România Liberă, februarie 1989 (Anul 47, nr. 13759-13782)

1989-02-01 / nr. 13759

,Románia liberó“ MOBILIZATOARE CHEMĂRI LA ÎNTRECERE întreprinderea agricolă de stat .Ograda, judeţul Ialomiţa, către toate întreprinderile agricole de stat cu profil vegetal împreună cu întregul popor, oamenii muncii din întreprinderea noastră au sărbătorit, la acest inceput de an, cu dragoste şi recunoştinţă, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, genialul strateg al multilateralei opere de construcţie socialistă in Romania, care, cu magistrală clarviziune, cuteizanţă şi consecvenţă a orientat, îndeosebi în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea, energiile şi capacităţile de creaţie ale naţiunii noastre, resursele materiale şi umane în direcţia creşterii puternice, fără precedent, a forţelor de producţie, dezvoltării intensive a industriei, agriculturii, a celorlalte ramuri ale economiei naţionale, perfecţionării continue a relaţiilor sociale. Cu nemărginit respect exprimăm, totodată, profunda noastră gratitudine faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, eminent activist de partid şi de stat, om de ştiinţă şi cultură de prestigiu mondial, care acţionează cu devotament patriotic pentru Înflorirea ştiinţei, culturii şi învăţămintului românesc, pentru elaborarea şi înfăptuirea grandioaselor programe de valorificare superioară a inepuizabilului fond de inteligenţă şi creativitate al poporului român. Puternic mobilizaţi de istoricele hotârîri ala Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, însufleţiţi de preţioasele indicaţii şi orientări, date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cu prilejul vizitei de lucru în unitatea noastră din luna octombrie 1988, animaţi de dorinţa fierbinte de a înfăptui în mod exemplar obiectivele noii revoluţii agrare, lucrătorii întreprinderii agricole de stat Ograda, judeţul Ialomiţa, adresează tuturor, întreprinderilor agricole de stat cu profil vegetal din ţară, chemarea la : întrecerea socialistă pentru îndeplinirea şi depăşirea prevederilor planului şi ale programelor prioritare de dezvoltare a agriculturii, în vederea obţinerii în anul 1989 a celor mai mari producţii, În acest scop ne asumăm următoarele angajamente : IN SECTORUL PRODUCŢIEI VEGETALE Vom obţine următoarele producţii medii la hectar, pe întreaga suprafaţa cultivată: 8 800 kg griu, pe 0 200 ha ; 8 900 kg orz, pe 1 200 ha ; 27 000 kg porumb ştiuleţi, pe 2 770 ha; 4 500 kg floarea-soarelui, pe 800 ha; 80 000 kg sfeclă de zahăr. In scopul realizării acestor obiective, vom acţiona cu toată hotărirea şi răspunderea pentru aplicarea celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii agricole, a tehnologiilor moderne, intensive de lucru, la toate culturile, cu accent pe : — buna pregătire a patului germinativ; — introducerea şi extinderea in cultură a soiurilor şi hibrizilor celor mai valoroşi şi folosirea de seminţe din categorii biologice superioare ; — executarea in perioada optimă şi de calitate a insamititurior şi respectarea cu stricteţe a densităţilor, stabilite ; — mobilizarea tuturor forţeior manuale şi mecanice necesare pentru întreţinerea corespunzătoare a culturilor in timpul vegetaţiei ; — ridicarea potenţialului productiv al pămîntului, prin fertilizarea cu Îngrăşăminte organice a 2 000 ha şi executarea de lucrări de scarificare pe 2 500 ha ; — pregătirea din timp a sistemelor de irigaţii, astfel incit acestea să funcţioneze la parametrii proiectaţi şi exploatarea raţională a amenajărilor din timpul campaniei de aplicare a udărilor ; — desfăşurarea exemplară a activităţii de recoltare şi transport, în scopul eliminării cu desăvirşire a pierderilor de producţie ; — organizarea, pe baza cunoaşterii exacte a condiţiilor locale pedoclimatice, a unor loturi experimentale pentru principalele culturi de cereale şi plante tehnice, pe care să obţinem producţii record, urmind ca cele mai eficiente tehnologii să fie generalizate ; — perfecţionarea activităţii de ridicare a calificării profesionale a mecanizatorilor şi celorlalţi oameni ai muncii din unitate, prin îmbunătăţirea conţinutului expunerilor, dezbaterilor şi a demonstraţiilor practice, organizate in cadrul învăţămintului agrozootehnic şi a celorlalte forme de instruire, pentru a asigura o mai bună organizare a procesului de producţie, cunoaşterea şi respectarea riguroasă a exigenţelor tuturor verigilor tehnologice. IN SECTORUL ZOOTEHNIC Printr-o mai bună organizare a producţiei şi a muncii, vom obţine 5 500 litri lapte de la fiecare vacă furajată, iar de la întregul efectiv de 8160 ovine vom realiza, in medie, 7,8 kg lină. Ne propunem să continuăm acţiunea de ameliorare a raselor de taurine şi ovine şi să îmbunătăţim indicele de natalitate, astfel incit să realizăm 87 viţei la leu de vaci şi 110 miei la 100 de oi. De asemenea, vom acţiona cu toată răspunderea in vederea generalizării tehnologiilor avansate de îngrijire şi furajare a animalelor, aplicării cu stricteţe a normelor sanitar-veteriniare, menţinind întregul efectiv de animale in perfectă stare de sănătate şi producţie. In centrul preocupărilor vom pune asigurarea unei balanţe furajere echilibrate cantitativ, calitativ şi in structură, prin introducerea in cultură a unor soiuri şi hibrizi de mare productivitate bogaţi în proteine şi alte principii nutritive, prin extinderea ponderii trifolienelor la 80 la sută, aplicarea de tehnologii noi la culturile furajere, care să determine realizarea unor producţii superioare anului trecut cu 300 tone fin şi 4 000 tone suculente, ceea ce înseamnă realizarea in medie a circa 11 900 U.N. la ha. In acelaşi timp, vom lua toate măsurile necesare pentru extinderea metodelor moderne de preparare şi conservare a furajelor, de creştere a valorii nutritive a acestora, astfel încît, pe timpul stabulaţiei, animalelor să le fie administrată hrană îndestulătoare, cu un conţinut bogat i proteine. Prin extinderea pajiştilor cultivate şi mai buna organizare a exploatării acestora, vom asigura păşunatul corespunzător al animalelor pe o perioadă de timp cit mai îndelungată din cursul anului. Toate aceste măsuri vor contribui la creşterea producţiei, zootehnice cu 7 la sută. LIVRĂRI LA FONDUL DE STAT Pe seama depăşirii producţiilor planificate, vom livra suplimentar la fondul centralizat al statului 4 763 tone griu, 1 080tone orz, 19 320 tone porumb ştiuleţi, 450 tone floarea-soarelui, 12 650 tone sfeclă de zahăr, 23 100 hl lapte de vacă şi 7,6 tone lină. CREŞTEREA EFICIENŢEI ECONOMICE Pa baza organizării judicioase a activităţii, aplicării consecvente a principiilor ij mecanismului economico-financiar, autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti, organizării mai bune a producţiei şi muncii, vom reduce cheltuielile la 1 000 lei producţie marfă cu 30 lei, vom depăşi producţia netă cu 6 la sută, productivitatea muncii cu 4 la sută şi vom realiza beneficii suplimentare de 1,44 milioane lei. De asemenea, vom creşte un număr de 80 animale de tracţiune peste prevederile planului, asigurind astfel transportul cu atelajele pe distanţe scurte. Comitetul sindicatului şi consiliul oamenilor muncii vor asigura cadrul organizatoric necesar pentru ca, in anul 1989, prin aplicarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“, fiecare om al muncii să realizeze economii in producţie de cel puţint 2 100 lei. Pe întreprindere se vor înregistra economii peste plan de circa 2 382 000 lei, prin reducerea consumurilor normate dematerii prime şi materiale şi prin recuperarea şi recondiţionarea pieselor de schimb. Sub conducerea organizaţiei de parte, consiliul oamenilor muncii, comitetul sindicatului şi comitetul U.T.C. vor desfăşura o susţinută muncă politico-educativă, pentru formarea unei înalte conştiinţe socialiste la toţi oamenii muncii din unitatea noastră, creşterea răspunderii lor in muncă, întărirea ordinii şi disciplinei, participarea responsabilă şi angajantă la înfăptuirea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate. In scopul Îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi viaţă ale personalului muncitor, consiliul oamenilor muncii şi comitetul sindicatului vor lua măsuri pentru darea în folosinţă a unui bloc cu 32 apartamente, extinderea gospodăriilor anexă la fiecare cantină, îmbunătăţirea, meniurilor. Sub conducerea organizaţiei de partid, colectivul de oameni al muncii din întreprinderea agricolă de stat Ograda, judeţul Ialomiţa, este ferm hotărît să nu precupeţească nici un efort, să muncească cu înaltă răspundere comunistă, să valorifice superior fondul funciar şi întreaga bază tehnico-materială de care dispunem in scopul îndeplinirii exemplare a planului pe anul 1989 şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă, care să asigure obţinerea, în acest an, de către unitatea noastră, a înaltului titlu de „Erou al Noii Revoluţii Agrare". CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. ambalajelor, materialelor recuperabile şi refolosibile (hirtie, deşeuri, textile, obiecte şi deşeuri din sticlă). 8. Realizarea unui volum de prestări de servicii către populaţie cu 4 la Sută mai mare faţă de prevederi, prin dezvoltarea acestora şi lărgirea gamei de oferte pentru mărfurile vindute, extinderea operaţiunilor de retuş şi, festonarea mârfurilor din magazin, sporirea cu 10 la sută a încasărilor la masa de croit9. Creşterea nivelului de conştiinţă al tuturor oamenilor muncii in scopul formării şi consolidării unei atitudini demne, corecte, civilizate, plina de solicitudine faţă de cumpărător, extinderea unor metode şi iniţiative înaintate in muncă, a numărului brigăzilor de bună servire. Totodată, in centrul atenţiei grupelor sindicale va sta întărirea opiniei de masă faţă de neajunsuri, în scopul ridicării,nivelului de prezentare a mărfurilor şi servire a oamenilor munţii intensificari d in acest sens munca politico-ideologicâ şi cultural-educativâ. 10. Apărarea şi dezvoltarea avutului obştesc prin eliminarea pagubelor materiale, sporirea exigenţei in recepţionarea cantitativă şi calitativă a mărfurilor, cunoaşterea şi aplicarea corectă a actelor normative, amplificarea activităţii de îndrumare şi control in vederea prevenirii pagubelor, urmărirea efectuării de inventarieri şi valorificarea lor în termen, respectarea cu stricteţe a normelor eticii şi echităţii, socialiste. Suntem hotărâţi să milităm necontenit pentru perfecţionarea stilului şi metodelor de lucru, ridicarea nivelului calitativ a întregii noastre activităţi, care să conducă la opini bună aprovizionare a populaţiei, practicarea unui comerţ modern, civilizat, la realizarea in mod exemplar a planului pe anul 1989 şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă, intimpinind cu noi şi însemnate succese marile evenimente ale acestui an hotăritor pentru înfăptuirea planului cincinal. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, BIROUL ORGANIZAȚIEI DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. A Întreprinderea comercială de stat mixtă Huşi, judeţul Vaslui- către toate intreprinderile comerciale cu amănuntul La marea sărbătoare a zilei de naştere şi împlinirea a peste cinci decenii şi jumătate de activitate revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, eminent conducător al partidului şi statului nostru, patriot înflăcărat, strălucit continuator al marilor înaintaşi, personalitate marcantă a vieţii politice internaţionale, intrată in conştiinţa umanităţii ca Erou al păcii şi colaborării între popoare, oamenii muncii din întreprinderea Comercială de Stat Mixtă din Huşi ii adresează din toată inima ani mulţi, cu sănătate, fericire, aceeaşi nesecată putere de muncă pentru a ne conduce pe mai departe pe caleabunăstării şi fericirii patriei şi poporului. Omagiindu-i vasta şi eroica sa activitate, monumentala operă teoretică şi practică poporul nostru cinsteşte omul şi conducătorul care întruchipează geniul creator, demnitatea naţională, omenia, patriotismul fierbinte, intransigenţa revoluţionară. Răspunzînd insufleţitoarelor îndemnuri şi orientări formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, oamenii muncii din întreprinderea Comercială de Stat Mixtă Huşi sunt ferm hotărîţi să acţioneze cu toată răspunderea pentru realizarea exemplară a sarcinilor ce Ie revin in acest an hotăritor al cincinalului, în condiţii de maximă eficienţă. Animaţi de această dorinţă, ei adresează tuturor întreprinderilor comerciale cu amănuntul, alimentare, nealimentare şi mixte, chemarea la Întrecerea socialistă pe anul 1989, angajîndu-se să realizeze : 1. Depăşirea planului de desfacere cu amănuntul cu 20 milioane lei, prin asigurarea integrală a fondului de marfă contractat şi gospodărirea cit mai judicioasă a acestuia, satisfacerea deplină a cerinţelor populaţiei prin studierea mai atentă a cererii de consum, organizarea expoziţiilor cu vinzare, prezentarea modei, demonstraţii practice, îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate, respectarea normelor de etică şi echitate socialistă, creşterea gradului de solicitudine faţă de cumpărători, îmbunătăţirea reclamei şi publicităţii comerciale. 2. Extinderea şi modernizarea, reţelei comerciale, prin darea in folosinţă cu cel puţin 40 de zile mai devreme a tuturor obiectivelor programata în acest an, modernizarea unui număr de 10 Unităţi in vederea creşterii frontului, de expunere a mărfurilor intr-un sortiment cit mai bogat, utilizarea intensivă a bazei tehnicomateriale existente, extinderea comerţului stradal, a altor forme de comerţ modern şi civilizat. 3. Sporirea volumului desfacerilor de mărfuri pe un lucrator peste sarcina de pisc cu cel puţin 40 000 lei prin folosirea raţională a forţei de muncă, mai buna utilizare a dotărilor existente, întărirea ordinii şi disciplinei, utilizarea eficientă a timpului de lucru. 4. Ridicarea nivelului de pregătire profesională a întregului personal muncitor, prin organizarea la un nivel superior a cursurilor de perfecţionare şi policalificare a unui număr de peste 300 lucrători. 5. Obţinerea peste sarcina planificată a unui beneficiu in valoare de 1.5 milioane lei prin reducerea cheltuielilor de circulaţie la 1 000 lei desfacere cu 2,5 la suta faţă de plan, accelerarea cu 5 zile, faţă de sarcina planificată, a vitezei de circulaţie a mărfurilor. 6. Prin aplicarea iniţiativei muncitoreşti „Contul de economii al grupei sindicale“ vom obţine, suplimentar, economii in valoare de cel puţin 2 100 lei pe lucrător. 7. Depăşirea cu cel puţin 7 la sută a sarcinilor de plan privind valorificarea întreprinderea de prospecţiuni şi explorări geologice Harghita către toate unităţile de prospecţiuni şi * _ . ..................... ..a cele mai alese sentimente de preţuire şi recunoştinţă, în deplină noutate de gindire şi simţire cu întregul poprit român, comuniştii, toţi oamenii muniţii de la întreprinderea de prospecţiuni şi explorări geologice Harghita adresează un vibrant şi respectuos omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, la aniversarea zilei de naştere şi a peste cinci decenii şi jumătate de activitate revoluţionară, pentru modul strălucit in care conduce destinele României spre culmile minunate ale civilizaţiei socialiste şi comuniste, pentru iniţiativele şi prestigioasa activitate consacrată păcii, prieteniei şi colaborării între popoare, datorită cărora s-a afirmat in conştiinţaumanităţii ca remarcabil om politic, militant, de seamă al mişcării comuniste, şi Muncitoreşti Internaţionale, Erou al păcii. . Mobilizaţi de istoricele hotărîri adoptate de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, a sarcinilor sporite şi exigenţelor, care se pun astăzi in faţa activităţii de cercetare geologică, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea noastră adresează o mobilizatoare chemare la întrecere socialistă pe anul 1989 către toate unităţile de prospecţiuni şi explorări geologice din ţară, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea sarcinilor planificate de creştere a rezervelor de bilanţ la substanţe minerale utile cu 4 la sută. 2. Punerea in evidenţă, în afara sarcinilor de plan, a 400 000 tone rezerve geologice de minereu cuprifer. 3. Depășirea cu 300 m a planului fizic la forajul cu sondeze pentru substanțe minerale solide, cu 100 m la forajul hidrogeologic și cu 200 m la galerii, îndeosebi prin organizarea de înaintări rapide, scurtarea cu 5 la suta a timpului de efectuare a lucrărilor de montaj-demontaj-transport a instalaţiilor de foraj şi îmbunătăţirea regimului de lucru. 4. Creşterea vitezelor de avansare, faţă de cele planificate, la foraj cu 1 la sută şi la galerii cu 1,5 la sută, prin folosirea la întreaga capacitate a mijloacelor din dotare, extinderea mecanizării la lucrările cu grad de complexitate ridicat, precum și prin reducerea timpului neproductiv. 5. Sporirea productivității muncii, peste sarcina planificată, cu 5 la sută prin : — aplicarea in devans a tuturor măsurilor prevăzute in programul de perfectionarii/a.,organizării şi modernizarea producţiei : — creşterea cu 1 la sută faţă de anul 1988 a indicelui de utilizare a fondului de timp maxim disponibil al personalului municitor ; — ridicarea gradului de pregătire profesională, prin cuprinderea la cursurile de perfecţionare a unui număr de 1 169 oameni ai muncii şi însuşirea celei de a doua meserii de către 50 de muncitori. 6. Creşterea beneficiilor cu 1,3 milioane lei prin diminuarea cheltuielilor totale şi materiale cu 2 lei la 1 000 lei producţie, faţă de nivelul planificat. 7. Prin aplicarea generalizată a inițiativei „Contul de, economii al grupei sindicalei*, întărirea spiritului gospodăresc la fiecare loc de muncă, vom obține o economie de cel puțin 2 000 lei pe fiecare ant al muncii, ceea ce,la nivelul întreprinderii, înseamnă :3,4 milioane lei. Aceste economii vor fi concretizate in reducerea consumurilor normate cu 100 m.c. lemn de mină, 80 tone metal, 50,MWh energie electrică si 23" tone , combustii"!! conventional. ,în . recuperarea, si* valorificarea a 50 tone materia! feros, precum si in reconditionarea. Peste plan a unor piese de schimb şi subansamble în valoare de 580 mii lei. 3. îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale oamenilor muncii prin dotarea locurilor de muncă din subteran şi de la suprafaţă la dispozitive şi mecanisme pentru reducerea efortului fizic , reducerea noxelor la lucrările miniere din subteran, asigurindu-se perforajul umed normalizat la toate fronturile de lucru şi îmbunătăţirea schemelor de aeraj. Sub conducerea organizaţiei de partid, ne angajăm să punem un accent şi, mai puternic pe ordine şi disciplină, pe creşterea răspunderii fiecărui om al muncii faţă de sarcinile încredinţate, astfel incit, prin rezultatele muncii noastre, să contribuim intr-o măsură tot mai mare la progresul si prosperitatea scumpei noastre patrii. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, ORGANIZAŢIA DE CAZA P.C.R., COMITETUL SINDICATULUI, ORGANIZAȚIA U.T.C. Întreprinderea „Tehnofrig“ din Cluj-Napoca către toate intreprinderile de utilaj minier şi maşini de ridicat, de utilaj petrolier, chimic şi alimentar In acest moment sărbătoresc, cind întreaga noastră naţiune omagiază cu Vibrantă mindrie patriotică aniversarea zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, de numele şi fapta căruia sunt nemijlocit, legate înaintarea fermă a patriei pe calea progresului şi bunăstării, a prosperităţii şi demnităţii, a întăririi independenţei şi suveranităţii sale, noi, oamenii muncii de la întreprinderea „Tehnofrig“ din Cluj-Napoca, cu adine respect adresăm celui mai iubit fiu al ţării, urăride multă sănătate, viaţă îndelungată şi putere de muncă, spre binele şi fericirea poporului nostru, spre gloria ■ şi măreţia scumpei noastre patrii — România socialistă. Puternic angajaţi în înfăptuirea măreţelor obiective de dezvoltare economico,socială a patriei stabilite de cel de-al XlII-lea Congres şi Conferinţa Naţională ale partidului, mobilizaţi plenar de tezele, ideile şi orientările de inestiabila valoare teoretică şi practică cuprinse in magistrala Expunere a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la marele forum democratic, din noiembrie 1988, oamenii muncii de la întreprinderea „Tehnofrig“ din Cluj-Napoca adresează o Vibrantă chemare la întrecerea socialistă tuturor colectivelor de muncă din întreprinderile industriale de utilaj minier şi maşini de ridicat, de utilaj petrolier, chimic şi alimentar, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea prevederilor de plan la producţia marfă şi la producţia marfă vaundată şi încasată cu câte 25 milioane lei, prin devansarea aplicării măsurilor din programul de perfecţionare a organizării şi de modernizare a producţiei,folosirea mai eficientă a bazei tehnico-materiale şi a forţei de muncă de care dispunem. 2. Prin diversificarea produselor şi îmbunătăţirea permanentă a parametrilor lor tehnico-funcţionali, prin asigurarea la timp a tuturor comenzilor, vom depăşi sarcinile de export cu 7 milioane lei, ponderea acestuia va ajunge astfel la peste 55 la sută din totalul producţiei pe care o realizăm. 3. Obţinerea unei producţii nete suplimentare în valoare de 14,6 milioane lei. 4. Asimilarea şi introducerea in fabricaţie a unui număr de 14 produse noi la nivel mondial, printre care : aparate de condiţionat aer pentru mijloace de transport ; grupuri de răcire pentru mijloace ele, transport ; linii de îmbuteliat băuturi răcoritoare cu o capacitate de 12 000—15 000 butelii pe oră ; linii de îmbuteliat bere cu o capacitate de 18 000—24 000 butelii pe oră ; motocompresoare semiermetice. Ponderea produselor noi și reproiectate va ajunge in acest an la 82 la sută din totalul producţiei realizate. 5. Sporirea, peste plan, a productivităţii muncii, calculată pe baza producţiei marfă, cu 6 800 lei pe fiecare om al muncii, prin : — prelucrarea pieselor din componenţa utilajelor frigorifice pe centre de prelucrare şi maşini cu comandă numerică, organizate in celulă flexibilă de fabricaţie; — introducerea de noi tehnologii in fabricaţia de construcţii metalice, ca de exemplu sudarea prin puncte a piesei.• din table subţiri şi de dimensiuni mari ; controlul îmbinărilor sudate la recipienţi cu ajutorul radiaţiilor penetrante ; — depăşirea indicelui planificat de folosire a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor cu 3,3 la sută ; — întărirea ordinii şi disciplinei la fiecare loc de muncă, asigurind prin aceasta o,sporire a gradului de folosire a timpului de lucru cu 1 la sută faţă de anul 1988 ; — cuprinderea la cursurile de perfecţionare profesională a 1 900 de oameni ai muncii şi policalificarea a 129 muncitori. , 6. Aplicind cu fermitate principiile autoconduceriimuncitoreşti, respect inel cu stricteţe normativele economico-financiare in vigoare, instaurind un pronunţat spirit gospodăresc la fiecare loc de muncă, vom reduce cheltuielile totale şi materiale planificate la 1 090 lei producţie marfă cu cel puţin 5 şi respectiv 4 lei. 7. Dînd viaţă programelor-angajament, în acest an vom înscrie în „Contul de economii al grupei 1 sindicale“ cel puţin 2 050 lei de fiecare om al muncii, economii concretizate in : reducerea consumurilor normate cu 165 tone metal, 155 tone combustibil convenţional şi 255 MWh energie electrică ; recuperarea, peste plan, a 100 tonne oţel, 2 tone uleiuri minerale şi 200 kg cupru. 8. Intersificîndacţiunile de reducere a cheltuielilor materiale, valorificînd la un grad superior condiţiile tehnice şi forţele umane de care dispunem, vom depăşi beneficiile planificate cu 16 milioane lei. 9. Vom acţiona consecvent pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale personalului muncitor prin : reproiectarea şi modernizarea instalaţiilor de ventilaţie , renovarea vestiarelor din toate secţiile de producţie , dezvoltarea cantinei-restaurant, asigurind diversificarea meniurilor şi extinderea , servirii mesei calde pentru 73 la sută din personalul întreprinderii. . Sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, vom, intensifica activitatea politico-educativă în vederea mobilizării ample a întregului obiectiv la realizarea exemplară a sarcinilor de plan şi angajamentelor asumate in întrecerea socialistă. Conştienţi că printr-o muncă mai bine organizată, mai spornică ne aducem contribuţia la progresul şi prosperitatea patriei noastre, suntem ferm hotărîţi să intimpinăm, cu rezultate dintre cele mai bune marile evenimente ale acestui an — a 45-a aniversare a actului istoric de la 23 August 1944 și Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. Pagina a 3-a — 1 februarie 1989 / Schela de foraj Scăeni, judeţul Prahova, către toate schelele de foraj pentru ţiţei şi gaze Personalitatea şi prodigioasa activitate revoluţionară de peste 55 de ani a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu simbolizează chintesenţa geniului creator şi efortului constructiv ale întregului nostru popor, concretizate în măreţele ctitorii durate ,cu abnegaţie şi pricepere de constructorii socialismului în Epoca de lumină şi glorii deschisă larg de cel de-al IX-lea Congres al partidului. România de astăzi se înfăţişează ochiului şi minţii oamenilor ca o ţară transformată din temelii, in care munca paşnică a poporului construieşte marile ctitorii ale Epocii care poartă numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, înalte semne ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. Toate aceste împliniri le datorăm activităţii neobosite, gîndirii scrutătoare,geniului celui mai mare om politic şi de stat, pe care l-a cunoscut pină acum poporul român. Erou intre eroii neamului, promotor neobosit al păcii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Este şi pentru noi, petroliştii, o mare onoare de a adresa, cu ocazia zilei de naştere a mult stimatului şi iubitului nostru conducător, urarea străveche de mulţi ani cu sănătate, fericire şi deplină putere de muncă pentru a conduce ţara şi conod, sora cele mai înalte culmi de progres, şi civilizaţie. Acţionind cu înaltă răspundere comunistă pentru înfăptuirea exemplară a istoricelor hotărîri ale Congresului al Xlltrlea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, în spiritul înaltelor exigenţe formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Tezele din aprilie petroliştii Schelei de foraj Scăeni in anul 1983 şi-au realizat şi depăşit principalii indicatori de plan, in condiţiile obţinerii unei economii de peste 2 milioane de lei la materii prime şi materiale şi de 5 milioane lei la energie electrică şi combustibili. Puternic mobilizaţi de tezele, orientările şi obiectivele sintetizate cu clarviziune ştiinţifică de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu din magistrala Expunere la marele forum democratic din noiembrie 1988, hotărît să-şi aducă un aport sporit la lărgirea bazei de materii prime şi energetice a ţării, oamenii muncii din Schela de Foraj Scăeni, in frunte cu comuniştii, adresează tuturor petroliştilor din schelele de foraj pentru ţiţei şi gaze o înflăcărată chemare la întrecerea socialistă pa anul 1989, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului fizic la foraj cu 10 000 m„ prin folosirea eficientă a instalaţiilor de foraj şi a bazei tehnico-materiale existente, organizarea mai bună a activităţii de montaj, ceea ce va conduce la reducerea ciclului de montaj — transport — montaj cu cel puţin 2 zile pe fiecare instalaţiei. 2. Realizarea peste plan a 8 sonde pentru extracţia ţiţeiului, săparea tuturor sondelor in condiţii îmbunătăţite de construcţie şi calitate, asigurind astfel schelelor de producţie beneficiare obţinerea, din acestesonde, a unor cantităţi sporite de ţiţei şi gaze. 3. Creşterea vitezei de foraj cu 4 la sută prin aplicarea in devans a tuturor măsurilor prevăzute în programul de perfecţionare a organizării şi de modernizare a producţiei şi respectarea strictă a regimului de foraj ; 4. Depăşirea volumului producţiei normate ce revine pe o persoană cu 5 la sută . 5. Sporirea coeficientului de utilizare a instalaţiilor de foraj cu 1,5 la sută faţă de prevederi şi reducerea timpului neproductiv cu cel puţin 5 la sută faţă de 1988. 6. Aplicînd cu fermitate principiile autoconducerii muncitoreşti, normele şi normativele economico-financiare stabilite, instaurind un sever regim de economii la fiecare loc de muncă, vom reduce cheltuielile de producţie cu 6 milioane lei. 7. In „Contul de economii al grupei sindicale“, vom înscrie in acest an cel puţin 2 500 lei de fiecare om al muncii prin economisirea a 1 milion de lei la materiale, 2,5 milioane lei la energie electrică şi combustibil convenţional, depăşirea planului de recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile cu 7 la sută şi a volumului planificat de piese şi subansamble recondiţionate cu 8 la sută. 8. Valorificînd la un grad superior toate resursele materiale si umane de care dispunem, vom depăsi beneficiile planificate cu peste 1,5 milioane lei. 9. Vom acţiona cu mai multă fermitate pentru perfecţionarea pregătirii profesionale a întregului personal muncitor, prin cuprinderea in cursurile de perfecţionare a 420 oameni ai muncii. 10. O atenţie deosebită şi constantă vom acorda îmbunătăţirii continue a condiţiilor de muncă şi viaţă ale petroliştilor. In acest scop vom extinde dotarea tuturor locurilor de muncă cu materiale de protecţie ; vom asigura zilnic, tuturor muncitorilor, o masă caldă la locul de muncă ; vom da în folosinţă un grup social modern cu o capacitate de 150 locuri şi 44 apartamente in oraşul Boldeşti-Scăeni. Sub conducerea organizaţiei de partid, colectivul de oameni ai muncii din unitatea noastrăeste hotărît să întimpine cu rezultate superioare aniversarea a 45 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Realizarea exemplară a planului şi a angajamentelor pe care ni le-am asumat in întrecerea socialistă pe anul 1989 va fi răspunsul nostru muncitoresc la înflăcărată chemare pe care ne-a adresat-o secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a da ţării tot mai mult ţiţei, de a ne aduce o contribuţie sporită la dezvoltarea bazei energetice şi de materii prime, la progresul şi prosperitatea scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România, CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. Întreprinderea de produse cărbunoase din Slatina către toate intreprinderile de produse retractare, abrazive şi cărbunoase Aniversarea zilei de naştere şi împlinirea a peste cinci decenii şi jumătate de eroică activitate revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului — mare sărbătoare de suflet a poporului nostru, constituie pentru oamenii, muncii de la întreprinderea de produse cărbunoase de la Slatina, un nou prilej de a ne exprima adîncul respect şi dragostea neţărmurită faţă de marele şi înţeleptul nostru conducător, căruia ii dorim ani mulţi şi fericiţi pentru a ne conduce pe mai departe spre noi victorii, spre viitorul de aur al omenirii — comunismul. Eminentul revoluţionar şi ctitor de ţară nouă, fiu devotat al clasei muncitoare, născut din rindul acesteia, şi al întregului popor pentru îndeplinirea năzuinţelor căreia şi-a consacrat cu fermitate şi neînfricare întreaga viaţă şi activitate, umilitor şi strateg de geniu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a militat cu hotărîre pentru apărarea clasei muncitoare, pentru unitatea ei, a rolului acesteia ca factor hotăritor al progresului economic şi social. Puternic mobilizaţi de tezele, orientările şi indicaţiile de inestimabilă valoare teoretică şi practică, cuprinse in magistrala Expunere,a, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la marele forum democratic din noiembrie 1988, dornici să întimpine aniversarea a 45 de ani de la victoriosul 23 August 1944 și Congresul al XlV-lea al Partidului Comunist Român cu rezultate superioare in activitatea productivă, oamenii muncii de la întreprinderea dle produse cărbunoase din Slatina adresează o vibrantă chemare la întrecerea socialistă tuturor colectivelor de muncă din întreprinderile de produse ",refractare, abrazive, şi cărbunoase, angajindu-se să realizeze : 1. Depăşirea planului la producţia fizică cu 100 tone electrozi şi nipluri din grafit şi 5 000 tone cocs de petrol calcinat ■2. Realizarea, peste sarcinile planificata, a cite 50 milioane lei, atit la producţia marfă, cit şi la producţia marfă vindută şi încasată. 3. îmbunătăţirea nivelului tehnic şi calitativ al produselor şi creşterea cu 5 la sută a ponderii produselor noi şi modernizate, faţă de nivelul anului 1988,prin punerea în funcţiune in devans cu 20 zile a capacităţilorde producţie aferente fazelor tehnologice de cocsare şi impregnare. 4. Realizarea suplimentară a unei producţii nete in valoare de 20 milioane lei şi a unui beneficiu de 5 milioane lei. 5. Creşterea peste plan a productivităţii muncii cu cel puţin 3 la sută, prin : — realizarea in devans a măsurilor prevăzute în programul de perfecţionare a organizării şi modernizarea producţiei ; — îmbunătăţirea indicelui de utilizare a maşinilor şi instalaţiilor cu 2,5 la sută ; — sporirea gradului de folosire a timpului de lucru al personalului muncitor cu 1 la sută ; — cuprinderea in cursurile de perfecţionare profesională a unui număr de peste 4 000 de oameni ai muncii şi însuşirea celei de a doua meserii de către 175 muncitori . 6. Prin aplicarea cu consecvenţă a principiilor mecanismului economico-financiar, ale autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii, vom reduce cheltuielile totale şi materiale la 1 000 lei producţie marfă cu 4 lei şi respectiv 3 lei faţă de sarcina planificată. 7. Aplicarea generalizată a iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ şi realizarea unui volum de economii de cel puţin 2 500 lei pe om al muncii prin reducerea consumurilor, faţă de cele normate, cu 1200 MWh energie electrică şi 200 tone combustibil convenţional, recondiţionarea, peste plan, a unui volum de piese de schimb de 3 milioane lei. 8. In scopul îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor, se vor construi şi da in folosinţă oamenilor muncii 69 apartamente , locuinţe de serviciu. Vom desfăşura o permanentă şi susţinută muncă politico-educativă in vederea formării unei inalte conştiinţe socialiste la toţi oamenii muncii, întăririi ordinii şi disciplinei, astfel ca întregul colectiv al întreprinderii noastre să participe cu toată hotărirea la îndeplinirea indicatorilor de plan pe anul 1989 şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, pentru întîmpinarea marilor evenimente politice ale anului, cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIV-lea Congres al PC.R. cu rezultate superioare în producție. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII, COMITETUL DE PARTID, COMITETUL SINDICATULUI, COMITETUL U.T.C. .Şantierul naval Olteniţa, judeţul Călăraşi, către toate intreprinderile din industria navală şi aeronautică Drumul devenirii comuniste a patriei este puternic marcat de geniul creator şi personalitatea proeminentă a celui mai de seamă conducător de partid şi de ţară , cunoscut în istoria milenară a României, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu care d in Epoca de glorii ce-i poartă numele, deschisă de Congresul al IX-lea a înscris o pagină de măreţ, eroism revoluţionar în cronica străbună a poporului nostru. Este o mare mindrie şi onoare pentru toţi oamenii muncii de la Şantierul naval Olteniţa, asemenea întregii ţări, de a adresa marelui şi iubitului nostru conducător, cu ocazia zilei de naştere profundul nostru omagiu, aleasa noastră preţuire, cele mai călduroase urări de sănătate, fericire, deplină putere de muncă, viaţă lungă în fruntea partidului şi a ţării, chezăşia mersului nostru ferm înainte spre visul de aur comunismul. Angajaţi cu întreaga lor putere de muncă şi creaţie în înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al XlII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a orientărilor şi indicaţiilor de inestimabilă valoare ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre. Erou între eroii neamului, revoluţionar încercat şi patriot înflăcărat, a cărui activitate eroică se identifică de peste 55 de ani cu lupta gloriosului nostru partid comunist, cu interesele vitale ale poporului, oame(Continuare in pag. a 5-a)