România Liberă, mai 1967 (Anul 25, nr. 7010-7034)

1967-05-03 / nr. 7010

Anul XXV nr. 7010 6 pagini 30 bani Miercuri mai 1967 REDACŢIA I Wafa ScritelL Telefon 17010, Administraţia 17 60 10, Interior 14 00, Telez I 1700 şi Bucureşti Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! ORGANUL SFATURILOR POPULARE DIN REPUBLICA SOCIALISTA ROMÂNIA Marele miting din Capitală Cuvântarea tovarăşului Hie Werdet In prima zi din luna florilor, zi a renaşterii tumultuoase a naturii, în Piața Aviatorilor din Capitală domneşte atmosfera caracteristică marilor sărbători. Tradiţionala trecere în revistă a forțelor lumii muncitoare găseşte poporul nostru în plin avînt al luptei pentru înflorirea patriei socialiste, pentru transpunerea în viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al IX-lea al partidului. Ca întotdeauna, tribuna oficială este dominată de un mare glob pămîntesc, deasupra căruia se înalţă un imens steag roşu cu data festivă I Mai. Pe brîul purpuriu care-l înconjoară este înscrisă chemarea : „Proletari din toate tarile, uniti-vă I“, iar dedesubt urarea : „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni !". Pe mari panouri sunt înscrise urările: „Trăiască Partidul Comunist Român, conducătorul încercat al poporului, inspiratorul şi organizatorul tuturor victoriilor noastre !“, „Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie, Republica Socialistă România Un mare medalion cu portretele dascălilor proletariatului — Marx, Engels, Lenin — se înalţă deasupra tribunei din cealaltă parte a pieţii. Flamuri purpurii se îngemănează în adierea vîntului cu tricolorul steagurilor patriei. Urările „Trăiască poporul român, constructor al socialismului !". „Trăiască pacea şi prietenia între popoare" erau străjuite de asemenea de steaguri roşii şi tricolore. Ora 9. Salutaţi cu aplauze îndelungi şi puternice urale, au luat loc în tribuna oficială tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol,Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnaraş, Alexandru Drăghici, Paul Niculescu-Mizil, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Constantin Drăgan, Alexandru Moghioroş, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Executiv şi secretarii Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreşedinţi ai Consiliului de Stat şi ai Consiliului de Miniştri. In tribuna oficială au luat loc, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului. (Continuare în pag. a 5-a) In pag. 2—3 ! Reportajul scris de manifestanţii din Capitală: GLASUL COLOANEI INFINITE Dragi tovarăşi, Stimaţi oaspeţi de peste hotare, Poporul român sărbătoreşte astăzi, împreună cu forţele progresiste de pretutindeni, ziua frăţiei şi solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii în lupta, pentru viaţă mai bună, libertate şi independenţă naţională, pentru socialism, democraţie şi pace. Cu prilejul acestei mari sărbători,Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat Şi Consiliul de Miniştri adresează tuturor celor ce muncesc în fabrici şi uzine, pe şantiere şi pe ogoare, în instituţiile de învăţămînt şi cultură un salut tovărăşesc şi cele mai calde felicitări pentru marile succese obţinute în toate domeniile activităţii materiale şi spirituale, în îndeplinirea programului de înflorire multilaterală a patriei noastre. Salutăm cu căldură prezenţa delegaţiilor prieteneşti de peste hotare la această tradiţională manifestare populară. Aniversarea zilei de 1 Mai este şi în acest an întîmpinată de poporul nostru cu un bilanţ bogat de înfăptuiri. Se dezvoltă continuu industria noastră socialistă, pe baza tehnicii şi tehnologiei moderne. Sarcinile planului de stat pe anul trecut au fost realizate şi depăşite de toate ministerele şi toate regiunile ţării. Am încheiat în condiţii bune primul trimestru al anului în curs, îndeplinind prevederile de plan la producţia globală industrială cu 101,4 la sută , ceea ce reprezintă o creştere cu 14 la sută faţă de primul trimestru al anului trecut. Ridicîndu-şi măiestria şi mobilizîndu-şi energiile şi priceperea, inginerii, tehnicienii, muncitorii patriei obţin succese în (Continuare în pag. a 5-a) Tribuna centrală în timpul demonstraţiei oamenilor muncii din Capitală O frîntură din uriaşul dialog ţesut de mii de glasuri la manifestaţia din „Piaţa Aviatorilor". %1 PLECAREA DELEGAŢIEI PARTIDULUI SOCIALIST FRANCEZ (SFIO) Marţi dimineaţa a părăsit Capitala Guy Mollet, secretar general al Partidului Socialist Francez (SFIO), fost preşedinte al Consiliului de Miniştri al Franţei, conducătorul delegaţiei Partidului Socialist Francez (SFIO), care, la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a făcut o vizită de prietenie în ţara noastră, împreună cu conducătorul delegaţiei au mai părăsit ţara Robert Pontillon, membru al Comitetului Director, secretar general al Biroului pentru afacerile externe al partidului, Jacques Piette, membru al Comitetului Director, Marcel Livian, consilier juridic şi însărcinat cu afaceri sociale, membri ai delegaţiei. La aeroportul Băneasa, delegaţia a fost condusă de tovarăşii Nicolae Ceauşescu, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Alexandru Bîrlădeanu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., Leonte Răutu, membru al Comitetului Executiv, secretar al CC. al P.CR., Ștefan Voitec, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., Manea Mănescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Mihai Dalea, secretar al C.C. al P.C.R., Ion Pas, membru, al C.C. al P.C.R.,de şefi de secţie la C.C. al P.C.R., activişti de partid. (Agerpres) Cu hotărîrea de a înfăptui neabătut politica partidului Poporul român a sărbătorit cu voioşie şi entuziasm ziua frăţiei şi solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii masa tovărăşească oferită de C C. al P. C R. După marea demonstraţie de 1 Mai a oamenilor muncii din Capitală, Comitetul Central al Partidului Comunist Român a oferit o masă tovărăşească în parcul Palatului Snagov. Au participat tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnaraş, Alexandru Drăghici, Paul Niculescu-Mizil, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Constantin Drăgan, Alexandru Moghioroş, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vilcu, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Executiv, secretarii C.C. al P.C.R., vicepreşedinţi ai Consiliului de Stat şi ai Consiliului de Miniştri. Au luat parte, de asemenea, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai unor instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, activişti de partid. Au participat numeroşi membri de partid din ilegalitate, vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti din ţara noastră. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a felicitat pe cei prezenţi cu prilejul zilei de 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua muncii şi a primăverii, care, în condiţiile socialismului, este în acelaşi timp ziua victoriei în opera de construire a societăţii noi. Oamenii muncii din Capitală şi din întreaga ţară — a spus vorbitorul — au manifestat în această zi cu voioşie şi entuziasm, exprimîndu-şi hotărîrea nestrămutată de a înfăptui neabătut politica partidului care corespunde intereselor vitale ale întregului popor — construirea societăţii socialiste în România. Partidul nostru, partid cu o bogată tradiţie revoluţionară, care a trecut în anii ilegalităţii prin multe greutăţi şi care de mai bine de 20 de ani conduce naţiunea română pe calea construirii societăţii noi, va obţine, fără îndoială, noi şi noi victorii în construirea socialismului, în sporirea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. Aceasta va reprezenta în acelaşi timp o contri- ? buţie la întărirea forţelor? (Continuare în pag. a 5-a) h^rac^jaJT c^ Comunicat cu privire la vizita delegației Partidului Socialist Francez (SFSO) în Republica Socialistă România