Rondul, mai 1994 (Anul 2, nr. 368-391)

1994-05-04 / nr. 368

!'n bírnia! a violat on copil de M ani Agresorul mai fusese condamnat, acum doi ani, pentru un delict similar _____________ După ce abia săptămâna trecută relația dintre doi homosexuali s-a încheiat printr-o crimă, un alt homosexual, în vârstă de 24 de ani, a violat luni, 2 mai, în jurul orei 18, un copil de zece ani, în apropierea Cibinului, întâlnit pe strada Eschile, puștiul l-a urmat pe Roland Seivert, cu gândul la cei 3 000 de lei promiși de acesta, în schimbul ajutorului acordat pentru „a pune o oală pe foc". Când și-a dat seama de adevăratul scop, a fost prea târziu, fiind nevoit să suporte supliciul. Identificat după două ore de lucrătorii poliției sibiene, Roland a recunoscut actul comis cu o nonșalanță care i-a uimit și pe anchetatori. Unul dintre ei a menționat chiar, că violatorul a declarat totul, „de parcă actul comis era ceva normal“. La cercetări s-a constatat că Roland mai fusese condamnat cu doi ani în urmă pentru violarea unui puști de 13 ani, iar din momentul eliberării petrecuse doar trei luni în libertate. Acum așteaptă din nou să fie deferit instanței, fiind pasibil de o pedeapsă privativă de libertate cuprinsă între doi și șapte ani. Radu ANDRONE Spargere de 830 000 e lei! Spargerea de la a jprozarul societății „Rombv“ de pe strada Gen. Magheru care s-a petrecut nr. 8, joi, 29 aprilie, în timpul nopții, este a doua pe care o „suportă" acest magazin, prima fiind în luna februarie. Paguba de 800 000 de lei a determinat-o de d-na Livia Drăgoi, patroana magazinului, să se gândească serios la o soluție. Aceasta ar putea fi, după părerea dânsei, transformarea aprozarului în non-stop. ---------------------------------------—- ------------— Trrfo Rafail Noica revine acasă Din surse neoficiale demne de în Rafail s-a retras într-un schit izolat credere am aflat că Părintele Rafail în Munții Apuseni, situat la aproxi- Noica, călugărit în urmă cu aproape mativ 15 km de orașul Câmpeni, un 20 de ani la o mănăstire rusească din de intenționează să pună bazele unui Anglia, dorește să se stabilească în așezământ monahal. Aceleași surse România au declarat că părintele Rafail avea După ce a participat, acum o săpă această intenție încă de anul trecut, rămână și jumătate, la Alba Iulia, ca când a revenit în țară după o pauză naș la intrarea în călugărie a unui de mai bine de douăzeci de ani, tânăr absolvent de teologie, părintele Eugen COSMA v .....Dreptul persoanei de " . T . • a avea acces la oace informație de interes public nu poate fi îngrădit" CONSTITUȚIA ROMÂNIEI ANUL II MIERCURI. 4 MAI 1994 8 PAG., 100 LEI lltlu O FAMILIE DE ȚIGANI PROPUNE DOUĂZECI DE ZN PARII ÎMPĂCARE în timp ce se plimba ■ luni, 18 aprilie, cu soția, prin fața magazinului „lui Manea“ din Vasile Aaron, Gheorghe Căldărar din Tălmaciu a fost lovit în cap cu o rangă de fier. Văzându-și victima căzută la pământ, agresorul Victor Căldărar din Porumbacul de Jos, a dispărut. Soția victimei a motivat conflictul printr-o dușmănie mai veche. La aceasta s-ar putea adăuga o bătaie pe care soția agresorului o primise, se pare, în aceeași dimineață de la victimă, în gara Sibiu. • ."Â Transportat de urgență la spital, Gheorghe Căldărar a avut nevoie de o intervenție chirurgicală pentru extragerea fragmentelor osoase rezultate în urma loviturii, din cauza cărora victima și-a pierdut capacitatea vorbirii. După ce agresorul, în vârstă de 28 de ani, a fost trimis în judecată pentru tentativă de omor părinții acestuia au oferit, conform declarației fiicei victimei, suma de 20 de milioane pentru retragerea plângerii. Negocierile au continuat ieri pe holul tribunalului. In mijlocul celor 15—20 de țigani se afla o persoană scundă, cu un pieptar negru, șerpar și pălărie care părea că țigănească, mediază conflictul. Din discuțiile purtate cu reprezentanții justiției, aflați în preajmă, am aflat câ persoanei respective i se spune „Trăîenul“ și că este avocatul neoficial al țiganilor, nelipsit de pe culoarele tribunalului. Gheorghe Căldărar a fost arestat vineri, 29 aprilie de dl. procuror Nicolae Ihora, iar Ieri. In urma probelor suplimentare, mandatul i-ai fost prelungit cu încă 25 de zile. Radu ANDRONE Sărbătoare cu copci Țintuit în pat cu 15 copci la cap, domnul Ion Ceaușilă n-a putut să ciocnească de Paști tradiționalele ouă roșii. Incidentul care i-a stricat sărbătorile d-lui Ceaușilă s-a petrecut sâmbătă dimineața, când a găsit doi ciobani — Constantin și Nicolae Hortopeț, tată și fiu — care-și pășteau oile în lanul de ovăz aflat pe pământul lui. Iuți din fire, cei doi l-au luat la bătaie cu bâtele pe Ceaușilă când acesta le-a cerut socoteală. Copiii victimei, care au încercat să-i sară în ajutor, au avut parte de același „tratament". Familia Ceaușilă e hotărâtă să-i dea în judecată pe cei doi Hortopeți. Crina HOADREA a spitalul CFR Vinerea Patimilor s-a sfârșit cu decesul unui pacient și cu intrarea în stare comatoasă a altor două persoane Internate într-unul din saloanele Spitalului C.F.R. din Sibiu,La baza tragicei întâmplări se bănuiește că a stat o scăpare de gaz metan survenită în cursul nopții. . Poliția municipiului Sibiu a demarat o anchetă. (R.A.)