România - Capitala, iulie 1939 (Anul 2, nr. 405-420)

1939-07-16 / nr. 405

BORSEC TG. MUREŞ, 14. — Intre masivele munţilor Călimani şi între munţii Moldovei, într’o regiune bogată în păduri seculare de brad, la 880-950 m. înălţime deasupra lui velului mărei, se află renumita staţiune balneo-climaterică Borsec. Data descoperirii numeroaselor isvoare ale Borsecului, se pierde în trecutul istoriei neamului nostru. Din săpăturile făcute, s’au găsit albii din piatră. Încă din timpul Romanilor şi al Daciei—Félix. Document scris în care Borsecul este pomenit cu minunatele lui isvoare şi pitoreşti privelişti datează încă din 1707. Masivul munţilor cu pădurile de brad de peste 50.000 hectare, dă acestei renumite staţiuni, o climă subalpină, plăcută şi lipsită de curenţi. Aerul este puternic ozonat, iar cerul se înbină cu culmile munţilor, insolarea este intensivă iar ozonul Schömbem 8,50. Aci este o climă care îndeamnă toate organele la activitate, ajută plămânii la o funcţionare mai accentuată şi profundă, şi intensifică schimbarea materiilor organice, mai ales pentru aceia cari vin din regiuni mai joase. Iernile sunt tot aşa de minunate la Borsec, lipsite de vânturi, cu zăpadă abundentă. Deaceea sezoanele simt vara dela 1 Iunie până la 1 Sept., iar pentru spermani și suferinzii care au cure de iarnă dela 1 Dec. la 1 Martie. Factori curativi. In toată lumea „Borvisul" este cunoscut , ca cea mai căutată apă minerală, plăcută la gust, nealterabilă, bogată î n acid carbonic şi a%..materii minerale. Cura de băut se face la isvoarele din care se umple sticlele „Isvorul principal", „Elisabeta". La prescripţiile medicale sunt apele din isvoarele „Miron“, „Principele Carol“ şi „V. Alecsandri". Mai sunt încă 25 isvoare ale Borsecului, tăinuite prin munţi. Din aceste ape box vizate se fac băile calde care au extracţii de acid carbonic, cu dozări variabile ca la Royat, şi cu încălziri indirecte, prin dispozitive speciale, ca apa să nu-şi piardă cantităţile naturale de minerale. Sunt 24 cabine cu căzi, instalaţii pentru băi reci, irigaţii, pulverizări, inhalaţii şi cuvete de apă bicarbonată pentru cura internă. In bazinele „Sf. Iosif“ şi „Lazăr“, se fac băile reci de acid carbonic, numai de 5-10 grade, pentru bolnavii nervoşi, după prescripţiunile medicilor. In ritmul nou de viaţă administrativă, conducerea comunei o face cu multă pricepere şi apreciabilă gospodărire binevoitorul primar dr. medic Camenischi şi vrednicul notar licenţiat secretarul Oficiului de Turism dr. Ciot. Prin tactul acestor doi principali gospodari ai Borsecului, se coordonează colaborarea ce trebue să fie cât mai vizibilă. нвЕэшгавлвввяяяяяяняяня1 Dăm astăzi o parte din vizitatorii veniţi la Borsec. Familiile: Vasiliu- Galaţi, Grun Ludovic, Cluj; Rachel Uşer, Rădăuţi; Gh. Bonsalin, Galaţi; Demeter Zoltán, Cluj; Davidovici Zoltán, Cluj; Davidovici Rahmil, Galaţi ; Bordeanu Hie, Bucureşti; Tetulescu Ioan, funcţ., Buc.; Rahani Terezia, Cluj; Samuel Safir, Buc.; Const.Popa, Galaţi; dr. Blum Iosif, Cărei; Wigner Leopold, Tg. Mureş; dr. Mozia Todor, Dej; Roza Iluc, Sighişoara; dr. Pop Alexandru, Tg. Mureş; Bergher Alex, Arad; Weistain Clara, Iveşti; Constanţa Urzeanu, Buc.; Bindea Martin, Cluj dr. St. Ehrlich, Cluj; Aron Avram, industr., Buc.; Bălan Ioan căpitan, Orăştie; Adela Schmilovici, farmacistă, Ştefăneşti; V. Constantinescu, Buc.; Irina dr. Stanca dr. Zoe, Cluj ; dr. S. V. şi d-na Bodo, Cluj; Aurelia dr. Popa, Bistriţa; dr. Victoria Ceapanu, Brăila; dr. Holînau St., Cernăuţi ; dr. Minea Ioan, prof. univ. Cluj; dr. Grig. Benetato, Cluj; dr. Emil Radu prof. univ., Iaşi; Elena dr. Radu, Iaşi; Zoe Oralian, funcţ. Buc.; Beninker Her-1man, Egipt; Achion Melinda, Alexan- Şdria Egipt; Ioan Ogod, prof., Bacău ; Grivur Alber, consul al Belgiei cu d-na Iosefina; Bodeanu Ilie, farm. Buc.; Alex. Bucurescu, dir. bancă, Buc.; dr. Vasile Pătrăşcanu chirurg, Bacău; Maria dr. Banea, Cluj; ing. Gh. Păun, CAM, Buc.; ing. Ferdinand Hohenberg, insp. Ecaterina Niţu; d-na Maria Papacostea, prof., Constanţa; lt. col.Enache Sofia, funcţ., Buc.; Lampel Marcel, dir. gen. Buc.; Elena Safir, prof. Bârlad; Roşea Emil ofiţer, Focşani ; TraianVişan, ing. silvic, Bacău; Zeno dr. Rusu, prof., Braşov; dr. Kurzel Carol, Arad; Ioan Zagaria, prof. Constanţa, Gh. Constantinescu, ofiţer, Buc. căp. Bartic Gh., Chişinău; dr. Marin Fodor dir. spital, Dej; Teodor Rădulescu, funcţ. CAM, Timişoara, ing. Doboş, Timişoara; Safir Nicolae, prof., Cluj; Iosif Tanssing, dir. spital, Timişoara; Silex Carol, dir. Mediaş, Blaj Mia, funcţ., Buhuşi; Smirde Angelica, profesoară; Finnlanda; Roache Werner, prof. univ. Henmisfors, Finlanda; Detre Samuelă, dir. bancă, Tg. Mureş; farm. Ionaşcu, Bistriţa; Popescu Adela, funct Buc.; Francisc, dir. voiaj, Arad; Rozenberg Idal, Buc.; căp. C. Vultureanu, Buc.; dr. Lestyem Endre, canonic, Oradea; maior Mihail Bădiţă, Brăila; Sabel Alex., Oradea; Panait Petrache, ofiţer sup., Iliescu Gh., ofiţer supt Buc., şi Arghir N.Ştefan, student Bucureşti. Nic. Oprea BUZIAŞ, 14. — Dintre numeroşii vizitatori sosiţi în localitatea noastră, menţionăm pe următorii: Din Bucureşti: D-na dr. medic Angheluţa, d-na Buzoianu Oltenia, d-na Berez Cornelia, d. şi d-na Ion Marian, d. şi d-na solomon Auer, d-na Janette Monta, d. şi d-na Tomulescu, d. şi d-na Grecescu, d şi d-na maior Bălan, d. şi d-na Corcoveanu, d. şi d-na ing. Traian Anghelescu, d. col. Tolescu Gheorghe, d. şi d-na Mureşan, d. Burter Vasile, d. Berman Iancu, d-na Beliea Clara, d. col. Cernăianu, Ion şi d-na, d-na Negoiţă Maria, d. şi d-na Demetrescu, d. ing. Gheorghiu, d. general Zatoc Paul, d-na general Văitoianu Paula (Alex), d-nа dr. Zamfirescu Stela, d-na dr. Zamfirescu Ecaterina, d-na col. Călinescu Cecília, d. Devechi Leopold, d. dr. Ivainer şi d-na, d-na g-ral Mihăilescu Elena, 1нв&ш1звяа11вбвввщшввяя1в5эв11в d. şi d-na Capponeani, d-na Lucreţia Cloşan, d-na Dumitrescu, d. Şi d-n. Gheorghiu, d. şi d-na Ionescu Ştefan, d-na şi d. dr. Granenfels, d. Lengyel Alex., d. Cappon Rafael, d. dr. Marieşanu. Din alte locaiităţi: d-na prof. Bisiedovschi, Lugos, d-na Elena Marin, Arad, dr. medic Hohoiu, Reşiţa, d. Dănică Georgescu, Bucureşti, d-na dr. Vict. Hâncu, Hunedoara, dr. Brüder Wil, şi soţia, Novikamiza,Iugoslavia, Jordanka Nikolova, Sofia- Bulgaria, Karadinovici Elena, Belgrad, locot. col. Măneaţă, T. Ocna, d-ra dr. Drinca, Vucova, d. şi d-na Backaî, Târgovişte, d-na Biran Eva, Târnava, d. Chitoran Ştefan, Copăceni, d-na Cristea Doina, Cluj, d-na dr. Caba Lucreţia, Deva, dr. Cocoşiu Chiru, Caransebeş,, d-na Cioflec Victoria, Timişoara, d-na Dulgheru Ana, T. Severin, d. Griffoiu Robert, Timişoara, d-na şi d. col. Paraschivescu, T. Severin, căp. Pompei Bellu şi d-na, Constanţa, d-na Predic Gita, Beograd, d. Purice S., Braşov, d-na căp. Roman , Craiova, col. Rafail D. Timiş, maior Randolor C., Craiova, căp. Stoicescu, Galaţi, d. şi d-na M. Ene, Galaţi, d-na şi dredelcu, Galaţi, d-na Oprea Luxandra, Galaţi, d-na Onesea Maria, Vaşcău, col. Strumer G. şi d-na, Sibiu, dr. Singer Iacob, Timiş, col. Tânjală şi d.na, Caracal, dr. Vas Isaia, Oradea,, dr. Alexandrescu V. Craiova, dr. Anton Eduard, Orăştie, dr Botiş Teodor, Arad, dr. Buche Gavril, Nădlac, dr. Brandes M. Herţa, dr. Brăileanu S., Cernăuţi, col Speranţă Chermen, Craiova, maior Cătană Ion Oraviţa, preot Daniga, Brăila, dr. Dobra şi d-na, Lugoj, Dobay E. Kassa-Ungaria, Depner Marga, Braşov, d-na şi d. Gh. Dumitrescu, Sibiu, Dragota Maria, T. Severin, Demetrescu Andrei, Craiova, dr. col. Flavian Popper şi d-na, Lugoj, Frăţilă Zoe, Ploieşti, König Wilhelm, Gura Lonţ, d. Ivaşcu Vasilie, T. Severin, Hisch I., Cluj, general Dragomirescu-.Hariton şi d-na, Oradea, dr. Gheorman Pompei, Cluj, Herpet Ign. Giurgiu, col. Copoi Leon şi d-na, Ploeşti, col. Crăciunescu H., Timiş, d-nă căpit. Siroschi, Timişoara, ing. Weindil şi d-na Sibiu, maior Hulumei, Focşani, Filipovici Dara ,Vrsai-Iugoslavia, dr. Kardoş, Gătaia, col. Stoian Paula, Timişoara, dr. med. Spiridon Leon, Caracal, med. Schwartz şi d-na, Bacău, d-na şi d. Iliescu, Craiova, d-na şi dr. Meixler, Timiş, dr. Marinescu Ioan Lugoj, general Mehedinţi şi d-na. Cluj, d-na şi d. colonel Născu, T Mureş, Nicola Dosii, Budapesta, col. Pop Cornel, T. Severin, în. Porav Olimpia, T. Mu îcş, cap. Petrovici Alex., Slatina. B U Z I A Ş Vile tăinuite prin pădurile Borsecului Parcul din Borsec cu isvoarele principale şi isvorul radio-activ OCNA SIBIULUI Staţiune balneară cu lacuri minerate cloro-sodice concentrate. Stabilimente de băi calde şi reci se află în mijlocul unui parc frumos, ornamentat cu cele mai variate flori şi plante exotice. Factorul curativ special: a) apa cloro-sodică (sărată) concentrată, întrebuinţată pentru băi reci şi calde. b) apa sărată din cele 3 izvoare, conţinând sulfat de sodiu şi de magneziu şi care se întrebuinţează pentru cură externă şi inhalaţii. Mijloace de tratament Băile sunt sub cerul liber, alimentate de izvoare de apă sărată naturală. Ele au 200 cabine, duşuri, plaje la soare. Băile calde (medicinale) cu cabină clasa I şi II cu cade de faianţă şi anticamere pentru odihnă. Trei bazine (piscine) în stil orien ввянявияи^янвннввяиавявяя tal, conţinând apă cloro-sodică la diferite temperaturi. Cabine de duşuri, săli pentru masaj, inhalaţii, hidroterapie, etc. Indicaţiuni: Boli de femei, reumatism, articular şi muscular, nefritegută laringită, pleurezii cronice, boli de copii, scrofulozie, limartism, rachitism, debilitate, nervi, etc. Hotelul Statului, elegant mobilat, cu apă caldă şi rece în fiecare cameră, vile particulare, restaurante cu preţuri moderate. Din grija Direcţiunii Băilor, se oferă vizitatorilor distracţiuni numeroase şi variate. In staţiune sunt medici, farmacie oficiu poştal, etc. Băile Ocna Sibiului se află între Copşa Mică şi Sibiu, oraş cu care legătura se face foarte ușor cu trenul, autobuze și trăsuri. MANGALIA VILA VICTORIA Intre Pretură şi Căminul funcţ. JV. Finanţe, având în tata plaja şi marea, construcţie nouă (1ЧЗК), se închiriază camere mobilate, confort modern (parchet, lumină electrică, apă curentă duş, telefon etc.) A se adresa: Parcul Delavrancea, Aleea A. N. 6, Bucureşti, Telel. 371.57, sau Mangalia, vilă, sau d-lui Limonide-Mangalia.____________________________________________ 16. VII. 1939 ROMÁNIA No. 405 AMARA SLOBOZIA, 14. — La 6 km. de oraşul Slobozia se găseşte staţiunea balneară. „Amara”, numită astfel după gustul amar al apei sale, care se crede că este un test dintr’o mare în care crescând „alge” şi neavând nicio comunicaţie cu alte ape, în decursul secolelor, s’au transformat în nomol fin, ca o alifie. Staţiunea se bucură de 50% reducere pe cfr., staţia de coborîre fiind Slobozia Veche, de unde transportul se face cu autobuze cari percep o taxă de 20 lei de persoană. încă de pe la jumătatea drumului, te izbeşte un puternic miros de pucioasă şi nomol, ce anunţă apropierea lacului, care se întinde pe o suprafaţă de circa 250—300 hectare. Apa lacului e foarte bogată în săruri, ca: cloruri, sulfuri, bromuri, ioduri, etc. şi împreună cu nomolul Şi-a găsit o bună apreciere în terapeutica multor boale, rivalizând în calitate şi posibilităţi de vindecare cu fratele său geamăn de la Techirghiol şi chiar cu al altor localităţi similare din Europa. La Amara, se vindecă reumatismele şi sifilisul cu toate manifestările terţiare, sciatica, rahitismul, scrofulele, tuberculoza osoasă, artritele cronice, bolile parazitare de piele, boli de femei ca: metritele, endometritele, perimetritele, salpingitele cronice, etc., ca şi peritonita tuberculoasă, flebitele cronice etc. Prin proprietăţile sale miraculoase în vindecarea multor boale şi mai ales a reumatismelor, mulţi dintre vizitatori îl numesc lacul făcător de minuni. Şi pe drept cuvânt merită această calificare, fiindcă s’au văzut bolnavi în cârji, ori duşi pe targă, cari după 5-10 zile de băi, au putut merge pe picioare. Acesta este secretul băilor Amara şi aşa şi-a format faima, care pe bună dreptate a depăşit hotarele ţării. Băile sunt prescrise de medicul balneolog al staţiunii şi sunt de două feluri: calde şi reci, la cari se adaugă nomolul respectiv. Pentru băile calde se găsesc două instalaţiuni construite şi amenajate cu întreg confortul pretins de regulile higienice şi cu un tarif convenabil tuturora. Băile reci se fac în ştranduri, amenajate cu adăposturi şi plajă de nisip, ori pe ţărmul lacului, unde cei cu mijloace, reduse, în special muncitorimea, îşi improvizează corturi, băile în lac fiind gratuite. Vizităt,de.nu găsesc samare imobilate la hotelurile concesionarilor de băi calde şi la locuitorii din comună pentru preţuri destul de modeste. Restaurantele oferă o masă bună şi eftină, dar majoritatea vizitatorilor îşi fac menajul în casă, alimente, procurându-şi-le direct de la producători, fără preţ de speculă. Toate clasele sociale găsesc convenienţă la băile Amara, viaţa fiind mai eftină ca în alte localităţi similare, aşa că majoritatea vizitatorilor o formează cei cu mijloace modeste de feraiu, ca şi cei cari pe lângă cura de băi, doresc să-şi petreacă timpul în linişte şi odihnă adevărată. Dintre vizitatorii sosiţi, notăm deocamdată pe următorii: Din Bucureşti: D-na Fliza Nicolaide, d. ing. Ovidiu Porumbescu, d-na A. Modreanu, d. Popa Ion, d-na preot Maria Luca, d. căpt. Grigorcea, d. căpit. Pantazi, cu d-na, d-na Alexandrina căpitan dr. Zamfirescu, d-na Ecaterina Ştefan, d. G. Ivănescu, d-na Zoe Pantelimon, etc. Din alte localităţi: d-na şi d. N. Paraschivescu, pretor Slobozia; d-na Paula Opirişan, Călăraşi; d. colonel Octav Catană, Roman; d-na şi d. Nicu Iorgulescu, Călăraşi; d. căpit. Murgulescu, Bazargic; preot Iordache Stoenescu, Răduleşti-Ialomiţa; d-na Maria G- Niculescu, Ploeşti; d-na şi d. Leon Şerbănescu, controlor financiar, Călăraşi; d-na Firida Martinescu, Giurgiu; d. locot. M. Zamfirescu, Ploeşti; d. Nicu Lăzărescu, Slobozia; d. Ion Martinescu, Giurgiu; d. Aurel Ionescu, Slobozia; d. Nicolaescu, insp. general şcolar, Bucureşti; d. T. Apostol Slobozia* etc. Lacul „ Amara” Vizitatorii sosiţi la Călimăneşti şi Ocnele Mari R.VÂLCEA. 14. — Notăm mai jos numele vizitatorilor sosiţi în intervalul dela 1 Iulie la 13 Iulie 1939, în staţiunile de vară Călimăneşti şi Ocnele Mari din judeţul nostru. In staţiunea Călimăneşti au sosit următorii vizitatori: Din Bucureşti : d. avocat N. Moise, d. prof. universitar N. Charles Drouhet, d-ra Elisa Zgură, d. av. Beceanu, d-na Aneta Massler, d-na Jiufsia Botez, d. C. Protopopescu, d-na Lucreţia Stomescu, d. I. Rădulescu, d-na Fr. Lăzărescu, d. Radu Dumitriţ,d.G. Anton protopopescu, d-na El. Bordeianu, d-na și d. Antonescu, d-na Natalia Cristea, d-na Târnoveanu, d-na A. Bolintineanu, d-na Nina Onciu, d. dr. Cristescu, d-na Angelina Velican, d-na Rosalia Ostromery, d. A. Dobrescu, d-na A. Cobnovici, d-na Stefania Meantoga d. av. Adrian Ghinea, d-na Eugenia Râpeanu, d. T. Popescu, d. Const. Dinescu, d. M. Protopopescu, d. ing. Gh Georgescu, d. ing. Goldstein, d. P. Stănescu, d. Bonea Doculescu, d. Mihail Cernescu, d. N. Şerbănescu d-na și d. C. Stern, d-na Marietta Gheorghiu, d. Gh. Veliescu, d. I. Constantinescu, d-na si d. P. Pavlov, d-na Any Franco, d. M. Rusănescu , St. Rapeanu, d-na Maria Madgeeru, d-na Atena Cristescu, d. L. Feldman, d-na Antoaneta Balasu, d-na Elena Popea, d-na Margareta Zaharescu, d. D. Cernescu, d. ing. Vasile Caba, d-na si d. dr. I. Boboc, d-na Ana Lorentz, d-na Elisa Zarafu, d-na Matilda Cornea, d. V. Itticescu, d. Cristea Dumitrescu şi d-na Elena Muşat. Din alte localităţi: d. Armin Corniş, Arad; d. col.Gh. Diaconescu, Tecuci; d. Ilie Alterescu, Iaşi; d-na Margareta Liotescu, Brăila; d. H. Adam, Cernăuţi; d-na Madelina Safir, Craiova; d-na şi d. Bădăroiu, T.Măgurele; d-na Găinescu, Constanţa; d. ing. Săceanu, Craiova; d. Ravel Perciun, Cahul; dr. Grecuiescu Cernăuţi; d. Ioan Rusovici Craiova; d. ing. Gheorghiu, Câmpina; d-na Zoe Bârsan Ploeşti; d. Antonescu, Cernăuţi; d. St. Pancu, Ismail; d-na şi d. dr. Ionescu, Galaţi; d. ing. N. Chetoianu, Craiova; Gh. Dodan, Iaşi; d-na Sanda Eva, Galaţi; d. I. Pârvulescu, Ploeşti şi d. P. Nicolaevici, Brăila In staţiunea Ocnele Mari au sosit următorii vizitatori : Din Bucureşti; d-na Aneta Hanciu; d-na Amalia Siderachis; d-na Constanţa Rugină; d. Rotărescu; d-na Marieta Niculescu; d. ing. Micu Adamescu; d. Rotomeza Marinescu şi d-na Sevastiţa Ionescu. Din alte localităţi: fam. Mărculescu, Caracal; d-na Maria Serafim, R.Vâlcea; d-na Lăzărescu, R.Vâlcea; d-na şi d. Rudolf Aldman, Craiova; d-na şi d. Kt. Zolotovici, Craiova; d-na Victor Grecu, Craiova; d-na Eug. Tomescu, Horezu; d-na şi d. lt. V. Stănescu, Craiova; d-na Ioana Budescu, Piteşti; d-na Maria Georgescu, R.Severin; d-na căp. Ogrezeanu, R.Vâlcea; d-na Angela Petrescu, R.Vâlcea; d-na Sanda Iliescu, Mehedinţi; d-na Elena Nicoleanu, Roşiori de Vede; d-na Adela Banu, Dorohoi; d-na şi d. Petre Godeanu, Craiova; d-na Ortansa Prodan, Botoşani; d. Victor Georgescu, Slatina; d. Nicolita Mihai, Craiova; d-na Vasilescu, R.Vălcea, d. sublt. Petrescu, Oradia Mare; d-na Elena C. Smărăndescu, Tetoiu-Vâlcea; d. Simion Almășanu, R.-Vâlcea; d. Const. Stanciu, Romana Șt.; d-na Elisabeta Boiangiu, Caracal; d-na Rotărescu, R.Vâlcea și d-na Margareta Aldman, Craiova. Câmpulung-lold. Intr’o încântătoare poziţie pe valea Moldovei la o altitudine de 600 m., între munţi acoperiţi cu seculare păduri de brad se află aşezată pitoreasca staţiune climatică Câmpulungul-Moldovei. Străjuită de jur împrejur de un lanţ de munţi şi dealuri, ea este ferită de curenţi şi are un climat subalpin, care, împreună cu aerul ozonat de pădurile de brad şi molift, dă sănătate bolnavilor şi vilegiaturiştilor. Instalaţii moderne de băi de nămol, de cetină de brad, de acid carbonic artificial, duşuri şi hidroterapie, vindecă ceea ce natura singură nu poate vindeca. Ştrandul, aşezat pe malul Moldovei, legat de parcul din pădure şi cu perspectivă spre Pietrele Doamnei de pe muntele Rarău, cu un bazin mare cu г,că curgătoare, plaje, teren de tenis, terenuri de joc pentru copii, restauram cu terasă, stau la dispoziţia bolnavilor şi vilegiaturiştilor. Sanatoriul cu tratament după Kneipp şi Kuhne, unicul în acest fel din toată ţara, redă sănătatea şi acelor bolnavi cari au pierdut speranţa că o vor recândva. Sediu al Turing-Clubului „Pietrele Doamnei", secţia Bucovina, staţiunea climatică Câmpulungul Moldovei, este căutată de turiştii din ţară şi din streinătate, cărora le oferă posibilitatea de frumoase escursii şi adăpost în cabanele ridicate pe munţii din împrejurime. Câmpulungul Moldovei este aşezat in mijlocul acelei atât de frumoase provincii istorice româneşti, căreia i s’a zis pe bună dreptate „vesela grădină". Nu numai mănăstirile bucovinene, cari tăinuesc în modestia lor tezaure de artă şi puternice manifestări de originalitate în arta românească, ci şi numeroasele localităţi din împrejurimi ispitesc la escursiuni cari sunt totdeauna — s’ar putea spune: emoţionante, prin bogăţia şi variaţia impresiilor pe сап le prilejuesc. Are medici, farmacii, oficiu poştal, etc. Hoteluri şi c°mere de prim rang, restaurante cu serviciu excelent şi preţuri reduse, stau la dispoziţia vizitatorilor. Comunicații : gară pe linia Dărmânești ,Vatra-Dornei (40 km.) In timpul sezonului vagon direct de la București. ■ Vedere din Câ mp u l ung u l - Moldovei . Ы viziMgiî sosiţi la Rucăr-fesel RUCAR, 14. — Continuăm cu numele nouilor vizitatori sosiţi in localitate : Din Bucureşti: D-na Ana Aurel Bălaşa, N. Barbu cu d-na, Nichita Mihăilescu, Ghiţă Gheorghe, Ledia Ionescu, Maria Ionescu, Kolangian Adrian, Potece Ştefania, Anomia Ionescu, lt. Săvariu Mihai, It. Caras Emil, Elena Georgescu, Atanase Miseschi, Rădiţa Negulescu, Elena Ionda, Paraschiv Floarea, Maria Antonescu, Alex. Petculescu cu d-na, maior Georgescu, Badea Popescu, Verona, Popescu, Alexandru Băjan, Tslahdzian Hariton, Iordan Petrovici, Babuşca Aneta, Ştefania Atanase, Maria Lepădata, Margareta Lepădată, Gh. Azamfirii cu d-na, Elena Simionescu, N. Tociulescu cu d-na şi mama C-ţa Mazăre, Cârstea D-tru cu d-na, N. C. Popescu. Din alte localităţi: Marin Ciupitu- Teleorman, Marcu Negreanu-Romanaţi, Roman Popa-T. Măgurele,, , Pernaci Aurel-Craiova, Eugen Fotipescu-Durostor, Mihai Tache-Dâmboviţa, Tache Teodorescu-Tulcea.