Rondul, iunie 1994 (Anul 2, nr. 392-417)

1994-06-01 / nr. 392

A fost tristă și ignorată de către poporul rus revenirea pe pământul fostului imperiu sovietic marelui dizident anticomunist Alexandr Soljeniațin, laureat al premiului Nobel pentru literatură. Doar agențiile internaționale de presă și o mână de intelectuali ruși au salvat din anonimat ce ar fi putut fi reîntoarcerea sa triumfală ceea din exil. Aceleași grupuri mici de intelectuali l-au întâmpinat pe Soljenițin și în celelalte orașe incluse în periplul său rusesc au constatat ziariștii aflați la fața locului. Ei au fost de părere că problemele economice ale tranziției și dezamăgirea provocată de politicienii demagogi care conduc acum țara ar fi cauza neașteptatei lipse de interes față de unul dintre eroii luptei anticomuniste. Clasarea, atât de rapidă, a lui Soljenițîn, doar pentru că nu reprezintă o soluție economică imediată indică însă profunda criză morală în care se zbate societatea rusă posttotalitară, criză care nu va înceta odată cu relansarea economică. Ignorându-i pe Soljenițîn rușii perpetuează, poate involuntar, orgoliile stupide ale proletarilor care au distrus până acum toate ierarhiile și și-au exilat geniile. Am putea spune să Soljenițîn își continuă exilul în Rusia. Radu SCUTEA £ .... panouri PUBLICITARE ÎN TOT JUDEȚUL . COMPANIA PUBLICITATE NOBLESSE -CAMPANII PUBLICITARE CONTACTAȚI-DE LA ADRESA: iam nai velicéutüpx, l'l Amplasarea contoarelor pentru apă rece, apă cal,dă menajeră și energie’ văzute în proiectul buetului local. .Astfel, greeala guvernului care a termină In municipiul SI«a întârziat procedura de aprobare a bugetului, dar care cere termene pentru adoptarea unor hotărâri în consiliile locale, a făcut ca finanțarea proiectului să rămână, deocamată, la nivelul unei formulări generale: „Finanțarea va fi făcută prin transferuri de la bugetul de stat și alte surse, după satisfacerea altor priorități le municipiului". )Nu va dura până în anul 000, Consiliul Municipal a aprobat vineri, 27 mai, montarea în acest an 918 astfel de contoare. A* acestea vor fi montate la Intrarea și la ieșirea centralelor termice cât și la Intrarea în blocuri. Lipsa bugetului pentru anul în curs i-a împiedicat pe consilierii locali să aloce pentru această activitate cele 842 milioane Radu ANDRONE Comisie pentru deșeuri în urma seminarului organizat de specialiști americani în domeniul reciclării deșeurilor, desfășurat săptămâna trecută la Păltiniș, s-a luat inițiativa formării unei comisii, pe lângă CIS, care va studia posibilitățile de depozitare a deșeurilor și de fabricare a composturilor din deșeuri. „Americanii vor reveni în octombrie pentru a vedea ce realizat în acest sens s-a și pentru a ține un nou seminar pe temele propuse de noi, la Păltiniș: gestionarea deșeurilor speciale chimice, calitatea aerului și înregistrarea parametrilor, rolul mass-media în educația ecologică, turismul și protecția mediului în zonele montane", ne-a declarat directorul Agenției pentru Protecția Mediului Sibiu, Teodor Calamet. Dorin TEODORESCU ADUNAREA GENERALA A C.A.R.P. A HOTĂRÂT 100000 de lei plafonul pentru împrumuturi Cei 88 de reprezentanți ai pensionarilor înscriși la Casa de Ajutor Reciproc au aprobat Ieri noul statut al G.A.R.P. Deși Consiliul de Administrație propusese majorarea plafonului de împrumut la 150 mii de lei, Adunarea Generală a fixat ieri plafonul la 100 mii de lei. Pentru împrumuturile de până la 50 000 de lei, dobânda aferentă va fi de 20 la sută, iar pentru împrumuturile cuprinse între 50 și 100 mii lei, aceasta se va ridica la 40 la sută. Radu ANDRONE O recidivă rapidă ieșit din penitenciar de mai puțin de două luni, Ioan Lenghel s-a întâlnit în noaptea de 21 spre 22 mai cu un prieten, Gabriel Gabor, cu care s-a apucat de băut. în drum spre casă au ajuna pe strada R. Korsakov, unde a numărul 1 era parcată o Dacia. Criza acută de bani i-a determinat pe cei doi să forțeze mașina și să fure roata de rezervă și trusa de scule, pe care le-au ascuns în Piața Cibin, sub un metalic. Un «oltean chioșc ca zarzavaturi", după cum au declarat el s-a oferit să cumpere obiectele; în timp ce i le aduceau, s-au întâlnit pe neașteptate cu o patrulă a poliției. Acum, proaspătul „eliberat“ este din nou în arestul poliției, însoțit de prietenul său, Manuela GEABOO mm Podragu zonă ecologică în luna august vor veni la Sibiu specialiști germani pentru a studia condițiile în care s-ar putea pune în practică un proiect de ecologizare a zonei montane Podragu, din Munții Făgăraș. Proiectul german prevede ca toate sursele de energie să fie neconvenționale, precum și realizarea unei instalații de epurare a apei. „Deocamdată, în Germania, s-au strâns 200000 de mărci care vor vitra în fondurile necesare realizării proiectului“, ne-a declarat directorul APM Sibiu, Teodor Calameț. D.T. 18 milioane pentru cultură Consiliul Județean hotărât alocarea sumei de a trei milioane de lei pentru festivalul „Florile Oltului“, care va avea loc la sfârșitul acestei săptămâni la Avrig și un milion de lei pentru tabăra Internațională de pregătire profesională a actorilor mânuitori de păpuși, implicându-se tot mai mult în activități culturale. Consiliul Județean alocat în total pentru a acestea suma de 18 milioane de lei, dintre care 14 milioane pentru Festivalul de Jazz din bugetul propriu. (M.G.) PREFECTURĂ Societăți mixte în străinătate Guvernul a abilitat Ministerul Finanțelor să elaboreze, împreună cu alte instituții și ministere, norme privind participarea societăților comerciale cu capital de stat românești la societăți mixte în străinătate. Urmează să fie elaborat un proiect de lege care va reglementa în mod global circulația capitalului românesc în străinătate. Dotare pentru Justiție Curțile de Apel și Tribunalele vor fi dotate cu două autoturisme, în cadrul sumelor alocate prin bugetul Ministerului Justiției. Măsura a fost luată ca urmare a creșterii numărului instanțelor judecătorești și a activităților de control judecătoresc și de executare a hotărârilor judecătorești. Manuela GEABOC Societatea EST Vision str. cu sediul în Sibiu Str. Mitropoliei nr.30 GrîGS Gra) cu începere de la 1 iUNIE 1994( pe durata de 5 săptămâni, înscrieri 23 mai 1994 la sediul firmei sau tel. 069/43.09.44