România Liberă, decembrie 1988 (Anul 46, nr. 13707-13733)

1988-12-01 / nr. 13707

Pagina a 2-a — 7 decembrie 1988 A ------------------HOTĂRÎREA ------------cu privire la aprobarea Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi adoptarea ei ca Program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor Participanţii la şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, din 28-30 noiembrie 1988, într-o atmosferă de profundă vibraţie patriotică,, aprobă în deplină unanimitate Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, cu privire la Stadiul actual al societăţii socialiste româneşti şi perspectivele dezvoltării sale viitoare, perfecţionarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreşti-revoluţionare , rolul statului şi al organismelor democratice. Creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică, de cultură, a conştiinţei revoluţionare. Raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale. Plenara dă cea mai înaltă apreciere activităţii revoluţionare desfăşurate cu abnegaţie, spirit creator şi înflăcărat patriotism de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — cel mai iubit fiu al naţiunii, eminent conducător al partidului şi statului, genial ctitor şi strateg al României socialiste moderne, al înaintării ei pe drumul victorios al socialismului şi comunismului, strălucit ginditor, personalitate proeminentă a lumii contemporane, militant consecvent pentru aplicarea fermă şi afirmarea principiilor socialismului şi comunismului, Erou al păcii, prieteniei şi colaborării între toate popoarele. Avind convingerea că, prin aplicarea exemplară in viaţă a noilor teze şi orientări elaborate de secretarul general al partidului, ţara noastră se va înscrie pe o nouă treaptă de progres şi civilizaţie socialistă şi comunistă, participanţii la Plenară hotărăsc ca Expunerea prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu - document de excepţională valoare teoretică şi practică, ce jalonează coordonatele dezvoltării viitoare a României - să devină programul de muncă şi acţiune revoluţionară al comuniştilor, al întregului popor, al organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, al organismelor democraţiei muncitoreşti-revoluţionare pentru mobilizarea tuturor oamenilor muncii şi unirea eforturilor lor creatoare la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare fermă a patriei noastre spre comunism. Plenara hotărăşte ca aprecierile, orientările şi concluziile acestui magistral document să stea la baza întregii activităţi de pregătire şi desfăşurare a Congresului al XIV-lea al P.C.R., a noului plan cincinal 1991-1995 şi a programului de dezvoltare pînă în anul 2000 a României socialiste. PLENARA ADRESEAZĂ TUTUROR COMUNIŞTILOR, ORGANELOR ŞI ORGANIZAŢIILOR DE PARTID, DE MASA ŞI OBŞTEŞTI, ORGANISMELOR DEMOCRAŢIEI MUNCITOREŞTI-REVOLUŢIONARE, ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR VIBRANTA CHEMARE DE A ACŢIONA CU ÎNALT SPIRIT REVOLUŢIONAR, DE A-ŞI CONSACRA ÎNTREAGA PUTERE DE MUNCĂ ŞI CREAŢIE PENTRU TRANSPUNEREA EXEMPLARA IN VIATA A MAGISTRALEI EXPUNERI PREZENTATE DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUSESCU - LUMINOS PROGRAM DE RIDICARE A ROMÂNIEI SOCIALISTE, LIBERE, SUVERANE ȘI INDEPENDENTE PE CULMI TOT MAI ÎNALTE DE PROGRES SI CIVILIZAŢIE. / (Urmare din pag. 7turor sectoarelor de activitate, ridicarea nivelului de trai, material şi spiritual, şi, pe această bază, creşterea forţei materiale şi spirituale a naţiunii noastre, înaintarea ei fermă spre visul de aur, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii României ! (Aplauze puternice, prelungite). Doresc să atrag atenţia asupra programului de autoconducere şi autoaprovizionare*. După cum aţi putut constata, el asigură o bună bază materială pentru satisfacerea în bune condiţii a necesităţilor întregului nostru popor, in toate domeniile de activitate. Acum, hotărîtor este să luăm toate măsurile pentru realizarea în cele mai bune condiţii a prevederilor acestui program. Cred că aţi reţinut — referindu-mă la problemele alimentare — că s-a pornit de la necesitatea ca, în raport de populaţia fiecărui judeţ, să se asigure efectivele de animale pentru fiecare judeţ, care să fie în grija consiliilor populare, a organelor locale din toate domeniile. Am pornit de la faptul că, realizînd greutatea — nu prea mare — la tăiere, stabilită prin lege, asigurăm o bună aprovizionare cu carne şi produse din carne pentru întreaga populaţie. Judeţele care vor realiza o creştere mai mare a greutăţii animalelor vor beneficia de întreaga cantitate de carne suplimentară, anulînd în acest fel prevederile din lege, anterioare, care stabileau ca numai 50 la sută să rămînă în judeţele respective. Dar, tot aşa, judeţele care nu vor acţiona pentru a asigura realizarea îngrăşării animalelor la greutatea prevăzută în lege, vor avea carne mai puţină. Stă, deci, în puterea fiecărui consiliu popular, a oamenilor muncii şi, desigur, in primul rînd a celor din agricultură, din fiecare judeţ, de a asigura realizarea în cele mai bune condiţii a programului de autoaprovizionare. Este necesar ca toate consiliile populare, toate organismele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste să acorde o atenţie deosebită şi prioritară realizării acestui program. Trebuie să avem permanent în vedere,í®ríöb ceea ce realizăm în societatea noastră este destinat contului, bunăstării şi fericirii poporului, că noi construim socialismul cu poporul şi pentru popor — şi trebuie să facem totul pentru bunăstarea şi fericirea sa ! (Aplauze puternice, prelungite , se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Deoarece s-a discutat Raportul privind activitatea organismelor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, doresc să subliniez şi să atrag atenţia asupra necesităţii perfecţionării şi îmbunătăţirii activităţii organismelor Frontului nostru, a tuturor organizaţiilor participante. Trebuie să folosim acest larg cadru democratic pentru a dezbate toate problemele privind activitatea din toate judeţele, localităţile, unităţile economico-sociale din întreaga ţară. Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste, organismele sale trebuie să devină mult mai active, să desfăşoare o activitate mai intensă pentru a asigura participarea maselor largi populare, a întregului nostru popor la Viaţa economico-socială a ţării. Este neapărat necesar să acordăm mai multă atenţie activităţii de educare şi formare a omului nou, activităţii cultural-educative, să dăm noi dimensiuni Festivalului naţional „Cîntarea României", care reprezintă un minunat cadru deafirrmare a forţei creatoare a poporului nostru în toate domeniile, de afirmare a minunatelor tradiţii culturale, artistice, dar şi de creaţie ştiinţifică şi în alte sectoare de activitate. Să facem astfel ca poporul nostru, care este, de fapt, adevăratul creator al culturii şi limbii sale, să aibă, in continuare, rolul hotărîtor în dezvoltarea culturii, a civilizaţiei româneşti, deoarece numai aşa va fi o cultură şi o civilizaţie care să corespundă năzuinţelor întregii noastre naţiuni ! (Aplauze puternice, prelungite). Stimaţi tovarăşi şi prieteni, Sărbătorim la 1 Decembrie, anul acesta, împlinirea a 70 de ani de la formarea statului naţional unitar român, care a constituit victoria luptei de veacuri a poporului român pentru a trăi unit,intr-un stat unitar, în care să fie stăpin pe destinele sale. (Aplauze puternice, prelungite). Să cinstim, şi, în acest cadru, al Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, pe toţi cei care, prin lupta şi jertfele lor, au contribuit la înfăptuirea acestui deziderat al poporului nostru, la realizarea statului naţional unitar român ! (Vii şi puternice aplauze). Mai presus de toate, să cinstim şi să omagiem minunatul nostru popor, adevăratul făuritor al întregii istorii a patriei noastre — deci şi făuritor al statului naţional unitar român, acum 70 de ani — adevăratul garant al dezvoltării continue a României pe calea civilizaţiei, spre vi■ sul de aur, spre societatea comunistă ! (Urale şi aplauze prelungite ; se scandează îndelung: „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — eroism, România — comunism !“). Să ne luăm, şi în acest cadru, angajamentul de a sluji, prin activitatea noastră in toate domeniile, cauza independenţei şi suveranităţii, cauza bunăstării şi fericirii poporului, de a face totul pentru a asigura naţiunii noastre un loc demn, într-o lume mai dreaptă şi mai bună, într-o lume în care poporul român să-şi poată pune deplin in valoare capacităţile sale creatoare, să-şi asigure o viaţă demnă, aşa cum o doreşte ! (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Să ne angajăm, şi în acest cadru, că vom acţiona cu toată hotărîrea pentru înfăptuirea politicii externe, de colaborare cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială ! România socialistă, întregul popor român vor face totul şi in viitor pentru a contribui la realizarea dezarmării şi, în primul rînd, a dezarmării nucleare, pentru o lume fără arme, fără războaie, pentru soluţionarea intr-un mod nou, democratic, a problemelor complexe ale lumii contemporane, pentru renunţarea la forţă şi la ameninţarea cu forţa, pentru securitate şi cooperare în Europa, pentru soluţionarea problemelor subdezvoltării şi realizarea noii ordini economice mondiale, care să asigure progresul tuturor popoarelor şi, îndeosebi, al ţărilor în curs de dezvoltare. Vom face totul pentru a întări colaborarea cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu ţările capitaliste dezvoltate, pornind de la necesitatea că numai in pace şi colaborare fiecare naţiune — deci şi naţiunea noastră — îşi va putea înfăptui programele de dezvoltare economico-socială, că numai în acest fel se va asigura triumful raţiunii, însăşi existenţa vieţii pe planeta noastră, în numele vieţii, al oamenilor vom face totul pentru pace, pentru dreptul fiecărui popor de a se dezvolta liber şi independent ! (Aplauze şi urale puternice , se scandează îndelung : „Ceauşescu — pace !“). în încheiere, doresc să exprim convingerea că toţi participanţii la plenara Consiliului Naţionalal Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, toate organismele şi organizaţiile Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste vor acţiona într-o deplină unitate, vor face totul pentru a contribui la realizarea tuturor programelor de dezvoltare economico-socială, pentru a asigura ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru ! Cu aceasta, vă urez tuturor succese în întreaga activitate, multă sănătate şi fericire ! (Aplauze puternice ; se scandează îndelung: „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu şi poporul !“). Declar închise lucrările plenarei. Spor la muncă, tovarăşi ! (Aplauze puternice, prelungite , se scandează îndelung: „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — pace !“, într-o puternică unitate şi într-o atmosferă de mare entuziasm toţi cei prezenţi în sală ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Român — forţa conducătoare a întregii naţiuni — pentru secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii CUVlNTAREA NICOLAE TOVARĂŞULUI CEAUŞESCU la marea manifestare populară consacrată aniversării a 70 de ani de la crearea statului naţional unitar român Dragi tovarăşi, Cu prilejul marii noastre sărbători de la 1 Decembrie, cînd se împlinesc 70 de ani de la formarea statului naţional unitar român, doresc să vă adresez tuturor celor care aţi venit la această mare manifestare a Unirii, întregului nostru popor, un salut călduros, cele mai bune urări de succes în toate domeniile ! (Urale şi aplauze puternice ; se scandează : „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“). Realizarea statului naţional unitar, cu 70 de ani în urmă, a reprezentat împlinirea năzuinţelor de veacuri ale poporului nostru de a trăi unit, de a munci împreună, pentru a-şi făuri o viaţă nouă, mai bunşi, liberă şi fericită. (Urale şi aplauze puternice, îndelung repetate). Acum, cînd aniversăm 70 de ani de la realizarea statului naţional unitar, putem afirma cu îndreptăţită mîndrie că numai socialismul a reuşit să asigure ridicarea generală a bunăstării poporului, să asigure întărirea independenţei, a suveranităţii, să în Peste 120 000 de cetăţeni s-au adunat, miercuri dimineaţa, in Piaţa Republicii din Capitală, pentru a cinsti, printr-o mare şi impresionantă manifestare, făurirea în urmă cu 70 de ani, a statului naţional unitar român. Toţi cei prezenţi au urmărit, in transmisie directă, cuvîntarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la încheierea şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, eveniment de însemnătate istorică în viaţa partidului şi a ţării, care, printr-o fericită coincidenţă, s-a desfăşurat în ajunul glorioasei aniversări, în marea piaţă din centrul Capitalei, se aflau reprezentanţi ai tuturor judeţelor ţării şi municipiului Bucureşti — muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi. Prezenţa lor făcea să vibreze aici inima întregii ţări. într-o unitate de cuget şi simţire cu întreaga naţiune, ei au venit pentru a exprima, în acest moment de profundă semnifi-•, caţie patriotică, omagiul lor pa- , triei iubite care, liberă şi stăpî- nă pe destinele sale, trăieşte anii de glorie ai împlinirilor socialiste. In această zi de intensă trăire patriotică, mulţi dintre ei purtau drapelul şi stema ţării, aveau petrecută peste umeri eşarfa tricoloră. Numeroşi oameni ai muncii purtau, cu mîndrie, portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele, stema judeţului pe care îl reprezentau, pancarte cu urări la adresa eroicului nostru partid comunist, a încercatului său conducător, a patriei noastre socialiste, libere, demne şi înfloritoare. Animaţi de înălţătoare gînduri făptuiască năzuinţele de veacuri ale poporului nostru la o viaţă mai bună, liberă, independentă. (Urale şi aplauze puternice, prelungite). Aşa cum am declarat cu puţin timp înainte, la încheierea marelui forum democratic, să ne luăm angajamentul de a face totul pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a patriei ! Să cinstim pe făuritorii statului naţional unitar român ! Să cinstim poporul român — adevăratul făuritor al acestui act istoric, al istoriei patriei noastre în general — cu noi şi noi realizări, cu hotărîrea fermă de a realiza neabătut Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism ! (Urale şi aplauze puternice, îndelung repetate). Şi la această mare manifestare, doresc să asigur pe prietenii noştri de peste hotare, toate statele din Europa şi din întreaga lume că poporul român, unit, stăpin pe destinele sale doreşte să trăiască în colaborare şi prietenie cu toate popoarele, şi simţăminte, toţi cei prezenţi in marea piaţă au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, la ieşirea din Sala Palatului, o entuziastă primire. S-a aclamat îndelung, s-a scandat, din adîncul inimii, „Ceauşescu şi Poporul !“, „Stima noastră şi mîndria, Ceauşescu — România!“, „Ceauşeseu — Pace !“ Prin toate aceste grăitoare şi vibrante manifestări, cei veniți la marea adunare au ţinut să exprime secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sentimentele lor de dragoste şi înaltă preţuire pentru activitatea neobosită ce o consacră, cu neasemuită dăruire şi abnegaţie revoluţionară, înfloririi continue a patriei, dezvoltării tuturor judeţelor ţării, bunăstării şi fericirii poporului, creşterii rolului şi prestigiului României în lume, cauzei generale a socialismului şi păcii. Adreptîndu-se spre sediul Comitetului Central al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au străbătut Piaţa Republicii, printr-ur adevărat culoar viu, forfmat din delegaţi ai tuturor judeţelor ţării şi ai municipiului Bucureşti. Pe întregul traseu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost înconjuraţi cu o nemărginită bucurie. Atmosfera de sărbătoare şi entuziasm era întregită de cîntecele şi dansurile populare interpretate de numeroase formaţii artistice. Din mulţime s-au desprins pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere, în costume naţionale, oameni ai muncii, care au oferit flori tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, în faţa sediului Comitetului Central al partidului zeci de tisă-şi făurească viaţa în mod liber, aşa cum o doreşte. Dorim să conlucrăm pentru pace, pentru dezarmare, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună ! (Aplauze şi urale puternice , se scandează îndelung : „Ceauşescu — pace !"). Vă mulţumesc, dragi, tovarăşi şi prieteni, ...pentru această mare manifestare consacrată cinstirii proclamării statului naţional, unitar român şi vă urez succese tot mai mari în întreaga activitate, multă sănătate şi fericire! (Aplauze şi urale puternice, se scandează Îndelung : „Ceauşeseu — România, Stima noastră şi mindra !“, „Ceauşeseu să trăiască. România să-nflorească!“, „Ceauşeseu . — P.C.R. !“, „Ceauşeseu şi poporul!“, „Ceauşeseu — pace !“. Intr-o puternică unitate de gînd şi simţire, toţicei aflaţi la marea manifestare populară aclamă şi ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, preşedintele ţării, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU). neri şi tinere, prinşi într-o mare Horă a Unirii, au ţinut să amintească astfel de o îndelungată tradiţie — emoţionant simbol al voinţei de unire, de unitar a poporului român. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să se aprindă in această frumoasă horă a unirii, de rezonanţă istorică, în marea piaţă, a răsunat, apoi vibrantul cîntec „Partidul — Ceauşescu — România!“. S-a aclamat, din nou, cu înflăcărare, pentru partidul nostru comunist, sub conducerea căruia şi-au găsit împlinirea idealurile scumpe de unitate, libertate, independenţă şi progres ale poporului nostru, pentru secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României socialiste moderne. Ce la balconul Comitetului Central, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rostit o scurtă şi însufleţitoare cuvintare, urmărită cu dragoste, cu deosebit interes, de toţi participanţii la marea adunare şi, prin intermediul transmisiei de radio şi televiziune, de întreaga ţară. Prin însufleţire şi îndelungi aplauze, cu puternice urale şi ovaţii, cei prezenţi în marea piaţă din inima Capitalei României au exprimat hotărîrea lor de a cinsti gloriosul eveniment de la 1 Decembrie 1918 prin vrednice fapte de muncă, puse în slujba progresului multilateral al ţării, de a edifica cea mai dreaptă, mai umană orînduire pe pămîntul patriei — socialismul şi comunismul. A fost exprimată, in fapt, voinţa unanimă a Întregului popor, brîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, unitate ce constituie trăinicia şi forța de neînvins a orînduirii noastre socialiste.  ,,Románia libera" încheierea şedinţei comune a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, au continuat, miercuri, 30 noiembrie, lucrările şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti. In cursul dimineţii au avut loc dezbateri în plen, în prima parte a şedinţei, condusă de tovarăşul Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, au luat cuvintul tovarăşii Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, Alexandru Roşu, preşedintele Consiliului de conducere al Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini. Alexandrina Găinuşe, primsecretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R.. Cornel Pacoste, membru supleant al Comitetului Poliţie Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Dan Dulamă, preşedintele Consiliului de conducere al Centralei industriale siderurgice Galaţi, Ana Mureşan, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedinta Consiliului Naţional al Femeilor, Ludovic Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Ion Neamu, primvicepreşedinte al Consiliului de conducere al S.M.A. Miroşi, judeţul Argeş. Ştefan Nan, preşedintele Comitetului sindicatului şi al adunării generale a oamenilor muncii de la întreprinderea de Utilaj Chimic Ploieşti, judeţul Prahova, Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Ultima parte a şedinţei comune a fost condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. în unanimitate, participanţii la şedinţa comună au adoptat proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România in anul 1989 ; proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor in anul 1989 ; proiectul Planului financiar centralizat al activităţii economico-sociale şi proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989, care, prin prevederile lor, asigură creşterea forţei economice a ţării, trecerea României socialiste intr-un stadiu nou, superior, de dezvoltare, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. Intr-o însufleţitoare unanimitate, exprimind voinţa comuniştilor, a tuturor cetăţenilor patriei, participanţii au adoptat Hotărîrea prin care magistrala Expunere prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in deschiderea lucrărilor şedinţei comune, document de excepţională însemnătate, teoretică şi practică, devine program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor. . A fost adoptată, de asemenea, Hotărîrea şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti,, care se vă da publicităţii, în încheierea lucrărilor, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină aprobare şi profundă mîndrie patriotică, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu vii şi Îndelungi aplauze, cu urale şi ovaţii, însufleţiţi de îndemnurile, de mobilizatoarea cuvintare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii la şedinţa comună au exprimat angajamentul ferm al întregului nostru popor de a acţiona, cu dăruire şi abnegaţie, un spirit revoluţionar, pentru transpunerea neabătută în viaţă a hotăririlor adoptate, a obiectivelor stabilite de. . Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale P.C.R., de a cinsti prin noi şi măreţe înfăptuiri, glorioasa aniversare de la 1 Decembrie, de a întări unitatea şi coeziunea în jurul partidului, al secretarului său general, de a sluji, cu credinţă şi devotament, cauza socialismului şi comunismului, independenţa şi suveranitatea României socialiste. sv , PLENARA CC AL P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, miercuri dimineaţa, a avut loc Plenara Comitetului Central al partidului. Plenara a avut la ordinea de zi probleme organizatorice. Plenara a hotârit eliberarea tovarăşului Ion Radu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcţia de secretar al Comitetului Central al partidului, in legătură cu trecerea sa în altă muncă. Plenara a ales in funcţia de secretar al C.C al P.C.R. pe tovarăşul Ion Sirbu.