Rondul, septembrie 1995 (Anul 3, nr. 766-787)

1995-09-01 / nr. 766

"Dreptul persoanei de a avea acces la orice informație de interes public nu poate fi îngrădit". Constituția României Anul III • Vineri 1 septembrie 1995 • 8 pag. 200 lei Național Se va constitui Asociația Deținătorilor 99 de Cupoane - "Cuponul" Organizațiile patronale naționale, reunite la 30 august, au convenit în unanimitate să constituie Asociația Deținătorilor de Cupoane - "Cuponul", se arată într-un comunicat semnat de Patronatul Național Român, Camera de Comerț și Industrie a României și Consiliul Național al întreprinderilor Private Mici și Mijlocii. Asociația își propune reunirea deținătorilor de cupoane nominative de privatizare și certificate de proprietate, în vederea promovării intereselor lor, îndrumarea membrilor asociației pentru alegerea celui mai bun plasament la societățile privatizabile, conform legii în vigoare, și asigurarea accesului la informații necesare utilizării cupoanelor (după ROMPRES) Pentru recuperarea datoriilor RAGCL întrerupe de astăzi apa caldă Vor fi afectate doar asociațiile de locatari debitoare Agenția Centrale Termice va întrerupe de astăzi, în mod eșalonat, furnizarea apei calde asociațiilor de locatari debitoare. Domnul Mircea Niculescu, directorul general al RAGOL, prin dispoziția căruia s-a recurs la această măsură, ne-a declarat ieri că în același timp, debitorii - asociații de locatari sau societăți comerciale - vor fi acționați în instanță, pentru recuperarea sumelor datorate. La acestea se vor adăuga penalitățile de întârziere, în fruntea listei celor care vor rămâne fără apă caldă, până la achitarea datoriilor, se află: Asociația de locatari nr. 1 Țiglari (cu o datorie de 20.237.000 lei), Asociația de locatari nr. 6 V. Cârlova (datorie - 15.189.000 lei) și Asociația de locatari nr. 1 CT 7 (datorie - 10.883.000 lei). Radu Androne premierul Văcăroiu. “Metodele de calcul sunt corecte, dar interpretarea e eronată ” în legătură cu înaintarea actelor pentru obținerea vizei pentru Germania Consulatul General din Sibiu finanță: Consulatul General din Sibiu este în situația regretabilă de a recunoaște, ca urmare a prezentării tot mai frecvente de invitații de afaceri și de certificate de înmatriculare falsificate, numai originalul acestora (cu o copie). Firmele contractuale, care nu sunt recunoscute de către Consulatul General drept întreprinderi bona ficte, au nevoie, începând cu această dată, de o declarație de obligativitate, conform § 84 din Legea pentru Străini, prin care partenerul contractual german se obligă cu preluarea tuturor cheltuielilor. Consulatul General vă roagă să aveți înțelegere pentru această măsură, ea implicând și o protecție pentru firme. Consulatul General dorește să atragă atenția în mod insistent asupra faptului că, fiecare fals dovedit, va fi reclamat imediat autorităților de urmărire penală, atât celor române, cât și celor germane. Același lucru este valabil și în cazul solicitării unei vize turistice prin prezentarea unei declarații de obligativitate falsificate. Petenții, cărora li s-a dovedit prezentarea documentelor falsificate, vor fi cuprinși în computer cu interdicție la eliberarea vizei. 24 de ore "cruciale" Rebelii mumani din Kashmir, care îi țin ostatici pe cei patru occidentali, au dat un nou răgaz de 24 de ore pentru eliberarea, în schimb, a 15 separatiști deținuți de autoritățile indiene. Negociatorii indieni au afirmat că contactele cu rebelii se află la un "punct crucial" și că membrii grupării Al-Faran, reproșându-le că "tergiversează" discuțiile, au cerut un răspuns până ieri, cel târziu, pentru efectuarea schimbului deținuți ostatici. (după ROMPRES) Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu A fost propusă suplimentarea locurilor pentru candidatul care nu poate să scrie Răspunsul Ministerului învățământului în legătură cu cererea Decanatului Facultății de Litere, Istorie și Jurnalistică a Universității “Lucian Blaga” din Sibiu de constituire a unei comisii speciale pentru ca tânărul absolvent de liceu, Viorel Ban Morariu, să susțină numai probe orale, în vederea admiterii la secția Istorie, deoarece nu poate să scrie, este așteptat abia luni. A fost făcută sugestia de suplimentare, cu un loc, a cifrei de școlarizare ,la secția Istorie, în cazul în care, în urma examinării orale, Dan Morariu, care suferă de tulburări motorii la membrele superioare, va obține nota minimă de admitere. (R.S.) Ultimele imagini ale cabanei Balea Lac Imagini ale cabanei Bâlea Lac, filmate cu câteva zile înainte de incendiul care a transformat-o în scrum, vor putea fi urmărite duminică dimineața pe TVR 1, în cadrul emisiunii “Bună Dimineața” a cunoscutei realizatoare TV, Ileana Popovici. Prima parte a emisiunii, care va fi difuzată între orele 8:00 și 9:00, a fost realizată în partea sudică a Transfăgărășanului, în județul Argeș, iar cea de a doua, pe traseele de creastă din județul Sibiu, în împrejurimile pline de farmec ale Căldării Bâlea și cabanei Bâlea Cascadă. (R.S.) Furturi auto "pe bucăți" Două autoturisme Dacia, parcate săptămâna trecută în zone diferite ale municipiului Sibiu, au fost văduvite în aceeași noapte, de capete. Pregătiți dimineața să plece la serviciu, proprietarii au rămas stupefiați, găsindu-și autoturismele descompletate. Unei Dacii îi lipsea capota de la motor și radiatorul, iar celeilalte i-au fost luate capota și portbagajul. Nimeni nu-și explică cum au reușit hoții să demonteze capotele fără a fi observați. (R.A.) Astăzi începe sezonul de vânătoare Deschis astăzi, sezonul de vânătoare la urs și cerb oferă vânătorilor pasionați posibilitatea capturării unor trofee valoroase: în județul Sibiu, AJVPS va oferi iubitorilor acestui sport autorizații individuale pentru 11 urși și 13 cerbi. Costul unei autorizații variază între 290.000 și 910.000 lei plus TVA, iar la cerbi între 40.000 și 450.000 lei plus TVA. Vânătorii la urs și cerb vor păstra numai trofeul, care constă în blană și craniu la urs și craniul cu coarne la cerbi, restul capturii fiind predat la asociație. Domnul Pompil Varga, secretarul filialei Sibiu a AJVPS, ne-a precizat că în cazul urșilor, autorizații suplimentare se eliberează pentru exemplarele care produc pagube în gospodăriile oamenilor. Sebastian DAVID (Di Tompa Varga - secretar al filialei AJ.V.PS. Sibiu