Rondul, august 1994 (Anul 2, nr. 443-469)

1994-08-01 / nr. 443

*it FESTIVALUL INTERNAȚIONAL DE OPERA DE CAMERA — * • Directorul a „trădat“ festivalul Programat, ca o premieră la noi în țară, la începutul lunii august (7— 14 august). Festivalul Internațional de Operă de Cameră, de la Sibiu, a fost amânat pentru una din lunile octombrie sau noiembrie. Motivul principal al amânării primei ediții a acestui festival a fost neseriozitatea directorului, regizorul Giuseppe Viscilia care a fost imposibil de găsit în aceste săptămâni premergătoare festivalului. (D.A.) Procesul fostului primar din Ocna continuă Aprigul ex-primar al orașului Ocna Sibiului, dl- Nicolae Bogorin, a redeschis procesul împotriva prefecturii, după ce acesta fusese suspendat datorită absenței sale de la ședințele de judecată. Reamintim că fostul primar orașului-stațiune a fost deal mis de prefectură în urmă cu câteva luni, hotărâre pe care, cu sprijinul PI. — ’93, domnnul Bogozin a atacat-o prin justiție. Următorul termen de proces a fost fixat pentru data de 4 august. (M.G.) Portărel Blid ar putea reveni la Sibiu Deoarece clubul de fotbal Progresul se pare că nu-și va putea respecta obligațiile financiare pe care le are față de FC Inter pentru transferul fostului portar sibian, Blid s-ar putea să revină în aceste zile la Sibiu, întărind în mod neașteptat echipa sibiană. (R.S.) Raymond Luca vrea să investească 50000 de dolari la Șura Mică Lipsa de eficiență exasperantă a opoziției în parlament i-a îndemnat pe liderii PL — ’93 să se gândească la implicarea directă a partidului în viața comunităților. Un asemenea proiect este cel al introducerii gazului metan la Șura Mică, în care Raymond Luca (deputat PLL ’93 de Sibiu), vrea să investească 50 000 de dolari, dacă localnicii vor forma o „asociației de voință“, pentru derularea proiectului. Amănunte în pag. 2. Dorin TEODORESCU Accident între pensionari în tim ce conducea cu viteză excesivă autoturismul ISR-7039, Gheorghe Andronache — pensionar cu domiciliul în Sibiu — l-a surprins pe trecerea de pietoni de pe Bulevardul Vasile Milea pe Vasile Bodea, aflat și el la anii pensiei, accidentându-l, în urma impactului, Vasile Bodea a fost internat de urgență cu diagnosticul de traumatism craniocerebral deschis și mai multe fracturi. (E.C.) ggp w, ■? sppir* a avea acces la orice Informație de interes sm- țdic nu poate fi îngrădiți’. ... V-v I t M Astăzi, după ora 16:00, FC Inter Sibiu va disputa un nou meci de pregătire în compania formației Gloria Reșița. Promoția 1991 a primit numele „Mareșal Alexandru Averescu . Străzile din apropierea Institutului Militar de Transmisiuni „Decebal“, de la Bulevardul Milea, au fost supraaglomerate sâmbătă dimineața. O „armată" de civili, debarcă din mulțimea de mașini parcate în zontă a invadat pașnic curtea institutului, în care s-a desfășurat ceremonia avansării în grad a promoției 1994 de subofițeri și maiștri militari de transmisiuni. După discursurile, fie patetice, fie mobilizatoare ale invitaților, proaspeții absolvenți, care intră în istoria institutului cu promoția „Mareșal Alexandru Averescu“, au defilat sub ochii unei asistențe emoționale. Răsplătiți cu aplauze de rudele, prietenii și cunoscuții care au înfruntat împreună cu ei areștia, noii subofițeri și maiștri militari șiau luat apoi rămas bun de la profesori și de la școala în care și-au format viitoarea carieră. O festivitate similară a avut loc la Institutul Militar de Intendință și Finanțe, „Gheorghe Lazăr“. Vom reveni. (F.P.) în imagine, șeful promoției maiștri armament și rachete, Florin Petre Popescu. ATAC ÎMPOTRIVA CIVILILOR LA SARAJEVO Patru persoane dintr-un tramvai din Sarajevo, au fost hrănite sâmbătă, 30 iulie, de către trăgători sârbi, ascunși, anunță Agenția France Presse. De câteva zile, în Sarajevo s-au intensificat atacurile împotriva civililor, în ciuda forțelor FORPROMU de încetare a acestora. Biserica din Valea Aurie în impas Lucrările la biserica din Valea Aurie au fost sistate, pentru că parohia nu își poate plăti datoriile de peste 20 de milioane de lei pe care le are la societățile de construcție și la cele care i-au furnizat materia primă. De la secretariatul pentru culte, parohia nu a primit decât două milioane de lei, de la începutul anului, bani care nu ajung nici măcar pentru plata salariilor celor care au muncit până în prezent la construcție. „Oamenii din parohie trebuie să plătească taxa anuală de trei mii de lei, cu care mai că am încropi ceva, dar majoritatea nu ne dau acești bani. Oricum, aceștia nu ne-ar acoperi decât o infimă parte din nevoile noastre. Realmente nu știu cum vom reuși să terminăm biserica“, ne-a declarat preotul paroh Dumitru Sicoe. Manuela GEABOOI •i-