România Liberă, mai 1984 (Anul 42, nr. 12285-12310)

1984-05-01 / nr. 12285

i ÎN PREZENŢA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ŞI A TOVARĂŞEI ELENA CEAUŞESCU, ieri a avut loc în Capitală MAREA ADUNARE POPULARA CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, luni dupâ-amiaza, la adunarea popularâ organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R., cu prilejul sărbătorii zilei de 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Celebrarea acestei zile, intrată in tradiţia sărbătorilor scumpe ale poporului nostru, dobîndeşte, astăzi, o semnificaţie deosebită, ea desfăşurindu-se sub semnul a două memorabile evenimente : împlinirea a 45 de ani de la marile demonstraţii antifasciste şi antirăzboinice, de la 1 Mai 1939, strălucită zi de luptă a clasei muncitoare împotriva fascismului şi războiului, pentru democraţie, unitate şi independenţă naţională, precum şi a patru decenii de la crearea Frontului Unic Muncitoresc, act politic de excepţională însemnătate, care a determinat întărirea rolului clasei muncitoare în lupta pentru eliberare socială şi naţională — momente istorice premergătoare marii victorii de la 23 August 1944, iniţiate, organizate şi conduse de Partidul Comunist Român. Sărbătorind ziua de 1 Mai, toţi cetăţenii patriei aduc un fierbinte omagiu gloriosului nostru partid comunist, continuatorul celor mai înalte tradiţii de luptă ale poporului nostru, care s-a angajat, încă de la începuturile sale, să servească neobosit interesele fundamentale ale clasei muncitoare, ale tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, ale întregii naţiuni. în acelaşi timp, toţi cei ce trăiesc şi muncesc pe părrîntul patriei — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — aduc, in această zi aniversară, prinosul lor de caldă dragoste, stimă şi recunoştinţă tovarăşului Nicolae Ceauşescu care, din 1933, a participat eroic la toate marile evenimente din întreaga activitate a partidului, a clasei muncitoare, din viaţa poporului român, la lupta pentru eliberare socială şi naţională, pentru, socialism, afirmîndu-şi Înaltele calităţi de revoluţionar şi înflăcărat patriot. Aceste simţăminte şi-au găsit o vibrantă expresie in primirea . .entuziastă făcută tovarăşului ’Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, la sosirea la Palatul Sporturilor şi Culturii, unde a avut loc marea adunare populară consacrată zilei de 1 Mai. ...Ora 17. De-a lungul frumoasei esplanade a parcului, precum şi pe platoul din faţa palatului se aflau mii de bucureşteni, care au aclamat, cu însufleţire, pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. Coruri reunite interpretau îndrăgitul cintec „Partidul—Ceauşescu— România“. Tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, cu emoţie, cu cele mai alese sentimente de dragoste şi preţuire, buchete de flori. ■ Cu aceeaşi însufleţire au fost intimpinaţi, la intrarea in sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului nostru. (Continuare in pag. a 3-a) JMftSSMf J£3§£3& ' Proletari din toate ţările, unifi-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NATIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI Şl UNITĂŢII SOCIALISTE Martie MAI 1984 6 pagini 50 bani Si c NI T UNITATEA Al SECRETARULUI SAU PREŞEDINTELE NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe ambasadorul Portugaliei, cu prilejul prezentării scrisorilor de acreditare Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi-a prezentat scrisorile de acre al Republicii preşedintele Republicii Socia- ... . . Bucureşti. listeRomânia, a primit, luni, ditare in canitate de ambasador ----------------30 aprilie, pe Luis Quartin, care extraordinar și plenipotențiar Portugheze la (Continuare in pag. a 2-a) Simbolurile luminoase ale sărbătorii muncii Sub arcadele de flori, celebrăm, după o veche şi frumoasă datină, ziua de 1 Mai, ziua muncii şi a solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Mai maturi cu uriari, mai bogaţi in experienţă, n, aducem un dar preă plinul faptelor noastre închinate edificării socialiste şi comuniste a patriei, afirmării ei libere, demne şi suverane, într-o lume străbătută de curenţii de înaltă frecvenţă ai atitor inechităţi şi conflicte, în cel de-al 40-lea an de dezvoltare sub semnul transformărilor revoluţionare, înainte de Congresul al XlII-lea, care va trasa calea împlinirii noastre pînă spre hotarele deceniului al nouălea, România oferă o imagine şi o mărturie pe deplin convingătoare a capacităţii clasei muncitoare, care, împreună cu ţărănimea, intelectualitatea, cu toate forţele poporului înfăptuieşte, sub conducerea partidului comunist, al celui mai iubit fiu al naţiunii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, programe de o anvergură necunoscută încă pe aceste meleaguri. Ajunge să ne referim la monumentala magistrală albastră — Canalul Dunăre-Marea Neagră — aflată in pragul inaugurării pentru a ne da seama de amploarea potenţialului pe care cit de impresionante ni se dezvăluie semnificaţiile pe care le-am conferit prin timp, zilei de 1 Mai, cit de prodigioasă ne apare calea pe care am străbătut-o sub jerba scinteietoare a luminilor pe care el le-a proiectat in conştiinţă ! Cu o expresie pe cit de cuprinzătoare pe atît de plastică şi de plină de sugestie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a definit în chip memorabil o realitate de care noi, toţi, suntem pătrunşi. „Privite în timp — sublinia secretarul general al partidului — manifestările muncitoreşti prilejuite an de an in ţara noastră de sărbătorirea zilei de 1 Mai jalonează însăşi istoria bogată şi eroică a proletariatului român, drumul pe care l-a străbătut de la începuturile organizării sale, pînă la victoria revoluţiei socialiste şi edificarea cu succes noii orinduiri România". Un rolar şi un reper major al istoriei, al celei mai fecunde şi mai bogate dintre epocile ei, pentru că marchează ascensiunea celei mai dinamice şi mai pozitive l-am acumulat, de dimensiunile clase a societăţii — muncitoricreaţiei la care suntem martori, mea. Iată înţelesul profund şi De pe treapta înaltă pe care durabil al acestei tulburătoare am păşit şi care configurează sărbători, locul poporului român in fami- Văzute prin această prismă, lia naţiunilor cu un aport sub----------------------------------—stanțial la progresul civilizației, (Continuare in pag. a 4-a) , co Desen de Constantin Marlnescu 2 MAI ZIUA TINERETULUI Vom munci şi învăţa fără preget pentru a transpune in viaţă chemările şi îndemnurile pe care ni le-aţi adresat TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Acum, la sărbătoarea Zilei muncii şi a Zilei Tineretului din Republica Socialistă România, milioanele de tineri şi copii de pe întreg cuprinsul ţării, într-o deplină unitate de gândire, voinţă şi acţiune, îşi exprimă şi cu acest prilej totala adeziune la politica internă şi externă, profund ştiinţifică şi consecvent revoluţionară a partidului şi statului nostru, neţărmurita dragoste şi recunoştinţa deplină pentru activitatea dumneavoastră neobosită pusă in slujba făuririi neabătute a societăţii socialiste şi comuniste in scumpa noastră patrie, ridicării necontenite a prestigiului său în rindul naţiunilor lumii, rezolvării marilor probleme ale contemporaneităţii, triumfului păcii, dezarmării, înţelegerii şi colaborării intre toate popoarele. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România şi Organizaţia Pionierilor, toţi tinerii şi copiii patriei — muncitori, ţărani, intelectuali, elevi, studenţi şi militari , din întreprinderi, de pe ogoare, şantiere, din instituţii şi şcoli, din unităţi militare vă raportează, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că acţionează cu dăruire revoluţionară, punîndu-şi întreaga putere de muncă in slujba înfăptuirii hotăririlor Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român, a orientărilor şi indicaţiilor dumneavoastră cu privire la creşterea contribuţiei tineretului in Întreaga operă de edificare a socialismului şi comunismului in ţara noastră. Sărbătorirea Zilei Tineretului din Republica Socialistă România ne oferă nouă, tuturor copiilor, tinerilor şi studenţilor ţării — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — un nou prilej de a vă adresa cele mai fierbinţi mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură create, (Continuare in pag. a 5-a) COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST pentru posibilităţile oferite de afirmare plenară in toate domeniile de activitate, pentru grija permanentă pe care o arătaţi formării şi educării comuniste, revoluţionare a tinerei generaţii a patriei. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, Organizaţia Pionierilor, situind permanent in centrul preocupărilor lor educaţia comunistă, revoluţionară, prin muncă şi pentru muncă a tinerilor şi copiilor, pe baza Programului de participare a tinerei generaţii la realizarea,in anul 1984, prin muncă patriotică a unor obiective de dezvoltare economico-socială a ţării şi-au adus o contribuţie importantă in realizarea unor ample lucrări de producţie, cercetare şi proiectare, au acţionat pentru însuşirea şi aplicarea in practică a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, pentru continua perfecţionare a pregătirii profesionale a tinerilor, pentru efectuarea unor lucrări din agricultură şi investiţii, pentru recuperarea materialelor refolosibile, îndeplinind astfel, in cinstea zilei de 2 Mai — Ziua Tineretului din Republica Socialistă România — 50 la sută din planul de muncă patriotică pe acest an. Marile evenimente istorice şi politice din acest an ale poporului şi partidului nostru, împlinirea a 45 de ani de la marea demonstraţie patriotică antifascistă şi antirăzboinică de la 1 Mai 1939, 40 de ani de la constituirea Frontului Unic Muncitoresc, sărbătorirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă din August 1944, eveniment ce a marcat inceputul unor puternice