România Liberă, mai 1987 (Anul 45, nr. 13214-13238)

1987-05-01 / nr. 13214

TRĂIASCĂ UNITATEA oi TJL~ Proletari din toate ţările, uniţi-văt COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Anul XLV Nr. 13 214 Vineri 1 Mai 1987 6 pagini 50 bani PUP DH N JURUL PARTIDULUI, AL SECRETARULUI SĂU GENERAL VAL CEAUŞESCU!  Ivi IIn prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu  „ ieri a avut loc în Capitală ADUNAREA FESTIVĂ CU PRILEJUL SĂRBĂTORIRII ZILEI DE 1 Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarâşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, joi dupăamiaza, la adunarea festivâ organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sârbâtoririi zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a oamenilor muncii. Adunarea oamenilor muncii din Capitală s-a constituit intr-un fierbinte si inălţător omagiu adus de întreaga naţiune, cu prilejul măreţei sărbători de la 1 Mai, eroicului nostru partid comunist, continuatorul glorioaselor tradiţii patriotice si revoluţionare ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, care, încă de la făurirea sa, a slujit cu devotament idealurile supreme ale poporului, idealurile libertăţii si dreptăţii sociale, independenţei si unităţii naţionale, cauza socialismului si comunismului. în acelaşi timp, au fost reafirmate vibrant sentimentele de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă, de aleasă preţuire pe care toţi cetăţenii ţării le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru istoricele realizări obţinute în toate domeniile de activitate în anii luminoşi de cînd se află în fruntea partidului şi statului, pentru strălucita sa activitate revoluţionară pusă, cu abnegaţie şi dăruire, în slujba dezvoltării multilaterale a patriei, ridicării nivelului de trai material şi spiritual al poporului, afirmării tot mai puternice a României socialiste pe arena mondială, ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare. Aceste profunde simţăminte au fost exprimate, direct si cald, de miile de bucureşteni aflaţi in Parcul Tineretului, de-a lungul principalei alei ce duce spre Palatul sporturilor si culturii, unde a avut loc adunarea festivă. Cei prezenţi au aclamat cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, pentru patria socialistă, pentru harnicul şi talentatul nostru popor, constructor victorios al socialismului şi comunismului. Grupuri de pionieri, de tinere Şi tineri au oferit cu afecţiune tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. La sosirea in sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost întimpinaţi cu multă căldură şi însufleţire, cu puternice, aplauze, ovaţii şi urale, de participanţii la adunarea festivă. S-a scandat îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi minciuna !“, „Ceauşescu — Pace !“. In această atmosferă entuziastă, de sărbătoare, în prezidiul adunării, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice, alţi oameni ai muncii din Capitală. în sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderi bucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului (Continuare in pag. a 3-a) Angajare revoluţionară pentru progresul continuu al patriei „Intii Mai muncitoresc..." Cit de vibrante şi intens evocatoare sunt aceste trei cuvinte pe care ni le aduce pe buze populara şi îndrăgita melodie prin care muncitorimea română celebrează Ziua Muncii cu mult înainte ca această zi să fi dobîndit însemnătatea şi sensurile pe care i le conferim astăzi ! Ele ne aduc aminte că România a fost printre cele dinţii ţări din lume in care Intîiul de Mai a fost cinstit ca sărbătoare a muncii, prin aceasta învederindu-se solidaritatea internaţională a clasei noastre muncitoare cu făuritorii de valori materiale şi spirituale de pretutindeni. Ele rememorează cele aproape o sută de sărbători ale muncii, ca tot atîtea jaloane pentru o perpetuă neuitare, identificate cu Însăşi glorioasa istorie a proletariatului român, cu drumul pe care l-a străbătut de la începuturile organizării sale pînă la victoria revoluţiei socialiste şi edificarea noii orânduiri în România. Ele evocă, prin fapte eroice, statornicia şi abnegaţia cu care partidul nostru comunist a luptat pentru înfăptuirea idealurilor de libertate, independenţă şi unitate ale poporului ro- mân, lupte in care un moment memorabil, cu profundă semnificaţie şi cu un vast rău», sunet în ţară şi peste hotare l-a reprezentat marea demonstraţie antifascistă şi antirăzboinică desfăşurată la Bucureşti, la 1 Mai 1939, una dintre puţinele acţiuni de masă de...asemenea amploare în Europa, la a cărei organizare şi desfăşu-. rare tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au avut o contribuţie hotărîtoare. Ele readuc în memoria noastră imaginea fiecărui 1 Mai care a urmat aceluia cînd am sărbătorit prima dată această zi in deplină libertate, succedîndu-se ascensional, asemeni ritmului impetuos al vieţii noi pe care o edificăm, fiecare dintre ele însemnind — aşa cum aprecia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele republicii — „o nouă treaptă pe care poporul nostru ,liber și stăpin pe destinele ’ sale o urcă pe drumul progresului, al bunăstării și fericirii.“ Dar’identificîndu-se cu glorioasa istorie a clasei noastre muncitoare aceste zile festive de început de Florar se constituie într-o * semnificativă suită a continuităţii in diversitate, Intîiul de Mai al fiecărui an bucurindu-se de atributul unicităţii, determinat de coordonatele şi imperativele momentului, de zestrea de fapte şi realizări cu care clasa muncitoare, întregul nostru popor au venit, de fiecare dată, în intîmpinarea acestei îndrăgite sărbători. Fapte si realizări ridicate la suprema lor plenitudine de Congresul al IX-lea al P.C.R., eveniment înscris cu litere de aur în istoria noastră naţională, deschizător al unei Epoci de aur, pe frontispiciul căreia se află numele celui mai iubit, mai ilustru şi mai destoinic fiu al ţării, al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe care marele forum al comuniştilor l-a ales atunci în fruntea partidului şi statului şi a cărui operă magistrală avea să devină însăşi această epocă. An de an, fiecare Zi a Muncii, înscrisă în analele Epocii Nicolae Ceauşescu a adus în lumina festivă a sărbătorii tot mai bogate rapoarte muncitoreşti, noi şi noi succese pe care poporul nostru muncitor, sub conducerea partidului, a secretarului său general le-a obţinut, prin munca sa eroică, plină de abnegaţie, în opera istorică de edificare a noii Românii. Ne aflăm in anul al doilea al celui de al 8- lea cincinal, angajaţi în realizarea unui program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă şi acţiune revoluţionară. Ca de fiecare dată, Initiul de Mai ne regăseşte şi ne adună laolaltă in atmosfera sa specific sărbătorească dar şi intens laborioasă, frumoasele tradiţii ale fanilor noştri cerind ca Ziua Muncii să fie anticipată şi onorată cu fapte de muncă pilduitoare. Chemările adresate da secreta(Continuare in pag. a 4-a) 2 MAI ZIUA TINERETULUI TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, In aceste momente de inaltă efervescenţă politică şi aleasă emoţie creatoare, prilejuite de sărbătoarea Muncii şi a Zilei tineretului din Republica Socialistă România, milioanele de tineri de pe întreg cuprinsul patriei, într-o deplină unitate de gind şi faptă, dau glas celor mai alese sentimente de profundă stimă şi neţărmurită recunoştinţă, de dragoste fierbinte şi adinei preţuire pe care le nutresc faţă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, strălucit conducător al naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, simbol suprem de muncă şi viaţă revoluţionară, creatorul vizionar al întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru, promotor neobosit al cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării intre popoare. Adresăm, totodată, mult stimatei tovarăşe Elena Ceauşescu, militant de seamă al partidului şi statului nostru, om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, cele mai alese sentimente de înaltă preţuire şi respectuoasă consideraţie pentru excepţionala contribuţie adusă la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la progresul ştiinţei, invăţămintului şi culturii româneşti, pentru grija cu care veghează la creşterea şi educarea comunistă, revoluţionară a tinerelor generaţii, afirmarea dimensiunii umaniste a ştiinţei, promovarea nobilelor idealuri ale păcii, înţelegerii şi cooperării internaţionale. Sărbătorirea Zilei tineretului din Republica Socialistă România ne oferă nouă, tuturor tinerilor ţării, un nou prilej de a vă adresa dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adîncul inimilor noastre, cele mai fierbinţi mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură create, de afirmare plenară, în toate domeniile de activitate, pentru îndeplinirea celor mai cutezătoare idealuri şi aspiraţii de prosperitate şi progres. Uniunea Tineretului Comunist şi Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, întregul tineret al patriei vă raportează, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că, puternic mobilizaţi de înflăcăratele îndemnuri şi vibrantele chemări adresate tineretului de la înalta tribună a Adunării solemne consacrate aniversării organizaţiei noastre, însufleţiţi de minunatele perspective de dezvoltare a ţării, acţionează cu pasiune şi dăruire revoluţionară pentru înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea al partidului, a orientărilor şi indicaţiilor dumneavoastră, in vederea creşterii contribuţiei tinerei generaţii la grandioasa operă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, îndemnurile pe care ni le-aţi adresat şi cu acest prilej, aureolate de flacăra nestinsă a spiritului revoluţionar, de suprema răspundere pentru prezentul şi viitorul patriei, constituie pentru noi un permanent imbold de a nu precupeţi nici un efort, astfel incit în uzine şi pe ogoare, pe marile şantiere ale muncii pentru ţară, in şcoli şi facultăţi, pretutindeni acolo unde pulsează mintea şi braţul tinereţii, să intîmpinăm cu rezultate remarcabile Conferinţa Naţională a partidului, eveniment major din viaţa comuniştilor, a întregului nostru popor. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, situîndu-ne cu dăruire şi entuziasm in primele rinduri ale amplului proces de devenire a patriei, pe baza Programului de participare a tinerei generaţii la realizarea, in anul 1987, prin muncă patriotică, a unor obiective de dezvoltare economico-socială a stai executat ample lucrări in sprijinul producţiei in industrie şi agricultură, in celelalte domenii de activitate, de cercetare şi proiectare, am acţionat pentru însuşirea şi aplicarea in practică a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii contemporane, pentru continua. Perfecţionare şi integrare profesională a fiecărui tinar, îndeplinind, in cinstea zilei de 2 Mai — Ziua tineretului din Republica Socialistă România— 50 la sută din Planul anual de muncă patriotică al Uniunii Tineretului Comunist şi Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România. Apropiata aniversare a făuririi Partidului Comunist Român, marile evenimente cu ample şi profunde rezonanţe istorice şi politice din acest an din viaţa întregului nostru popor, a tinerilor săi, împlinirea a 110 ani de la proclamarea independenţei de stat a României, Conferinţa Naţională a partidului şi aniversarea a 40 de ani de la proclamarea Republicii constituie şi pentru tînăra generaţie a patriei, pentru organizaţia sa revoluţionară, un deosebit prilej de intensificare a activităţii de educare comunistă, revoluţionară a întregului tineret, în vederea dezvoltării continue a conştiinţei socia■jşte şi făuririi profilului spiritual al generaţiilor tinere, cultivînd în rîndurile acestora patriotismul revoluţionar, principiile eticii şi echităţii socialiste, înaltele valori şi idealuri ale omului nou, constructor conştient şi responsabil al socialismului şi comunismului. Vom munci şi vom învăţa, ne vom pregăti temeinic (Continuare în pag. a 5-a) COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST