România Liberă, martie 1980 (Anul 38, nr. 10992-11018)

1980-03-01 / nr. 10992

Anul XXXVIII Nr. 10992 6 pagini 30 bani Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE 223 TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUSESCU LUCIU A CONTINUAT IEI UNITATI ECONOMICE • Desfășurat in atmosfera de puternică efervescență creatoare generată de apropierea alegerilor de la 9 martie, noul dialog al secretarului general al partidului cu oamenii muncii a fost consacrat analizei modului cum se îndeplineşte planul pe acest an, măsurilor în vederea înfăptuirii obiectivelor trasate de cel de-al XII-lea Congres al partidului. • Pretutindeni, tovarăşul Mesia® Ceauşescu a fost întîmpinat cu deosebită cu sentimente de adîncă preţuire şi recunoştinţă faţă de activitatea sa neobosită pentru asigurarea viitorului luminos al patriei socialiste. Tovarăşul Nicolae Ceaușescu, secretar general a! Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, s-a aflat din nou, în cursul zilei de vineri în mijlocul oamenilor muncii dintr-o serie de mari întreprinderi bucureştene, de pe platforma industrială din zona de sud a municipiului, unităţi de frunte ale economiei noastre, a căror activitate este semnificativă pentru evoluţia în ritmuri înalte a întregii industrii româneşti în ultimii ani. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşii Constantin Dăscălescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană şi Hie Radulescu, înscriindu-se în dialogul permanent pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu îl poartă cu făuritorii istoriei noastre contemporane, această nouă etapă a vizitei de lucru în Capitală a prilejuit o rodnică analiză, la faţa locului, a stadiului în care se află îndeplinirea sarcinilor de plan pe acest ultim an al cincinalului revoluţiei tehnicoştiinţifice, modul in care se acţionează pe linia hotărîrilor Congresului al XII-lea al partidului, constituindu-se intr-un cadru deosebit de favorabil pentru găsirea unor soluţii eficiente şi originale de optimizare a producţiei. în acest sens, noul dialog de lucru al tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu harnicele colective de aici, cu factorii de răspundere din centrale şi ministere a condus la stabilirea unor măsuri concrete vizînd valorificarea corespunzătoare a potenţialului material şi uman al fiecărei unităţi, asigurarea unei calităţi noi, superioare in întreaga activitate economică. Noua întilnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu reprezentanţi ai clasei muncitoare din Capitală se înscrie, totodată, ca Un eveniment de o însemnătate deosebită în cronica politică a patriei, desfăşurîndu-se în atmosfera de intensă activitate în care întregul nostru popor, strins unit în jurul secretarului general al partidului, intîiul fiu al naţiunii noastre socialiste, întâmpină alegerile de deputaţi de la 9 martie. Este o atmosferă de entuziasm, de mobilizare tonică, pe măsura timpului eroic , pe care îl trăieşte România socialistă, in care, urmîhd înalta pildă de înţelepciune şi dăruire revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, toţi fiii patriei, fără deosebire de naţionalitate, vîrstă sau profesie, adaugă noi şi preţioase valori de civilizaţie zestrei de fericire şi progres a patriei. Pretutindeni pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost intîmpinat cu expresia de nestinsă dragoste, stimă şi recunoştinţă de către miile de bucureşteni care au dat glas, şi cu acest prilej, prin puterniceaplauze şi ovaţii, voinţei lor ferme de a-i urma şi pe mai departe în nobila misiune pe care i-au încredintat-o partidul şi poporul, de a transpune in viată istoricul Program al partidului. Atît la obiectivele propriu-zise, cit şi de-a lungul întregului traseu al vizitei, oame (Continuare în pag. a 2-a) La întreprinderea „Danubiana" în mijlocul muncitorilor de la întreprinderea de maşini grele —Bucureşti Pregătind actul de o deosebită însemnătate politică de la 9 martie, cinci milioane de cetăţeni ai patriei sunt chemaţi să-şi dea votul lor candidaţilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, campania electorală actuală se constituie intr-o amplă şi fructuoasă dezbatere a programelor ce fundamentează edificarea României socialiste, progresul ei multilateral, prosperitatea şi bunăstarea întregului popor. Efervescenţa politică deosebită ce caracterizează această fază a campaniei electorale — cea a intilnirilor între candidaţi şi alegători — îşi află suportul in cadrul deosebit de propice asigurat desfăşurării iniţiativei cetăţeneşti, afirmării spiritului de opinie al maselor. Miile de adunări ce au loc in aceste zile în circumscripţiile electorale din municipii, oraşe şi sate, între candidaţii de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională, pentru consiliile populare judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale reprezintă — subliniem adesea — un dialog de lucru fructuos. Aceste intilniri dimensionează şi potenţează cu noi valori practica deosebit de utilă instituită în societatea noastră, aceea a consultărilor largi cu masele, cînd acestea hotărăsc din deplină cunoştinţă asupra planurilor de viitor şi în a căror înfăptuire se consideră nemijlocit implicate. Este un dialog in cadrul căruia, candidaţi şi alegători caută împreună soluţii optime pentru rezolvarea problemelor producţiei, pentru crearea unui cadru tot mai civilizat şi mai confortabil de viaţă, pentru perfecţionarea relaţiilor sociale. El reprezintă, in acelaşi timp, un bilanţ activ al înfăptuirilor, bilanţ ce relevă alături de împliniri, şi probleme încă nesoluţionate, analizarea lor critică sugerînd soluţii, propuneri, modalităţi de îndreptare. întilnirile care se desfăşoară în aceste zile, reprezintă — prin Astăzi încep adunările electorale cetăţeneşti problematica majoră pe care o abordează, prin atmosfera de puternic entuziasm politic ce le defineşte — o mărturie a adeziunii, depline, angajante, a întregului nostru popor faţă de partid, faţă de secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a hotăririi noastreunanime de a munci exemplar,pentru a îndeplini întocmai măreţul Program al partidului. Un element major ce caracterizează efervescenţa actualei etape a campaniei electorale îl constituie, amploarea, justeţea şi seriozitatea obiectivelor rezultate din hotărârile celui de-al XII-lea Congres al partidului şi care dau poporului nostru certitudinea creării unei societăţi avansate, a unei civilizaţii prospere, obiective pentru a căror înfăptuire suntem cu toţii chemaţi să milităm. Aşa cum am publicat şi în ziarul nostru în aceste zile, întilnirile între candidaţi şi alegători sunt puternic marcate de preocuparea oamenilor muncii de a înţelege sensurile majore ce decurg din realizarea acestor obiective, de a găsi modalităţi de înfăptuire a lor, de a perfecţiona întregul cadru social in care trăiesc şi îşi desfăşoară activitatea. Orientările clare care jalonează perspectiva in toate planurile vieţii economice şi sociale dau un sens pozitiv însăşi raţiunii spre care sunt îndreptate eforturile societăţii noastre, ale întregului popor, şi de aici şi caracterul rodnic al acestor dezbateri. Următoarea legislatură coincide cu o etapă deosebit de importantă în dezvoltarea societăţii noastre , ultimul an al actualului cincinal, şi o bună parte din cincinalul viitor. Acest fapt e reflectat şi de dezbaterile purtate în cadrul acestor intilniri, în care se analizează stadiul înfăptuirii planului, propunîndu-se modalităţi pentru realizarea lui exemplară, căutîndu-se noi soluţii pentru mai buna valorificare a potenţialului uman şi material, pentru economisirea energiei şi materialelor, pentru sporirea productivităţii muncii şi reducerea preţului de cost. In cadrul întâlnirilor s-au făcut propuneri în vederea încheierii cu succes a cincinalului în toate compartimentele vieţii economice. O mare atenţie s-a acordat astfel, aprovizionării ritmice cu materii prime şi utilaje, realizării producţiei fizice in toate sectoarele, automatizării proceselor de producţie, pregătirii şi perfecţionării forţei de muncă, recuperării şi refolosirii unor materiale, perfecţionării noului mecanism economico-financiar. Participanţii la aceste adunări au subliniat, şi cu acest prilej, legătura directă ce există între înfăptuirea sarcinilor privind dezvoltarea forţelor de producţie, realizarea exemplară a prevederilor planului şi creşterea nivelului de trai, a veniturilor, a calităţii vieţii. întilnirile reflectă, in acelaşi timp, preocuparea oamenilor muncii de a spori valorile calitative ale activităţii în toate compartimentele, de a face această activitate mai eficientă, marcată in mai mare măsură de amprenta spiritului novator. în cadrul întîlnirilor intre cantoema Pătraşcu INTILNIRILE Intre candidaţi SI ALEGĂTORI , SUB SEMNUL ÎNALTEI RESPONSABILITĂŢI SOCIALE Harta fenomenelor meteorologice probabile. Amănunte în pagina a 1-a PRIMIRI IA PREŞEDINTELE NICOLAE CEAUŞESCU! Ambasadorul Republicii Islamice Pakistan cu prilejul prezentării scrisorilor de acreditare Preşedintele Republicii Socia- Imed care şi-a prezentat scriso- inipotenţiar al Republicii, Island* Inite România, tovarăşul Nicolae rile de acreditare in Cutate de ce Paklistan in ţara noastră. Ceauşescu, a primit, vineri ' ---------------------------------— după-amiază, pe Riazuddin Ah- ambasador extraordinar şi pie- I (Continuare in pag. a 5-a) Vicepreşedintele firmei „British Aerospace" Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, vineri după-amiază, pe Allen Greenwood, vicepreşedinte al firmei „British Aerospace“, care a efectuat o vizită în ţara noastră. La primire a luat parte Gheorghe Oprea, prim viceprimministru al guvernului, şi Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini. A fost prezent Paul Cecil Holmer, ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti. In cadrul întrevederii, desfăşurată într-o atmosferă cordială, a fost relevată evoluţia relaţiilor de colaborare dintre industria noastră de specialitate şi firmă „British Aerospace“ şi au fost discutate probleme privind dezvoltarea incontinuare a cooperării româno-britanice în domeniul aeronauticii şi în alte sectoare ale industriei constructoare de mașini. (Continuare in pag. a 5-a) 73747 intilniri intre candidaţi şi cetăţeni; 6,3 milioane participanţi Desfăşurate sub semnul bogatelor împliniri de pînă acum şi al angajării plenare pentru înfăptuirea cu succes a sarcinilor de plan pe anul in curs, precum şi a hotărârilor Congresului al XII-lea al partidului, întilnirile de lucru dintre candidaţii pentru alegerile de la 9 martie şi alegători au cunoscut in ultimele zile o amploare deosebită. După cum informează Comisia centrală electorală, pină în seara zilei de 28 februarie, in întreaga ţară au avut loc 73 747 intilniri, la care au participat aproape 6,2 milioane cetăţeni, oameni ai muncii de la oraşe şi sate, români, maghiari, germani şi de alta naţionalităţi. Expresie a largului democratism al orînduirii noastre socialiste, a participării întregului popor la elaborarea şi realizarea politicii partidului, a conducerii treburilor obşteşti, in cadrul amplului dialog dintre candidaţi şi alegători au fost făcute peste 110 000 propuneri vizînd îmbunătăţirea continuă a activităţii economice şi social-culturale, ridicarea gradului de urbanizare şi de înfrumuseţare a localităţilor. Importanţa pe care masele largi de oameni ai muncii o acordă evenimentului politic de la 9 martie este atestată şi de faptul că pină in prezent aproape 14 milioane de alegători au trecut pe la secţiile de votare pentru a-şi verifica înscrierea corectă a numelui in listele electorale.