România Liberă, noiembrie 1981 (Anul 39, nr. 11511-11535)

1981-11-02 / nr. 11511

COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Anul XXXIX Nr. II 511 Luni 2 noiembrie 1981 8 pagini 30 ban: VIBRANTA CHEMARE, STRĂLUCITĂ INIŢIATIVA DE PACE A PREŞEDINTELUI ROMA Proletari din toate ţările, iniţirvă ! Organizarea şi desfăşurarea unor largi acţiuni de masă, pentru a face puternic auzit in lume glasul de pace şi colaborare al României socialiste, voinţa de neclintit a întregului nostru popor de a-şi aduce întreaga contribuţie la înfăptuirea idealurilor şi aspiraţiilor supreme ale omenirii de a trăi în colaborare şi înţelegere, într-o lume a păcii şi progresului APELUL PEIN DEZARMARE ŞI PACE al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste din Republica Socialistă România (Textul Apelului în pagina a 3-a) in prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ieri a avut loc la Brăila S Ä R B A T O R IR E A ZILEI RE C O L T EI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a participat duminică, la Brăila, la manifestările organizate cu prilejul „Zilei recoltei", prestigioasă sărbătoare înscrisă in calendarul satului românesc contemporan ca o expresie grăitoare a înaltei preţuiri ce se acorda în ţara noastră muncii neobosite desfăşurate de milioanele de lucrători ai ogoarelor, care, an de an, cu rîvna deprinsă din străbuni şi cu mijloacele tehnicii moderne de astăzi, plămădesc pîinea ţării. Prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu la această tradiţională sărbătoare evidenţiază, totodată, grija permanentă pe care partidul, secretarul său general o acordă agriculturii, dezvoltării şi modernizării acestui sector fundamental al economiei naţionale, chemat să contribuie din plin la îmbunătăţirea condiţiilor de aprovizionare a populaţiei cu produse agroalimentare, la asigurarea materiilor prime pentru multe ramuri ale industriei, împreună cu secretarul general al partidului, la sărbătoarea „Zilei recoltei" au participat tovarăşii Ilia Verceţ, Emil Bobu, Constantin Dăscălescu, Ludovic Fazekas, Petru Enache, membri ai guvernului. Au luat parte, ca invitaţi, primii secretari ai comitetelor judeţene de partid Constanţa — Ion Stoian, Galaţi — Paraschiv Benescu, Ialomiţa — Ion Tarachiu, Tulcea — Ion Petre, Călăraşi — Vasile Martin, cadre de conducere din agricultură, specialişti, precum şi reprezentanţi ai unor unităţi agricole fruntaşe din diferite judeţe ale ţării. La aterizarea elicopterului pe platforma gării fluviale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost intimpinat de mii de oameni ai muncii din municipiul Brăila şi ţărani cooperatori din comunele judeţului, care au făcut secretarului general al partidului o primire sărbătorească. Ca şi in ziua precedentă, cind tovarăşul Nicolae Ceauşescu a făcut o vizită de lucru în judeţul Brăila, şi în această zi de început de noiembrie, cei ce trăiesc şi muncesc pe meleagurile brăilene şi-au exprimat bucuria neţărmurită şi adînca satisfacţie de a avea din nou in mijlocul lor ca oaspete drag pe conducătorul iubit al partidului şi statului nostru. Toţi cei prezenţi scandează Îndelung „Ceauşescu—P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu—Pace !“, urale devenite simboluri pentru Întreaga noastră naţiune. La această vibrantă manifestare participă şi marinarii de pe navele fluviale aflate în port care salută cu sunete prelungi de sirenă prezenţa secretarului general al partidului în străvechiul oraş dunărean. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este întîmpinat de Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R., de membrii biroului Comitetului judeţean de partid. Şi aici, la marele bilanţ al roadelor pămintului, după datina străbună, gazdele il primesc pe secretarul general al partidului, preşedintele ţării cai tradiţionala pline şi sare. Tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei îi înmînează frumoase buchete de flori. Un ansamblu vocal-instrumental, format din elevi şi tineri muncitori, intonează melodia „Cintec pentru preşedinte“. Pe platoul din apropierea gării fluviale este organizată expoziţia realizărilor agriculturii judeţului Brăila, care prin numeroasele şi variatele sale exponate, constituie o amplă şi grăitoare dovadă a posibilităţilor de care dispune această fertilă zonă a ţării. Gazdele invită pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să inaugureze expoziţia, în uralele puternice ale celor prezenţi, secretarul general al partidului taie panglica inaugurală. Pe sub arcadele unei porţi îmbrăcate în mănunchiuri de stuf oaspeţii pătrund in imensa expoziţie a realizărilor agriculturii brăilene. Galbenul snopilor de griu şi aririul ştiuleţilor de porumb contrastează cu roşul merelor şi verdele legumelor, roade bogate ale acestor meleaguri. Dialogul privind modalităţile de valorificare deplină a marilor rezerve de care dispune agricultura brăileană începe în faţa panourilor şi exponatelor care ilustrează posibilităţile largi de care dispune agricultura brăileană, realizările obţinute în sporirea producţiei vegetale şi animale, în dezvoltarea diferitelor sectoare. Oglindă expresivă a realizărilor întregii noastre agriculturi, a progreselor sale de ansambli, expoziţia prezintă obiectivele ce urmează să fie înfăptuite în actualul cincinal, în lumina sarcinilor stabilite de cel de-al XII-lea Congres al partidului, de cel de-al II-lea Congres al ţărănimii, în faţa standurilor care înfăţişează sporirea producţiei de cereale — principala ramură a agriculturii judeţului, tovarăşul Ion Susanu, directorul general al Direcţiei generale a agriculturii şi industriei alimentare, prezintă modul de folosire a terenului, structura culturilor şi rezultatele obţinute în producţie. Secretarul general al partidului este informat că judeţul dispune de 259 000 hectare amenajate pentru irigat, suprafaţă care urmează să crească în actualul cincinal cu alte 29 000 hectare, ceea ce creează condiţii pentru obţinerea unor recolte mari şi stabile. .Sunt prezentate soiurile de griu şi hibrizii de porumb care, prin aplicarea unor tehnologii adecvate, au dat producţii importante. Apreciind aceste rezultate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă specialiştilor din agricultură să asigure sămînţa necesară din soiurile indicate pentru această zonă şi să aplice corect tehnologiile stabilite, astfel incit să se realizeze, în medie pe judeţ, cel puţin 5 000 kg griu la hectar. Gazdele informează că, în urma măsurilor luate la indicaţia conducerii partidului, însămînţările s-au încheiat, mult mai devreme decit în alţi ani. Au fost executate lucrări de calitate superioară, ceea ce constituie cea mai bună dovadă că poate fi făcută o cotitură radicală in practicarea agriculturii în România. Dealtfel, acum cind se sărbătoreşte „Ziua recoltei“, verdele sănătos al semănăturilor de toamnă prefigurează nu numai in judeţul Brăila, ci şi in restul ţării, roadele bogate ale anului viitor. Oaspeţii zăbovesc apoi in faţa standurilor încărcate cu ştiulei de porumb din diferiţi hibrizi. Şi nu intimplător. Judeţul Brăila este unul din judeţele mari producătoare de porumb, din care bună parte se realizează la întreprinderea agricolă de stat „Insula Mare a Brăilei“, pe terenurile smulse apelor orn lucrări de îmbunătăţiri funciare. Analizînd rezultatele obţinute, ca şi în ziua precedentă, cu prilejul vizitei efectuate in cîteva unităţi agricole din judeţul Brăila, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arată că pot şi trebuie să se obţină recolte de la 7 000 pînă la 10 000 kg porumb la hectar. „Ce greutate are acest ştiulete ?“ — întreabă secretarul general al partidului, arătînd unul din hibrizii mai puţin productivi. Se răspunde că ar putea cîntări 150—165 de grame. „înmulţiţi această cantitate cu numărul de plante la hectar — spune tovarăşul Nicolae Ceauşescu — şi veţi vedea că se ajunge uşor la 10 000 kg la hectar“. (Continuare în pag. a 2-a) VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN JUDEŢELE BRĂILA ŞI GALAŢI (în paginile 4, 5 şi 6) tart WTI