Rondul, august 1995 (Anul 3, nr. 743-765)

1995-08-01 / nr. 743

Sase frați abandonați Certurile zilnice dintre părinți, bătăile crunte cu care tatăl își răsplătea copiii și soția s-au sfârșit pentru familia Turcin, din Copșa Mică. Luna trecută, tatăl a vândut apartamentul în care locuiau și a plecat în Oltenia cu banii, lăsându-și soția și cei șase copii în stradă. Soluția aleasă de mama șomeră, pusă în imposibilitatea de a-și întreține copiii, a fost încredințarea lor unei instituții de ocrotire. Astfel, săptămâna trecută, cei șase frați Turcin au fost “predați” Centrului de Minori Sibiu. Cel mai mic dintre ei, Nie (2 ani), a fost internat apoi, la Leagănul de Copii din Mediaș, iar două dintre surorile sale, Florina (4 ani) și Ramona (6 ani), se află acum în Casa de Copii Preșcolari, de pe strada Hegel. în Centru au rămas cei mai mari, Cristian (8 ani), Mariana 99 Daniela (12 ani) și Marian (14 ani), care așteaptă să fie repartizați în alte case de copii, din județ. “Tata ne bătea, fugeam de acasă și dormeam în gară”, povestește, acum detașată și chiar veselă, Mariana. O să mergem la Casa de Copii. Dacă așa a fost să fie, trebuie să ne ducem. Oricum, o să fie mai bine decât acasă, unde nu aveam condiții”, a hotărât ea, optimistă, obișnuită să le poarte de grijă fraților ei. Totuși, în sufletul său, această fetiță, deoasebit de frumoasă, speră că într-o zi, mama îi va lua “acasă”, mai precis în locuința tatălui vitreg, concubinul mamei. Claudia FĂGĂRAȘ NAȚIONAL PDSR are doar 10.000 de membri cotizând > Legea partidelor va stabili acest plafon pentru participarea la alegeri? Șeful compartimentului partidelor, a apreciat dl. de presă al PSM, Eugen Florescu. Nu este exclus Florescu, ne-a declarat ca acest plafon să fie că o valoare limită a propus ca o condiție membrilor fiecărui partid minimală pentru înreparlamentar ar putea fistrarea tuturor paraduce surprize de tidelor. Convenția Demoproporții. Domnia sa cratică a stabilit recent crede că partidul pe un plafon inferior, de care-1 reprezintă stămai circa 4.000 de membri bine,la capitolul “ade- cotizanți, pentru partidele renți”, decât chiar PDSR- componente. Este de ul. Recenta anunțare a așteptat, de aceea, că 10.000 de membri câzi- asistăm la o polemică zanți pentru partidul de îndelungată pe aceste guvernământ are mai teme la adoptarea viitoarei multă valoare de sugestie Legi a partidelor, pentru viitoarea Lege a Andreea PASCU Citiți în numărul de astăzi: Lista de distribuire a cu *IțVjiV*# v > ■ ■ . «J &WK2 fr.? ininative de privatizare din ■8) De la data depunerii cererilor de împroprietărire 15 din cei 250 de veterani decorați au decedat Lipsa cvorumului necesar a impus, joi, consilierilor, amânarea pentru a doua oară a unei decizii de împroprietărire a veteranilor de război decorați, în cele aproximativ douăsprezece luni care au trecut de la promulgarea legii prin care s-a hotărât împroprietărirea acestora cu 500 mp teren de construcție sau cu un hectar de teren agricol. 15 din cei 250 de solicitanți, domiciliați în municipiul Sibiu, au decedat. (R.A.) în această vară, pentru prima dată în ultimii 10 ani Nici o pădure nu a luat foc în ciuda tempe- pădure. “Sperăm să fie ne-a declarat ieri dl. st.raturilor ridicate din de bun augur. Pentru col. Gheorghe Pop din că, după aproximativ , în ultimele luni, în județul , y cadrul Grupului de 10 ani, este prima dată Sibiu nu a avut loc când vara suntem scutiți Pompieri Sibiu, nici un incendiu de de asemenea incendii”, Radu ANDRONE íTaft”jț "Dreptul persoanei de a avea acces la orice informație de interes public nu poate fi îngrădit". Constituția României Anul III • Marți 1 august 1995 • 8 pag. 200 lei Un patron își vinde pistolul pentru a achita nota telefonică Patronul unei societăți comperciale din Mediaș a fost surprins săptămâna trecută de polițiștii biroului “Combatere stupefiante” în momentul în care negocia vânzarea cu 300.000 lei a unui pistol cu aer comprimat. El a motivat la anchetă că intenționa să-și vândă pistolul pentru a obține suma de bani necesară achitării facturii telefonice. Patronul Nicolae Nicula, cumpărase arma în luna aprilie 1995 cu 200 DM de la un cetățean german aflat în vizită prin Mediaș. Aproape o lună de zile pistolul cu o lungime de 30 cm., a stat ascuns sub unul din coșurile de gunoi montate în fața stației CFR Mediaș, în ciuda culorii sale argintii care îi conferă mai degrabă aspectul unei jucării, pistolul poate provoca moartea unei persoane aflate la o distanță de 10 metri. Cazul lui Nicolae Nicula se află în atenția Parchetului Județean pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Radu ANDRONE "Idem desfășurării festivalului în aer -iper a fost extraordinară" Pianistul sibian Mircea Tiberian, care a concertat pe scena festivalului sibian în cea de-a doua seară, a fost încântat de ideea organizării festivalului în Piața Mare. “într-o sală trebuie să fii un înrăit al jazz-ului, pe când în aer liber poți foarte bine să bei ceva și să asculți jazz în același timp”, nea spus Mircea Tiberian. El și-a părăsit orașul natal doar după concertul celebrului Jan Garbarek pe care a ținut să-l vadă. Postul este vremea în care trebuie să împlinim obligația morală a Spovedaniei și împărtășaniei. Pocăința este începutul și condiția pentru o adevărată viață creștină, în Biserica Ortodoxă există patru posturi: Postul Crăciunului, Postul Paștelui, Postul Sf. Ap. Petru și Pavel și Postul Sfintei Marii (1-15 august). Acesta din urmă este închinat Maicii Domnului, Născătoarea de Dumnezeu și mijlocitoarea creștinilor către Fiul său, Iisus Hristos. “Mamele acordă o atenție deosebită acestui post. Maica Domnului este pentru ele un model de comportament. Maria, Născătoarea de Dumnezeu, este pururea rugătoare pentru ajutorul acordat copiilor’ ’, ne-a spus părintele Gheorghe Streza de la Catedrala Mitropolitană din Sibiu. Dana Armean Postul Sfintei Marii Întrerupere de curent Astăzi, 1 august, între ora 9 și 14 se va întrerupe furnizarea energiei electrice pentru revizia postului de transformare pe Calea Dumbrăvii (parțial), Ilarie Kendi, Mihail Sebastian, Octavian Goga (parțial), Aurel Vlaicu, Dimitrie Anghel, Grigore Alexandrescu și Miron Costin; între ora 9 și 16, pt. lucrări de modernizare în rețeaua electrică, se întrerupe furnizarea energiei electrice la consumatorii de pe străzile: Mălinului, Gorunului, Stejarului, Bradului, Viilor, Răchitei, Flacăra, Podului (parțial), Mr. Niță Octavian și Vasile Pârvan. Informațiile ne-au fost oferite de maistrul D tru Sgură din cadrul FRES.