Rondul, septembrie 1993 (Anul 1, nr. 163-188)

1993-09-01 / nr. 163

_L AMENZI Incepînd de luna viitoare, nerespectarea termenului de depunere a decontului de TVA (25 septembrie) va fi sancționată cu amenzi între 100—150 de mii de lei. Luna trecută au fost numeroase cazuri de nedepunere a decontului, pînă la 25 august, întîrzierile fiind motivate sub diferite pretexte. MICII „POLIGLOȚI“ O afirmație se aude, în ultimul timp, cu insistență în fața hotelului „împăratul Romanilor“: „Io guardia la machinal“. Copiii străzii încearcă să-și cîștige pîinea păzind mașinile cinstitnilor ,la fel cum străifac cei din București, spălîndu-se. Deocamadată, proprietarii sunt destul de reținuți. SĂRBĂTOARE PE „HEGEL“ De ziua starului american, (25 august), membrii Fan-Club-ului Michael Jackson au oferit copiilor de la Casa de Copii Preșcolari de pe strada Hegel, Sibiu, momente de neuitat. După ce le-au oferit dulciuri, ei au dansat au cîntat, petrecînd trei ore minunate cu copiii Internați ; aici. " 1 T FAPT DIVERS INTOXICAȚII CU CIUPERCI Cinci locuitori ai Orlatului au fost internați ieri la Spitalul Județean Sibiu, cu intoxicații cu ciuperci. Aceștia sunt: loan Milea (64 de ani), loan Milea (33 ani), Elena Milea (29 de ani), Bucura Ciiezan (45 de ani) și Mariana Frățilă (25 de ani). Locuință . După ce au locuit aproape un an în bucătăria unei case care mai adăpostea, în două camere, două familii, cei patru membri ai familiei Crăciun s-au mutat într-o căsuță din campingul Dumbrava. Familia Parpu Crăciun (lucrător la OJT) și Maria (lucrătoare la SC Mondex), împreună cu doi copii, locuiește de trei luni într-una din căsuțele din Dumbrava. Situația a devenit disperată pentru cei doi părinți, întrucît unul dintre ei nu nici figurează pe vreunul din primele locuri pe listele de priorități. Cel mai mare dintre copii trebuie să meargă în toamna aceasta la școală. „Nici nu știu la ce școală să-l dau, dacă rămînem tot aici în Dumbravă“, a declarat plîngînd doamna Maria Parpu. „Faptul că nu figurați pe primele locuri pe listele de priorități face greu de crezut faptul că veți primi vreo locuință. Primăria nu acordă locuințe nominal, ci numai societăților, excepție făcînd pensionarii și cazurile deosebite. Singura soluție rămîne să încercați să obțineți un apartament prin licitație la blocul de la viaduct“, a răspuns dl. primar. EDUCATOARE Leagănul pentru copii Sibiu va încadra încă zece educatoare. începînd cu 15 septembrie, numărul acesta a fost hotărît ieri la întîlnirea dintre directorul Leagănului de Copii, dl. dl. Constantin Lotrean, directoarea Casei de Copii Preșcolari de pe strada Hegel, d-na Rodica Ostafi și dl. inspector prof. Sever Purcia. După ce a anunțat Poliția că nu va mai primi anul acesta nici o repartiție de locuințe, dl. Sorin Șerbu este acum în proces cu Garnizoana Sibiu. Primarul Sibiului a fost în ultima vreme ținta unor rugăminți insistente de a repartiza Garnizoanei Sibiu apartamentul în care a locuit dl. general Apostol. Transferat în capitală, dl. general, care a stat într-un apartament proprietate de stat, încearcă să facă un schimb de locuință cu un colonel de aviație (în rezervă), care are contract pentru apartament în București și o proprietate în Avrig și dorește să se mute la Sibiu. Schimbul este însă sub semnul întrebării, deoarece, după cum spune dl. Șerbu, la plecarea, din Sibiu, dl. general nu și-a predat contractul de închiriere la Primărie. „Maniera sa ne-a dat de gîndit“, i-a spus dl. Șerbu ministrului Apărării Naționale, dl. general Niculae Spiroiu. Dl. ministru s-a interesat telefonic de situația apartamentului, după ce dl. primar mai fusese sunat și de șeful Marelui Stat Major al armatei, dl. general Ștefan Cioflină, în ciuda celor două intervenții, la care s-a adăugat săptămîna trecută un telefon de la secretarul general adjunct al guvernului, dl. Octav Cosmâncă, dl. primar rămîne pe poziție. „Nu eu sînt cel care decid. Problema va fi discutată în consiliu“, spune dl. Șerbu. Primăria a intentat procesu-lui general Apostol pentru rezilierea contractului acestuia și a obținut, în prima fază cîștig de cauză. Garnizoana Sibiu și-a exprimat intenția de a face recurs. Eugen COSMA Florin PASNICU Domnul general Niculae Spiroiu ministrul Apărării Naționale unul din cei care l-au contactat telefonic pe domnul primar Sorin Șerbu pentru a-l ruga să rezolve dorința d-lui general Apostol PLATA ÎN 15 ANI O Hotărire Guvernamentală, prevede posibilitatea de a plăti lucrările de finalizare a unui apartament, cu structură fizică terminată, obținut prin licitație, (cazul blocului Viaduct) într-o perioadă de 15 ani. CONCERT Tradiționalul concert de orgă de la Biserica Evanghelică, de la ora 18, va avea ca soliști doi invitați din Germania: Günther Schmidt, din Chemnitz, și Peter Kleinert, din Freuenstein. Ei vor interpreta piese de J.S. Bach, J.S. Krebs, L. Viadana, H. Schütz, Vivianowski. „AMICII MUNȚILOR“ în zilele de 3-4-5 septembrie se vor desfășura în stațiunea Păltiniș zilele „Amicii Munților“.