Rondul, ianuarie 1996 (Anul 4, nr. 851-870)

1996-01-04 / nr. 851

In noaptea Anului Nou Crimă urmată de jaf, pe str. Șoimului, din Sibiu Un bărbat in vârstă de 73 ani a fost găsit luni, 1 ianuarie, mort în locuința sa de pe strada Șoimului. Cadavrul era întins pe podea, lângă pat, cu fața în jos și mâinile legate la spate. Era acoperit cu o mulțime de perne și pături. Fratele victimei ne-a declarat ieri, că din locuință, a constatat lipsa sumei de 1.073.000 lei. (Amănunte în pag. H) Radu ANDRONE "Drepții perstrtncile-avochlcs la orice informație de interes punhic nu poate fi îngrădit". Constituția României Anul IV • Miercuri 4 ianuarie 1996 • 8 pag. 200 lei «EDITOR = A Noblesse, Cu două săptămâni înainte de eveniment, Premierea celor mai buni sportivi sibieni era incertă Prezența singurului parlamentar, în persoana deputatului Francis Tobă (PDSR) (în imagine), la festivitatea premierii celor mai buni sportivi sibieni, ne-a determinat să-i solicităm impresiile despre acest eveniment, desfășurat în saloanele Hotelului CONTINENTAL, la 28 decembrie 1995. Așa am aflat că, doar cu două săptămâni înainte, totul era sub semnul incertitudinii, datorită lipsei de bani. “Alunel a apelat la mine dl Dorin Nan, directorul Oficiului Județean de Tineret și Sport, în calitatea pe care o am, de președinte al Federației Române de Karate Tradițional și Discipline Asociate. Avea doar un milion de lei și un pachet de refuzuri...’’, ne-a declarat di lobă. In scurt timp, domnia sa a reușit să trezească interesul unora dintre cei mai importanți oameni ucalocritini ,simt, așa încât, suma strânsă s-a ridicat la aproape 5 milioane lei. Evenimentul a atras aprecierile ministrului secretar de stat Nicolae Mărășescu, care a ținut să-l felicite pe deputatul Tobă și pentru susținerea, în Parlament, a proiectului de lege de scutire de taxe și impozite a sumelor obținute de sportivi, ca premii la concursurile internaționale. I. T. Se va dubla prețul energiei electrice? Acordurile cu FMI prevăd alinierea prețurilor interne ale energiei, la cele internaționale Surse te Ministerului Finanțelor au dat asigurări, la începutul lui 1996, că o nouă scumpire a energiei electrice și combustibililor a nu va avea loc în sezonul rece. Experții guvernamentali caută în prezent mijloacele financiare care să asigure o compensare salarială substanțială viitoarelor creșteri de prețuri, a la energie, cu atât mai mult, cu cât ele vor veni, inevitabil, în plină campanie electorală, pentru alegerile locale din aprilie-mai. Alinierea prețurilor interne ale energiei, la cele practicate pe piața internațională este una din condițiile creditului obținut, recent, de România, din partea organismelor financiare internaționale, în industria petrochimică, o asemenea aliniere prețurilor poate deschide o calea rentabilizării producției interne, prin valoarea exactă a costului materiei prime și a costurilor reale de pnoducție. Lucrul este valabil și pentru marile termocentrale, unde costurile nejustificate au fost transferate lejer, până acum, asupra prețului final, suportat de consumator. Ori, nu este vorba, în recomandările FMI, doar dealinierea prețului final al energiei, ci și de alinierea prețului intern al materiilor prime și - nu mai puțin important - de competitivitatea producției de energie. Mariana STOICII! % [ Din partea Direcției Generale a Finanțelor Publice Termenul de depunere pentru raportarea numărului de personal și al fondului de salarii conform H.î. nr. 186/1995, este până la 15.01.1996. Nerespectarea termenului de depunere se sancționează cu amendă de la 250.ÍXX la 500.000 lei, iar pentru prezentarea unor date eronate, amenda este de la 500.000 la 750.000 lei. ] "HIPODROMUL 11 se va înfrăți cu un orășel din Franța j j O delegație a orașului francez Thourigne-Fouillard, condusă de primarul Maurice Zadhevre (în stânga imaginii, alături de viceprimarul Aurel Maxim) a sosit, ieri, la Sibiu, pentru a pregăti înfrățirea cu cartierul Hipodrom. Președintele asociației franceze de înfrățire, dl Jean-Claude Bouvin, ne-a declarat: “înfrățirea va însemna, în primul rând, facilitarea unor schimburi pe plan cultural și sportiv, între persoanele fizice sau asociațiile sibiene și cele franceze. Gimnastelor sibiene le-a fost lansată, deja, invitația de a participa la inaugurarea unei săli de sport din orășelul francez. Thourigne-Fouillard este, de fapt, o comună cu 6.500 locuitori, situată în apropierea orașului Rennes, între râul Ea Villamé și ncivul muntos Fifre. Are două școli primare, în care învață aproximativ 8(X) elevi. Majoritatea populației este implicată în activitățile industriale ale orașului Rennes. Radu ANDRONE Mediaș Bilanț dramatic la început de an Una dintre instituțiile cu “foc continuu”, care s-a aflat la dispoziția localnicilor, la cumpăna dintre ani, a fost și Spitalul Municipal Mediaș. Dl dr. Nicolae PANCEA, care a asigurat în aceste zile serviciul de gardă la “Urgențe”, ne-a declarat, în exclusivitate, că “am făcut cu greu față solicitărilor, chiar dacă intervențiile noastre au avut ca obiect rezolvarea unor cazuri aparent ușoare”. Conform sursei citate, sărbătorile Anului Nou au fost marcate de o ofensivă a afecțiunilor căilor respiratorii, capitol la care au fost înregistrate 21 cazuri. Fracturile membrelor au necesitat intervenții în 13 cazuri, plăgile tăiate sau înjunghiate în 8 cazuri - dintre care unul consumat în incinta unei unități militare. Cel mai grav caz înregistrat, a fost cel al tânărului Andrei Grender (20 ani), adus în stare de comă, în chiar dimineața zilei de 1 ianuarie, ca urmare a intoxicației cu monoxid de carbon, emanat de o sobă cu tiraj defectuos, aflată în funcțiune. Ion GÎRNOI) Sibienii se solidarizează cu sinistrații din Apuseni Transport umanitar Asociația Răniții Revoluției din Sibiu, organizează în ziua de 7 ianuarie, al doilea transport umanitar, destinat sinistraților din Munții Apuseni. Primul transport, conținând alimente, îmbrăcăminte și bani (3<X).(MX) lei), a fost în 31 decembrie 1995 fiind destinat locuitorilor comunei Lunca Arieșului. Impresionați de cele văzute acolo, membrii asociației sibiene au hotărât să repete acest gest umanitar în ziua Sfântului Ioan, drept care apelează la cei dornici să-i susțină pentru a duce obiecte și alimente de ajutor în zona sinistrată. Donațiile se pot face la sediul asociației, din strada Tribunei nr. 12, zilnic între orele 8-20. Apel umanitar Filiala Județeană de Cruce Roșie Sibiu face colectă de îmbrăcăminte, încălțăminte și lenjerie de pat pentru zona sinistrată din județul Alba. Avem rugămintea ca lucrurile donate să fie bune de întrebuințat, curate și să fie împachetate în colete pe care să se scrie ce conține și eventual valoarea coletului. Coletele pot fi aduse la sediul filialei, din str. N. Bălcescu nr. 6, în zilele de 4, 5, 6, 8, 9 și 10, între orele 8-15. In ziua de 11 ianuarie ac., se intenționează să plece transportul către zona Alba. Pentru persoanele fizice sau juridice care vor să dea bani pentru populația sinistrată, se pot depune în contul filialei, deschis la BCR Sibiu, 45.10.0.23.2, cu mențiunea “pentru sinistrați” sau depuși direct la filială. Filiala Sibiu a Crucii Roșii