Rondul, octombrie 1994 (Anul 2, nr. 495-520)

1994-10-01 / nr. 495

Holera- boala „mâinilor murdare“ Apropierea județului nostru de județul Mureș, unde au apărut cazurile de boală diareică acută severă, unele fiind confirmate ca holeră, au mărit vigilența inspectorilor de la Poliția Sanitară din Sibiu, într-un comunicat semnat de inspectorul șef, dl dr Dorin Bardac, sunt prezentate pe larg caracteristicile acestei boli (neiertătoare, în cazul ignorării primelor simptome) și cele mai importante măsuri de prevenire, pe care le puteți citi în pagina 3. (D.T-) Sifil. «Oaspeții de onoare» sunt ilegali Prefectura a considerat „ilegală" decizia luată de Consiliul local pentru instituirea titlului de „Ospețe de Onoare”” al municipiului Sibiu. Bazată pe legea care prevede pentru consilieri posibilitatea de a acorda doar titlul de „Cetățean de Onoare", adresaremisă atenționează Consiliul local că și-a depășit atribuțiile și cere revenirea asupra deciziei. Inclusă pe ordinea de zi a ședinței extraordinare, hotărârea a fost revocată de cei 17 consilieri, titlul urmând a fi atribuit prin dispoziție a primarului. Radu ANDRONE Lius mondială a pensionarilor De ziua lor, a părinților și bunicilor noștri pensionari, să ne gândim la ei, cei care, după o viață plină de încercări, sunt în stare sa ne indice adevărata cale în viață: învățătura Consilierii locali nu vor pușcărie lângă Cisnădie Consilierii locali din Cisnădie au respins joi seară propunerea de construire a unui penitenciar în apropierea orașului. Ieri, dl. Gheorghe Vîja, președintele Tribunalului Sibiu, împreună cu dl. Andrei Șeptilici și Dorin Michescu au propus primarului construirea pușcăriei în Sibiu. Propunerea viza amplasarea acesteia fie pe Dealul Dăii, fie în apropierea Fabricii „Dumbrava“ Decizia va fi luată într-una din ședințele Consiliului Nocal. Radu ANDRONE "Dreptul persoanei avea acces la oriformație de interes7blic nu poate fi îngrădit! .r CONSTITUȚIA RON Noi numere de telefon la redacția RONDUL 2104 64. 218133 Producția . Prețurile îngrijorătoare la produsele alimentare din carne sunt consecința firească a scăderii ofertei de carne de animale și păsări, din abatoare, în condițiile unei creșteri continue a cererii la populație. In ce privește producția sibiană, oferta de carne este în scădere vertiginoasă, conform datelor statistice oficiale. Astfel, față de anul trecut, pe primele opt luni ale anului, în abatoare, s-au sacrificat ovine cu 79,2 la sută mai puțin, păsări cu 64 la sută, iar bovine cu 39,8 la sută. Procentele nu sunt întâmplătoare, dacă ținem cont că, în aceeași perioadă, s-au fabricat nutrețuri combinate cu 71,4 la sută mai puțin decât anul trecut. Alte scăderi importante s-au înregistrat la producția de paste făinoase (cu 65,8 la sută) și la cea de produse zaharoase și de patiserie (cu 31 la sută). Dorin TEODORESCI alimentară sibiană este în scădere Ambasadorul Moses a fost confirmat Furtuna politică stârnită, în România, de opoziția celor șapte parlamentari la numirea ambasadorului SUA la București, in persoana d-lui Alfred Moses, n-a avut nici o influență asupra Senatului american, care l-a confirmat în funcție pe noul plenipotențiar în România. Hotărârea a fost luată în pofida acuzațiilor venite de la București că actualul președinte al Consiliului Evreilor Americani ar fi sprijinit regimul Ceaușescu. Cu toate că „surpriza și regretul1* guvernului român față de gestul celor 7 senatori au ajuns să fie cunoscute în Occident și în America. Agenția Reuter l-a calificat drept o „interferență fără precedent în probleme de politică externă ale executivului“. (După ROMPRES) Funar continuă de unul singur cruciada PAG. 2 în fiecare zi, confortabil la ’! VIENA, FRANKFURT, S.U.A. „cri Informații;Tel. (01) 323.44,58 Fax (01) 323.27.35 A DELm AIRLINES —------You’ll Love The Wav We Fly--—— Cutia neagră n-a funcționat Biroul de anchetare a accidentelor de aviație franceze a publicat un comunicat în legătură cu accidentul AIRBUS-ului Agenției Tarom, înaintea aterizării pe Aeroportul Orly, la începutul cestei săptămâni. Pe lângă amănuntele tehnice care descriu evoluția evenimentului, care se putea transforma Intr-o tragedie, comunicatul menționează că instalația care trebuia să înregistreze derularea întregii întâmplări — cutia neagră . ..era în stare de nefuncționare de la 27 martie“. (După ROMPRES)