România Liberă, septembrie 1966 (Anul 24, nr. 6803-6828)

1966-09-01 / nr. 6803

Şedinţa lărgită a Consiliului Superior al Agriculturii In zilele de 30 şi 3I august a avut loc la Bucureşti şedinţa lărgită a Consiliului Superior al Agriculturii, în care — pe baza referatului prezentat de prof. Nicolae Giosan, preşedintele Consiliului Superior al Agriculturii, — au fost analizate rezultatele obţinute în cultura griului în perioada 1962—1966, precum şi măsurile pentru creşterea producţiei în anul 1967 şi în anii următori. Au participat membrii Consiliului Superior al Agriculturii, cadre de conducere de la Uniunea Naţională a Cooperativelor Agricole de Producţie, secretarii pentru problemele agrare ai comitetelor regionale de partid, specialişti ai consiliilor agricole regionale şi raionale, ai uniunilor regionale şi raionale ale cooperativelor agricole, ingineri agronomi din gospodării de stat şi cooperative agricole, oameni de ştiinţă şi cercetători din staţiuni experimentale. La lucrări au luat parte tovarăşii Vasile Vîlcu, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., şi Virgil Trofin, secretar al C.C. al P.C.R. La discuţii au participat: Marin Constantin, președintele Consiliului agricol regional Ploiești ; Ion Burcea, directorul trustului G.A.S. Urziceni; Dumitru Geambazu, inginer la cooperativa agricolă Biled, regiunea Banat ; Ion Uciu, inginer la cooperativa agricolă Dragosloveni, regiunea Oltenia ; Petre Tomoroga, directorul staţiunii experimentale Dobrogea; ing. Constantin Anderca, preşedintele Consiliului agricol regional Banat ; ing. Gh. David, directorul G.A.S. Urleasca, regiunea Galaţi ; Vasile Vîlcu, preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie ; prof. Nicolae Hulpoi, director ştiinţific al I.C.C.P.T. Fundulea; ing. Gh. Danu, vicepreşedinte al Consiliului agricol regional Iaşi; Ion Lupu, inginer la cooperativa agricolă Poiana, regiunea Cluj ; ing. Gh. Predescu, directorul S.M.T. Rupea, regiunea Braşov ; Leonte Răileanu, inginer şef la G.A.S. Amzacea, regiunea Dobrogea ; Vasile Hia, inginer la cooperativa agricolă Luduş, regiunea Mureş-Autonomă Maghiară ; Radu Vitan, inginer la cooperativa agricolă Scorniceşti, regiunea Argeş; ing. Boris Ceapalis, directorul S.M.T. Roman ; ing. Ilie Luca, directorul Trustului G.A.S. Sînnicolau Mare ; Maria Suchov, inginer la cooperativa agricolă Galda de Jos, regiunea Hunedoara ; ing. Ion Toma, preşedintele Consiliului agricol regional Bucureşti ; ing. Liviu Damian, cercetător la staţiunea experimentală agricolă Livada, regiunea Maramureş , ing. Emilian Giurgiu, vicepreşedinte al Consiliului agricol regional Crişana. Ca urmare a înfăptuirii politicii partidului şi statului de dezvoltare armonioasă, intensivă şi multilaterală a agriculturii, an de an unităţile agricole socialiste au obţinut rezultate bune în folosirea judicioasă a bazei tehnico-materiale şi aplicarea recomandărilor izvorîte din activitatea de cercetare ştiinţifică şi din practica unităţilor agricole fruntaşe. Suprafaţa cultivată cu grîu în anii 1962—1966 a fost în medie de circa 3 000 000 ha. Ca urmare a creşterii numărului de tractoare, combine şi alte maşini moderne, asigurării seminţelor din soiuri valoroase, a sporirii suprafeţelor fertilizate, producţia totală în intervalul amintit a crescut cu 25 la sută comparativ cu media pe cinci ani anteriori. Potrivit datelor preliminate, în acest an producţia de grîu depăşeşte prevederile planului, ceea ce asigură aprovizionarea populaţiei, a industriei, creşterea rezervelor. Din analiza făcută a reieşit că sunt gospodării de stat şi cooperative agricole care obţin producţii încă nesatisfăcătoare faţă de posibilităţile de care dispun. Infăţişînd experienţa dobîndită în sporirea producţiei de grîu, participanţii la şedinţă au dezbătut pe larg măsurile ce trebuie luate în scopul creşterii producţiei in anul 1967 şi în următorii ani ai planului cincinal. In scopul obţinerii unor recolte mari şi constante în anii viitori a fost dezbătut şi adoptat un plan de măsuri care prevede, între altele, extinderea suprafeţelor cultivate cu soluri intensive, alegerea corespunzătoare a terenurilor destinate culturii griului, amplasarea lui după cele mai potrivite plante premergătoare, utilizarea îngrăşămintelor chimice în doze eficiente, asigurarea unei densităţi optime de plante la hectar şi executarea însămînţărilor în cadrul epocii optime. Au fost adoptate „Recomandările cu privire la cultura griului în anul 1966—1967“, elaborate pe baza experienţei acumulate, a rezultatelor ştiinţifice şi de producţie obţinute în ultimii ani. Aceste recomandări urmează să fie adaptate condiţiilor pedoclimatice din fiecare regiune. După cum s-a apreciat în cadrul dezbaterilor, în această toamnă sunt întrunite condiţii favorabile pentru executarea semănatului la timp şi la un nivel superior. Este necesar ca în continuare să se acorde cea mai mare atenţie pregătirii terenului, condiţionării seminţelor şi efectuării însămînţărilor în epoca optimă. în încheierea lucrărilor a luat cuvîntul tovarășul Virgil Trofin, secretar al C.C. al P.C.R. (Agerpres) Adunare festivă in întimpinarea aniversării proclamării independentei R. D. Vietnam CRAIOVA. Miercuri, după-amiază, la uzinele „Electroputere“ din Craiova, numeroşi muncitori, ingineri şi tehnicieni din această mare uzină constructoare de maşini şi aparate electrice au participat la o adunare festivă organizată aici în întimpinarea celei de-a 21-a aniversări a proclamării independenţei R.D. Vietnam. Despre această aniversare au vorbit Nicolae Pădureanu, secretarul comitetului de partid al uzinei şi Hoang Tu ,ambasadorul R. D. Vietnam în ţara noastră. O delegaţie de activişti ai P. C. R. a plecat la Praga La invitaţia C.C. al Partidului Comunist din Cehoslovacia, miercuri dimineaţa a plecat la Praga, în schimb de experienţă, o delegaţie de activişti ai Partidului Comunist Român, condusă de Teodor Haş, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului regional Crişana al P.C.R. La plecare pe aeroportul Băneasa, delegaţia a fost condusă de Matei Ştefan, membru al C.C. al P.C.R., Vasile Vlad, membru supleant al C.C. al P.C.R., şefi de secţie la C.C. al P.C.R., de activişti de partid. Au fost de faţă Cesimir Cisar, ambasadorul R.S. Cehoslovace la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. (Agerpres) Vizitele delegaţiei sindicatelor poloneze La invitaţia Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România, o delegaţie a sindicatelor poloneze, în frunte cu preşedintele Consiliului Central al Sindicatelor, Ignacy Loga-Sowinski, a făcut o vizită în ţara noastră între 25—31 august. Delegaţia sindicală poloneză a vizitat Combinatul de industrializare a lemnului din Piteşti, uzina de aluminiu Slatina, Uzinele „Electroputere“ Craiova, Şantierul sistemului hidroenergetic şi de navigaţie „Porţile de Fier“, staţiuni de odihnă de pe Valea Prahovei şi litoralul Mării Negre, cartiere noi de locuinţe din oraşele Bucureşti, Constanţa, Craiova, Piteşti, Braşov şi Turnu Severin. In timpul vizitei a avut loc o întîlnire între delegaţiile Uniunii Generale a Sindicatelor din România şi Consiliului Central al Sindicatelor din R. P. Polonă. La această întîlnire din partea Uniunii Generale a Sindicatelor din Republica Socialistă România au participat tovarăşii : Constantin Drăgan, preşedintele Consiliului Central, Larisa Munteanu şi Ion Preoteasa, secretari ai Consiliului Central, Ion Vîlsan, membru al Comitetului Executiv, şeful secţiei organizatorice, Ion Alexandru, membru al Comitetului Executiv, preşedintele Consiliului Regional Ploieşti, Ion Tănăsoiu, membru supleant al Comitetului Executiv, prim-adjunct al şefului secţiei Relaţii Internaţionale, Vasile Anghel, secretar al Comitetului Uniunii Sindicatelor din întreprinderile industriei metalurgice şi construcţiilor de maşini. Din partea sindicatelor poloneze au luat parte tovarăşii: Ignacy Loga-Sowinski, preşedintele C.C.S., Wiesniewski Czeslaw, secretar al C.C.S., Dominik Rytka, membru al prezidiului C. C. S., şeful secţiei organizatorice, Ceglowski Zdzislaw, preşedintele Consiliului regional al sindicatelor din Poznan, Janina Bukowska, secretară a C.C. al sindicatului din transporturi, Slawomir Janec, adjunct al şefului secţiei internaţionale. Delegaţiile au făcut un schimb util de păreri şi de experienţă cu privire la activitatea sindicatelor din cele două ţări. ★ Miercuri dimineaţa delegaţia Consiliului Central al Sindicatelor din Republica Populară Polonă, condusă de Ignacy Loga-Sowinski, preşedintele C.C.S., a plecat spre patrie. La aeroportul Băneasa oaspeţii au fost conduşi de tovarăşii Constantin Drăgan, preşedintele Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, Ion Preoteasa, secretar al Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, de activişti ai Uniunii Generale a Sindicatelor. A fost de față Wieslaw Sobierajski, ambasadorul R. P. Polone la București. Primirea la Consiliul de Miniştri delegaţiei guvernamentale a R. N. Miercuri după-amiază, Petre Blajovici, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, a primit pe Abdel Mohsen Abul Nur, vicepremier al R.A.U. pentru agricultură şi irigaţii, şi pe experţii care îl însoţesc în vizita oficială pe care o fac în ţara noastră, la invitaţia guvernului Republicii Socialiste România. La întrevedere, care s-a desfăşurat într-o atmosferă prietenească, au participat Dumitru Bejan, prim-adjunct al ministrului comerţului exterior, Angelo Miculescu, primvicepreşedinte al Consiliului Superior al Agriculturii, Eugen Alexe, prim-vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, Vasile Gliga, adjunct al ministrului afacerilor externe, Alexandru Albescu, adjunct al ministrului comerţului exterior şi Ion Morega, adjunct al ministrului industriei construcţiilor de maşini. A fost de faţă Mohamed Fahmy Hamad, ambasadorul Republicii Arabe Unite la Bucureşti. ★ In aceeaşi zi, Petre Blajovici, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, a oferit un dineu în cinstea delegaţiei guvernamentale a Republicii Arabe Unite. * După vizita făcută în oraşul şi regiunea Braşov, delegaţia guvernamentală a Republicii Arabe Unite, condusă de Abdel Mohsen Abul Nur, vicepremier al R.A.U. pentru agricultură şi irigaţii, s-a înapoiat miercuri după-amiază în Capitală. Delegaţia a fost însoţită de Alexandru Albescu, adjunct al ministrului comerţului exterior. In drum spre Bucureşti, oaspeţii au vizitat Muzeul Peleş şi staţiuni de pe Valea Prahovei. (Agerpres). Sport Campionatele europene de atletism In ziua a doua a campionatelor europene de atletism de la Budapesta s-a înregistrat prima mare surpriză: recordmanul mondial la disc L. Danek (Cehoslovacia), marele favorit al probei, s-a clasat doar pe locul cinci, medalia de aur revenind concurentului Thorith (R. D. Germană) cu 57,42 m. In proba de săritură în lungime, campionul olimpic de la Tokio, Linn Davies (Anglia) și-a confirmat valoarea, ocupînd primul loc cu 7,98. Finala probei de 100 m plat a prilejuit o sosire foarte strînsă și cîştigătorul a fost decis la fotografie, deoarece 4 concurenţi au sosit în acelaşi timp. Iată ordinea primilor sosiţi : 1 — Mániák (Polonia) 10”5/10 ; 2 — Bambuk (Franţa) 10”5/10 ; 3 — Piquemal (Franţa) 10”5/10 ; 4 — Knikenberg (R.F.G.) 10”5/10. La feminin, proba de 100 m a fost dominată de sprinterele poloneze care şi-au adjudecat primele două locuri. Eva Klobukowska, medalie de bronz la Olimpiadă, a întrecut-o cu un piept pe coechipiera sa Irena Kirstennstein, amîndouă cronometrate cu timpul de 11,5/10. Astăzi vor fi desemnaţi cinci campioni. Din lotul român intră în concurs Ioana Petrescu la 200 m plat, Zoltán Vamos, la 3 000 m obstacole și Gheorghe Zamfirescu la 200 m plat. In 24 de ore Membrii delegaţiei Asociaţiei de prietenie sovieto-române, condusă de V. I. Konotop, care face o vizită în ţara noastră au fost miercuri dimineaţa oaspeţii muncitorilor şi tehnicienilor de la G.A.S. Căzăneşti, regiunea Bucureşti. In aceeaşi zi, oaspeţii au vizitat Muzeul de Artă al Republicii Socialiste România. Seara, Consiliul General A.R.L.U.S. a oferit o masă tovărăşească în cinstea membrilor delegaţiei. Au luat parte Gheorghe Necula, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului regional Bucureşti al P.C.R., Marin Florea Ionescu, vicepreşedinte al Consiliului General A.R.L.U.S. A participat, de asemenea, A. V. Basov, ambasadorul Uniunii Sovietice la Bucureşti ★ Secţia de Istorie a relaţiilor internaţionale şi a diplomaţiei româneşti din cadrul Asociaţiei de drept internaţional şi relaţii internaţionale din România, a organizat miercuri în Capitală, la Institutul de istorie „N. Iorga", o şedinţă de comunicări. In cadrul şedinţei George Potra a prezentat comunicarea „înlăturarea lui Nicolae Titulescu din guvern — 29 august 1936“. ★ La tragerea concursului Pronoexpres nr. 35 din 31 august 1966, au fost extrase din urnă următoarele numere : 38 42 37 20 8 30 Numere de rezervă : 27 21. Fond de premii: 599 360 lei din care 27 303 lei report categoria I. ★ Administraţia Asigurărilor de Stat anunţă: la tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane, din 31 august 1966, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : 1) E. L. T. 5) R. Z. J. 3) E. G. W. 6) N. N. R. 3) W. C. J. 7) Z. O. H. 4) F. D. H. 8) N. F. O. Campionatul mondial de volei CESCO BUDEJOVICE (31 prin telefon de la trimisul nostru). După înfrîngerea suferită marţi seara în faţa echipei Poloniei, jucătorii noştri şi-au diminuat considerabil şansele de a ocupa unul dintre primele trei locuri ale clasamentului final, deoarece, aşa cum prevede regulamentul, acest rezultat va conta în turneul final care începe luni la Praga. Eşecul va cîntări mult în clasamentul general al campionatului. Echipa noastră nu mai are probleme în privinţa calificării din grupe deoarece astă seară a întrecut cu 3—1 (15—7, 15—4, 13—15, 15—1) reprezentativa Olandei cel mai dificil adversar din grupă, după formaţia poloneză. Voleibaliştii noştri au început bine, au cîştigat cu autoritate primele două seturi dar în al treilea şi-au permis relaxarea care le-a adus şi înfrîngerea din ajun. Joi echipa României întîlneşte reprezentativa R. P. Mongole. Alte rezultate din campionat : Turcia — R. P. Mongolă 3—1, Japonia — Bulgaria 3—2, Cehoslovacia — R. P. Chineză 3—2, U.R.S.S. — Franţa 3—0, Iugoslavia — R.F.G. 3—0, Ungaria — Cuba 3—1, Brazilia — Belgia 3—0 şi R.D.G. — S.U.A. 3—0, ION BOCIOACA LISTA DE CISTIGURI la depunerile pe obligațiunile C.E.C. cu ctstigurl TRAGEREA LA SORTI DIN 31 AUGUST 1966 a h3 t» 00 o Seria oblig. ctstigStoara Nr. crt. al oblig. clstigat Valoarea ditigurilor parțiali te tall 1 04.950 34 100.000 100.000 1 29.683 30 75.000 75.000 1 14.415 44 50.000 50.000 1 16.872 37 25.000 25.000 l 53.394 12 10.000 10.000 1 02.650 09 5.000 l 41.388 35 5.000l 55.732 32 5.000l 00.943 27 5 0001 49.575 10 5 0001 52.815 11 5.000l 59.303 09 5.000 15.000 Terminați* ■ériéi 60 959 11 2.000 611 262 08 2.000 6« 832 39 2.000 360.001 60 447 35 1.000 60 320 18 1.000 120.000 »00 28 22 Ron 600 77 26 800 600 32 06 800 1.440.000 2112 TOTAL 2.215.000 Telegramele condoleanţe Comitetul Central al Partidului Socialist Unit din Germania a trimis Comitetului Central al Partidului Comunist Român următoarea telegramă : „In legătură cu încetarea din viaţă a tovarăşului general de armată Leontin Sălăjan, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ministrul forţelor armate ale Republicii Socialiste România. Comitetul Central al Partidului Socialist Unit din Germania vă transmite sincere condoleanţe. Prin moartea tovarăşului Sălăjan, Partidul Comunist Român şi poporul român au pierdut un luptător devotat pentru cauza socialismului şi păcii“. Pe adresa Comitetului Central al Partidului Comunist Român a sosit o telegramă din partea Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam în care se spune : „Am aflat cu profund regret despre decesul tovarăşului Leontin Sălăjan, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ministrul forţelor armate ale Republicii Socialiste România. încetarea sa din viaţă este o mare pierdere pentru partidul, armata şi poporul român frate, în numele Partidului celor ce muncesc din Vietnam şi al poporului vietnamez vă adresăm Dumneavoastră şi familiei regretatului tovarăş Leontin Sălăjan condoleanţe profunde“. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Consiliul de Miniştri al Republicii Socialiste România au primit următoarea telegramă din partea Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Mongole : „Comitetul Central al Partidului Popular Revoluţionar Mongol şi Consiliul de Miniştri al Republicii Populare Mongole vă exprimă sincere condoleanţe în legătură cu încetarea din viaţă a tovarăşului Leontin Sălăjan, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, general de armată, ministrul forţelor armate ale Republicii Socialiste România“. Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, a primit o telegramă semnată de Mehmet Shehu, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Albania, în care se spune : „Cu îndurerare am aflat despre moartea prematură a membrului Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi ministru al forţelor armate ale Republicii Socialiste România, tovarăşul Leontin Sălăjan. In numele guvernului Republicii Populare Albania şi al meu personal vă exprim dv., şi prin dv. Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România, precum şi familiei defunctului Leontin Sălăjan, sincere condoleanţe pentru această grea pierdere“. Secretariatul Comitetului Central al Partidului Comunist Francez a trimis pe adresa Comitetului Central al Partidului Comunist Român, următoarea telegramă : „Partidul Comunist Francez cinsteşte memoria tovarăşului Leontin Sălăjan, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, şi prezintă condoleanţele sale frăţeşte partidului dv. şi familiei defunctului“. Pe adresa Comitetului Central al Partidului Comunist Român a sosit o telegramă din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Italian, în care se spune : „Vă exprimăm profunde condoleanţe şi solidaritatea frăţească pentru greaua pierdere a tovarăşului Leontin Sălăjan, membru al Comitetului Executiv al Partidului Comunist Român şi ministrul Forţelor Armate“. Comitetul Central al Partidului Comunist Român a primit din partea Comitetului Central al Partidului Comunist din Spania, următoarea telegramă : „Profund îndureraţi de ştirea morţii tovarăşului Leontin Sălăjan, ministrul Forţelor Armate, personalitate eminentă a Partidului Comunist Român şi a Statului socialist român, vă trimitem condoleanţele noastre cele mai sincere“. In telegrama adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, de către Comitetul Central al Partidului Comunist din Grecia se spune : „Comitetul Central al Partidului Comunist din Grecia exprimă sincere condoleanţe în legătură cu încetarea din viaţă a tovarăşului Leontin Sălăjan, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, general de armată, ministrul Forţelor Armate ale Republicii Socialiste România. Prin încetarea din viaţă a tovarăşului Leontin Sălăjan, Partidul Comunist Român şi întregul popor român pierd un militant de seamă, care şi-a închinat întreaga sa viaţă cauzei socialismului şi înfloririi Republicii Socialiste România". Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al C C. al P.C.R., a primit următoarea telegramă semnată de Aly Sabry, secretar general al Uniunii Socialiste Arabe din Republica Arabă Unită : „Membrii Secretariatului General al Uniunii Socialiste Arabe împărtăşesc împreună cu mine simţămintele de a adîncă tristeţe în legătură cu încetarea din viaţă a Excelenţei Sale Domnului Leontin Sălăjan, ministrul forţelor armate ale României şi membru al Comitetului Executiv al C.C. al Partidului Comunist Român. Folosesc această ocazie pentru a exprima Excelenţei Voastre sincerele noastre condoleanţe“. Preşedintele Consiliului de Miniştri ai Republicii Socialiste România, Ion Gheorghe Maurer, a primit o telegramă de la Zaharia Mohieddin, primul ministru al Republicii Arabe Unite, în care se spune : „In numele guvernului şi al meu personal, doresc să exprim Excelenţei Voastre şi membrilor guvernului sincere condoleanţe şi adîncă tristeţe cu prilejul încetării din viaţă a Excelenţei Sale Domnului Leontin Sălăjan, ministrul forţelor armate ale României“. Pe adresa tovarăşului Alexandru Drăghici, preşedintele Comisiei pentru organizarea funeraliilor tovarăşului Leontin Sălăjan a sosit o telegramă de condoleanţe din partea ministrului Apărării Naţionale a Republicii Populare Democrate Coreene, general de armată Kim Cean Bon. Au mai trimis telegrame de condoleanţe general-colonel J. Lhagvasuren, ministrul apărării a Republicii Populare Mongole, şi S. Costopoulos, ministrul Apărării Naționale al Greciei. Steaua - Politehnica 3-2 Jocul dintre militari şi studenţii timişoreni a fost suficient de spectaculos şi a plăcut mai mult decit celelalte trei meciuri divizionare disputate pînă în prezent în Capitală. Dar spectacolul s-a realizat în mare parte datorită... apărărilor nesigure, care au comis nenumărate gafe ! Steaua a construit de la început o succesiune de acţiuni decisive, dar nu pe măsura lui Voinea, căruia i-au trebuit 9 minute pînă să fructifice una dintre excelentele pase ale lui Constantin. Imediat, o eroare pe toată linia apărării echipei Steaua, în frunte cu Suciu, permite lui Regep să egaleze scorul ! Apoi, după 10 minute, Constantin, perspicace, subtilizează butonul la un schimb greşit portarfundaş şi îl trimite în plasă. In acelaşi minut 20, D. Popescu ia o minge pe cont propriu, driblează tot ce întîlneşte în cale şi înscrie. Este acum 3—1 pentru Steaua, iar jocul la ofsaid al apărării timişorene prevesteşte parcă un scor, cum se spune, astronomic. De marcat, însă marchează adversarii prin Regep, un şut puternic de la vreo 20 de metri, care îl surprinde pe Suciu gîndindu-se la chestiuni... extrafotbalistice. Cu rezultatul de 3—2 s-a încheiat şi prima parte a jocului şi întreg meciul ! Steaua a meritat victoria şi nu o să vă reţinem povestinduvă golurile ratate de Voinea. Ele sînt atîtea şi din asemenea situaţii incit nu pot fi descrise. Dar, deşi victorioasă, Steaua nu poate fi mulţumită pentru jocul de ansamblu pe care l-a făcut. Şi aceasta mai ales pentru slăbiciunile mereu evidente ale apărării. Ele pot pune oricînd în pericol performarţa întregii echipe atît în competiţiile Interne, cît şi în cele internaţionale. Politehnica, la prima ei evoluţie în Bucureşti în actualul sezon, s-a comportat onorabil. Regea şi Surdan au făcut o partidă remarcabilă. V. MIRON nr. 6803 — l.IX 1966 — pag. 3-a „România liberă* Plecarea unor delegaţii de peste hotare participante la funeraliile tov. leontin Sălăjan In cursul zilei de miercuri, au părăsit Capitala, delegaţia militară a Uniunii Sovietice, condusă de mareşalul Uniunii Sovietice, Rodion Malinovski, ministrul apărării al U.R.S.S. , delegaţia militară a R. P. Ungare, condusă de general colonel Lajos Czinege, ministrul apărării naţionale al R.P. Ungare; delegaţia militară a R.S.F. Iugoslavia, condusă de general colonel Sasici Jefta, adjunct al secretarului de stat pentru apărarea naţională al R.S.F. Iugoslavia; delegaţia militară a R.D. Germane, condusă de general de armată Heinz Hoffman, ministrul apărării naţionale al R. D. Germane, care au participat la funeraliile tovarăşului Leontin Sălăjan. La plecare, pe aeroportul Băneasa, delegaţiile au fost conduse de general-colonel Ion Ioniţă, ministrul forţelor armate ale Republicii Socialiste România, general locotenent Ion Gheorghe, adjunct al ministrului, generali şi ofiţeri superiori. Au fost de faţă şefii misiunilor diplomatice ale Uniunii Sovietice, R. P. Ungare, R.S.F. Iugoslavia, R. D. Germane acreditaţi la Bucureşti, precum şi alţi membri ai ambasadelor. mum R. O. mm Uzina „1 Mai“ produce Pentru a face faţă războiului agresiv dus de aviaţia S.U.A. împotriva R. D Vietnam, uzina metalurgică „1 Mai“ şi-a evacuat sutele de tone ale echipamentului ei în jungla Viet-Bacului. De îndată ce a fost instalată pe noul ei amplasament, uzina a început să lucreze din plin. In ceea ce priveşte principalele produse fabricate aici, randamentul a sporit cu 98 la sută în comparaţie cu cifrele din 1964, uzina livrînd dispozitive de tăiere, cazmale, scripete cu găleţi pentru irigaţii, căruţe şi grape perfecţionate, mici maşini pentru tratarea produselor agricole etc. In fotografie: Topitoria de metale, unitate fruntaşe a uzinei „1 Mai”. Provincia Quang Binh, situată în apropierea paralelei 17, este o regiune cu precădere agricolă, necesităţile de produse industriale fiind acoperite de industria naţională. Dificultăţile de transport în timp de război împiedicînd aprovizionarea regiunii, Quang Binh a început, din 1965, să-şi construiască propria sa industrie regională. Pentru a pune bazele ei, a fost înfiinţată o reţea de ateliere mecanice, în măsură să satisfacă, în parte, necesităţile de utilaj pentru agricultură, industrie, transIn prezent, peste 10 000 de şcoli dispersate şi evacuate, formează o reţea de învăţămînt public în apropierea unităţilor de producţie. Efectivele şcolare pentru anul în curs au sporit cu 8,7 la sută faţă de anul precedent. Numai în provinciile de munte funcţionează în anul şcolar actual 2 536 de şcoli de gradul I, 535 de gradul II şi 51 de gradul III, adică — respectiv — 10 la sută, 39 la sută şi 27,5 Infruntînd atacurile agresorilor, tinerii membri ai cooperativei Nam Ho din comuna Vinh Giang (Vinh Linh) îşi continuă, cu încredere şi calm, îndeletnicirile obişnuite. Ei apără cooperativa împotriva atacurilor pirate- t reşti ale aviaţiei S.U.A. şi nu porturi şi comunicaţii Astfel au fost realizate maşini agricole pentru treierat, pen- tru vînturatul seminţelor, pentru decorticare, ca şi, în număr mare, un model perfecţionat de căruţe. Industria regională din Quang Binh a început să livreze brăzdare perfecţionate, rulmenţi cu bile de tip simplu, prese pentru fabricarea cărămizilor şi a olanelor, insecticide. în acelaşi timp, ea produce şi articole de larg consum, ca : săpun, chibrituri, faianţă şi altele, la sută mai multe decit anul trecut. In provincia Ha Tinh, cuprinzînd 251 de comune, care a susţinut lupte dintre cele mai grele împotriva agresorilor, funcţionează 347 de şcoli de gradul I, 134 de gradul II şi 10 de gradul III Aceste cifre sunt cu atît mai elocvente cu cit trebuie subliniat că, sub regimul colonial, în întreaga Indochină nu au existat decit 6 şcoli publice de gradul III, întrerup producţia agricolă. Replantarea orezului de vară a fost efectuată la timp. Fiecare muncitor agricol poartă cu el puşca, oricînd gata să tragă asupra avioanelor, iar îndată ce inamicul se depărtează lucrul începe din nou. Industrializarea unei regiuni agricole Elevii continuă să înveţe încredere și Galm s*** ffigjjSg y.Vi.’- .', ' **' • -m m-r £