România - Capitala, noiembrie 1938 (Anul 1, nr. 168-182)

1938-11-16 / nr. 168

INCHIDEREA CONCURSULUI Cu problema de faţă, acest mare şi original concurs popular s’a terminat. Deslegările, inscrite de cupoanele respective, se primesc până la 24 Noembrie crt., orele 8 seara, având menţionat pe plies ,,pentru concursul „Enigma lui Tănase“, Ir. privinţa transcrierii deslegărilor avem de precizat următoarele: răspunsurile trebuesc date cât mai pe scurt și cât mai clar posibil, fie pe schema din ziar, fie pe foi separate. Problemele cu nr. I,6, 12, 13 și 16 vor fi date însă numai pe schema din ziar. După cum am mai spus, plicurile trebue să prezinte o uniformitate oarecare, în vederea tragerii premiilor, aşa că deslegătorii sunt rugaţi să folosească numai plicurile galbene (aşa zise oficale), indiferent de mărimea lor. Să nu se uite însă, că numele şi adresa trebuesc scrise clar, tot pe plic, aşa cum se obicinueşte la scrisorile recomandate. Deslegătorii din Bucureşti se pot prezenta şi personal cu plicurile, la redacţia ziarului nostru. Pe măsură ce vor şi primi răspunsurile, vom publica în ziar şi numele trimiţătorilor. Tot cu această ocazie, le vom sta tuturor la dispoziţie cu lămuririle necesare, fie prin „Poșta concursului”, fie direct, la redacție (zilnic între orele 12 1). ROMÂNIA 16 XI 1938 — MARELE CONCURS DISTRACTIV organizat de ziarul „ROMÂNIA" Premii în valoare de peste ÎOO.OOO lei 100.000 lei Distribuirea premiilor se va face de către o comisie compusă dintr’un reprezentant al Prefecturii de Poliţie, un delegat al cititorilor şi un reprezentant al ziarului nostru , în cadrul unui minunat spectacol de music-hall, oferit în mod gratuit de ziarul „ROMÂNIA” pentru participanţii la acest concurs. Acest spectacol va avea loc Duminică 27 Noembrie crt. ' . • Problema XVI (Jocul cărăbuşului) Asupra raportului Preşedintelui Consiliului de Miniştri şi Miniştrilor Noştri Secretari de Stat la Departamentele Apărării Naţionale şi Finanţe sub Nr. 12466/30/Aug. 1938. ......... , Văzând Jurnalul Consiliului de, Miniştri Nr. 2100/938, Am decretat şi decretăm: Art. 1. — Pe temeiul art. 69-78 din legea generală de exproprieri din 20 octombrie 1964, cu modificările aduse prin legea de expropriere, pentru cauză de utilitate publică, promulgată cu I. D. Nr. 390/4/2/937, șipublicată în M. Of. Nr. 29/5/2/937, se declară expropriat pentru utilitate publică, de urgență, pentru interese militare, suprafaţa de 181.507,47 m.p. teren, liber şi cu construcţiuni, situat în comunele Valea Cosminului, Plaiul Cosminului, Ceahor şi Corovia, judeţul Cernăuţi, proprietatea următorilor locuitori: Nr. Nr. Numele şi prenumele fund. top. Ц posesorului Adresa Suprafaţa Suma ce Total expropr. de expr. m.p. se oferă oferit „ENIGMA LUI TANASI In sfârşit, iată-l pe d. Tănase reîntors în Bucureşti, după atâtea peregrinări prin ţară şi străinătate. Nici acum nu-i timp însă de odihnă, fiindcă abia trebue să se ocupe cu complectarea ultimelor amănunte — fotografii şi diferite întâmplări inedite din vieaţă — pentru începerea seriei de reportagii senzaţionale care vor apărea în ziarul „România”. Când s’a dus sâ-l viziteze, în acest scop — acasă, la Bucureşti — redactorul nostru a fost pur şi simplu uluit de ceea ce a văzut pe peretele din camera de lucru a domnului Tănase... Priviţi şi dv. acest tapet original, la baza căruia se află un cărăbuş (celebrul cărăbuş care a rămas legat de numele marelui artist!) ce stă într’o cutiuţă de cristal. Ei bine, acest cărăbuş pleacă — exact în zorii zlei — spre portretul de sus al d-lui Tănase , mergând numai printre linii, fără să treacă vreo dată peste ele. Când a ajuns la deschizătura ramei, cărăbușul își ia mersul domol pe... obrazul protectorului său — tot mereu printre... riduri, — până ajunge sus, în vârful ...nasului, unde se odihneşte câteva ore, pentru ca până seara să se înapoieze iarăşi la cutiuţa de cristal. Când a fost întrebat asupra sensului acestei ciudăţenii, d. Tănase a declarat că altfel nu s’ar putea inspira, dacă n’ar avea zilnic în faţă acest tablou. In special mersul coleopterei pe... fizionomia sa este de un efect nebănuit asupra fanteziei marelui comic. Acum, iubiţi cititori, cine ne poate însemna întregul drum parcurs de cărăbuş, din cuşca sa şi până în vârful nasului?! C A R O L al II-lea Prin Grafia lui Dumnezeu şi Verija Națională Rege al României La tofi de fata şi viitori sănătate Valea Cosmin Terenul va servi la construcţia unei linii de cale ferată şi pentru clădiri militare. 196.656.981 ART. 2. — Miniştrii Noştri Secretari de Stat la Departamentele Apărării Naţionale şi Finanţe sunt însărcinaţi cu executarea dispoziţiunilor din prezentul decret. Dat în Sinaia la 3 Septembrie 1938. (ss) CAROL No. 3133 133.439 58.796 pe m.p. Lei 12766 7.656 Preşedintele Consiliului de miniştri, (ss) M. CRISTEA p. Conformitate Şef b. Bolocan Ministrul Apărării Naţionale, General de Divizie (ss) ARGEŞANU Ministru de Finanţe ad-interim, (ss) M. CONSTANTINESCU w BON DE PARTICIPARE (Concursul distractiv al ziarului , România) No. 16 Numele Adresa •fflusp» Mişcare în personalul superior al ministerului de agricultură In personalul superior din ministerul agriculturii şi domeniilor, s-a făcut următoarea mişcare: D. V. Casanova a fost delegat director al contabilităţii. D. G. Grigoriu, director la contabilitate, a fost trecut la registratură şi arhivă. D. C. Grigorescu, director delegat la Oficiul de valorificarea grâului, a fost desrcinat după cerere deaceastă delgaţie, rămânând să conducă, numai Oficiul de colonizare. D. Cristodor Gheţu a fost delegat director al Oficiului de valorificarea grâului. D-lui Gromoslav Mladenatz, referent cu gradul de director la Serviciul de studii şi statistică, i s’a primit demisiunea din acest post. D. Traian Bulandra fost director la Institutul Naţional al Cooperaţiei, a fost numit director al Fundaţiei Mihail. D. Linde a fost âelf^gJJrglss Ц BgfPSnift. Agarară.