Rondul, iunie 1993 (Anul 1, nr. 84-109)

1993-06-01 / nr. 84

(pag. a 2-a) ♦ „Șantajul releelor" ♦ Poliția în democrație (pag. a 3-a) 450 de lei abonamentul teletnnc ■ . .vs Domnul Dumitru Hanea, directorul Romtelecom-ului ne anunță că de astăzi, abonamentele telefonice vor costa 450 de lei pentru abonații Singuri pe fir și 270 de lei pentru cuplați. Impulsul costă 6 lei, față de 3,50 lei, cit era pînă acum. Convorbirile interurbane se vor plăti în felul următor: pentru zona I (pînă la 100 de km) 36 de lei minutul, zona a II-a (de la 101 km la 200 km) 48 de lei minutul, iar pentru zona a treia (peste 200 de km) 60 de lei minutul. & .t. Anul II$» .marți, 1 iunie 1993 & 8 pagini, 30 lei .Șs› DE ORE Miercurea Sibiului Prima benzinărie privată Ioan , Manițiu și Dumitru Ghișe din zona Sibiului vor sosi primii proprietari ai unei stații de distribuire ai carburanților din Județul nostru. Rația permanentă Delea Consiliului Județean de ieri a aprobat cererea lor, înregistrată cu nr. 1596/20 mai 1993. Stația se va construi pe un teren de 4460 m.p., pe drumul național — DN 1, la intrarea în comuna Miercurea Sibiului. Dorin TEODORESCU Astăzi,naționala noastră de fotbal pleacă la Kosice unde va susține partida cu echipa Cehiei și Slovaciei, partidă decisivă pentru calificarea la mondialele din S.U.A. i :• l- -V Un magaziner de la „Riu Vadului“ a făcut infarct după ce a cărat toată ziua baloți de materiale din magazie în biroul unde i se făcea controlul de Dl. Nicolae Daneș, de 59 ani, magazinerul Căminului Spital Rîu Vadului a decedat luni, 24 mai, la ora 15, după ce fusese nevoit să care în brațe baloți foarte grei de materiale, din magazie în biroul în care se aflau două reprezentante ale Inspectoratului Județean pentru Handicapați Sibiu, venite în control. v Lidera sindicatului de la Riu Vadului susține fapa făcut infarct datorită tensiunii și oboselii fizice la care a fost supus. In mod, normal, controlul ar trebuit să fie făcut în , magazin cu materiale" Doamnele Maria Cișmaș și Ramona Ghițulețe, repref r.5t ,ftul că magazinerul nu au tentantele Inspectoratului," preferat să rămîna iminunt de frica sau din cauzza stresului provocat de :" " . -posibilele nereguli, deoare idilizat materialele .carate ce în urma controlului nu de magazine, aici, a fost găsită nici o neregulă Sindicaliștii nu acuză că. Părerea" dânsei este ca Inspectoratul de moartea " lui Nicolae Daneș, ei de modul în care procedează la controalele efectuate aici. Acest fapt este menționat într-un memoriu întocmit din 28 mai și semnat "de majoritatea sindicaliștilor" din căminul-spital, care va fi înaintat Prefectii fii Inspectoratului Județean pentru Handicapați și Secretariatului de Stat pentru Handicapați.. Claudia FĂGARAȘ ! >« SI JMICKIZMZf mmm De sîmbătă, liderul local al fostului partid de guvernămînt, dl. Romeo Trifu, va reprezenta în Consiliul Județean, Partidul Democrat (F.S.N.), rezultat în urma fuzionării celor două formațiuni cuprinse în siglă. Vineri și sîmbătă, la Constanța, reprezentanți ai mai multor partide (P.N.Ț.G.D., P.A.G., A.O., D.M.R. și P.L.) au susținut alocuțiuni referitoare la această fuziune, iar dl. Petre Roman, liderul F.S.N. și al noii formațiuni a prezentat mesajul politic al partidului privind starea națiunii și alternativa F.S.N. pentru ieșirea din criză. După acestea, propunerea de fuziune a fost adoptată în unanimitate. Greva foamei a încetat Conform declarației primită în exclusivitate, ieri, în jurul orei 15, din partea d-lui ing. loan Deac, directorul general al SG COMPA SA, greva foamei desfășurată în incinta societății a încetat. In urma negocierilor dintre conducerea societății, conduceparte Secția 500 și salariații secției, din cele 8 muncitoare care mai rămăseseră în grevă, una nu a mai fost reangajată „din motive legate de disciplină“, alta a fost îndrumată spre cursul de calificare în croitorie, iar celelalte au fost reangajate. 1»TP Oumpcri. Parlamentarii F.S.N. au venit luni în plenul celor două Camere cu o haină nouă. Primii care au reușit să dezbrace „pielea de lup“ a „Frontului de salvare“ sau de „eliberare“ — denumiri consacrate în ultimii 30 de ani în lumea a treia cu ajutorul „dezinteresat“ al serviciilor se-4, deci, politicienii tineri din gruparea d-lui Roman. Tratativele în curs dintre F.D.S N. și Partidul Republican al d-lui Mînzatu au același obiectiv și numai riscul unei noi divizări a partidului la putere le-a amînat pînă acum, s-a aflat luni la amiază pe culoarele Camerei Deputați-1a. iu.!.»!rin Cele două fronturi se pregătesc să imite modelul american