România - Capitala, decembrie 1939 (Anul 2, nr. 543-557)

1939-12-01 / nr. 543

l. XH. 1939 rOMANIAN.* 543 FOŞTII EDILI AI PRIMĂRIEI SINAIA AU FOST CONDAMNAŢI PENTRU INFRACŢIUNE LA LEGEA PATRIMONIULUI PUBLIC Primăria Sinaia impunând în a- a nul 1933 Societatea Hotelurilor şi s Cazinoul din acel oraş, la suma de 12.000.000 lei anual, aceasta a atacat cu apel, iar instanţa a redus impu- ] nerea la 785.000 lei. Decizia fiind a- î tacată și cu recurs in fața tribuna- ; : lului Prahova S. I-a, aceasta a re- ; dus-o la 699.656,- lei anual, hotârire, '■■■ imm d'efir.lti^ ^ * : ■" > "-] Până la Iulie 1934 Cazinoul ă ră- mas înrestanță, Ш p&ta acestor im‘pozite și‘atunci,'făcând contestaţii , la tribunal au obţinut suspendarea executării şi fără ca edilii de atunci în frunte cu primarul Gh. Mateescu să protesteze. „ In acelaş timp, primăria a făcut o tranzacţie cu cazinoul prin care fără nici un temeiu juridic i-a redus taxele şi impozitele comunale rămase definitive prn hotărîri judecătoreşti la 200.000 lei anual, încheind convenţia ca numai ata să plătească pe toată durata concesiunii jocurilor adică până în anul 1950. In 1938, luând conducerea primăriei,d. avocat Cezar Popescu şi constatând că tranzacţia încheiată de foştii edili este oneroasă, ea păgubind primăria până la venirea d-sale cu 3.500.000 lei ,a sesizat ministerul Internelor şi aceasta Curtea locală administrativă, cerând anularea tranzacţiei şi pe de altă parte sesizând şi parchetul de Prahova spre a clarifica latura penală a acestei afaceri.Cabinetul II instrucţie al tribunalului Prahova, după ample cercetări a trimis in judecată potrivit dispoziţiunilor art. 23 din legea pentru apăi-ареа, patrimoniului public şi 251 , împotriva ordonanţei de trim in judecată. Inculpaţii au dec apel şi Camera de Acuzare respingându-i, afacerea a venit spre judecare in faţa tribunalului Prahova S. C-., care i-a achitat de orice penalitate şi i-a apărat de plata despăgubirilor civile. Sentinţa de achitare fiind apelată de primăria Sinaia, secţia Vila Curţii de apel din Bucureşti, a fost sezisată cu judecarea procesului. Pronunţându-se, Curtea a admis apelul primăriei Sinaia şi a condamnat pe fostul primar Gh. Mateescu la 3 luni închisoare şi 5.000 lei amendă, iar pe consilierii comunali: V. Prejmerean, Al. Teodorescu zis Flăcău. Ion Vasilescu zis Europa, Toma Morarescu şi Ion Moroianu, la cate 5.000 lei amendă. In ceea ce priveşte despăgubirile civile, primăria a fost îndrumată să facă acţiune separată. IN TENTATIVA DE CONTRABANDĂ A FRAŢILOR ISVORANU, CURTEA DE CASAŢIE S’A PRONUNŢAT ERI Curtea de Casaţie S. N s’a pronunţat eri în afacerea transportului de devize şi aur imputat fraţilor Carol şi Iancu Isvoranu din Bacău, asupra recursurilor făcute de aceştia de Banca Naţională, de ministerul de Finanţe şi de Parchetul general al Curţii de apel din Iaşi, împotriva deciziei Curţii de apel din Iaşi prin care inculpaţii au fost condamnaţi, prinul la un an de zile închisoare şi secundul la trei luni închisoare, pentru tentativă la delictul de transport de metale preţioase prevăzute de legea circulaţiei metalelor preţioase. Curtea a admis motivele 1 şi 2 din recursurile Parchetului general şi al ministerului de Finanţe, privitoare la existenţa delictului de tentativă la contrabandă, socotind că insanţa de apel nu a motivat suficien această privinţă. Celelalte motive ale parchetului, la achitarea celorlalţi incaţi Carl au fi®urat la prima instanţa, au fost respinse. Burcii Naţionale, care se plangea că nu i s’a admis 1 leu despagubiri civile a fost respins. Dintre motivele inculpaţilor, Curtea a admis numai pe al 7-lea, socotind că legea metalelor preţioase nu le este aplicabilă. A casat decizia Curţii de Aneine motivele arătate mai sus, cu trimitere spre o nouă judecare la aceeaşi instanţă. a =SuBSS " CRCETARILE IN AFACEREA MAX AUŞNIT AU FOST ÎNCHEIATE Cercetările în învinuirile adjuse Industriaşului Max Auşnit au fost încheiate. Parchetul şi-a pus concluziile, iar ordonanţa definitivă urmează a fi dată în timpul cel mai scurt. înalta Curte de Casaţie a fixat Sentinţa din anul 1937 a tribunalului Bălţi, prin care ministerul de Domenii a fost obligat a plăti d-lui Boris Glavce, proprietarul moşiei Ungheni, suma de 28 milioane lei în rentă de expropriere, la cursul zilei 14 milioane lei şi 26 milioane lei cupoane ce reprezintă procentele respective, total 40 milioane lei, a dat naştere la două situaţiuni juridice deosebite: cercetările penale ordonate in cauză cari au dus la procesul penal, şi apelul declarat de unul din embaticari şi anume I. Silberschmidt şi apoi de ministerul de Domenii, în ce priveşte latura civilă. Latura civilă a venit ori spre judecare in faţa Curţii de Casaţie, secţia I-a. Este vorba de recursul declarat de către ministerul de Agricultură in contra deriziunii Curţii de Apel din Chişinău în care s’a respins ca tandiv apelul declarat de acest minister în contra sentinţei de acordarea sumei sus arătate d-lui Glavce Legea de expropriere din anul 1932 prevede că termenul de apel în materie este de 30 de zile de la pronunţarea sentinţei tribunalului. Avocatul statului din jud. Bălţi crezând că pentru 13 Decembrie termenul judecării recursului făcuit de industrialul Max Ausnit împotriva deciziei , Camerei de acuzare prin care a fost respins apelul contrar confirmării mandatului de arestare, acest termen curge de la comunicarea sentinţei, aşa cum arată legea de accelerare a judecăţilor, nu,a introdus apel in termen, ci a aşteptat comunicarea. In faţa Curţii de Apel, embaticarul Glavce solicita preţul construcţiunilor, proprietăţi ale embaticiarilor din Ungheni — embaticarii nu au fost chemaţi, ci a fost chemat numai ministerul de Agricultură. Totuşi unul din embaticari şi anume Alter Silberschmidt a făcut apel. Ministerul a făcut şi el apel, care de data, aceasta se prezenta şi sub forma de aderare la apelul embiaticarului arătat. In faţa Curţii de apel, embatdearul Silberschmidt a părăsit lupta, declarând ca-şi retrage apelul, iar apelul ministerului a fost respins ca tardiv, înalta Curte de Casaţie, in faţa căreia s’au făcut ori largi discuţiuni asupra valabilităţii şi introducerei în termen a apelului ministerului, va avea deci a se pronunţa asupra acestei importante chestiuni. Intre altele reprezentanţii statului au susţinut că în cauză se aplică accelerarea, deci apelul este în ter- 1 mm. Pronunţarea la 13 Decembrie. Făcând apel, la Camera de acorezare, împotriva ordonanţei defini-rative, inculpaţii au făcut o serie de 10 probe. Camera le-a respins apelantrile ca inadmisibile. tr . „ . . . . Contrabandă de vulpi argintii . Secţia 2 a Curţii de Apel din Bu- V£ cureşti a admis ori apelul declarat de d. Solomon Simionescu, patronul blănăriei „La Costică” din Bucureşti şi a respins apelurile d-lor TM Iacob Schreiber şi Elias Rosehbach. Numiţii fuseseră condamnaţi prin sentinţa tribunalului: primul la o lună închisoare corecţională, iar ceilalţi doi la câte două luni, pentru a se fi făcut vinovaţi de întro- aducerea în ţară prin contrabandă aa unui stoc de 30 vulpi argintii. Curtea a achitat la comerciantul a Solomon Simionescu şi a menţinut " condamnarea celorlalţi doi incul-paţi. " 11 Provenienţa averii lui Ion Fiami ac Comisia pentru controlul averilor de pe lângă Curtea de Apel din Buscureşti a clasat ori denunţul făcut contra lui Ion Fianu, azi decedat, fost director al reformei agrare din ministerul Agriculturii şi Domenii-lor. Comisiunea a stabilit că întreaga avere a celui denunţat a fost dobândită pe căi legale şi că este deci justificată. Nici o acţiune nu este scutită de timbru prin beneficiul vreunei convenţii ■ Judecătoria de muncă din Bucu-reşti condamnase la 5000 lei amen .dă Soc. de telefoane, pentru că a ‘ călcat legea pentru protecţia stuncii naţionale ţinând un serviciu, împotriva prevederilor legii, pe străinul Pechet Benjamin, împotriva hotărîrii condamnatoa- re, Soc.de telefoane a declarat apel. ‘ Acest apel a fost judecat de trib. Ilfov Secţia C. C. :„ Reprezntantul ministerului public , a pus un fine de neprimire, deoarece legea timbrului judiciar și circularde . ministeriale No. 152 732 șl sau contracte sunt sc jtiti de tim, llÎÎÎStai^fezat4ă^să timbreze apelul Invocând avantagiile prevăzute In contractul încheiat cu Statul.. ... . Tribunalul a admis incidentul ridicat de d. procuror și a anulat apelul. • Селт își câștiga existenţa Pstsch Srul Parchetu a trimes in judecata ■ tribunalului pentru escrocherie pe Petech Srul din Bucuresti, strada Nsrva Traian No. 84. In ziua de 25 Noembrie inculpatul a intrat în magazinul d-nei Teodora Olteanu din șos. Iancului No. 1 151, a cerut ceai de 2 lei, a dat o , monedă de 2 lei, în timpul acesta , ţinând de vorbă pe comerciantă spre a nu fi atentă asupra valorii monedei primită. După ce comercianta a băgat moneta în tejghea Petscherul si-a încheiat peroraţia cerând restul la ДОО lei. D-na Teodora Olteanu care nu ştia cât primise s’a executat si a dat restul 98 lei. In aceeasi zi inculpatul a mai încercat metoda si în magazinele d-nelor Elena Dumitrache din şos. Pantelimon No. 263, şi Victoria Alexandru Joiţa, din şos. Iancului No. 175. In cel din urmă magazin sistemul n’a ■ mai prins. Comercianta a dat imediat pe client în primirea unui găriidian public. Condus la circumscrip■■ ţia poliţienească respectivă s’a descoperit în seama infractorului o sumedenie de alte fapte similare. :- Omor prin imprudenţă a Faur Florian din Bucureşti strada ştefani Mihăileanu No. 6, a fost tribues în judecata tribunalului pentru e omor prin inprudenţă. :- In timp ce victima Victor Funi,dreanu-Munteanu, din serviciul soc. Electro-Naţional lucra la refacerea unor legături electrice deasupra unui ascensor, inculpatul Faur Florian a pus în funcţiune ascensorul. Cutia mobilă ridicându-se spre etajele superioare, a strivit din plafon pe nefericitul electrician, care a murit pe loc. Comerciant de vinuri, condamnat fiindcă a pus în vânzare vin de calitate nepermisă Tribunalul Ilfov secţia VI-a c. c. a condamnat la 3.000 lei amendă pe a. comerciantul de vinuri Traian Igoanătescu, din şds. Basarab No. 106, serviciul sanitar descoperind că nummitul pusese în vânzare mărfuri care nu corespundeau cerinţelor prevăazute în ordonanţele serviciului sanitar. rectorul general al Direcţiunii generale a Teatrelor Naţionale si Operelor Române a fost autorizat să semnene şi să rezolve in numele ministrului, toate lucrările pentru bunul mers al acestei direcţiuni generale. ffl D. profesor Gh. Ionescu Siseşti, ministrul Agriculturii şi Domeniilor va avea consfătuiri săptămânale cu agrcultorii, în fiecare Vineri la orele 10.30 a. m. Consfăturirile se vor ţine în sala de Consiliu a ministerului Agriculturii. „ Ministerul Justiţiei comunică următoarele : Vineri 1 Decembrie a. c. fiind aniversarea Unirii Ardealului la Patria Mumă—serviciile sunt suspendate;— instanţele judectăoreşti vor suspenda şedinţele timp de o jumătate oră pentru a se comemora actul Unirii. După aceasta activitatea judecătorească continuă . Ministerul Aerului şi Marinei decis ca în anul 1940, pentru cei ce doresc a deveni subofiţeri naviganţi activi, să acorde 250 burse, în şcolile particulare de pilotaj, şi anume: C. F. R. Bucureşti şi Galaţi ; C. Prahova, Oltenia şi Braşov; A R. P. A. Bucureşti, Iaşi, Cernăuţi şi Cluj. Ministerul Apărării Naţionale aduce la cunoştinţă că pe ziua de 15 ianuarie 1940, ţine concurs pentru ocuparea a 9 locuri vacante de preoţi militari activi. Cererile se vor înainta Inspectoratului Clerului Militar din Alba- Iulia, cu cel puţin 5 zile înainte de ziua concursului şi însoţite de următoarele acte a) Extractul de naştere, din care se constate că nu este mai mare de 35 ani. b) Actul de studii din care să se constate că posedă licenţa sau doctoratul în teologie, sau diploma unei academii sau institut teologic, care are la bază seminarul sau bacalaureatul. c) Certificatul eliberat de chiriarhul respectiv, prin care să se constate că este hirotonit preot și că are o practică de păstorire de 3 ani și o bună purtare.d) Avizul favorabil al P. B. S. chiri ёЖ®?autentificate ti Щbunal"sau judecătorie prin care „cartididatul se obligă a ser.VI.-9 ani ne- întrerupţi armata. f) Un certificat că este cetăţean român. g) Odată cu cererea de Înscriere la concurs, candidaţii vor înainta recipisa de la administraţia financiară pentru suma de lei 1000 (una mie) pe seama Inspectoratului (Uterului Militar, ca taxă de examen. Examenul va consta dintr’o probă scrisă şi una orală din: Teologie, Istoria Românilor, Geografia României, Istoria Literaturei Românilor, Organizarea Armatei şi Higiena. Orice informaţiuni se pot cere de la Inspectoratul Clerului Militar din Alba lulia., Comisiunea se va întruni in localul şcoalei de aplicaţie pentru gradul de căpitan, pe ziua de 15 Ianuarie 1940, ora 9 dimineaţa. Ш Ministerul Muncii a acordat personalitatea juridică următoarelor bresle: a patronilor meseriaşi cofetari şi a profesiunilor conexe din ţinuturile Prut şi Timişoara, şi a breslei patronilor meseriaşi din artele grafice din ţinutul Suceava. B D. profesor Gh. Ionescu Siseşti, ministrul Agriculturii şi Domeniilor a expediat către d-nii rezidenţi regali, către prefecţii de judeţe şi către Camerele agricole telegrame în care îi roagă să stărue prin toate organele în subordine ca să se facă acum cât mai ţine vremea bună, alături în vederea semănăturilor de primăvară. Se aduce la cunoştinţa d-lor medici veterinari că la Direcţiunea creşterii animalelor, Serviciul exterior, sunt vacante următoarele posturi pentru transferări : 1. Medic veterinar primar al jud. Dolj; 2. Medic veterinar primar al jud. Soroca; 3. Medic veterinar primar al jud. Cernăuţi; 4. Medic veterinar al circ. Marghita, jud. Bihor; 5. Medic veterinar primar al orașului Tighina; 6. Medic veterinar al circ. Beclean, jud. Someş. D-nii medici veterinari care întrunesc condiţiunile legale şi doresc a fi transferaţi în aceste posturi, vor înainta cererile la Direcţiunea Creşterii animalelor din Ministerul Agriculturii şi Domeniilor, Duminecă 3 Decembrie 1939, ora 11 a. m., va avea loc la cimitirul „Reînvierea" solemnitatea depunerii unei plăci comemorative la mormântul tânărului poet Grigore Ancu, din partea colecţiei „Adonis". Joi 30 Noembrie la ora 9 seara are loc la Opera Română sub auspiciile Asociaţiei internaţionale de dans, festivalul de deschidere a şedinţelor experimentale de estetica dansului cu concursul d-nelor Elena Benescu Liciu, Ira Lucezarskaia şi Vera Proca. Acompaniamentul muzical va fi susţinut de d-nele Hilda Jerea şi Clara Bana. IN CE PRIVEŞTE LATURA CIVILĂ A PROCESULUI BLAVCE-MOHENI, ÎNALTA CRTE DE CASAŢIE SE VA PRONUNŢA LA 13 DECEMBRIE BD. Ion Marin Sadoveanu, din Festivalul dela 1 Decembrie a. c. care trebuia să aibă loc la făcuta tata de Drept din Bucureşti, s’a asmânat la o dată ce se va anunţa IR ulterior. Ш Domnii abonaţi sunt ru-fr g aţi, ca la orice reclamaţiune h sau schimbare de adresă să bi-1 ® nevoiască a ne trimite etiche-ta ta cu care primesc ziarul, iar 6 la reinoirea abonamentului să M lipească pe cuponul mandatu- lui poştal, eticheta abonamen-1 ( tului expirat. \e la . Membrii Uniunii foştilor vo-1 c luntari români din, războiu, sunt li rugaţi a lua parte în număr cât mai mare Vineri 1 Decembrie 1939 orele 10 dimineaţa la Biserica „Radu Vodă Nr. 24 bis, (Seminarul teologic), unde părintele dr. Irineu Felea va sluji un Te-Deum cu ocazia sărbătoririi zilei Unirei Ardealului, Ba- natului şi Bucovinei. La orele 5 p.m. I la sediu, calea Floreasca No. 117 va vorbi d. prof. Murnu despre : „Tre- I cutul nostru istoric şi unirea Românilor". El Se aduce la cunoştinţa membrilor Corului învăţătorilor din Bucureşti că Joi 30 Noembrie 19391 orele 6.30 încep repetiţiile în sala institutorilor din str. Inginer Sa- ligni No. 2. La centrul permanent de gos- podărie din Stâlpu-Buzău, este vacant postul de maestră de gospodărie-conducătoare, cu salariul de bază de lei 3.050. La liceul de băeţi din Buftea sunt vacante 6 ore de st.naturale, cursul inferior. La gim- I naziul comercial de băeţi din Roşiori de Vede este vacantă catedra de şt. comerciale 16 ore. Doritorii de a ocupa aceste posturi, se vor adresa : Inspectoratului şcolar al ţinutului Bucegi, B-dul Schitu Măgureanu No. 4,et. IV, înaintând cereri însoţite de copii de pe actele de studii. 4 . In seria prelegerilor: „Problemele principale ale culturii româneşti’’, organizate de Academia comercială şi industrială din Bucureşti, urmează а П-а conferinţă ce va fi ţinută de d. I. Al. Brătescu- Voineşti. D-sa va conferenţia în ■ Aula Academiei, în ziua de Joi 30 Noembrie a. c., orele 19 despre Reflecţii asupra politicei. H Asociaţia creştină a tinerilor, ■ organizează Sâmbătă 2 Decembrie 3 orele 20.30, un festival de jocuri şi muzică românească în sala de festi-5 vităţi Î. A. T. din str. Luterană 27, urmat de serată de jocuri românești. r I еер.*ик«Г‘‘1-1 ,H PiQtwul Grigore Manca, deschide extJloziția sa, йе pictură tu ц1- ^ , tîrniâ - luerări ta4inârê * 1wfiecembrie 1939, la Ateneul Român, an Societatea culturală „Târnava a Mare” a românilor ardeleni din Capitala, faţă de însemnătatea zilei din 1 Decemb., ziua cea sfântă a Uniri, pe veci a Ardealului cu Patria-Muncă, a hotărît să sărbătorească în chip cu totul deosebit acest mărel I- moment istoric, printr’o slujbă reli- 3 gioasă, mâine Vineri 1 Decemb., ore’ 11.20 dim. la Biserica Albă din Cartea Victoriei şi roagă autorităţile şi societăţile să binevoiască a lua o parte la această solemnitate. aШ Ministerul Muncii, „Muncă şi Voe Bună“ aduce la cunoştinţa muncitorilor, meseriaşilor şi funcţionarilor particulari că al treilea concert simfonic „Muncă şi Voe Bună" dat de orchestra „Filarmonica” a Fundaţiilor Culturale Regale, va avea loc la Ateneul Român in seara de 7 Decembrie crt. şi va fi dirijat de maestrul Ionel Perlea. D. inginer doctor Ion Şerban Popa, va ţine prima prelegere a cursului de combustibili, vorbind despre „Petrol şi Civilizaţie" azi, orele 18:30 la căminul de ucenici Obor, din Bulevardul Gării Est. „ Comitetul şcolar al liceului de fete „Regina Maria" din Bucureşti aduce la cunoştinţa părinţilor, fostelor eleve şi tuturor prietenilor şcoalei că în zilele de 2—decembrie a. c. are loc bazarul pentru mărirea fondului de construcţie. Deschiderea are loc Sâmbătă 2 Decembrie ora 4 P. m. in localul şcoalei str. Eugen Stătescu No. 6. Al treilea concert simfonic popular al orchestrei Radio la Ateneul Român va fi dirijat, Duminecă 3 Decembrie (ora 11.15) de d. Ionel Perlea şi va fi consacrat muzicii germane. In program: Uvertura la ,,Alceste" de Gluck; Concert No. 10, 9 şi 7 pentru orgă de Haendel; Toccata şi Fuga în re minor de J. S. Bach; Variaţiuni de Max Reger pe o temă de Mozart şi Uvertura „Leonore" No. 2 de Beethoven. Solist la orgă: d. Prof. Johannes Standelmann. Ш Sâmbătă 2 Decembrie 1939, orele 17, va avea loc la sala „Fundaţiilor Ion Dalles", al 4-lea concert al Quartetului Theodorescu, care va executa ciclul quartetelor de „Beethoven". Quartetul este compus din d-nii: Alexandru Theodorescu Ioan Jelescu, Alexandru Th. Rădulescu şi Ioan Fotino. Dr D-nii Nicola Alexandrescu pictor şi Ion Iordănescu, sculptor deschid expoziţia lor Sâmbătă 2 Decembrie in Sala „Universul". Societatea „Principele Mircea” anunţă că marele său bazar anual se va ţine în saloanele Cercului Militar între 14-17 Decembrie a. c. . Doamnele membre, domnii membri, ctomaitorii şi toţi sprijinitorii societăţii „Principele Mircea” sunt rugaţi a lua parte la adunarea generală pe anii 1937-1938 care va avea loc Marţi 5 Decembrie a. c. ora 6 d. a. la sediul Societăţii, în str. Aurel Vlaicu 19. Academia Română va ţine şedinţă publică Vineri, 1 Decembrie a. c., la ora 15. D. C. Budeanu, membru corespondent, va ceti o comunicare cu titlul „Metrologia înserviciul ştiinţei". Ministerul Aerului şi Marinei aduce la cunoştinţă că piloţii militari subofiţeri naviganţi activi se vor recruta în viitor dintre piloţii brevetaţi ai şcolilor particulare de pilotaj. I In scopul dea se da posibilitatea tinerilor, din toată ţara, care doresc să devină subofiţeri naviganţi activi să urmeze pilotajul la început într’o şcoală particulară de pilotaj, ministerul aerului acordă burse pentru frecventarea acestor şcoli. Acei ce vor reuşi la examenul de absolvire al şcolilor particulare de pilotaj şi vor obţine brevetul de pilot vor fadmişi la şcoala de suboxfinţeri naviganţi activi, la absolvirea căreia sunt înaintaţi adjutanţi ac-I tivi stagiari Concursul pentru ocuparea burselor la şcolile particulare de pilotaj începe la 4 Decembrie a. c. şi se va ţine la asociaţiile aviatice în Bucureşti, Cluj, Iaşi, Braşov cum se aratămai jos. „ Sunt admişi la concurs tinerii care îndeplinesc următoarele condiţiuni: ; I — Vârsta — 18—22 ani; — Studii, , 14 clase de liceu sau alte şcoli echivalente; — Naţionalitatea română. L Actele de înscriere necesare sunt: — Certificat de naţionalitate; — Certificat de studii; — Act de naştere. înscrierile cu actele respective aratate mai sus se vor trimite la Asociaţiunile aviatice sau Aerocluburile din oraşele unde candidaţi doresc să concureze, până la 2 Decembrie ora 9 dim. în aceiaşi zi începe vizita medicală, care este eliminatorie. Candidaţii se vor prezenta deci pentru concurs la asociaţiunile unde doresc a trece examenul cel mai I târziu la 2 Decembrie ora 8 de. 3 . Concursul va consta din patru lucrări scrise şi anume: — 2 lucrări de matematici (aritmetică şi geometrie) ; — 1 lucrare de fizică şi chimie; — 1 lucrare de I Limba Română, istorie, geografie. ro Adresele asociaţilor unde candiildaţii vor trimite înscrierile şi unireea pot cere relaturile complimentare necesare precum şi unde se vor prezenta pentru concurs sunt: BucurŞti: Federaţia Aaeronautiacă Regală a României, B-dul Last-Icăr Catargiu 8. -e. Iaşi: Flotila de Aviaţie; n Cluj: Filiala A. R. P. A. Calea Mai-raşal Foch 29; nl BRAŞOV: Aeroclubul Braşov (Fabrica I. A. R.). i- înscrişii la Aeroclubul Prahova. a I Filiala C. F. R.-Galaţi şi Aeroclubul Oltenia vor da examenul la Bucu® reşti, iar înscrişii la Fiala ARPA al Cernăuţi, vor da examenul la I Iaşi. Relaţiuni, se mai pot cere de asemenea la Direciunea Aeronauticei Comerciale CD. A. c. Bucureşti, str. Doamnei Nr. 5. A B O N AM ENTE Un an 750 lei Şase luni 380 „ Trei luni 200 „ Instituţii *i» 1000 „ ÎNVINUIŢII IN NEREGULILE DELA PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA, AU RĂMAS DEFINITIV TRIMIŞI Щ JUDECATĂ Camera de punere sub acuzare de Pe lângă Curtea de Apel din Timişoara, trimisese în judecata Curţii de Apel constituită ca instanţă criminală pe: dr. Emil Dandea, fost primar al municipiului Timişoara, Dimitrie Urzică, şeful serviciului financiar şi pe dr. Simion Pântea, secretar general al primăriei municipiului, învinuiţi de delapidare. Inculpaţii au declarat recurs împotriva deciziei Camerei de acuzare pe motive de omisiuni esenţiale în ce priveşte mijloacele de apărare. S. II-a a înaltei Curţi de Casaţie, judecând eri recursurile inculpaţilor, le-a respins, învinuiţii rămânând trimişi în judecată pentru delapidare. O instanţă care a uitat să statueze asupra punerii sub acuzare înalta Curte de Casaţie S. a II-a, s-a pronunţat eri într’un interesant recurs, făcut de D. Rădulescu şi alţii, foşti funcţionari ai închisorii Doftana, trimişi în judecată prin ordonanţă definitivă pentru neregulata întrebuinţare a unor fonduri. 4 i întristaţii: Filoteia Marinescu, soră, Smaranda Marinescu, Constanţa şi avocat Radu Ganea cu Miki, Inginer Dan Gh. Popescu, Viorica şi Inginer Titus Lazăr cu Pauli, nepoţi, cu adâncă părere de rău, aduc la cunoştinţă încetarea din viaţă a iubitei lor Smaranda A. Protopopescu decedată subit în ziua de 25 Nooembrie în locuinţa ei din B-dul Pache No. 29. înhumarea a avut loc la Sf. Mănăstire Demica. Odihnească-se in pace! t D-na şi d-nul Henry Juvara cu fiul lor Gheorghe; d-na şi d-nul Mihai Corbu cu fiicele lor Ana-Maria şi Colette; d-na Elena G-ral Perticari, d-na şi d-nul c. Soutzo, familiile: Miclescu, Kostaky, Obedianu, Ghyka, Rosetti, Ballady, Gafencu, Jora, d-na Olga Dr. Leibschiitz, au nemărginita durere a vă face cunoscut încetarea din viaţă a iubitei lor mamă-soacră, bunică, vară şi mătuşă Maria Gr. Perticari născută MAVROGHENE înmormântarea va avea loc azi Joi 30 Noembrie la Moşia Broeşeşti jud. Tutova în cavoul familiei. Rugaţi-vă pentru ea!