România Liberă, decembrie 1974 (Anul 32, nr. 9364-9389)

1974-12-02 / nr. 9364

Pagina a 2-a—2 decembrie 1974 * *■ I Hotérírík Congresului,actul de voinţa al întregii naţiuni Telegrame de felicitare adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu MULT IUBITE ŞI STIMATE TOVARĂŞE SECRETAR GENERAL NICOLAE CEAUŞESCU Cu prilejul reinvestirii dumneavoastră in înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, Guvernul Republicii Socialiste România vă adresează cele mai calde felicitări şi urări de ani mulţi, sănătate şi putere de muncă pentru a putea conduce partidul, poporul în activitatea creatoare menită să asigure înflorirea patriei, înaintarea neabătută pe drumul socialismului şi comunismului. In votul unanim al Congresului îşi găseşte expresie unitatea şi coeziunea indestructibilă a întregii naţiuni în jurul partidului, hotărirea fermă de a înfăptui politica sa, dragostea, încrederea şi preţuirea pentru dumneavoastră, tovarăşe secretar general, de a cărui activitate se leagă indisolubil paginile cele mai bogate in realizări din istoria luptei revoluţionare pentru construirea socialismului. Partidul nostru a adoptat, la al XI-lea Congres, hotărîri istorice pentru destinele poporului român, în iniţierea şi elaborarea cărora dumneavoastră aţi avut contribuţia decisivă. Congresul al XI-lea va intra în istorie drept Congresul care a adoptat măreţul Program de făurire a socialismului multilateral dezvoltat şi de înaintare spre comunism, de edificare în România a celei mai înaintate şi mai drepte orinduiri sociale. Guvernul Republicii Socialiste România este pe deplin conştient că sarcina fundamentală care îi revine în prezent este organizarea, sub conducerea partidului, a eforturilor clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, ale întregului popor pentru transpunerea in viaţă a măreţelor obiective stabilite de Congres. Dorim să vă asigurăm in mod solemn, tovarăşe secretar general, că guvernul în ansamblul său şi toţi membrii săi nu vor precupeţi nici un efort pentru a-şi îndeplini obligaţiile ce le revin în activitatea economică, de investiţii, comerţ exterior, instrucţie publică, ocrotirea sănătăţii populaţiei, în toate domeniile construcţiei socialiste. Vă încredinţăm că guvernul ţării va face totul pentru aplicarea politicii externe stabilite de Congres, pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, pentru promovarea unor relaţii noi între state, întemeiate pe egalitate în drepturi, respectul independenţei şi suveranităţii naţionale şi echitate, pentru statornicirea unei noi ordini economice şi politice în lume, astfel ca România să fie un factor tot mai activ al păcii şi colaborării internaţionale. Vom acţiona neabătut pentru perfecţionarea activităţii de organizare, conducere şi planificare a activităţii in toate domeniile, îmbunătăţirea stilului şi metodelor de muncă ale aparatului de stat, de sus şi pină jos, pentru perfecţionarea continuă a activităţii Consiliului de Miniştri însuşi, pentru promovarea largă a simţului de responsabilitate partinică în aplicarea legilor ţării, în înfăptuirea întregii politici a partidului şi statului. Vom munci neobosit pentru ca obiectivele fundamentale prevăzutein Programul partidului, şi în Directive să prindă viaţă, astfel ca patria noastră, la sfîrşitul viitorului cincinal şi al cincinalelor următoare, să fie aşa cum aţi preconizat la Congres, mai puternică, mai bogată, mai înfloritoare, spre binele poporului român, al cauzei generale a socialismului şi păcii. GUVERNUL REPUBLICII „Am primit cu deosebită căldură şi imensă satisfacţie hotărirea Congresului al XI-lea al P.C.R. de a vă realege in înalta funcţie de secretar general al partidului pe dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, trup viguros din trupul poporului român, militant revoluţionar fără odihnă, care timp de peste patru decenii, v-aţi dedicat întreaga energie, gindire şi putere de muncă poporului, cauzei Partidului Comunist Român, se scrie în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN HUNEDOARA AL P.C.R. Adoptind această hotărire de profundă semnificaţie, Congresul a dat o firească şi dreaptă concretizare voinţei partidului, a celor aproape 21 milioane de locuitori ai patriei noastre. Vedem în acest act de însemnătate istorică chezăşia marilor împliniri ale viitorului comunist, a năzuinţelor celor mai nobile ale poporului nostru, garanţia sigură a statornicirii principiilor eticii şi echităţii socialiste în întreaga viaţă socială, a realizării cu succes a întregii politici interne şi externe a partidului şi statului român, încrezători în idealurile socialismului şi comunismului de care suntem legaţi cu toată fiinţa noastră, asigurăm, în numele comuniştilor, al tuturor celor ce trăiesc şi muncesc pe frumoasele plaiuri hunedorene, Comitetul Central al Partidului, pe dumneavoastră tovarăşe secretar general, că vom acţiona cu toată puterea, energia şi pasiunea noastră revoluţionară, într-o singură unitate de voinţă, de gînd şi de faptă pentru realizarea exemplară a sarcinilor ce revin judeţului nostru din programul partidului şi din celelalte documente de majoră importanţă adoptate de Congres“. „In aceste momente deosebite ne exprimăm sentimentele de dragoste şi bucuria nemărginită, aprobarea noastră unanimă faţă de hotărirea adoptată de Congresul al XI-lea privind realegerea dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general al partidului, aceasta constituind recunoaşterea meritelor, a înaltelor virtuţi şi calităţi de conducător de partid şi de stat, a devotamentului şi slujirii cu credinţă in întreaga dumneavoastră viaţă a intereselor fundamentale ale poporului român, a cauzei comunismului şi păcii în lume — se scrie în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN DE PARTID TULCEA ŞI A CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN. Folosim şi acest prilej pentru a ne exprima recunoştinţa fierbinte, totala noastră gratitudine faţă de Comitetul Central al partidului, de dumneavoastră personal, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu pentru ajutorul neprecupeţit pe care l-aţi acordat dezvoltării şi înfloririi multilaterale a plaiurilor tulcene, care cunosc în prezent profunde transformări revoluţionare, ritmuri superioare de creştere economico-socială, încredinţăm Comitetul Central al partidului, pe dumneavoastră tovarăşe secretar general, că umăr la umăr cu întregul nostru popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Tulcea, vor strînge şi mai mult rîndurile, în deplină unitate, în jurul conducerii partidului în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, că îşi vor înzeci eforturile, energia şi capacitatea de muncă pentru realizarea exemplară a istoricelor documente ale celui de-al XI-lea Congres al partidului, aducindu-ne contribuţia activă în măreaţa operă de edificare SOCIALISTE ROMÂNIA a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea spre comunism a scumpei noastre patrii“, „însufleţiţi de alese sentimente patriotice, uniţi în emoţie şi simţire cu întregul popor, comuniştii, toţi CETĂŢENII municipiului CLUJ-NAPOCA, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, dau glas bucuriei neţărmurite prilejuite de realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Votul Congresului, con'Sfinţind voinţa unanimă a întregii noastre naţiuni socialiste, constituie exprimarea stimei, a dragostei şi recunoştinţei pentru activitatea neobosită a celui mai iubit fiu al poporului care întruchipează şi împlineşte atît de desăvîrşit idealurile şi aspiraţiile noastre, luptător strălucit pentru interesele patriei, cauza păcii şi colaborării internaţionale. Cu inima plină de dragoste fierbinte faţă de partid şi patria socialistă, faţă de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, oamenii muncii din municipiul Cluj-Napoca se angajează să îndeplinească în mod exemplar sarcinile planului de dezvoltare economico-socială pe 1974 şi să obţină până la finele anului o producţie industrială suplimentară de 260 milioane lei“. „In aceste clipe memorabile, cînd întreaga ţară trăieşte sentimentele înflăcărate, înălţătoare, izvorîte din actul solemn al realegerii dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, comitetul municipal de partid, în numele celor peste 38 000 comunişti, al tuturor oamenilor muncii — români, maghiari, germani — din străvechiul, dinamicul şi modernul ORAŞ BRAŞOV, îşi exprimă, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, sentimentele vibrante de adîncă satisfacţie, fericire şi mîndrie, de a vă avea in fruntea partidului, chezăşie sigură a înaintării nestrămutate a poporului nostru pe drumul luminos al socialismului multilateral dezvoltat şi al comunismului. Modul dumneavoastră de a gîndi şi de a acţiona, calităţile de eminent conducător de partid şi de stat, înalta dumneavoastră conştiinţă comunistă, neasemuita omenie, cutezanţa creatoare, disciplina şi intransigenţa revoluţionară, patriotismul înflăcărat şi internaţionalismul consecvent, de care daţi dovadă, vor constitui pentru noi toţi un strălucit exemplu, un îndemn la autoperfecţionare, un simbol al unităţii de conştiinţă, de voinţă şi de acţiune“. „Moment de apoteoză în viaţa întregii noastre naţiuni, Congresul al XI-lea al partidului va rămîne definitiv înscris în istoria noastră multimilenară, prin adoptarea pentru prima oară a Programului partidului care constituie carta fundamentală a activităţii noastre, a tuturor comuniştilor, cît şi prin valoarea deosebită a celorlalte documente care au fost adoptate cu acest prilej şi la a căror elaborare v-aţi adus o contribuţie inestimabilă, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Avînd un strălucit exemplu de muncă şi conduită, prin activitatea prodigioasă pe care o desfăşuraţi de peste patru decenii pentru binele şi prosperitatea întregii noastre naţiuni, comuniştii ÎNTREPRINDERII de AUTOTURISME PITEŞTI vă asigură, scumpe tovarăşe secretar general, că nu-şi vor precupeţi eforturile şi vor face totul pentru a duce la îndeplinire sarcinile care le-au fost trasate de marele forum al partidului, pentru construire societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Exprimîndu-ne încă o dată imensa noastră bucurie pentru realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului, făuritorii autoturismului românesc vă urează, din toatăinima, multă sănătate, ani îndelungaţi de viaţă pentru binele scumpei noastre patrii, pentru triumful cauzei păcii şi socialismului în întreaga lume“. „Fiinţă din fiinţa acestui popor atît de greu încercat de istorie, dar tot atît de hotărît în apărarea idealurilor sale de libertate, independenţă naţională şi dreptate socială, fiu al plaiurilor pe care le îndrăgiţi cu pasiune, bunătate şi înţelepciune, aţi contribuit hotărîtor şi cu modestia caracteristică marilor bărbaţi ai neamului, la făurirea celor mai glorioase pagini din istoria contemporană a patriei noastre, la bunăstarea şi fericirea tuturor fiilor naţiunii române. Realegerea dumneavoastră este opţiunea unanimă a oamenilor muncii români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, a tuturor celor care trăim şi muncim înfrăţiţi pe pămîntul străbun al României, este dorinţa întregului popor de a vă avea în fruntea sa, reprezintă garanţia sigură a înfăptuirii neabătute a programaticelor documente adoptate de Congresul al XI-lea de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism — scrie în telegrama sa COMITETUL JUDEŢEAN COVASNA AL P.C.R. Vă rugăm, mult iubite tovarăşe secretar general, să primiţi asigurările noastre ferme, ale comuniştilor, ale tuturor muncitorilor, ţăranilor şi intelectualilor, români şi maghiari de pe meleagurile covăsnene că, urmind permanent exemplul dumneavoastră luminos de dăruire şi abnegaţie în tot ceea ce faceţi, vom munci cu toată puterea braţelor şi minţilor pentru ca hotărârile adoptate de istoricul Congres al XI-lea să devină fapte, aducîndu-ne astfel contribuţia, împreună cu întregul nostru popor la înflorirea şi prosperitatea patriei dragi, România socialistă, la creşterea continuă a prestigiului ei internaţional“. „Ingăduiţi-ne, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă adresăm din toată inima profunda noastră recunoştinţă pentru uriaşa contribuţie pe care aţi adus-o la elaborarea şi adoptarea acestor documente istorice. Ele definesc în mod strălucit înaltele dumneavoastră calităţi de gînditor marxist, de patriot înflăcărat şi internaţionalist consecvent, legat prin întreaga viaţă de năzuinţele şi aspiraţiile poporului. Vestea realegerii Dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului ne-a umplut sufletele cu bucurii şi încredere, considerînd acest act istoric de cea mai mare importanţă pentru viitorul ţării, al naţiunii noastre. Daţi-ne voie, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă adresăm cu acest prilej, omagiul nostru profund de dragoste şi preţuire, cele mai călduroase felicitări şi să vă urăm din adîncul inimilor, multă sănătate, viaţă îndelungată şi putere de muncă, spre binele şi fericirea poporului, al întăririi şi înfloririi României“, scrie în telegrama sa COMITETUL JUDEŢEAN BOTOŞANI AL P.C.R. „Comitetul comunal de partid şi toţi cei 7 000 locuitori ai COMUNEI RUGINOASA au primit cu nemărginită bucurie vestea realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al P.C.R. Aceasta înseamnă că la înaltul forum al conmuiştilor s-a auzit şi ecoul dorinţei noastre ca în această funcţie să fie reales cel mai destoinic om pe care îl are ţara. Ne angajăm, alături de întregul popor, să nu precupeţim nici un fel de forţă materială sau umană pentru a contribui la îndeplinirea măreţului program al partidului nostru. Din nou ne alăturăm vocii întregii ţări şi îl felicităm din toată inima pe iubitul nostru conducător, tovarăşul secretar general al P.C.R, Nicolae Ceauşescu“. „Marele for al comuniştilor din ţara noastră, Congresul al XI-lea al partidului, a exprimat prin învestitura ce v-a acordat-o dorinţa fierbinte a întregii naţiuni, a tuturor muncitorilor, ţăranilor şi intelectualilor din România socialistă, a consemnat cu litere de aur în cartea de onoare a partidului recunoştinţa şi profunda preţuire pe care o nutrim faţă de dumneavoastră. Suntem bucuroşi că înaltul sfat al comuniştilor români a exprimat recunoaşterea supremă a înaltelor virtuţi înmănunchiate în fiinţa dumneavoastră, legate într-o trainică şi definitivă osmoză afectivă şi de idei cu masele largi, o vibrantă recunoaştere a contribuţiei substanţiale pe care o aduceţi la conceperea şi înfăptuirea politicii interne şi externe — scrie în telegrama sa COMITETUL JUDEŢEAN BACAU AL P.C.R. Prin activitatea prodigioasă ce o desfăşuraţi în fruntea partidului şi statului — minunat model de înaltă dăruire pentru binele poporului — aţi ciştigat deplin şi definitiv încrederea şi dragostea întregii naţiuni, care vede în dumneavoastră un eminent conducător revoluţionar, exemplu de cutezanţă, de înaltă competenţă ştiinţifică şi clarviziune politică“. „Realegerea dumneavoastră, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in înalta funcţie de secretar general al partidului, corespunde tocmai acestei voinţe şi acestei iubiri fără rezerve pe care v-o purtăm noi, comuniştii, oamenii muncii din judeţul Galaţi — cei care am crescut şi am prosperat în lumina strălucitei dumneavoastră pilde, făcînd din cuvîntul celui mai înţelept spirit al epocii noastre izvor pentru propăşire, pentru demnitate şi afirmare. Făcîndu-ne ecoul celei mai vibrante bucurii, izvorîte din împlinirea unei dorinţe arzătoare a comuniştilor, a tuturor locuitorilor judeţului nostru, biroul Comitetului judeţean de partid vă doreşte, din adîncul inimii cu căldură şi dragostea recunoştinţei, noi şi prestigioase izbînzi în nobila misiune de călăuză a partidului şi poporului român, pe drumul de lumină al edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării României spre comunism, pentru triumful cauzei socialismului şi păcii in lume. Ne angajăm, de la înălţimea conştiinţei comuniste, a răspunderilor deosebite care ne revin în noua etapă de dezvoltare a patriei, să vă urmăm neabătut exemplul, să vă respectăm cuvîntul omagiindu-l prin fapte şi iniţiative vrednice, să ne mobilizăm întreaga energie şi capacitate creatoare, spre a dobîndi în procesul materializării hotăririlor Congresului al XI-lea rezultate de prestigiu, pe măsura exigenţelor revoluţionare ale acestor ani, pe măsura aspiraţiilor comuniste ale celei mai fierbinţi epoci din istoria României milenare“ — scrie în telegrama sa COMITETUL JUDEŢEAN GALAŢI AL P.C.R. „Alături de întregul nostru popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din ÎNTREPRINDEREA DE UTILAJ PETROLIER TÂRGOVIŞTE au primit cu profundă satisfacţie şi entuziasm vestea realegerii dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Colectivul întreprinderii vede in realegerea dumneavoastră în această funcţie de răspundere expresia activităţii rodnice pe care aţi desfăşurat-o în cei 40 de ani în mişcarea muncitorească şi în rîndurile partidului în care v-aţi afirmat ca un cetăţean, patriot şi revoluţionar, ca un înflăcărat comunist. Suntem convinşi că dacă astăzi ne putem mindri cu realizări deosebite în construcţia socialismului, aceasta se datoreşte politicii înţelepte a partidului, clarviziunii şi spiritului realist cu care conduceţi destinele poporului român. Alăturăm felicitărilor noastre calde, angajamentul ferm de a înfăptui actualul cincinal înainte de termen, de a asigura armăturilor industriale fabricate, instalaţiilor de intervenţie şi de foraj şi celorlalte produse, parametri calitativi superiori, făcîndu-le tot mai competitive atit pe piaţa internă cît şi pe cea externă“. „Cu prilejul realegerii dumneavoastră în înalta funcţie, ne cerem permisiunea să vă transmitem caldele şi entuziastele noastre felicitări, unindu-vă multă sănătate şi fericire. Sîntem convinşi că prezenţa dumneavoastră la conducerea partidului şi a ţării este chezăşia realizării programului aprobat de Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român, este garanţia progresului şi fericirii poporului nostru. Vă asigurăm, tovarăşe secretar general, că vom depune toate eforturile pentru ca sarcinile trasate de Congresul al XI-lea să fie îndeplinite în mod exemplar. Să ne trăiţi tovarăşe secretar general“ — scrie COLECTIVUL DE MUNCA AL I.A.S. BĂRĂGANUL, JUDEŢUL IALOMIŢA. „Comuniştii şi întregul colectiv al ANTREPRIZEI ROMÂNE DE CONSTRUCŢII MONTAJ se alătură glasului naţiunii române, pentru a-şi exprima bucuria şi satisfacţia deplină cu ocazia realegerii dumneavoastră în înalta şi responsabila funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Măreţ exemplu de activitate revoluţionară, de hărnicie, privenie, cinste şi demnitate, dumneavoastră întruchipaţi voinţa şi spiritul poporului român, hotărirea întregii naţiuni, chezăşia, siguranţa şi convingerea ţării întregi că hotăririle Congresului al XI-lea vor fi înfăptuite spre binele şi fericirea poporului român. Colectivul întreprinderii noastre, in frunte cu comuniştii, se angajează să înfăptuiască punct cu punct sarcinile ce îi vor reveni din măreţele prevederi ale documentelor celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român“. „Salutînd plenar, ostăşeşte, hotărirea istoricului forum al comuniştilor, noi vedem în aceasta un act de mare înţelepciune politică, consacrarea voinţei tuturor comuniştilor, a clasei muncitoare, a întregii naţiuni de a vă reînvesti în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român — se scrie în telegrama COMANDAMENTULUI TRUPELOR DE GRĂNICERI. Urîndu-vă din toată inima, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, multă sănătate, viaţă îndelungată şi putere de muncă în fruntea partidului vă asigurăm pe dumneavoastră, Comitetul Central al partidului ales la cel de-al XI- lea Congres, că toţi militarii, grănicerii, în frunte cu comuniştii, socotesc drept îndatorirea lor cea mai de preţ îndeplinirea ireproşabilă a sarcinilor ce le revin din istoricele hotăriri adoptate de marele forum. Vom face totul pentru continua ridicare a nivelului pregătirii politice şi de luptă, întărirea ordinii şi disciplinei militare. Ne vom consacra întreaga energie şi putere de muncă educării tinerilor care îşi fac serviciul sub arme în trupele noastre, pentru a-i forma ca buni luptători şi buni cetăţeni, credincioşi partidului, patriei şi poporului. Nu vom precupeţi nici un efort pentru a ne face datoria ca străjuitori ai fruntariilor ţării cu înaltă răspundere, dîrzenie şi fermitate, aşa cum ne cere partidul, cum ne cereţi dumneavoastră, tovarăşe secretar general, comandant suprem al Forţelor noastre Armate“. „Suntem mineri că în fruntea Partidului vă aflaţi dumneavoastră, cel mai devotat fiu al poporului, patriot înflăcărat, cutezător vizionar marxist-leninist, revoluţionar dirz,eminent conducător de partid şi de stat, care vă dăruiţi întreaga energie şi putere de muncă fericirii poporului, cauzei socialismului şi comunismului, triumfului păcii şi progresului în lume. Urimind exemplul dumneavoastră de dăruire faţă de cauza partidului şi poporului, noi, comuniştii, oamenii muncii din Sectorul 1, vă asigurăm că neprecupeţind eforturile vom realiza actualul cincinal în patru ani şi cinci luni, creînd astfel premizele îndeplinirii la cote maxime a sarcinilor ce ne revin din istoricele hotărîri ale Congresului al XI-lea. Vă dorim, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, viaţă lungă, sănătate şi fericire, succese tot mai mari în fruntea partidului şi ţării, pentru înflorirea şi propăşirea naţiunii noastre, pentru pace şi progres in lume“ — scrie în telegrama sa COMITETUL DE PARTID AL SECTORULUI 1 AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI. „Realegerea dumneavoastră în această înaltă funcţie de partid, cel mai iubit fiu al clasei noastre muncitoare, al poporuluiromân, răspunde sentimentelor de adîncă dragoste şi preţuire, de respect şi devotament cu care intreaga noastră naţiune vă înconjoară pe dumneavoastră, eminent conducător de a cărui neobosită activitate se leagă succesele de importanţă majoră ale celor mai rodnici ani de construcţie socialistă în România — se scrie în telegrama adresată de COMBINATUL DE INDUSTRIALIZARE A LEMNULUI BUCUREŞTI — PIPERA. Raportăm conducerii partidului că lucrătorii combinatului nostru, în frunte cu comuniştii, antrenaţi cu toate forţele la îndeplinirea angajamentului organizaţiei de partid a Capitalei, de a realiza planul cincinal in patru ani şi jumătate, au obţinut rezultate deosebite in cinstea Congresului al XI-lea al Partidului. In primele zece luni ale anului, planul producţiei globale industriale a fost depăşit cu 16 milioane lei, iar la data de 31 iulie 1974 a fost realizat planul pe primii patru ani ai cincinalului“. „Ne exprimăm neţărmurita bucurie şi deplina satisfacţie faţă de hotărirea de excepţională însemnătate a Congresului — expresie a voinţei întregii naţiuni — de a vă realege, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în fruntea conducerii partidului. Vedem în această hotărire garanţia continuării ferme a politicii marxist-leniniste juste, creatoare a partidului, elaborată sub conducerea şi din iniţiativa dumneavoastră, chezăşia înfăptuirii Programului Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Ca autentic fiu al poporului român întruchipaţi într-o strălucită sinteză, toate marile calităţi ale naţiunii noastre, ale clasei muncitoare: inteligenţă şi talent organizatoric, o inepuizabilă energie creatoare, îndrăzneală şi înţelepciune, dragoste de patrie şi de popor, spirit de omenie, de dreptate şi echitate, respectul tradiţiilor înaintate ale poporului, ale mişcării muncitoreşti, revoluţionare şi comuniste, promovarea consecventă a tot ceea ce este nou, înaintat, progresist, revoluţionar în toate domeniile, mîndrie şi demnitate naţională, împletită cu sentimente de caldă şi sinceră prietenie faţă de toate naţiunile, cu spiritul consecvent internaţionalist. Sîntem hotărîţi, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca deplina noastră adeziune faţă de istoricele documente ale Congresului al XI- lea — care reprezintă, datorită contribuţiei dumneavoastră teoretice hotărîtoare, un model de marxism-leninism creator — să fie exprimată în practica muncii de fiecare zi pentru traducerea in viaţă a liniei politice interne şi externe a partidului nostru“ — se scrie în telegrama CONSILIULUI ACADEMIEI „ŞTEFAN GHEORGHIU“. „Cu prilejul realegerii dumneavoastră, la cel de al XI-lea Congres, in înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, colectivul de muncitori, tehnicieni, maiştri şi ingineri ai COMBINATULUI POLIGRAFIC „CASA SCÎNTEII“, vă transmite o fierbinte şi sinceră felicitare, calda noastră adeziune şi bucurie. Ne exprimăm satisfacţia şi încrederea plenară că, prin realegerea dumneavoastră, obiectivele fundamentale ale Congresului comuniştilor vor fi îndeplinite integral, pentru ca România socialistă să păşească spre noi culmi de civilizaţie şi progres. Ne angajăm cu toate forţele, într-un elan muncitoresc însufleţitor, să cinstim cu noi succese în activitatea noastră pe care o depunem, marile hotărîri ale Congresului al XI-lea al P.C.R., să ne îndeplinim cu maximă responsabilitate, cu exigenţă comunistă sarcinile ce ne revin, aşa cum au fost trasate de Programul partidului şi de Directivele privind dezvoltarea economică şi socială a patriei“. „Colectivul ÎNTREPRINDERII DE CALCULATOARE ELECTRONICE BUCUREŞTI, în frunte cu comuniştii, angrenat plenar in întrecerea socialistă ce se desfăşoară în cinstea importantului eveniment,Congresul al XI-lea al P.C.R., îşi exprimă nemărginita bucurie şi satisfacţie pentru realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului îndeplinindu-se astfel voinţa întregului popor de a avea in fruntea conducerii sale pe cel mai iubit şi stimat fiu al său. Dînd glas celor mai sincere sentimente de devotament şi dragoste patriotică, asigurăm conducerea partidului, pe dumneavoastră stimate tovarăşe secretar general, că vom dovedi prin fapte hotărirea noastră nestrămutată de a transpune în viaţă programul partidului — program al întregului popor“. „Comuniştii. Întregul colectiv de muncă din ÎNTREPRINDEREA DE ANVELOPE „DANUBIANA“ îşi exprimă bucuria deplină şi Satisfacţia pentru realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Noi, comuniştii din întreprinderea „Dapubiana“ vedem în această alegere certitudinea succeselor, împlinirea năzuinţelor comuniste nemijlocit, legate de personalitatea dumneavoastră, de activitatea fructuoasă, neobosită, dinamică, închinată partidului şi poporului român. In numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din întreprinderea noastră, vă asigurăm, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că ne vom înzeci eforturile pentru a pregăti în condiţii exemplare, îndeplinirea planului de producţie pe anul viitor, că vom munci fără preget pentru a pune în valoare noi rezerve de sporire a producţiei, pentru ca avansul câştigat în realizarea cincinalului înainte de termen să crească la 1300 milioane lei la producţia globală şi la 560 000 bucăţi anvelope producţie suplimentară“. „Realegerea dumneavoastră în această înaltă funcţie conferă certitudinea înfăptuirii neabătute a tuturor hotărârilor, a tuturor prevederilor documentelor de excepţională însemnătate care au fost adoptate de cel de al XI-lea Congres al Partidului, care reflectă propriile noastre năzuinţe şi idealuri şi faţă de care ne exprimăm deplina aprobare şi adeziune — se scrie în telegrama ÎNTREPRINDERII DE MAŞINI GRELE BUCUREŞTI. Alături de sentimentele noastre de aleasă preţuire şi stimă, vă rugăm să primiţi, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, urările noastre de viaţă lungă, putere de muncă şi fericire pentru prosperitatea poporului român, pentru ridicarea patriei socialiste pe noi culmi ale progresului şi civilizaţiei. în acelaşi timp, noi, cei şapte mii de lucrători ai întreprinderii de maşini grele Bucureşti, sub conducerea organizaţiei de partid, vom face totul pentru a ne ridica la înălţimea sarcinilor de mare răspundere ce ne revin din Directive şi din Programul Partidului, privind fabricarea agregatelor energetice de mare putere şi a utilajelor complexe cu performanţe tot mai ridicate. Ne angajăm să realizăm suplimentar pe anul 1974 o producţie globală de 15 milioane lei şi 600 tone oţel lichid“. „La încheierea marelui Forum al comuniştilor care a înscris în cartea de aur a Partidului Comunist Român şi a poporului nostru, pagini de glorioasă istorie contemporană, gîncurile, inimile şi simţămintele cele mai profunde ale lucrătorilor RADIOTELEVIZIUNII ROMÂNE se îndreaptă din nou, cu fierbinte dragoste şi nesfîrşită recunoştinţă, către dumneavoastră, adresîndu-vă cele mai calde felicitări şi urări de sănătate, viaţă îndelungată, cu prilejul realegerii în înalta funcţie de secretar general al partidului. Sîntem mineri că în fruntea partidului care călăuzeşte destinele poporului spre comunism, în fruntea României socialiste vă aflaţi dumneavoastră, cel mai iubit fiu al patriei, făuritor de ev nou românesc, personalitate care întruchipaţi virtuţile şi aspiraţiile cele mai înalte ale neamului nostru. Vă asigurăm cu acest prilej, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că pentru comuniştii şi ceilalţi lucrători ai Radioteleviziunii, raţiunea de a fi a existenţei şi activităţii lor este îndeplinirea cu abnegaţie şi pasiune comunistă a sarcinilor pe care ni le-aţi încredinţat prin programul de activitate ideologică, prin Programul partidului şi prin Raportul ţinut în faţa Congresului al XI-lea. Nu vom precupeţi nici un efort pentru ca toate emisiunile Radioteleviziunii să fie realizate la cele mai înalte cote ale exigenţei, pentru ca ele să poarte, pînă în cele mai îndepărtate colţuri ale ţării, cuvintul şi fapta partidului“.  „In aceste momente memorabile ale încheierii lucrărilor marelui forum comunist al ţării care, exprimînd voinţa unanimă a partidului şi poporului, a adoptat hotărîri de excepţională însemnătate pentru viitorul României şi a reales în înalta funcţie de secretar general pe cel mai iubit şi cutezător fiu al naţiunii, gîndurile noastre, ale comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii din judeţul Iaşi, alăturîndu-se celor ale întregului popor, se îndreaptă către dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, vibrînd de bucurie şi satisfacţie. Vă rugăm să primiţi, cu acest prilej cele mai fierbinţi felicitări, urări de noi şi înălţătoare succese în nobila misiune încredinţată de a conduce România pe drumul luminos deschis de Congresul al XI-lea al partidului. Acest act istoric, reprezentînd suprema dovadă a înaltei stime şi profundei preţuiri pe care vi le poartă comuniştii şi întreaga naţiune românească, este, totodată, expresia încrederii nestrămutate că, avîndu-vă în continuare în fruntea partidului şi a ţării, vom îndeplini întocmai rinunatul program de edificare a socialismului multilateral dezvoltat şi a comunismului pe pămîntul scump al patriei noastre. Sîntem ferm hotărîţi să ne dăruim cu toate forţele, cu întreaga noastră capacitate şi energie creatoare muncii practice de a îmbrăca în haina faptelor certe tot ceea ce istoricul Congres a gîndit, a fundamentat teoretic, a adoptat şi ne-a dăruit,d intr-un amplu şi cuprinzător program — perspectivele minunate ale României socialiste multilateral dezvoltate şi comuniste, modalităţile concrete de transformare a acestui „mare viitor“ în „prezent istoric" — se scrie in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN IAŞI AL P.C.R. „In numele celor peste 80 000 de comunişti, al tuturor oamenilor muncii din judeţul nostru — români, germani, maghiari, sîrbi şi de alte naţionalităţi — ,COMITETUL JUDEŢEAN DE PARTID TIMIŞ vă roagă, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să primiţi cele mai calde felicitări cu prilejul realegerii dumneavoastră, de către Congresul al XI-lea, în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Suntem mindri că, datorită inestimabilei contribuţii pe care aţi adus-o şi o aduceţi la statornicirea unui climat de destindere şi cooperare intre ţări şi popoare, la făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte în care să triumfe idealurile păcii, democraţiei şi socialismului, prestigiul internaţional al partidului şi patriei noastre a ajuns la cotele cele mai înalte. Avem convingerea neclintită că, avîndu-vă în frunte, partidul nostru va înfăptui neabătut hotăririle Congresului al XI-lea, aspiraţiile cele mai nobile ale poporului. Vă asigurăm că Organizaţia judeţeană de partid Timiş, strîns unită în jurul conducerii partidului, al dumneavoastră, mult stimata tovarăşe secretar general, va da viaţă fără şovăire sarcinilor ce-i revin în lumina istoricelor documente adoptate de Congresul al XI-lea, plinind tot mai bine în valoare potenţialul material şi uman, forţa de creaţie şi spiritul de iniţiativă ale celor ce muncesc, astfel incit judeţul Timiş să-şi amplifice aportul la măreaţa operă constructivă a întregului popor, la progresul şi prosperitatea scumpei noastre patrii“. „Cu prilejul realegerii dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, COMITETUL JUDEŢEAN DE PARTID VASLUI, dînd expresie gîndurilor, sentimentelor şi satisfacţiei nemărginite ale comuniştilor şi celorlalţi oameni ai muncii de pe aceste meleaguri, vă adresează, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai alese şi distinse felicitări. Asemenea întregului partid şi întregului nostru popor, dăm o deosebită apreciere hotărîrii Congresului al XI-lea ca dumneavoastră să exercitaţi pe mai departe cea mai înaltă funcţie de conducere a Partidului Comunist Român, văzînd în aceasta garanţia supremă a înfăptuirii neabătute a istoricelor documente aprobate de Congres, faţă de care ne reafirmăm totala noastră adeziune. încercăm o vie satisfacţie că, îndeplinindu-şi mandatul încredinţat de conferinţele organizaţiilor judeţene de partid şi a municipiului Bucureşti, delegaţii la Congres, într-o impresionantă unanimitate au aprobat Raportul Comitetului Central prezentat de dumneavoastră, celelalte documente supuse dezbaterii, prin îndeplinirea cărora, România va urca noi culmi de civilizaţie şi progres, va parcurge drumul cel mai glorios din istoria sa, de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism“. • „VOTUL CONGRESULUI, CONSFINŢIND VOINŢA UNANIMĂ A ÎNTREGII NOASTRE NAŢIUNI SOCIALISTE, CONSTITUIE EXPRIMAREA STIMEI, A DRAGOSTEI ŞI RECUNOŞTINŢEI PENTRU ACTIVITATEA NEOBOSITA A CELUI MAI IUBIT FIU AL POPORULUI CARE ÎNTRUCHIPEAZĂ ŞI ÎMPLINEŞTE ATÎT DE DESĂVÎRŞIT IDEALURILE ŞI ASPIRAŢIILE NOASTRE, LUPTĂTOR STRĂLUCIT PENTRU INTERESELE PATRIEI, CAUZEI PĂCII ŞI COLABORĂRII INTERNAŢIONALE“ • „ADOPTÎND ACEASTĂ HOTĂRÎRE DE PROFUNDĂ SEMNIFICAŢIE, CONGRESUL A DAT O FIREASCĂ ŞI DREAPTĂ CONCRETIZARE A VOINŢEI PARTIDULUI, A CELOR APROAPE 21 MILIOANE DE LOCUITORI AI PATRIEI NOASTRE“ • „ACEASTA ÎNSEAMNĂ CA LA ÎNALTUL FORUM AL COMUNIŞTILOR S-A AUZIT ŞI ECOUL DORINŢEI NOASTRE CA ÎN ACEASTĂ FUNCŢIE SA FIE REALES CEL MAI DESTOINIC OM PE CARE ÎL ARE ŢARA" . „REALEGEREA DUMNEAVOASTRĂ ÎN FRUNTEA PARTIDULUI CONSTITUIE CHEZĂŞIA MATERIALIZĂRII GRANDIOASELOR DOCUMENTE ALE CELUI DE AL XI-LEA CONGRES, ÎN SUBSTANŢA CĂRORA ESTE ÎNCORPORATĂ CREAŢIA URIAŞEI PUTERI DE MUNCA ASOCIATA CU FORŢA GENIALEI GÎNDIRI REVOLUŢIONARE CE VA CARACTERIZEAZĂ, GARANŢIA CA „LA TRECUTUL MARE" AL SCUMPEI NOASTRE PATRII SE DESCHIDE „UN MARE VIITOR“, IZVORÎT DIN TOT CE ARE MAI BUN ACEST MINUNAT POPOR, CĂRUIA ISTORIA NOASTRĂ ZBUCIUMATĂ ŞI ÎNCĂRCATA DE DEMNITATE I-A DĂRUIT UN CONDUCĂTOR PE MĂSURA EPOCII CE O TRĂIM". „Románia libera"