Rondul, noiembrie 1995 (Anul 3, nr. 809-830)

1995-11-01 / nr. 809

I lOTr. A v%* 81 * IU1 Astăzi, Nu se achită taxa auto de intrare în cimitir De ziua morților, sibienii vor putea pătrunde cu autoturismul în incinta Cimitirului Comunal fără a plăti taxa de intrare. Agenția Domeniul Public ne-a comunicat că decizia este valabilă doar cu acest prilej. R.A. "Dreptul persoanei de a avea acces la orice informație de interes public nu poate fi îngrădit" Constituția României O declarație onorantă pentru Sibiu: "COMPA prezintă atuuri serioase pentru colaborarea cu noi" Declarația aparține președintelui Consiliului de Administrație al celebrei firme KRUPP HOESCH AUTOMOTIV, cu dr. Jürgen Harnisch După două ore de zbor, de la decolarea din Bochum (Germania), micul Lear-Jet american al firmei Krupp Hoesch Automotiv GmbH a aterizat ieri, la ora 11:25, pe Aeroportul din Sibiu, având la bord o importantă delegație de oameni de afaceri; în fruntea ei a fost președintele Consiliului de Administrație al celebrei firme germane, d 1 Jürgen Harnisch. Delegația a fost întâmpinată de managerul general al societății sibiene COMPA SA, d-1 ing. Ioan Deac și de directorul general al reprezentanței din România al firmei Krupp Hoesch Integral, d-1 Edgar Hauster. “Motivul venirii la Sibiu a acestei importante delegații este finalizarea colaborării noastre în domeniul producției de amortizoare, prin înființarea unei firme mixte”, ne-a declarat d-1 Ioan Deac. “într-adevăr, este momentul decisiv al discuțiilor finale”, a adăugat d-1 Hauster, în scurta declarație de presă făcută pe Aeroport, d-l dr. Jürgen Hamisch a spus, printre altele: “Mai avem niște probleme de reglementat, dar sperăm să le punem la punct; în orice caz, COMPA prezintă atuuri serioase pentru colaborarea cu noi. Dorim să lărgim contribuția firmei COMPA pe piața românească, mai ales de când există un concurent de talia firmei DAEWOO”. Dorin TEODORESCU Optimiști înainte de finalul negocierilor pentru înființarea unei firme mixte KRUPP ■ COMPA, d-nii dr. Jürgen Harnisch (stânga) și ing. Ioan Deac, pe Aeroportul Sibiu. u Sibiu ) Greva studențească a fost suspendată temporar . Odată cu suspendarea temporară grevei studențești la nivel național, studenții sibieni au revenit, la rândul lor, în sălile de curs, urmând ca noile forme de protest împotriva prevederilor contestate din Legea învățământului, să fie stabilite luni, 6 noiembrie, la București, în cadrul adunării reprezentanților studenților din întreaga țară, în ceea ce privește revendicările locale - o Casă de Cultură a Studenților a cărei activitate să fie desfășurată exclusiv în beneficiul studenților, accesul la Biblioteca Universitară la sfârșitul săptămânii s-au găsit soluții în măsura posibilităților. “Dacă va fi reluată greva pe plan național, și noi ne vom solidariza cu colegii noștri, dar nu vom continua protestul pentru problemele locale”, ne-a declarat președintele Ligii studenților “Historica”, Cristian Kaiser. (Alte amănunte în pag.8) M.G M. Romeo Trifu invitat la Partidul Socialist Membrii Partidului Socialist, simpatizanții acestuia, dar și cetățeni interesați de problematica administrației locale vor participa mâine, la ora 17,00, la întâlnirea de la sediul partidului, din str. Dr. I. Rațiu nr.2. Invitat de onoare al dezbaterilor este dl. ing. Romeo Trifu, președintele Consiliului Județean Sibiu și președinte al PD Sibiu. C.F. De astăzi, “TRANSMIXT” majorează tarifele cu 10 la sută Societatea de transport auto “Transmixt” a majorat, de astăzi, cu 10 la sută, tarifele practicate pe rutele județene. Oficiali ai societății ne-au declarat că aceste tarife vor fi modificate din nou la 1 decembrie, când va fi luată în calcul și majorarea prețului la carburanți. (Amănunte în pag.8) • O recentă hotărâre de guvern a stabilit majorarea, începând de astăzi, a prețurilor la produsele “lapte și unt” furnizate de Sibiana S.A.. Astfel, în rețeaua magazinelor alimentare de stat sau private, noile prețuri nu vor putea depăși limita maximă impusă, ele situându-se la - 370 lei, pentru sticla de lapte de 1 litru (majorare cu 5,7 la sută, față de vechiul preț de 350 lei); - 400 lei, pentru punga de lapte (majorare cu 5,2 la sută față de 380 lei); - 1000 lei, pentru un pachet de unt (majorare cu 11 la sută, față de 900 lei). Prețurile la smântână, iaurt, sana și brânză rămân, deocamdată, neschimbate. Surse bine informate, din cadrul societății SIBAVIS SA. - Viile Sibiului, ne-au confirmat faptul că prețul ouălor s-a majorat cu 5 lei la producător, ajungând în prezent la prețul de livrare de 177 lei (150 plus T.V.A.). Deși această majorare nu pare spectaculoasă, adaosurile de T.V.A. și cele comerciale au condus implicit la un preț pe piață de 210 lei la ouăle furnizate de agenții comerciali; în ceea ce privește prețul ouălor de la Dumbrăveni și al cărnii de pasăre, deocamdată nu se anunță nici o modificare. • Taxa de instalare a unui post telefonic în centrale analogice (cu acces prin operatoare la rețeaua internațională) se majorează, începând de astăzi, de la 70.000 la 100.000 lei. Potrivit informației furnizate de dl. Ovidiu Hanea, directorul Romtelecom Sibiu, taxa de instalare a unui post telefonic cu acces direct la internațional continuă să fie de 150.000 lei. • ROMTELECOM majorează, de astăzi, tariful practicat la convorbirile internaționale. O convorbire de un minut în Germania, Franța, Grecia, Italia sau Anglia va costa 2000 lei, iar în Canada, SUA, Israel convorbirea de un minut va costa 3600 lei. Mirela PUI Radu ANDRONE Mii în următoarele zile Răcire bruscă a vremii Vremea se va răci accentuat, situație ce se va reflecta îndeosebi în valorile de temperatură maximă din cursul zilei. Cerul va fi mai mult noros. Local, va ploua. Temporar, precipitațiile vor fi și sub formă de lapoviță și ninsoare. La munte va ninge. Vântul va sufla moderat, cu intensificări temporare. Temperaturile minime vor fi cuprinse între -2 și 2 grade iar cele maxime, între 3 și 6 grade. Meteorolog Adrian SUCIU