Rondul, februarie 1993 (Anul 1, nr. 1-8)

1993-02-19 / nr. 1

Anul I, nr. 1 Economie Primăria partidele financiar încearcă să ajute să supraviețuiască în urma unor discuții purtate săptămîna trecută la sediul P.N.Ț.-C.D. primarul Sibiului, dl. Sorin Șerbu (PAC) a refuzat propunerea președintelui Biroului județean al P.N.Ț.-C.D. ca Primăria să aprobe desfășurarea unor activități comerciale în incinta sediului de partid. Poziția primarului Sibiului Sorin Șerbu are la bază o Hotărîre a fostului guvern Roman prin care acest fapt este interzis în mod expres. Soluția avansată de președintele P.N.Ț.-C.D. Sibiu ar fi dus la o evaziune fiscală, deoarece viitoarea activitate comercială s-ar fi desfășurat într-un spațiu pentru care se plătește o chirie simbolică, a declarat domnul primar. Profitul realizat ar fi permis partidului să acopere cu mai multă ușurință facturile pentru curent și gaz metan. Dl. deputat Gavril Dejeu și-a motivat cererea prin faptul că, surse neoficiale, știe din de existența unui bufet și a unei săli de bowling sediul P.N.Ț.C.D. din Albba Iulia. Totuși, Consiliul Municipal intenționează să adopte o hotărîre care să permită partidelor să deschidă în sedii bufete de incintă și o mică activitate comercială, am aflat de la dl. Aurel, Maxim viceprimarul Sibiului, care a adăugat că asemenea hotărîre nu ar încălca legea. Faptul că se caută o soluție legală care să permită partidelor aflate într-o acută lipsă de fonduri să supraviețuiască, a fost confirmat și de către dl. primar. Ovidiu MÎNZAT 18 344 de șomeri în județul Sibiu La data de 18 februarie, în evidențele Oficiului de Forțe de Muncă și Șomaj erau înregistrați 18 344 de șomeri, ne-a declarat domnul Ioan Cindrea, director al Direcției Muncii și Protecției Sociale. Dintre aceștia, 14 434 beneficiază de ajutor de șomaj , 8 133 dintre ei sunt femei. Alte 3 392 de persoane, dintre care 2 176 de femei, cărora le-a expirat termenul legal de acordare a ajutorului de șomaj de 270 de zile, beneficiază de alocație de sprijin. Alte 518 persoane, dintre care 251 de femei, sunt în căutare de lucru. Mirela PUI Vr ®ți sa cumpărați a mașina . • v .í-X'ti*"‘ri& și nu știți de unde! COMAUTOSPORT vă stă la dispoziție cu gama ARO 8, 9, 10 și ARO 243 D (fost IDMS), str. Abatorului bl. 40 Utile Program audiențe Consiliul Județean Dacă aveți vreo problemă ce ține de competența Consiliului Județean Sibiu, vă puteți înscrie pentru audiențe la președintele Consiliului, vicepreședinți și secretar după următorul program: Președinte: ing. Romeo Trifu — marți între orele 11,00—13,00; Vicepreședinte, ec. Ion Vraciu — luni, între orele 11,00—13,00; Vicepreședinte, ing. Nicolae Cosma — joi, între orele 11,00—13,00; Secretar, jurist Andrei Poleska — miercuri, între orele 11,00—13,00, în funcție de orarul de mai sus, vă veți adresa serviciului Secretariat, relații cu publicul și administrativ, care organizează și programează audiențele. Radu NECHIT Utile Cotidianul „21 RADICAL“ este în împas în ultimele două ședințe, liderii principalelor partide din Convenția Democratică au discutat posibilitatea susținerii financiare a cotidianului „21 Radical“. Cotidianul este considerat de liderii opoziției ca principalul susținător în campania electorală, fapt ce a determinat într-o mare măsură scorul obținut de Convenție în alegerile din Sibiu. „21 Radical“ traversează acum o prelungită perioadă de criză, atît financiară cit și de popularitate, au relevat numeroase surse interne, care au dorit să rămînă anonime. La discuțiile care au avut loc la sediul P.N.Ț.C.D. și, săptămîna trecută, la sediul P.A.C., nu s-a putut stabili o sumă fixă și nici un program regulat al „sponsorizărilor“, ne-a relevat un important membru al Asociației Foștilor Deținuți Politici (AFDPR). Detaliile în acest sens au rămas la latitudinea fiecărui partid. Discreția pe care politicienii și redactorul-șef al cotidianului „21 Radical“, domnul Traian Suciu, au păstrat-o jurul negocierilor, a făcut ca sumele vărîn sate pînă acum în cont, dacă au existat, să rămînă secrete. Radu SCUTEA doua amenzi de 500000 de lei Din surse ale Oficiului pentru Protecția Consumatorului din Sibiu aflăm că doamna Veronica Floarea, șefa raionului de produse cosmetice de la magazinul Dumbrava, a fost amendată în ziua de 17 februarie cu suma de 500 000 de lei pentru comercializarea unor produse cosmetice indigene și de import care nu au termenul de valabilitate trecut pe ambalajul individual. Produsele în cauză sunt: vopsea de păr, loțiune capilară, dizolvant pentru sac de unghii și soluție oxidantă pentru vopsitul părului. Săptămîna trecută, o altă amendă de 500 000 de lei a fost administrată doamnei Tatiana Popa, barman la unitatea „Adar Kaleh“, aparținînd societății „Resid S.A.“, care vindea cafea cu gust și miros de mucegai. Amîndouă persoanele au achitat amenda în mai puțin de 48 de ore, fapt care a redus suma de plată la 25 000 de lei. Anca NEATA 130 de muncitori de la SINMOM SA. în șomaj temporar Lipsa comenzilor ferme pentru 1993 a obligat conducerea societății Simerom S.A. să trimită în șomaj temporar, începînd cu 9 februarie, 130 de muncitori, între muncitorii rămași fără loc de muncă și conducerea întreprinderii s-a încheiat o înțelegere scrisă, prin care conducerea se obligă ca pînă la 1 mai a.c. muncitorii să fie reîncadrați, ne-a declarat un lider sindical. Din cei 130 muncitori disponibilizați, 113 s-au înregistrat la Oficiul pentru Forțe de Muncă, ne-a declarat dl. Niculescu, directorul Direcției pentru Protecție Socială. Vîrstele celor înscriși sînt cuprinse între 25 și 35 de ani. Motivul principal al lipsei comenzilor este neperfectarea unui contract cu un partener tradițional din Rusia, ne-a declarat directorul tehnic al Simerom S.A. în afara muncitorilor trimiși în șomaj temporar, de la Simerom au fost disponibilizați doi membri ai personalului TESA, Valentin CAMURA am ® Utile Utile Program audiențe Primărie Primar — marți, începînd cu ora 12 Secretar — miercuri, incepind cu ora 12 Vice-primar — joi, începînd cu ora 12 Birouri specializate — luni—joi — 8—10 și 13,30— 15,30 — vineri — 8—10. Locuri de muncă disponibile La data de 18 februarie 1993 la Oficiul Forțelor de Muncă și Șomaj erau înregistrate 76 locuri de muncă vacante pentru întregul județ, ne declară directorul Departamentului Direcției Muncii și Protecției Sociale, dl. Ioan Cindrea. Pentru municipiul Sibiu oferta este de 33 locuri de muncă dintre care: 9 asfaltatori, 10 dulgheri, 10 fierari-betoniști și 4 șoferi de autobuz. Mediașul dispune de 43 locuri de muncă și anume: 14 asistenți medicali, 9 țesători, 20 lăcătuși mecanici. Informații suplimentare puteți afla la numărul de telefon 43 35 03» Utile Program policlinici • Policlinica I — Bilca. Interne 7—15; Cardiologie 10—13; Neurologie 8—13; O.R.L. — 11—13; Fizioterapie — 7—20; Chirurgie plastică — 8—13; Boli nutriție — 10—12; Acupunctură — 8—12; Medicina muncii — 8—13; Comisia expertiză — 8—13; • Policlinica de copii „Luther“: Pediatrie — 8—20; O.R.L. — 10—15; Oftalmologie — 8—20; Neuropsihiatrie — 8—13; Psihologie — 8—13; Laborator — 7—15; Radiologie — 7—19; Cabinet moldaminizare — 7—20; Cabinet stomatologic — 8—20; Cabinet explorări funcționale — 8—13; Chirurgie — 10,30—13,30 și 15,00—18,30.