România Liberă, august 1985 (Anul 43, nr. 12673-12698)

1985-08-01 / nr. 12673

"Románia libera“ Pagina a 3-a — 1 august 1985 ţara îşi omagiază eroul Prin mesaje, telegrame, scrisori adresate cu prilejul împlinirii a două decenii de la Congresul al IX-lea, oamenii cuprinsul ţării exprimă sentimente de înaltă cinstire pentru conducătorul partidului şi statului, se angajează să contribuţia la înfăptuirea politicii partidului, la înflorirea României socialiste In conştiinţa noastră, a tuturor celor care muncim in industria petrolieră, toate succesele dobîndite şi transformările revoluţionare din aceşti 20 de ani sunt indisolubil legate de strălucita dumneavoastră activitate de patriot înflăcărat care întruchipaţi în mod desăvîrşit înaltele virtuţi ale poporului nostru, de gînditor marxist, personalitate proeminentă a lumii contemporane, conducător inegalabil al destinelor patriei noastre spre cele mai inalte culmi de progres şi civilizaţie, se arată în telegrama MINISTERULUI PETROLULUI. Călăuziţi de exemplul luminos şi însufleţitor al vieţii şi muncii eroice pe care aţi închinat-o năzuinţelor supreme ale poporului român şi afirmării păcii în lume, alături de tovarăşa Elena Ceauşescu, eminent om politic şi savant de renume mondial, vă asigurăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom munci cu înaltă responsabilitate, cu exigenţă revoluţionară, strîns uniţi în jurul partidului, al secretarului său general, pentru ca industria petrolieră să-şi aducă întreaga contribuţie la transpunerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XIII- lea al Partidului Comunist Român, a preţioaselor dumneavoastră indicaţii şi orientări la înfăptuirea neabătută a obiectivelor politicii externe ale României Socialiste. Alăturîndu-ne cu toată inima gîndurilor şi faptelor de cinstire ale întregii naţiuni şi dînd glas recunoştinţei noastre nemărginite faţă de măreaţa operă pe care o desăvîrşiţi, vă încredinţăm cu adine respect că vom urma strălucitul dumneavoastră exemplu de muncă şi de viaţă şi vom acţiona fără preget pentru îndeplinirea cu cea mai mare răspundere a sarcinilor ce ne revin. La sărbătorirea celor două decenii de la Congresul al IX-lea al partidului, vă rugăm să ne permiteţi să vă urăm din întreaga noastră, fiinţă, deplină sănătate şi putere de muncă pentru a cîrmui cu aceeaşi fermitate destinele României Socialiste spre noi şi măreţe împliniri, spre noi culmi de progres şi civilizaţie în condiţii de pace, colaborare şi bună înţelegere între popoare. In aceste zile, cînd întreaga noastră naţiune sărbătoreşte cu însufleţită bucurie şi vibrantă mîndrie patriotică gloriosul jubileu al împlinirii a două decenii de la Congresul al IX- lea al Partidului Comunist Român, eveniment de amplă şi profundă rezonanţă în istoria modernă a patriei noastre, a două decenii de cînd la cîrma destinelor ţării vă aflaţi dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, marele strateg şi făuritor al României socialiste, comuniştii, personalul muncitor din MINISTERUL APROVIZIONĂRII TEHNICO-MATERIALE ŞI CONTROLULUI GOSPODĂRIRII FONDURILOR FIXE, se spune în telegramă vă aduc, din adîncul fiinţei lor, cele mai alese sentimente de dragoste, de profundă preţuire şi recunoştinţă pentru eroica dumneavoastră activitate pe care o desfăşuraţi in fruntea partidului şi statului, pentru devotamentul şi dăruirea revoluţionară cu care militaţi pentru împlinirea aspiraţiilor de libertate, demnitate, progres şi independenţă ale poporului român. Toate marile împliniri din aceşti luminoşi ani, tot ce s-a făurit pe întinsul patriei noastre multimilenare poartă puternic amprenta geniului dumneavoastră creator, a cutezanţei revoluţionare, întregind astfel nemuritoarele pagini de istorie înscrise de marii ctitori ai neamului. România socialistă se prezintă astăzi in fata întregii lumi ca un stat înfloritor, in plină dezvoltare, numele dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, reprezentînd simbolul luptătorului neînfricat pentru libertate şi progres, pentru pace, înţelegere şi colaborare între toate popoarele de pe planeta noastră. Vom milita neabătut pentru realizarea exemplară a planului pe acest an şi pregătirea bazei materiale a planului pe anul 1986, cu convingerea nestrămutată că în acest fel ne aducem contribuţia la realizarea istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului pentru propăşirea continuă a patriei noastre, pentru măreţia României socialiste şi afirmarea sa demnă intre toate naţiunile lumii. Acum, cînd se împlinesc două decenii de la istoricul Congres al IX-lea al partidului, incununat de alegerea dumneavoastră in funcţia supremă de secretar general al partidului, comuniştii, întregul personal muncitor din MINISTERUL FINANŢELOR, se arată în telegramă, dau expresie, împreună cu întregul popor, sentimentelor de înaltă stimă şi vie recunoştinţă pentru activitatea eroică, revoluţionară, neobosită pe care o desfăşuraţi, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. in fruntea partidului si ţării, faţă de modul strălucit in care conduceţi cu înţelepciune şi clarviziune, cu neasemuită dăruire patriotică vasta operă de construire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul patriei noastre. Beneficiari ai celui mai eficient cadru politico-organizatoric şi economic pe care l-aţi creat în fapt si transpus intr-o doctrină nouă, originală care a descătuşat energiile creatoare, la dimensiunile întregii naţiuni, antrenată pe calea unor transformări istorice radicale, cu semnificaţia unei adevărate renaşteri naţionale, colectivul de oameni ai muncii chemaţi să îndeplinească politica partidului în domeniul finanţelor se află în aceste zile gata, ca întotdeauna, să transpună în viaţă toate măsurile şi indicaţiile dumneavoastră privind perfecţionarea în continuare a mecanismului economico-financiar al cărui inspirat arhitect sinteţi. Urmînd permanent exemplul dumneavoastră de analiză exigentă, în spirit constructiv novator, ne angajăm să nu precupeţim nici un efort pentru a ne aduce o contribuţie sporită la îndeplinirea exemplară a hotărîrilor partidului şi legilor ţării, aşezarea întregii activităţi economico-sociale pe principiul autoconducerii si autogestiunii, creşterii continue a eficienţei economice şi a rentabilităţii, punerii in valoare a rezervelor existente, asigurarea îndeplinirii integrale a sarcinilor prevăzute in plan si buget, întărirea controlului financiar-bancar, în telegrama adresată de colectivul de oameni ai muncii din cadrul MINISTERULUI INDUSTRIALIZĂRII LEMNULUI ŞI AI, MATERIALELOR DE CONSTRUCŢII se spune : In aceste zile sărbătoreşti ne îndreptăm cu adincă recunoştinţă gindurile spre dumneavoastră mult stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, conducătorul nostru înţelept şi cutezător, care prin forţa gîndirii revoluţionare aţi orientat eforturile geniului creator al poporului nostru spre clădirea unei Românii puternice, moderne, profund ataşată marilor idealuri de dreptate socială, de respect al demnităţii umane, iar prin strălucita dumneavoastră operă ştiinţifică, teoretică şi practică, aţi adus o inestimabilă contribuţie la îmbogăţirea cu teze noi a teoriei şi practicii revoluţionare contemporane. Profund ataşaţi marilor dumneavoastră idei, care au călăuzit poporul nostru în această epocă glorioasă, cea mai fertilă din multimilenara lui istorie, hotăriţi să urmăm neabătut drumul luminos deschis de Congresul al IX-lea al partidului, vă dorim, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, viaţă lungă în fruntea partidului şi statului nostru, să ne conduceţi şi în viitor cu cutezanţă şi fermitate revoluţionară spre orizontul ce magistral l-aţi definit ca — visul de aur al omenirii — comunismul. Vă asigurăm că aplicînd în viaţă preţioasele indicaţii şi orientări care ni le-aţi dat, vom munci fără preget, ca să sporim pe toate planurile eficienţa muncii noastre, aportul ramurilor industrializării lemnului şi al materialelor de construcţii, la creşterea avuţiei patriei noastre. Ne angajăm în faţa dumneavoastră de a nu precupeţi nici un efort pentru a ne aduce contribuţia deplină la asigurarea realizării planului pe acest an şi a sarcinilor ce decurg din istoricele hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului, înscrisă cu litere de aur dî marea carte a glorioasei istorii a poporului român, perioada de după Congresul al IX-lea, de cînd dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, vă aflaţi la crima partidului şi a ţării, constituie pentru noi epoca măreţelor împliniri socialiste, a consolidării independenţei şi suveranităţii patriei, a afirmării ei tot mai demne în rîndul naţiunilor lumii, se arată în telegrama COMITETULUI MUNICIPAL BÎRLAD AL P.C.R. Rod al politicii înţelepte a partidului nostru, al cărei promotor consecvent sunteţi dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, municipiul Bîrlad a beneficiat in aceşti 20 de ani de o puternică dezvoltare economicosocială. Concludent in acest sens este faptul că dacă in 1965 valoarea mijloacelor fixe din municipiul nostru era de 51,1 milioane lei, în momentul de faţă acestea au ajuns la aproape 5,4 miliarde lei, iar valoarea producţiei industriale a crescut in această perioadă de peste 8 ori. Animaţi de exemplul strălucit de muncă şi viaţă, ce ni-i oferiţi, privim încrezători viitorul luminos al României dragi socialiste, avind pe deplin convingerea că expresia celui mai fierbinte patriotism nu poate fi decit angajamentul nostru de a îndeplini exemplar sarcinile ce ne revin din hotărîrile Congresului al XIII-lea, de a munci fără preget, cu competenţă şi înflăcărat spirit revoluţionar, pentru sporirea necontenită a frumuseţiişi strălucirii patriei, demnă şi independentă intre popoarele lumii. Comuniştii, toţi cei ce muncesc şi trăiesc in oraşul Cimpia Turzii, aduc un viu şi călduros omagiu, profunda lor stimă şi preţuire pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi in slujba poporului, a propăşirii patriei noastre socialiste, se arată in telegrama COMITETULUI ORĂŞENESC CIMPIA TURZII AL I.C.R. Prin prodigioasa dumneavoastră activitate, prin clarviziunea gîndirii ştiinţifice, întreaga noastră societate a cunoscut in ultimii douăzeci de ani un dinamism şi o înflorire fără precedent. România s-a afirmat în această epocă glorioasă ca un stat independent şi suveran, respectat între naţiunile lumii, dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, avindcontribuţii dintre cele mai originale şi constructive la soluţionarea problemelor complexe ale lumii contemporane. Ne exprimăm şi cu acest prilej hotărîrea de a acţiona în spirit muncitoresc, revoluţionar, cu înaltă responsabilitate pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor economico-sociale pe anul 1985, pentru pregătirea temeinică a viitorului cincinal, contribuind prin aceasta la transpunerea în viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român. Cu nemărginită bucurie, profundă recunoştinţă şi deplină mîndrie, comuniştii, toţi oamenii muncii din oraşul Sebeş, judeţul Alba, alături întregului nostru popor, cinstesc şi slăvesc măreţul act istoric de acum 20 de ani . Congresul al IX-lea al partidului, cînd dumneavoastră cel mai iubit fiu al poporului nostru aţi fost ales în suprema funcţie de secretar general al partidului, se arată în telegrama COMITETULUI ORĂŞENESC SEBEŞ AL P.C.R. In contextul progresului şi înfloririi întregii ţâri şi oraşul Sebeş a cunoscut o dezvoltare fără precedent, mărturie ne stau noile obiective industriale, noile cartiere de locuinţe, noile construcţii social-culturale, cit şi rezultatele bune , înregistrate în munca lor de zi cu zi de harnicii locuitorii ai oraşului. Indicaţiile şi orientările dumneavoastră preţioase pe care ni le-aţi dat cu ocazia vizitelor făcute în oraşul nostru, au fost hotărîtoare în dezvoltarea lui, reuşind de la an la an,să obţină rezultate tot mai bune, ocupînd un loc fruntaş pe judeţ şi pe tară in întrecerea socialistă dintre localităţi. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu că, însufleţiţi de chemările şi îndemnurile pe care le-aţi adresat întregului partid şi popor, că toţi oamenii muncii din oraşul nostru sunt hotăriţi şi vor acţiona cu fermitate revoluţionară pentru îndeplinirea întocmai şi cu toată răspunderea a sarcinilor ce le revin, in acest an şi pe întregul cincinal. In numele celor opt milioane de membri cooperatori, al tuturor oamenilor,muncii din organizaţiile şi întreprinderile UNIUNII CENTRALE A COOPERATIVELOR DE PRODUCŢIE, ACHIZIŢII ŞI DESFACERE A MĂRFURILOR, se spune in telegramă, exprimăm conducerii partidului, dumneavoastră, personal, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, înalta stimă şi consideraţie pentru modul strălucit în care Partidul Comunist Român îndeplineşte misiunea de forţă politică conducătoare în opera de construcţie socialistă in patria noastră, pentru contribuţia dumneavoastră hotăritoare la elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statului. Epoca inaugurată de cel de al IX-lea Congres al partidului, denumită cu îndreptăţită mîndrie şi deplină satisfacţie de către întregul nostru popor „Epoca Ceauşescu“, înmănunchează cei mai fertili arii din istoria milenară a patriei noastre, ani in care in România s-a desfăşurat cea mai amplă şi cuprinzătoare muncă pentru ridicarea ţării pe noi trepte de civilizaţie şi progres. Urmare a politicii ştiinţifice, clarvăzătoare a partidului nostru, România socialistă a devenit o ţară cu o industrie puternică, cu o agricultură în plin proces de dezvoltare şi modernizare, cu o activitate ştiinţifică de prestigiu mondial, cu oameni, harnici, care şi-au făcut din muncă un adevărat cult, care-şi iubesc patria şi înaintează cu încredere spre viitorul lor luminos, jalonat cu multă claritate de cel de al XIII-lea Congres al partidului. Membrii cooperatori şi oamenii muncii din cooperaţia de producţie, achiziţii şi desfacere a mărfurilor se angajează în faţa partidului şi poporului, in faţa dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să muncească cu elan revoluţionar, cu abnegaţie şi dăruire patriotică pentru înfăptuirea sarcinilor ce ne revin din Planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a patriei. Cu inimile pline de bucurie vă adresăm, dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, un omagiu fierbinte, aleasă preţuire şi nemărginită admiraţie pentru excepţionala activitate teoretică şi practică ce o desfăşuraţi în fruntea statului şi partidului, pentru clarviziunea, fermitatea şi consecvenţa revoluţionară cu care conduceţi poporul român în vasta operă şi multilaterala ascensiune socialistă şi comunistă a patriei, se spune în telegrama CONSILIULUI OAMENILOR MUNCII ŞI COMITETULUI DE PARTID AL COMBINATULUI DE UTILAJ GREU DIN CLUJ-NAPOCA. O parte din grandioasa operă a acestor ani este şi Combinatul nostru, ctitorie măreaţă a „Epocii Ceauşescu“. Suntem mindri a fi beneficiarii acestei cetăţi a industriei, a viitorului şi un consens cu întregul nostru popor, în aceste zile de sărbătoare vă asigurăm pe dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona şi pe mai departe cu înaltă răspundere muncitorească, cu dăruire şi abnegaţie pentru realizarea sarcinilor ce ne revin din hotărîrile stabilite de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român, angajindu-ne că vom obţine rezultate tot mai frumoase, că vom da ţării produse de calitate, tot mai bune, astfel ca aportul nostru la opera de edificare a societăţii socialiste să fie cit mai important. In telegrama adresată de oamenii muncii de la ÎNTREPRINDEREA DE MAŞINI ELECTRICE BUCUREŞTI, se spune : Ingăduiţi-ne să vă aducem cel mai iurt şi mai fierbinte omagiu pentru activitatea dumneavoastră de eminent militant politic şi conducător revoluţionar, consacrată fericirii poporului, cauzei păcii şi progresului in întreaga lume. Alegerea dumneavoastră mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu in fruntea partidului şi a statului, a însemnat actul voinţei naţionale de o însemnătate covirşitoare pentru destinele construcţiei noastre socialiste şi comuniste. în anii Epocii Ceauşescu industria constructoare de maşini, in care lucrăm, a luat un avint deosebit. S-au creat nenumărate obiective industriale, milioane de locuri de muncă, însăşi întreprinderea noastră a cunoscut o dezvoltare impresionantă în ultimii 20 de ani. Ne exprimăm deci încă o dată din adîncul inimii recunoştinţa deosebită faţă de contribuţia decisivă pe care aţi adus-o in toţi aceşti ani la dezvoltarea şi modernizarea economiei naţionale, la înflorirea ştiinţei şi învăţămintului, artei şi culturii, la creşterea bunăstării materiale şi spirituale ale întregului popor. în telegrama ACADEMIEI DE ŞTIINŢE SOCIALE ŞI POLITICE se spune : Membrii Academiei noastre, cercetătorii din domeniul ştiinţelor sociale, vă aduc un fierbinte omagiu şi işi exprimă întreaga lor recunoştinţă, sentimentele de profundă stimă şi admiraţie faţă de dumneavoastră, fiul cel mai drag al naţiunii noastre, pentru tot ce s-a înfăptuit în ţara noastră, spre binele actualei şi viitoarelor generaţii. Conducător, om politic, om de ştiinţă recunoscut cu respect pentru opera sa multilaterală, militant de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale şi al luptei pentru pace, creator de istorie, personalitatea şi concepţia dumneavoastră înnoitoare în toate domeniile ştiinţei şi practicii social-politice, au influenţat puternic dezvoltarea României contemporane, au înarmat partidul cu gîndire clară şi cutezătoare, au deschis orizonturi noi spre ceea ce înseamnă Om şi Umanitate, intr-o lume a păcii şi colaborării, prin demersuri şi iniţiative, cunoscute şi elogiate pe toate continentele, conferind ţării noastre un prestigiu şi o preţuire fără precedent. Fondator şi Preşedinte de Onoare al Academiei de Ştiinţe Sociale şi Politice a Republicii Socialiste România, aţi dat permanent îndrumări de largi perspective şi sprijin nepreţuit ştiinţelor sociale şi politice pentru ca acestea să poată efectiv contribui la perfecţionarea relaţiilor sociale, la înnoirea instituţiilor democraţiei muncitoreşti, revoluţionare, la înflorirea economiei şi culturii naţionale, la înfăptuirea visului de aur al omenirii pe pămîntul României, la creşterea prestigiului socialismului în lume. Vă asigurăm, mult stimata şi iubite tovărăşia secretar general, că vom acţiona neabătut şi vom folosi întreaga noastră capacitate de muncă pentru , ca ştiinţa şi cultura să avanseze pe drumul luminos pe care l-aţi deschis, cercetarea din domeniul ştiinţelor sociale să contribuie integrat la procesul de înfăptuire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, la cultivarea patriotică a valorilor şi idealurilor socialiste, pentru gloria ţării noastre şi pace in lume, împreună cu Întreaga ţară, femeile din judeţul nostru, fără deosebire de naţionalitate trăiesc momente sărbătoreşti cu prilejul aniversării celor douăzeci de ani care au trecut de la Congresul al IX-lea al partidului, ani de lumină, înmănuncheaţi in cea mai glorioasă epocă din istoria patriei „Epoca Nicolae Ceauşescu“, se arată, in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN AL FEMEILOR SĂLAJ. Participante active la eforturile oamenilor muncii pentru realizarea obiectivelor ce le revin in impetuoasa dezvoltare economico-socială a judeţului, fiicele Sălajului cinstesc aniversarea inaugurării glorioasei ,,Epoci Nicolae Ceauşescu“ cu noi fapte de muncă şi vă încredinţează, mult stimate tovarăşe secretar general că vor acţiona cu răspundere pentru înfăptuirea, măreţelor sarcini ce revin oamenilor muncii de pe aceste meleaguri in spiritul documentelor Congresului al XIII-lea a! partidului pentru înflorirea şi prosperitatea României socialiste, în numele a tot ce e viaţa, al zîmbetului copiilor noştri, cu încredere neţărmurită în viitorul socialist şi comunist, vă urăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ani mulţi, multă sănătate şi putere de muncă spre binele şi fericirea noastră a tuturor. Cu ocazia Aniversării a 20 de ani de la Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, care a deschis epoca celor mai mari realizări din întreaga perioadă a României moderne, gindurile şi sentimentele noastre de neţărmurit respect şi profundă afecţiune se îndreaptă spre dumneavoastră, înţelept conducător şi continuator al marilor tradiţii ale mişcării muncitoreşti revoluţionare, teoretician vizionar al operei ele edificare socialistă în patria noastră, se arată in telegrama TRIBUNALULUI SUPREM. Inaugurind cea mai dinamică epocă din istoria României, traducerea în viaţă a hotărîntor Congresului al IX-lea a dus la transformarea întregii noas- tre patrii într-un vast şantier. Anii ce au urmat au adăugat uriaşei valori avuţiei naţionale, conferind totodată valenţe superioare bunăstării tuturor oamenilor muncii, făuritori ai propriului for destin. Realizările remarcabile de pînă în prezent au făcut posibilă adoptarea la Congresul al XIII-lea si partidului a marilor programe de dezvoltare in continuare a patriei. Gloriosul nostru partid, marele și strălucitul său conducător constituie chezășia îndeplinirii lor exemplare, pentru satisfacerea supremelor interese ale poporului. Membrii Tribunalului Suprem şi ceilalţi oameni ai muncii din această instituţie vă asigură că vor îndeplini cu fermitate revoluţionară hotărîrile partidului nostru, că vor traduce cu consecvenţă în viaţă preţioasele indicaţii pe care le-aţi dat, in repetate ocazii, pentru asigurarea respectării neabătute a legalităţii socialiste in tara noastră. Cu aleasă bucurie şi entuziasm, muncitorii, inginerii, tehnicienii, toţi oamenii muncii de la COMBINATUL DE ÎNGRĂŞĂMINTE CHIMICE SLOBOZIA, JUDEŢUL IALOMIŢA, se arată în telegramă, dau glas sentimentelor de neţărmurită dragoste, aleasă preţuire şi recunoştinţă faţă de dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului român, patriot şi revoluţionar înflăcărat, eminent conducător de partid şi de stat, militant de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, neobosit luptător pentru triumful idealurilor nobile de pace, înţelegere şi colaborare în lume. Datorită grijii deosebite ce o manifestaţi constant pentru dezvoltarea armonioasă a tuturor zonelor ţării, în mijlocul Bărăganului, la Slobozia, a luat naştere, din iniţiativa dumneavoastră, o mare citadelă a industriei chimice româneşti, a cărei producţie are menirea de a ajuta la ridicarea potenţialului productiv al pământului, pentru a obţine producţii agricole superioare şi, pe această cale, să înfăptuim obiectivele noii revoluţii agrare. Conştienţi de sarcinile ce ne revin, ne angajăm solemn şi cu acest minunat prilej că, urmînd pilduitorul dumneavoastră exemplu, nu vom precupeţi nici un efort şi că ne vom mobiliza toate forţele pentru a realiza şi depăşi sarcinile de plan şi angajamentele asumate în întrecerea socialistă. Contribuind astfel la transpunerea in fapte a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, în aceste zile, cind întregul partid şi popor sărbătoresc Împlinirea a două decenii de la cel de al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român, comuniştii, toţi oamenii muncii din DEPARTAMENTUL CULTELOR, se spune în telegramă, vă aduc dumneavoastră, cel mai iubit fiu al neamului, patriot şi revoluţionar înflăcărat, eminent teoretician şi militant pentru împlinirea celor mai nobile idealuri ale poporului român, vibrantul omagiu, dragostea şi profunda recunoştinţă pentru modul magistral în care conduceţi destinele ţării, in cea mai fertilă şi glorioasă epocă din istoria multimilenară a patriei „Epoca Nicolae Ceauşescu“.. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vă vom urma neabătut şi cu entuziasm, împreună cu întregul popor, pe această cale, că vom munci cu abnegaţie şi dăruire pentru a ne spori contribuţia la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, pentru a îndeplini în cele mai bune condiţiuni sarcinile şi indicaţiile dumneavoastră în domeniul nostru de activitate. Vă rugăm să ne permiteţi ca, in aceste momente înălţătoare, să vă adresăm din adîncul inimii, cele mai sincere urări de viaţă lungă, sănătate şi putere de muncă, de noi şi măreţe succese în grandioasa dumneavoastră activitate, consacrată triumfului cauzei nobile a socialismului şi comunismului pe pămîntul României, independenţei şi suveranităţii patriei, căreia i-aţi dedicat întreaga viaţă, pentru apărarea păcii pe planeta noastră, pentru o largă colaborare şi prietenie între toate naţiunile. Alături de întregul popor, colectivul de oameni ai muncii în frunte cu comuniştii din ÎNTREPRINDEREA ELECTROMAGNETICA-BUCUREŞTI, se spune în telegramă, cinsteşte într-o atmosferă entuziastă împlinirea a două decenii de la Congresul al IX-lea al partidului, care a inaugurat cea mai glorioasă epocă din Îndelungata existenţă a poporului român, înscrisă pe drept cuvint în istoria acestui neam, cu numele ei eroic „Epoca- Nicolae Ceauşescu“. Omagiind împlinirea a două decenii de cinci vă aflaţi în fruntea partidului, omagiem pe marele conducător, care şi-a dedicat întreaga viaţă şi activitate revoluţionară de peste cinci decenii, slujirii intereselor fundamentale ale poporului şi partidului, înaltul dumneavoastră spirit revoluţionar, patriotic, dragostea fierbinte pentru om, pasiunea şi energia cu care militaţi pentru înălţarea patriei pe culmile măreţe ale comunismului, pentru creşterea prestigiului patriei noastre în rîndul celorlalte naţiuni, hotărîrea şi dinamismul ce vă caracterizează, ne mobilizează tot mai puternic inactivitatea pe care o desfășurăm. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom strînge şi mai mult rindurile, în jurul partidului, al dumneavoastră personal, că ne vom amplifica eforturile pentru înfăptuirea istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al XIII-lea a! Partidului Comunist Român. În telegrama COMITETULUI DE PARTID AL SECTORULUI 2 al Municipiului Bucureşti se spune : In semn de adincă recunoştinţă şi înaltă cinstire, cu deosebită dragoste, vă aducem dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la împlinirea a două decenii de cind vă aflaţi în fruntea partidului şi statului un cald omagiu împreună cu cele mai alese sentimente de adine respect pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi spre fericirea poporului român şi gloria României socialiste. Puternic însufleţiţi de pilda luminoasă a vieţii şi activităţii dumneavoastră, vă rugăm să ne permiteţi să vă exprimăm din întreaga noastră fiinţă, deplina recunoştinţă pentru grija ce o purtaţi, asemeni tuturor ■ zonelor ţării, dezvoltării economico-sociale a sectorului nostru şi să vă încredinţăm cu solemn legămînt, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că noi, comuniştii, toţi cei ce muncim şi trăim la sectorul 2, conştienţi de marile răspunderi care ne revin, întărind gândurile prin fapte, vom face totul pentru a îndeplini în mod exemplar preţioasele dumneavoastră orientări şi indicaţii, sarcinile care ne revin din hotărîrile Congresului al XIII-lea al partidului în acest an şi în cincinalul 1986—1990. Sub semnul celor mai alese gînduri şi sentimente de neţărmurită dragoste, preţuire şi admiraţie, vă rugăm să primiţi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, în numele celor peste 124 000 de membri de sindicat din judeţul Gorj, cele mai sincere felicitări, însoţite de urarea noastră fierbinte de multă sănătate şi putere de muncă, spre binele şi fericirea întregului popor, se spune în telegrama CONSILIULUI JUDEŢEAN AL SINDICATELOR GORJ. Măreţele realizări obţinute de colectivul de oameni ai muncii din judeţul Gorj în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea sunt rezultatul gindirii şi acţiunii dumneavoastră cutezătoare, pătrunse de înaltă răspundere pentru destinele poporului nostru, pentru amplele transformări revoluţionare, economice, sociale şi politice a ridicării permanente a patriei noastre pe s culmile progresului şi civilizaţiei. Recenta dumneavoastră vizită de lucru în judeţul Gorj, precum şi magistrala cuvintare rostită la marea adunare populară de la Rovinari a însemnat pentru zecile de mii de participanţi, pentru toţi oamenii muncii care trăiesc pe aceste meleaguri de impresionante înfăptuiri sociale, un nou prilej de a-şi exprima recunoştinţa, pentru minunatele condiţii create minerilor, petroliştilor, energeticienilor, constructorilor, celorlalţi oameni ai muncii din judeţul nostru, hotărîrea lor fermă de a realiza în mod exemplar sarcinile trasate de cel de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român, pentru continua dezvoltare şi înflorire a patriei noastre, pentru mersul nostru victorios pe calea socialismului şi comunismului. Clerul şi credincioşii ARHIEPISCOPIEI ROMANO-CATOLICE din Bucureşti, se spune in telegramă, în deplină unitate de gînd şi simţire cu întregul popor dau expresie sentimentelor de deosebită stimă şi respect faţă de dumneavoastră domnule preşedinte, eminent conducător al statului nostru, patriot înflăcărat şi luptător neobosit pentru împlinirea aspiraţiilor celor mai înalte de progres şi prosperitate ale poporului român, cauzei păcii şi înţelegerii între popoare. In perioada celor 20 de ani de cînd conduceţi destinele ţării, Republica Socialistă România a cunoscut o epocă de adinei transformări în toate domeniile de activitate, în dezvoltarea şi modernizarea economiei naţionale, în înflorirea puternică a ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, în ridicarea nivelului de civilizaţie materială şi spirituală a întregului nostru popor. Alegerea dumneavoastră Ca membru titular şi preşedinte de onoare al Academiei Republicii Socialiste România reprezintă o nouă şi strălucită dovadă a înaltei preţuiri de care vă bucuraţi pentru contribuţia deosebită la dezvoltarea ştiinţei româneşti. Noi, slujitorii Arhiepiscopiei romano-catolice Bucureşti, împreună cu credincioşii pe care-i păstorim, însufleţiţi de preceptele noastre religioase, suntem animaţi de dorinţa de a contribui cu toată energia şi dragostea creştinească la tot ceea ce veţi întreprinde pentru propăşirea şi fericirea poporuluinostru şi vă adresăm cele mai calde urări de ani mulţi şi fericiţi, multă sănătate, şi putere de muncă pentru a conduce mai departe poporul nostru spre noi şi tot mai mari înfăptuiri pe calea progresului şi civilizaţiei. In acest an jubiliar, de bilanţ al marilor realizări şi împliniri înfăptuite in ultimii 20 de ani ele poporul român, marcat de puternica mobilizare a energiilor creatoare şi de angajare plenară cu care se traduc in viaţă măreţele obiective stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, comuniştii şi ceilalţi oameni ai muncii din INSTITUTUL DE PROIECTĂRI PENTRU TRANSPORTURI AUTO, NAVALE ŞI AERIENE, alături de întregul nostru popor, sărbătoresc cu adincă satisfacţie şi mîndrie patriotică aniversarea istoricului Congres al IX-lea al Partidului Comunist Român, care a deschis noi şi nebănuite perspective ţării noastre, prefigurînd o nouă epocă de măreţe infăptuiri in viaţa partidului şi scumpei noastre patrii, se arată in telegramă. „Epoca Ceauşescu“ şi-a pus amprenta sa creatoare şi novatoare în viaţa întregului nostru partid, a întregii societăţi româneşti, prin dinamismul şi elanul cu care, comuniştii, toţi oamenii muncii din ţara noastră, s-au angajat cu toate forţele lor fizice şi intelectuale la traducerea in viaţă a liniei strategice generale a partidului, de făurire a, unei noi societăţi in România în care dezvoltarea multilaterală se împleteşte în mod organic şi armonios cu modelarea omului de tip nou, capabil să acţioneze conştient şi permanent pentru partid, pentru popor. Folosindu-se de acest minunat prilej, comuniştii şi toţi ceilalţi oameni ai muncii din Institutul nostru se angajează o dată în plus, in faţa dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de a nu precupeţi nici un efort in realizarea exemplară şi calitativă a sarcinilor de plan care le revin, de a-şi aduce continua lor contribuţie la propăşirea scumpei noastre natuii. îngăduiţi-ne ca în numele clerului şi credincioşilor BISERICII REFORMATE din Republica Socialistă România să exprimăm profunda noastră stimă şi preţuire faţă de excelenţa voastră, cu prilejul aniversării a 20 de ani de la alegerea în suprema funcţie politică a ţării, care a marcat începutul unei ere strălucitoare, neasemuită in realizări în istoria bimilenară a patriei noastre şi care pe drept cuvint este numită „Epoca Ceauşescu“, se menţionează în telegramă. Noi, preoţii şi credincioşii bisericii reformate, pe lingă faptul că suntem beneficiarii, cu recunoştinţă şi cu mîndrie patriotică, împreună cu întregul popor, al realizărilor măreţe ale acestei epoci, ne exprimăm gratitudinea şi pentru asigurarea libertăţii de a ne exercita nestingheriţi credinţa religioasă, împreună cu toate celelalte. Dorim cu acest prilej, să reafirmăm totala adeziune a clerului şi credincioşilor bisericii reformate la toate iniţiativele pe plan intern şi extern ale politicii magistrale promovate de excelenţa voastră şi totodată să vă asigurăm de sprijinul nostru la eforturile întregii ţări, fiind conştienţi că prin toate acestea contribuim şi noi la continua propăşire a scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România, la realizarea vieţii libere şi prospere a tuturor popoarelor şi triumful păcii in lume. Noi, comuniştii şi toţi oamenii muncii din I.C.E. „CENTRALA MAŞINI TEXTILE“, se spune în telegramă, ne exprimăm sentimentele de profundă recunoştinţă faţă de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, militant şi patriot înflăcărat pentru împlinirea celor mai înalte năzuinţe de progres şi civilizaţie ale poporului nostru, pentru prestigiul de care se bucură azi in lume România socialistă. Folosim acest prilej spre a vă mulţumi încă o dată pentru neobosita dumneavoastră activitate pusă in slujba progresului general al patriei, a bunăstării şi fericirii poporului nostru, a cauzei păcii şi înţelegerii intre popoare, în toată această perioadă inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, caracterizată prin cele mai măreţe înfăptuiri din istoria patriei, intrată pentru totdeauna în conştiinţa noastră ca „Epoca Nicolae Ceauşescu“. In aceste momente înălţătoare, cînd întregul popor aniversează 20 ani de la istoricul Congres al IX-lea al Partidului Comunist Român, ne angajăm să slujim cu credinţă şi devotament cauza socialismului, să nu precupeţim nici un efort pentru înfăptuirea exemplară a Programului partidului, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea. Vă rugăm să primiţi urările noastre fierbinţi de ani mulţi şi fericiţi, multă sănătate şi putere de muncă pentru a conduce ca mai departe destinele scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. Epocă măreaţă In orizont de pace privirea ni se-ndreaptă, o epocă măreaţă am străbătut prin muncă, amiaza-i e fierbinte pe comunistă treaptă c-am ascultat, cu toţii, a vremii mari poruncă. Zidirea ni-i durată dintr-un granit anume cu iedere de suflet întinse pînă-n soare, văzute de oriunde să bucure o lume în epoca aceasta de-avînt triumfătoare. E România nouă a visului cetate şi a-mplinirii ţară, din zare pînă-n zare, cînd metronomul luptei secunda vrerii bate, între rotundul nostru de pîine-aromitoare. Un om de bravă stirpe spre ţelul ’nalt ne cheamă ani douăzeci de luptă, de-avînt şi biruinţă. El, Ceauşescu, demnul cu cei tribuni de-o seamă a înflorit mirific a patriei fiinţă. Ion Socol Arc de lumină — douăzeci de ani Lapiatra care-o punem zidirii către mîine In temelia ţării cu braţele măiastreCioplim cu dalta chipul şi-l rotunjim în pline, Durabil ca granitul, la focul viu de astre Şi-n arcul de lumină de douăzeci de ani Cînd ctitorim destinul pe care l-am ales Sîntem in vremea noastră eroi contemporani Avind drept călăuză al Nouălea Congres Iar zborul ce ne duce înspre tăria zării Ţîşneşte ca „Măiastră“ printre lumină, clar, Să ne urmăm statornic Întîiul fiu al ţării, Ctitor al României, viteazul ei, stiogar ! Florian Dan muncitor la I.M.R.A., Bucureşti muncii de pe întreg sporească şi mai mult