Rondul, august 1996 (Anul 4, nr. 999-1021)

1996-08-01 / nr. 999

în starea deplorabilă în care se afla Drumurile Sibiului mai au de așteptat . Radu ANDRONE Multe din drumurile Sibiului vor rămâne, în continuare, în aceeași stare deplorabilă. Ar fi necesar încă un miliard de lei, pentru a le aduce pe toate într-o stare minim acceptabilă. Primăria și-a propus ca, în acest an, să aloce 3,5 miliarde lei, dar la repartizarea bugetului local, cu mare greutate sau găsit 1,9 miliarde lei pentru repararea arterelor de circulație. Spre deosebire de anul precedent, Agenția de Drumuri și Prestări în Construcții a renunțat, pe unele tronsoane, la ineficentele “plombe”, adoptând soluția așternerii unor covoare asfaltice, cu lungimi de 70-80 metri. Fondurile alocate pentru întreg anul 1996 au fost, deja, cheltuite. Primăria municipiului Sibiu încearcă să obțină fonduri suplimentare. Acestea sunt câteva din concluziile analizei pe “viu” a stării drumurilor, făcută de directorul A.D.P.C. Sibiu, dl ing. Gheorghe Tuluc (în imagine) și jurnaliștii sibieni, luni, 29 iulie. (Amănunte în pag. 5) Sub presiunea părinților. La Colegiul Pedagogic “Andrei Șagnna” se suplimentează numărul de locuri Adina IRIMESCU în urma presiunilor exercitate în toată țara, de părinții ai căror copii au picat cu medii mari la examenul de admitere în liceu, din acest an, consiliile de administrație din unitățile respective au hotărât o suplimentare de locuri, acolo unde a fost cazul. Suplimentarea locurilor, conform noii legi a învățământului, este posibilă numai dacă unitatea școlară a scos la concurs mai puțin de 30 locuri, pentru fiecare clasă, în Sibiu, unele licee, deși au format clase de 25 elevi, au preferat să mențină, în continuare, această cifră, după examenul de admitere (este cazul Liceului Energetic). La Colegiul Pedagogic “Andrei Șaguna”, presiunile părinților au determinat consiliile de administrație de aici să suplimenteze numărul de locuri, dat fiind faptul că foarte mulți candidați pirați au avut medii mari. “Nu numai mediile mari ale copiilor pirați ne-au influențat să suplimentăm locurile, dar prin transfer de la un liceu la altul, ar putea veni cu medii foarte mici. Este păcat, totuși, ca un elev foarte bun să ajungă la o școală profesională. Am înaintat hotărârea noastră Inspectoratului Școlar Sibiu și sperăm să avem și acordul acestei instituții”, ne-a declarat dl Liviu Brezaie, dir. adj. al liceului. Suplimentarea de 20 locuri se va efectua în ordinea descrescătoare a mediilor. Seminarul FULBRIGHT s-a încheiat organizat pentru prima oară la Sibiu, seminarul de vară FULBRIGHT a reunit 16 profesori de liceu, din SUA. Manifestarea, încheiată ieri, a avut ca scop familiarizarea cadrelor didactice de peste ocean, cu realitatea culturală, socială, economică și politică a țărilor din fostul lagăr socialist. Informațiile astfel dobândite urmează a fi folosite de cursanți, în cadrul lecțiilor pe care le vor preda. Majoritatea americanilor s-au aflat pentru prima oară în Europa, dar cele șase săptămâni petrecute în Est (trei săptămâni în Bulgaria și alte trei în România) i-au ajutat să înțeleagă mai bine realitățile de aici. (în numărul de mâine, vom publica opiniile a doi dintre ei.) M. G. 1 Joi, 1 august 1996 Anul IV, 12 pag., 400 lei Conform noilor majorări. Un bilet de tren Sibiu-Mangalia costa 25.580 lei începând de astăzi, 1 august, biletele de călătorie pe rutele CFR se majorează cu 35 la sută. Noile tarife pe principalele rute, cu plecări din Sibiu, sunt următoarele: Sibiu-București și Sibiu-Timișoara - 19.660 lei/cl. I și 8.630 lei/cl. II. Sibiu- Cluj - 11.960 lei/cl. I și 6.760 lei/cl. II. Sibiu- Mangalia - 25.580 lei/ cl. I și 12.380 lei/cl. II. Tarifele sunt valabile pentru trenurile accelerate. La trenul INTERCITY Sibiu- București, biletul costă 35.570 lei/cl. I și 24.650 lei/cl. II. INTERCITY Sibiu-Constanța 41.500 cl. I și 32.340 cl. II. Prețul unui bilet la rapid, Sibiu-Mangalia, prin Copșa Mică, este de 33.590 lei/cl. I și 22.460 lei/cl. II. A. I. S-au scumpit ouăle începând cu această săptămână, prețul ouălor de pe piață s-a majorat cu cca 10 la sută, aceasta însemnând o creștere de la 200 lei, plus TVA (la livrare), la 220 lei, plus TVA, în cazul societății SIBAVIS Viile Sibiului. în aceste condiții, prețul cu amănuntul, pentru un ou, este de 300 lei. Directorul societății ne-a declarat că această majorare a fost necesara ca urmare a creșterii prețurilor la cereale și combustibili, survenită în luna iulie. Menționăm că la începutul lunii iulie, prețul unui ou, fără TVA, livrat de SIRAVIS, era 125 lei, acesta modificându-se până la valoarea actuală, de 220 lei. M. P. Șeful Statului Major General al Trupelor de Uscat, dl general de divizie Nicolae Păștinică (in prim-plan), alături de gen. brig. dr. Niculai Stoina, a trecut, ieri, în revistă, promoția ’96 a institutelor de învățământ militar superior din Garnizoana Sibiu. Prin Ordin al ministrului Apărării Naționale, promoția se va numi “G-ral Ion Dragalina”. (Doru TOLCIU)