România Liberă, septembrie 1984 (Anul 42, nr. 12389-12413)

1984-09-15 / nr. 12401

Proletari din toate ţările, viiţî-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Anul XLII Nr. 12 401 Sîmbătă 15 septembrie 1984 6 pagini 50 bani Într-o atmosferă entuziastă, de intensă bucurie şi deplină satisfacţie, expresie a unităţii de monolit a naţiunii noastre şi a voinţei unanime ca la Congresul al Xlll-lea tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales in funcţia supremă de secretar general al partidului IERI A CONTINUAT VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, IN JUDEŢUL TIMIŞ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a continuat vineri vizita de lucru în judeţul Timiş. Au participat tovarăşii Emil Bobu, Ion Ursu, Silviu Curticeanu, Nicu Ceauşescu. Reîntâlnirea secretarului gene••ni d «n«+îiiiiim' mi nnlnntiira l.cu ur/iu tiuurui v.u wv/ivv»* * *• muncitoreşti din acest judeţ s-a desfăşurat în aceeaşi atmosferă entuziastă, de intensă bucurie şi deplină satisfacţie de a-l saluta, în mijlocul lor, pe conducătorul iubit şi stimat, ctitorul României moderne, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a cărui vastă operă înnoitoare marchează cea mai fertilă epocă din istoria patriei. Frumosul oraş de pe Bega, îmbrăcat în cinstea distinşilor oaspeţi în haine festive, cunoaşte din primele ore ale dimineţii freamătul marilor sărbători. Mii şi mii de cetăţeni, tineri şi vîrstnici, bărbaţi, femei, pionieri şi şoimi ai patriei, au format adevărata culoare vii pe străzile oraşului. Ei purtauportrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele roşii şi tricolore, pancarte cu urări la adresa partidului şi statului, a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întâmpinaţi cu cele mai alese sentimente de dragoste şi stimă, de profundă recunoştinţă de timişoreni, care ştiu că marile transformări revoluţionare petrecute în toate domeniile sânt indisolubil legate de numele şi activitatea secretarului general al partidului. Zecile de mii de cetăţeni veniţi în întâmpinare scandau cu însufleţire „Ceauşescu-P.C.R. !“ ,,Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu reales, la al XIII-lea Congres !“, esprimind, şi în acest mod, deplina aprobare faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, într-o puternică unitate de cuget şi simţire, ei au dat glas, odată cu întreaga ţară, dorinţei fierbiriţi ca, la apropiatul forum al comuniştilor români, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţionarul neobosit, să fie reales în suprema funcţie de secretar general al partidului — chezăşie sigură a edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării ferme a României spre comunism. Dialogul de lucru al tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu colective de oameni ai muncii, cu reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, ai unor ministere şi instituţii centrale a avut in centru căile de dezvoltare, in continuare, a industriei timişene, măsurile ce se impun pentru ridicarea, pe noi trepte de eficienţă şi calitate, a întregii activităţi economice, astfel Incit acest judeţ să îşi aducă o contribuţie şi mai importantă la dezvoltarea generală a ţării. Primul obiectiv vizitat a fost ÎNTREPRINDEREA MECANICA TIMIŞOARA, unitate reprezentativă a industriei noastre constructoare de maşini miniere. Datorită unei bogate experienţe acumulate, întreprinderea a devenit, din anul 1931, la indicaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, unitate coordonatoare pe ţară în domeniul producţiei de utilaj minier de suprafaţă şi adîncime. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de Petre Preoteasa, ministrul industriei construcţiilor de maşini, de membri ai conducerii centralei industriale de resort şi ai Consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Erau de faţă Cornel Pacoste, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R., Petru Moţ, primarul municipiului Timişoara, alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. O formaţie alcătuită din meni(Continuare în pag. a 3-a) în spiritul orientărilor şi indicaţiilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu „Ziua metalurgistului“, sub semnul exigenţelor sporite în nDAJmb'a «la «tal AIUL VUHVtMW W vyv* Campania agricolă de toamnă: Braşov — pregătirile pentru semănat trebuie intensificate (în pagina a 2-a) O nouă etapă în ascensiunea şcolii româneşti Deschiderea anului şcolaruniversitar 1984—1985 se bucură de atenţia întregului nostru popor, care consideră învăţămîntul drept principal factor de cultură şi civilizaţie socialistă şi şi-a însuşit atît dorinţa, cit şi obişnuinţa, de a păstra o strînsă legătură cu învăţătura, fie prin participare directă la feluritele forme de pregătire şi perfecţionare, fie prin interesul faţă de progresele şcolare ale membrilor apropiaţi din familie, căci un sfert din populaţia ţării, generaţiile mai tinere, se regăseşte în grădiniţe, şcoli, licee şi facultăţi, iar alte două sferturi participă la formele de perfecţionare a pregătirii profesionale. Şcoala românească a devenit astfel cea mai amplă manifestare a dinamismului vieţii noastre cultural-ştiinţifice, deterrinat de orientările şi indicaţiile tovarăşului secretar general al partidului, preşedintele Republicii, ctitorul învăţămîntului nostru modern, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ne impresionează şi, în acelaşi timp, ne înaripează cuvîntul de profundă clarviziune politică, cutezanţă revoluţionară, profund ataşament patriotic faţă de destinele poporului nostru, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la începutul anilor şcolari universitari, cuvint devenit tradiţional şi continuator a tot ce a contribuit în milenara noastră istorie la mai binele ţării, cuvint care în acest an capătă rezonanţe deosebite în minţile şi inimile noastre pentru că urmează la scurt timp de la impresionantul bilanţ al succeselor noastre în cei patruzeci de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi precede înălţătorul Forum al comuniştilor români, la care se va demonstra convingător, încă o dată, tăria de nezdruncinat a unităţii întregului partid şi popor în jurul Comitetului Central, al secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru realegerea căruia, în fruntea partidului, şi-au dat adeziunea din toată inima lucrătorii şcolii, alături de discipolii lor împreună cu întreaga naţiune. Pe lingă temeinicele argumente de ordin general, spre binele întregului popor şi spre înălţarea României Socialiste pe noi culmi de civilizaţie şi cultură, realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la suprema conducere a partidului reprezintă pentru lucrătorii şcolii garanţia progresului continuu al invăţămintului nostru, care s-a bucurat în anii socialismului, mai cu seamă după cel de al IX-lea Congres al P.C.R., de o atenţie deosebită din partea partidului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, care a jalonat cu precizie ştiinţifică coordonatele acestui domeniu de activitate, în strînsă concordanţă cu dezvoltarea economico-socială a ţării şi în pas cu revoluţia tehnico-ştiinţifică mondială. Potrivit concepţiei sale binecunoscute, în procesul făuririi noii societăţi, pentru La deschiderea noului an de invăţămint asigurarea pe mai departe a dezvoltării forţelor de producţie pentru industrie, agricultură şi celelalte sectoare de activitate. învăţămîntului îi revine marea răspundere de a pregăti temeinic pe toţi actualii elevi şi studenţi şi de a perfecţiona, conform exigenţelor mereu crescînde ale diferitelor domenii, pregătirea profesională a întregului personal din economia naţională şi celelalte activităţi. Principiile elaborate şi măsurile stabilite prin importante hotărîri de partid şi documente de stat au propulsat — in anii cei mai fertili şi glorioşi din istoria patriei — invătămîntul românesc de toate gradele pe traiectoria perfecţionării continue. „Putem spune — sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu,cu prilejul deschiderii anului şcolar-universitar 1982-1983— că învăţămintul românesc de toate gradele a ajuns la un nivel de dezvoltare şi la o bază materială care ii permit să rezolve cu succes orice probleme în domeniul pregătirii cadrelor pentru toate sectoarele de activitate“. Datorăm această înaltă apreciere strădaniei tuturor factorilor educaţionali, a tuturor organelor şi cadrelor care au răspunderi în domeniul educaţiei şi învăţămîntului de a transpune în viaţă minunatul tezaur de inestimabilă valoare, acumulat în aceşti ani din tezele. Indicaţiile şi orientările tovarăşului Nicolae Ceauşescu, care formează astăzi o amplă operă conceptuală originală, apreciată pe plan internaţional de cele mai competente foruri mondiale : Biroul Internaţional al Educaţiei, Organizaţia Naţiunilor Unite pentru învăţămint, ştiinţă şi cultură UNESCO. Constantele rezultate de mare răsunet pe care le-au obţinut an de an echipele elevilor noştri la olimpiadele internaţionale de matematică, fizică şi chimie confirmă elocvent calitatea exemplară a sistemului nostru de învăţămînt, contribuie la creşterea prestigiului său internaţional. Ca o confirmare suplimentară de necontestat a acestui prestigiu este creşterea necontenită a numărului studenţilor străini care studiază în institutele noastre de învăţământ superior şi vor deveni în ţările lor exemple vii ale competenţei profesionale şi ale unei educaţii de prim rang. Pe aceeaşi linie se înscrie activitatea miilor de profesori şi specialişti români care îşi aduc contribuţia directă la realizarea unor importante acţiuni de cooperare ale ţării noastre la perfecţionarea învăţămîntului din ţări prietene, în curs de dezvoltare, prin nivelul ridicat şi răspunderea personală exemplară in desfăşurarea activităţilor didactice. Bucurindu-ne de amplul prestigiu internaţional al sistemului nostru de învăţământ, este necesar să estimăm ca fiind de şi mai mare importanţă impactul direct asupra şcolii româneşti pe care îl are concepţia înţeleaptă, profund ştiinţifică a partidului nostru, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ca şi îndrumarea permanentă de zi cu zi a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, prim viceprim-ministru al guvernului, care coordonează şi domeniul invăţămintului. Datorită acestui impact, şcoala românească s-a ridicat, într-o perioadă istorică scurtă, de la un nivel modest pe culmile cele mai înaintate ale contemporaneităţii, avind totodată o trainică bază pentru progrese viitoare. In anii socialismului, numărul grădiniţelor, şcolilor primare şi gimnaziale a crescut de la Prof. dr. Iosif Tripşa secretar de stat în Ministerul Educaţiei şi Învăţămîntului (Continuare în pag. a 2-a) . ASTĂZI, LA POSTURILE DE RADIO ŞI TELEVIZIUNE Cu prilejul vizitei de lucru în judeţul Timiş a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi al deschiderii anului de învâţămînt 1984/1985, astăzi va avea loc în municipiul Timișoara o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct în jurul orei 10,30.