Rondul, iulie 1993 (Anul 1, nr. 111-136)

1993-07-02 / nr. 111

24 DE ORE București ^ i, ANULAREA SESIUNII extraordinare a PARLAMENTULUI Opoziția l-a acuzat pe președintele Camerei Deputaților, Adrian Năstase, că a încălcat Constituția și că felul în care a determinat Biroul Permanent să anuleze convocarea sesiunii extraordinare a Parlamentului, echivalează cu o lovitură de forță. în sesiunea extraordinară, partidele de opoziție susțin că urmau să atragă atenția asupra incompetenței Guvernului și să indice membrii legislativului bănuiți de corupție. Bonn ADIO AZIL Germania a început de ieri să aplice noua lege a imigrației, conform căreia nu vor mai primi azil cetățenii din fostele țări comuniste din Europa de Sud-Est, cu excepția celor din Comunitatea Statelor Independente. ni——gaj«aagaa—mi CRaITAS: Jocul In care se fac milioanele (PAG. 4) Se scumpesc înjurăturile Tot mai des și tot mai mulți oameni sînt surprinși și se miră, deoarece plătesc amenzi pentru comportament obscen, injurii sau tulburarea publice, fapt mai liniștit rar întîlnit pînă acum. Numărul mare de acțiuni și rigurozitatea extremă din ultimul timp a polițișilor, în legătură cu astfel de cazuri fac parte dintr-o ofensivă susținută, coordonată de Poliția județeană, care încearcă să refacă aspectul și climatul de civilizație și bun simț din localitățile județului, ne-au precizat surse oficiale din cadrul Poliției. Principalele „ținte“ ale agresivităților obscenităților de tot feșitul, sunt femeile, fapt monstrat și de cele trei cazuri ale zilei de ieri: Petru Matei, a acostat o femeie necunoscută, în fața blocului, Gh. Costache și-a bătut concubina, tot în fața blocului, iar Dumitru Zoltán i-a adresat obscenități unei alte femei în noile condiții ,și după litera legii, aceste expresii și gesturi sunt foarte „scumpe“: 3 000—5 000 de lei, fără T.V.A. Radu SCUTEA După 400 de ani Capul onorific tradițional al Bisericii Ortodoxe, patriarhul ecumenic Bartolomeu I al Constantinopolului a acceptat invitația I.P.S. Antonie Plămădeală, Mitropolitul Ardealului de a fi oaspete al Sibiului și pentru a resfinți Mănăstirea Sîmbăta. Pentru a doua oară în Istoria Bisericii Ortodoxe Române, un patriarh ecumenic sfințește o mănăstire la noi în țară. Eugen COSMA Centrul a căutat frînarea democrației“ a afirmat, cu referire la Moscova, dl. Petru Lucinski, președintele Parlamentului Rep. Moldova, la conferința de presă de ieri Aflat în vizită oficială în România, președintele Parlamentului Republicii Moldova a vizitat, ieri, Sibiul. Sosit cu avionul de București, de dimineață, dl. Lucinski a purtat, timp de o oră, discuții cu principalii reprezentanți ai administrației Subiectele abordate, locale, după cum ne-a informat dl. prefect Traian Muntean, au fost legate de specificul muncii de administrație de la noi, în care sînt implicate Prefectura, Consiliul Județean și Consiliul Local Sibiu. urmat întîlnirea cu ziariștii, la care dl. Lucinski afost însoțit de d-nii Andrei Hropotinski, consilier și Ștefan Scutelnicu, specialist în administrație. Au fost de față și oficialități locale. După scurtele intervenții ale d-lui prefect Traian Muntean și d-lui prof. Cornel Lungu, directorul Muzeului de Istorie, dl. Petru Lucinski a ținut o scurtă alocuțiune în care a prezentat evoluția din ultimii ani a relațiilor româno-moldovene: „în momentul de față, trebuie să scădem politizarea relațiilor noastre. Sunt o serie de structuri care trebuie să întărească relațiile noastre, după euforia aproape de spiritul revoluționar, de pînă acum“, a spus dl. Lucinski. Domnia sa a fost ceva mai concret în privința orientării celor două țări: „Noi, poate, avem mai multe relații cu Estul, tră cu Vestul. Prin d-voassincronizarea celor două tendințe, am putea avea rezultate mai bune pentru țările noastre“. In privința situației din Transnistria și a procesului grupului Ilașcu de la Tiraspol, dl. Lucinski ne-a declarat: „Centrul, Moscova, a căutat urmarea democratizării, din fostele republici sovietice, pe baze etnice." După adoptarea limbii oficiale, limba română, au apărut tot felul de tendințe anticonstituționale. Acum, controlăm puțin situația din Transnistria, dar ducem tratative pe toate căile pentru salvarea băieților din procesul politic de la Tiraspol“. Dorin TEODORESCU Un moldovean de seamă a vizitat Sibiul, Petru Lucinski, președintele Parlamentului Republicii Moldova. 141000 de lei un certificat Noua valoare a certificatelor de proprietate este începând de ieri, de 141 000 de lei. Valoarea certificatelor se va schimba din nou la 1 octombrie. PREȚUL LA BENZINA RAMINE ACELAȘI DeȘi TVA-ul intră în calculul prețului cu amănuntul, noul impozit nu va afecta prețurile pe litru la benzinele auto și motorină, respectiv 215 lei — benzina Premium, 225 lei — benzina fără plumb, 200 lei — benzina Regular și 150 lei — motorina. Prețul va rămîne neschimbat și la încărcături aragaz (pentru butelii), adică 1470 lei/încărcătura. Astăzi stațiile de benzină nu vor fi închise pentru inventar, în ce privește stația de pe Șos. Alba Iulia, am fost informați că lucrările sunt în graficul planificat și se speră punerea ei în funcțiune la începutul lui septembrie. Dorin TEODORESCU „Caritas“ va lucra duminica La sfîrșitul acestei săptămîni, casele circuitului „Caritas“ din Cluj, vor fi deschise atît sîmbătă cît și duminică. Sibienii care vor să se înscrie, trebuie să meargă la Sala Sporturilor, unde din cele 12 case, la opt se fac înscrieri, iar la patru se efectuează plăți. Pentru înscriere se așteaptă cam de dimineața pînă seara, „o zi pierdută cu folos“, apreciază unul dintre angajații circuitului, dl. Ovidiu Gherman. „Caritas“ a deschis de curînd al doilea sediu în Cluj, la care se efectuează numai plăți. De luni, la acest sediu vor funcționa 10 case. Capacitatea de plată a circuitului va ajunge astfel, ne-a declarat domnul Gherman, la 18 000 de persoane Pe zL Florin PASNICU