Rondul, octombrie 1993 (Anul 1, nr. 189-214)

1993-10-01 / nr. 189

ANUL I O VINERI, 1 OCTOMBRIE 1993 8 PAGINI, 50 LEI mmma Sibiu Fosta apărătoare a lui Nicu Ceaușescu a predat miercuri, la Sibiu, intr-un proces al marilor traficanți de autoturisme din Vest. Cunoscuta avocată, d-na Paula Iacob, care s-a impus în ultimul timp prin susținerea apărării în cîteva cazuri post-revoluționare celebre, nu a reușit să obțină ieri, la Sibiu, eliberarea sub control judiciar a doi cetățeni nemți, principalii complici ai unuia dintre cei mai abili traficanți de occidentale, din mașini țară, în timp ce, surprinzător, Misch Sievert, șeful rețelei, care a fost reținut timp de șapte luni, la București, după ce a fost arestat în mareecret la Slimnic, este judecat acum în stare de lbertate, celor doi le-a fost respinsă, fără drept de recurs, cererea de eliberare. Radu SCUTEA Acțiunea O cantitate apreciabilă de aur a fost confiscată din cîteva magazine de bijuterii, cu regim de consignație, împreună cu listele ce conțin numele tuturor celor care au adus spre vinzare prețioasele obiecte, am aflat din surse bine informate. Accident cu doi morți . Pentru a patra oară în acest an, la Facultatea de UPA, steagul este coborît în bernă. Două promisiuni ale Universității din Sibiu, lectorul universitar Viorel Lupu, care în scurt timp ar fi devenit șef de lucrări și asistentul Victor Trifu au decedat miercuri, 29 septembrie, la ora 16,30, în drum spre Cluj, intr-un accident de circulație ce a avut loc pe raza comunei Unirea. Destinul i-a surîs, de astă dată, d-lui prorector Constantin Oprean care a renunțat în ultimul moment la locul său din Arcul Facultății de APA, care a derapat cîteva ore mai tîrziu. (Amănunte în pag. 8.) Radu ANDRONE Restanțe Milioanele familiilor Cioabă, Rădulescu și ale altora ocolesc „conștiincios“ punga Administrației Financiare. De cîțiva ani, aceste familii sînt restanțiere la unele taxe și impozite cuvenite statului. ULTIMA ORA „CARITAS“ Informăm participanții la circuitul de întrajutorare „Caritas“ Cluj că zvonurile privind activități, întreruperea societății în luna decembrie sînt false. Angajații Caritas-ului clujean vor lucra normal, libere doar zilele avînd de Crăciun și de Reve« • ■ ■ »— - • > —»• . lion, ne-a informat secretariatul din Cluj Napoca al firmei. Sîmbătă dimineața, la ora 10:00, va avea loc deschiderea festivă a Clubului Elevilor din Cisnădie, ocazie cu care va avea loc un spectacol, demonstrații aplicative și premierile celor mai valoroși elevi din club. 90 DE ZILE CRUDE Intr-un raid prin alimentarele Mediașului, Poliția Sanitară a descoperit că SC „La Mihuț“, comercializează salamuri crude cu termenul de valabilitate depășit. Aceste luni erau fabricate merede 90 de zile, fiind deja rîncede și improprii pentru consumul uman. S-a trecut la amendarea acestei societăți comerciale și la confiscarea mărfii stricate. . R.Ș. Un trening în 15 minute Marți, in timpul vizitei domnului Fugens, șeful programului „Worldcar Internațional“ pentru Curtea de Argeș, la mai multe întreprinderi și firme particulare din Cisnădie, care s-a soldat cu semnarea unui precontract prin care organizația din SUA se obligă să aloce fonduri pentru sprijinirea financiară a întreprinzătorilor particular din Kwrt* domeniile, la fabrica privată de confecții și tricotaje „CpiSTEX“, d-lui Fugens i s-a făcut un trening, comandă specială (mărimea 00), în timp record: 15 minute. Ciprian SAVA 0 intervenție șocanta „Singura competență a administrației locale este să facă curățenie“, a declarat ieri, la întîlnirea cu parlamentarii germani, dl. Romeo Trifu Vi^ilil,-a deranjat de o, bronșită1, • nieplăcută, președinție. Consiliului Județean, "dl. Romeo Trifir a declarat în fața imp gralitorilor germanrezenți ieri la Sibiu: „Pe plan local, coloratura politică este mai puțin importantă. V-ați edificat asupra situației din iudețul nostru din spusele d-lui prefect, dar domnia sa reprezintă punctul de vedere al guvernului, nu și al zonei. Cu toate că s-au creat, conform constituției, instituții administrative, separate, singura competență a administrației locale este să facă curățenie. Toate celelalte activități economice, sociale, în învățămînt, sănătate, cultură, ordine publică, fac parte din vechiul aparat centralizat, coordonate de putere prin prefect. Sperăm să depășim faza în care salubrizarea este singura noastă cîteva momente de reflecție, d-1 prefect Traian Muntean a replicat: „Nu sunt de acord cu d-1 Trifu, că opoziția nu poate influența politica. Este mai ușor să stai pe margine și să arăți cu degetul“. Schimbul de idei a fost „punctat“ de șeful delegației germane, dl Klaus Francke: „Afirmația d-lui Trifu nu a fost o critică, ci recunoașterea unei stări de fapt. Este o discuție pe care trebuie s-o continuați spre binele democrației“. Interesul vizitei parlamentarilor din Germania la Sibiu s-a îndreptat spre felul în care a fost transpus în realitate ajutorul german, din ultimii ani, și noile perspective de colaborare dintre țările noastre. Dorin TEODORESCU Doru TOLCIU