinţe Medicale din R. P. Romînă cu tema : „Metode actuale de laborator în examinarea corpurilor delicte şi practica medico-judiciară“. In cadrul consfătuirii au fost pre ★ Marţi au părăsit ţara Vladimir Baskakov, prim-vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cinematografie al U.R.S.S. şi Alexandr Slavnov, directorul Direcţiei Relaţii Externe diin acelaşi Comitet, care au participat la Festivalul filmului românesc de la Mamaia. La plecare, pe aeroportul Băneasa, oaspeţii au fost conduşi de tov. Virgil Florea, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă şi alţi funcţionari superiori din C.S.C.A., cineaşti. Au fost de faţă reprezentanţi ai Ambasadei Uniunii Sovietice în R. P. Romînă. Tot marţi a plecat spre patrie cunoscutul critic francez de artă cinematografică, Georges Sadoul, care a participat la Festivalul filmului romînesc de la Mamaia. Ansamblul de cântece şi dansuri al Consiliului Central al Sindicatelor, care întreprinde un turneu pe litoral, a prezentat marţi seară la Constanţa primul spectacol muzical-coregrafic „Cîntec de viaţă nouă“. „ Sălile galeriei de artă a Muzeului regional din Bacău găzduiesc în aceste zile expoziţia de sfîrşit de an a elevilor şcolii zentate 53 de referate şi comunicări care au dezbătut metodele cele mai actuale de laborator, cu aplicaţii în medicina judiciară. (Agerpres) * populare de artă din localitate. Sunt expuse lucrări de pictură, grafică, cusături şi ţesături naţionale Cea mai mare parte a exponatelor de artă populară, cusături, ţesături, broderii artistice etc. aparţin tinerelor colectiviste din comunele Cleja, Călugăra, Sărata, Valea Seacă şi altele din raionul Bacău. „ La Institutul Pedagogic de 3 ani din Oradea şi unul din cele mai noi de acest fel din ţară — a avut loc ieri după masă festivitatea încheierii primului an de învăţămînt. La festivitate au participat reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, cadre didactice şi studenţi, în faţa cărora a luat cuvîntul tov. prof. univ. Iosif Pervain, rectorul institutului, care a trecut în revistă eforturile cadrelor didactice şi ale studenţilor pentru ca procesul de învăţămînt să se desfăşoare la nivelul cerinţe lor. * * La Direcţia comercială regională Crişana, a avut loc o consfătuire, cu prilejul căreia s-a constituit un colectiv consultativ şi de sugestii. Colectivul cuprinde numeroşi lucrători din unităţile comerciale, reprezentanţi ai atelierelor de creaţie din diferite fabrici, membri ai echipelor de control obştesc, reprezentanţi ai comitetelor de femei şi alci. Acest colectiv va întreprinde un studiu larg în ce priveşte cererile consumatorilor, tendinţa şi direcţia de orientare a modei şi va face propuneri pentru crearea unor sortimente noi de mărfuri. ★ La Tecuci s-a dat de curînd în folosinţă un modern complex de deservire al cooperaţiei meşteşugăreşti. Aici îşi desfă- Ş°ară.. activitatea unităţi de confecţii, reparaţii de obiecte electro-casnice etc. ★ Administraţia Asigurărilor de Stat anunţă : la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane, din 30 iunie 1964, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : DH.T.E.2) J.P.U. 3) D.H.U. 4) B.W K. 5) K.P.I. 6) N.U.X. 7) Z.S.T, 8) O.R.W. A apărut „PRESA NOASTRĂ" Revista Uniunii Ziariștilor din R.P.R. Anul IX, nr. 5 (97) 1964 ★ ★