Rondul, august 1993 (Anul 1, nr. 137-162)

1993-08-02 / nr. 137

Anul I ^ LUNI, 2 AUGUST 1993 ^ 4 PAGINI, 30 LEI S-A SCUMPIT PUNEA! De azi, pîinea albă de un kilogram costă 260 lei Nota de negociere încheiată între Ministerul Finanțelor, Ministerul Agriculturii și Alimentației și Centrocoop, stabilește noul preț al kilogramului de grîu la 100 de lei, iar cel al făinii, albe la 198 de lei, la care se adaugă 85 de lei, reprezentînd fIVA-ul. Conform acestei note, sosite prin telexul nr. 7683 din 30 iulie, pîinea albă de 1.200 kilograme se va vinde la prețul de 810 lei, cea de un kilo ---- I. Iar— ...- ------1 gram cu 260 lei, iar prețul pîinii Dîmbovița va ajunge la 275 lei. Domnul Ioan Cîndea, inginer șef la Societatea „SIMPA“, ne-a declarat la cîteva ore de la primirea telexului: „Aceste prețuri impuse de stat ne deranjează, deoarece ele nu acoperă nici cheltuielile de producție și nici cele de desfacere. Noi cumpărăm făina cu lei și vindem pîinea 233 cu 247 lei, rezultînd pe tot parcursul tehnologic doar 13 lei. Nu știu dacă societatea „Alcomsib“ care desface pîinea prin unitățile ALIMENTARA ni va reduce comenzile, avînd în vedere adaosul comercial maxim pe care îl pot introduce în conformitate cu acest telex. O altă anomalie o reprezintă politica de aplicare a TVA-ului. Deși toate ingredientele pîinii includ acest TVA, prețul impus pentru produsul finit nu îl include. In aceste condiții, deși în lunile mai și iunie am realizat beneficii, de la 1 Iulie funcționăm în pierdere, existînd pe viitor riscul falimentului“. Același telex impune prețurile la făină și tărîță astfel: făină Dîmbovița — 180 lei pe kilogram, la care se adaugă 32,40 TVA; făină integrală lei — 169 de lei pe kilogram, la care se adaugă 30,42 lei TVA; făină neagră — 135,20 lei pe kilogram, la care se adaugă 24,35 lei TVA; tărîță — 40 de lei pe kilogram, la care se adaugă 7,20 lei TVA. Radu ANDRONE ‘ t Incendiu pe Demetrescu Focul din sobă lăsat nesupravegheat de către doamna Sara Ludolf, a determinat în dimineața zilei de 31 iulie, la ora 3,03, incendierea bucătăriei de vară din str. Traian Demetrescu nr. 89 cu o suprafață de 50 de metri părați, care s-a făcut scrum. FAPT DIVERS Murdării la aprozar Contrar comportamentului normal pentru un comerciant privat, „șefa“ aprozarului de lângă Liceul „Gh. Lazăr“ vorbește „murdar“ cu clienții care îndrăznesc să-i critice marfa. Banii aduc profituri, dar n-aduc buna cuviință. Cununie imperială Sîmbătă după amiază, la orele două fix, împăratul Iulian I al romilor de pretutindeni s-a cununat civil, după 35 de ani de conviețuire, cu împărăteasa Veroleana, cu care are patru copii. Cununia a fost urmată de o masă în familie, la Hanul Dumbrava, care l-a costat pe împărat 100 000 lei. 1 (F.P) Deces regal Corpul regelui Baudouin al Belgiei, decedat sîmbătă în Spania, în urma unei crize cardiace, a fost adus Bruxelles. Pînă la deja semnarea succesorului, Consiliul de Miniștri va îndeplini funcțiile regale. Deoarece cuplul regal nu are copii, coroana ar urma, conform constituției, să revină fratelui regelui, prințul Albert de Liège. „Grîu destul“ Ministrul alimentației, Ion Oancea, a declarat că anul viitor România nu va mai avea nevoie să importe grîu deoarece producția din acest an este de 5 300 000 tone, ceea ce ar putea asigura necesarul pentru consumul intern ca și semănatul pentru consumul din toamnă. „CARITAS“ prin mandat Cîștigurile sunt expediate prin poștă. Sumele cuvenite celor care trimit banii prin mandat poștal la „Caritas“ Brașov, le sunt expediate tot prin mandat la adresa pe care au indicat-o, ne-a informat doamna Viviana Apostol, angajată a „Caritas“-ului, care se ocupă direct de mandate. Cetățenii care trimit bani nu trebuie să-și facă griji dacă nu primesc chitanțe sau confirmări de primire de la „Caritas“, ne-a mai declarat doamna Apostol. Numărul foarte mare al mandatelor care sosesc în fiecare zi — cam 5 000, spune dînsa — face imposibilă expedierea confirmării. Cei care doresc să continue jocul prin mandat poștal, nu au posibilitatea să lase o parte din cîștig la primirea banilor, ci trebuie să trimită din nou, tot prin mandat, suma pe care vor s-o depună, ne-a precizat doamna Apostol. Adresa pe care trebuie trimise mandatele este: Brașov, Banca Agricolă, Piața Sfatului nr. 20, cont 40727127, cu mențiunea „Pentru Caritas“. Expeditorii sunt rugați să și treacă adresa corect pentru a evita orice neplăceri. Florin PASNICU Festivități la Armată Școlile militare sibiene și-au sărbătorit absolvenții, sîmbătă, cu ocazia înălțării în grad. Absolvenții din acest an ai institutelor militare de învățămînt superior din Sibiu au trăit sîmbătă emoțiile înălțării în grad. Conform ordinului ministrului Apărării Naționale, dl. gen. lt. Niculae Spiroiu, promoția a fost denumită „Promoția Marea Unire ’75“. La cele patru institute militare din Sibiu au fost prezenți, pe lângă oficialități locale, reprezentanți ai Ministerului Apărării Naționale și ai Comandamentelor Centrale. Ceremoniile de sîmbătă au inclus, în afara celor cu specific militar, slujbe religioase care au mărit emoțiile și încărcătura spirituală a momentului. Șefii de promoții de la fiecare armă, au fost citați prin ordin al ministrului și recompensați cu cîte un sejur pe litoral, premii în bani și obiecte. înainte de a se prezenta la unitățile pentru care au obținut repartiții, funcție de media la absolvire și opțiuni, tinerii ofițeri, maiștri militari și subofițeri vor petrece un concediu binemeritat pînă la sfîrșitul lunii august, pentru care au primit indemnizații substanțiale. Programul dedicat tinerilor absolvenți s-a încheiat cu mese festive. Vom reveni. Dorin TEODORESCU REMUS ȚERBEA Această imagine surprinde bucuria d-lui Peter Finger, fostul consul al Germaniei , la Sibiu, cu ocazia inaugurării Consulatului General German. Nu aceeași a fost starea d-lui Finger vineri, 31 iulie, la masa de adio de la „împăratul Romanilor“, unde, în prezența a peste 100 de invitați, domnia sa și-a exprimat regretul de a părăsi Sibiul. fii în retredemagoe și sfidala legii (pag. a 2-a) Hicroscop 3 port (pag. a 3-a) (pag. a 4-a)