România Pitorească, 1986 (nr. 1-12)

1986-01-01 / nr. 1

SEMNE BUNE ANULARE Anul 1986 şi-a deschis, iata, porţile de lumina şi ne-a primit în vasta lui împărăţie, cu speranţele si gindurile noastre de mai bine, cu proiectele şi visurile noastre, sa le dăm viaţa, să continuăm prin înfăptuiri demne de epoca pe care o trăim impetuoasa înălţare prin timp a României socialiste Rostul nostru este, la urma urmei, să trăim astfel clipa de acum încit sa sporim strălucirea, în eternitate, a patriei. Am intrat în anul 1986 cu sentimentul că începem o nouă şi fascinantă şi îndelung pregătită călătorie Că sîntem eroii unei veritabile călătorii în viitor, într-un viitor generos care prinde viaţa sub ochii noştri, pe măsura ce înaintăm în timp Am intrat în anul douăzeci şi unu al Epocii Nicolae Ceauşescu, anul de început al celui de-al optulea cincinal, cu sentimentul reconfortant ca participam nemijlocit la construirea viitorului ţârii, la inalţarea patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie socialistă. Sa ne oprim o clipă şi să scrutăm orizonturile devenirii noastre. Să privim in urma şi in viitor, dar mai ales în noi înşine, căutînd noi temeiuri pentru ceea ce avem de înfăptuit. Schimbarea ştafetei anilor ne-a găsit într-un moment fast al împlinirii destinului nostru istoric socialist, bilanţul perioadei încheiate oferindu-ne motive de îndreptăţită satisfacţie şi încredere în viitor. Cincinalul trecut s-a dovedit o perioada de evident progres în toate domeniile, un interval de timp în care s-au acumulat importante realizări în toate compartimentele vieţii economice, sociale şi culturale. Un răstimp al faptelor exemplare in care ţara s-a îmbogăţit cu noi ctitorii de seama incepînd cu cea mai importantă înfăptuire înscrisa vreodată în geografia acestui teritoriu străvechi — construirea Canalului Dunăre—Marea Neagră. Imagine ampla şi elocventă a măreţelor înfăptuiri din anii socialismului şi îndeosebi din epoca istorica deschisa de Congresul al IX-lea al partidului, chipul de astăzi al patriei ni se înfăţişează ca o impresionanta mărturie a voinţei nestrămutate a poporului nostru de a-şi edifica o viaţa nouă, libera, demna şi independentă. Şi ce poate fi mai îmbucurător, mai generator de optimism decit faptul evident ca ţara progresează continuu, ca România se apropie cu paşi siguri de înaltele culmi de civilizaţie la care aspiram cu deplina şi îndreptăţită încredere. Sîntem la începutul unei etape noi, superioare, in dezvoltarea economico-sociala a ţarii. Pina în 1990 România va trece, aşa cum a stabilit partidul, de la stadiul de ţara în curs de dezvoltare la stadiul de ţara mediu dezvoltata din punct de vedere economic şi social, iar pina în anul 2000 va deveni o ţara multilateral dezvoltata in anii următori se va realiza principalul obiectiv al Congresului al Xlll-lea al partidului — trecerea de la dezvoltarea extensiva la dezvoltarea intensiva a industriei, agriculturii şi a celorlalte ramuri economice. Aceasta presupune creşterea eficienţei întregii activităţi economice şi sociale, realizarea unei calităţi superioare a muncii şi vieţii întregului popor. Sunt obiective impresionante, desigur, dar pe deplin realizabile. Vom participa cu entuziasm la înfăptuirea lor. Vor prinde viaţa prin puterea minţii şi braţelor noastre. Geografia economică a patriei va înregistra noi şi spectaculoase transformări. Pina în 1990 se va da in folosinţa Canalul Poarta Alba—Midia—Năvodari şi se va realiza cea mai mare parte a Canalului Bucureşti- -Dunăre. Se va încheia construcţia noului centru politico-administrativ, iar traseul metroului va ajunge, prin intrarea în funcţiune a unei noi artere, la aproape 60 de kilometri. Avuţia naţionala va spori cu încă 1500 noi capacităţi de producţie Le vom înfăptui întocmai pe toate apropiindu-ne cu tenacitate şi dăruire de luminoasele orizonturi ale anului 2000. Stau chezăşie realizările de pina acum, strînsa unitate a poporului în jurul partidului, a secretarului sau general, faptul ca în fruntea partidului şi a ţarii se afla tovarăşul Nicolae Ceauşescu, călăuzitorul nostru încercat şi clarvăzător, ctitorul României moderne ma-i urmam întocmai îndemnurile cuprinse in Mesajul de Anul Nou: „Trebuie să trecem cu toată hotărirea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor măreţe obiective, să acţionăm cu întreaga noastră pricepere şi energie pentru a asigura înfăptuirea in cele mai bune condiţii a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem in diferite domenii de activitate.Din acest ianuarie al generoaselor deschideri spre viitorul patriei, al eforturilor reînnoite pentru împlinirea aspiraţiilor noastre de progres, prosperitate şi pace, avem privilegiul să cinstim doua aniversări cu adinei şi luminoase rezonanţe în sufletul şi mintea fiilor ţării. Animaţi de cele mai alese sentimente de stima şi preţuire sărbătorim in această luna, alaturi de întregul popor, ziua de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, conducătorul încercat şi iubit al partidului şi statului nostru, şi ziua de naştere a tovarăşei Elena Ceauşescu, eminent om politic şi savant de renume mondial. Să le urăm, cu toata căldură şi dragostea, viaţă lungă, sănătate şi fericire pentru ca România să devină tot mai înfloritoare şi mai prosperă. Să le spunem, după datină, din toată inima: „La mulţi ani!" şi să le urmăm exemplul în lupta şi muncă spre binele ţarii şi al nostru al tuturor. IUSTIN MORARU