Rondul, martie 1997 (Anul 5, nr. 1150-1176)

1997-03-01 / nr. 1150

L i Mbiu____ SIBIU % Scandalul caselor țigănești în Rampa Ștefan cel Mare au început demolările. Ilarie Mihai - unul dintre cei trei proprietari ai imobilelor construite fără autorizație - a început ieri dimineață, demolarea unei magazii pe care o deținea în zonă. Prin aceasta, el intenționează să satisfacă una dintre condițiile impuse de Consiliul local Sibiu pentru legalizarea câtorva dintre imobilele construite în zonă. Pentru satisfacerea în întregime a condițiilor, țiganii din zonă trebuie să demoleze alte două construcții - o cabană din lemn și o magazie construite de frații Gheorghe și Ilie Mihai, în zona de protecție a bazinului de retenție din cartierul Vasile Aaron. După cum ne-a declarat, ieri, Ilarie Mihai, cea mai mare problemă o constituie demolarea cabanei în care locuiește acum fosta soție a lui Ilie Mihai, împreună cu cei trei copii ai lor. Radu ANDRONE Impozitul pe salariul minim va fi de 17 la sută Guvernul a publicat, în aceste zile, în Monitorul Oficial, tabele cu noile impozite pe care le vor plăti salariații bugetari, începând din februarie. Indicele de impozitare a rămas - pentru moment - același, dar plafoanele de la care se modifică procentele de impozitare sau modificat, pentru a ține seama de indexările acordate în trimestrul I. La un venit lunar impozabil cuprins între 169.201 și 236.100 lei, se va plăti, de-acum încolo, un impozit de 29.461 lei, plus 21 la sută pentru ceea ce depășește 169.200 lei. Treapta următoare de impozitare cuprinde veniturile lunare situate între 236.101 lei și 335.500 lei. Aici, impozitul va fi de 43.510 lei, plus 22 la sută pentru ceea ce depășește 236.100 lei. La cel mai înalt nivel de salarizare, impozitele nu depășesc 40 la sută. Astfel, pentru veniturile peste 939.501 lei, salariații bugetari vor plăti 251.998 lei, plus 40 la sută peste ceea ce depășește această sumă. Steff. Mihai Poe DREPTUL PERSOANEI DE A AVEA ACCES LA OFFICE INFORMAȚIE DE INTERES PUBLIC NU POATE FI ÎNGRĂDIT". CONSTITUȚIA ROMÂNIEI Sâmbătă, 1 martie 1997 Anul V, 8 pagini, 750 lei Varianta în limba română pe INTERNET http://verena. roknet. ro/rondul S-a scumpit gazul metan începând de astăzi, 1 martie, gazul metan se scumpește. Pentru populație, prețul nou este 147.000 lei/1.000 m.c., iar pentru agenții economici, 693.500 lei/1.000 m.c. De la 1 mai, prețul va fi același pentru toți consumatorii, respectiv 693.500 lei/1.000 m.c. (D.T.) Schelete la Parlament în curtea Palatului Parlamentului au fost descoperite, în timpul unor lucrări de escavare, oseminte umane, informează Poliția Capitalei. Osemintele au fost găsite pe fostul amplasament al Muzeului Militar Central, în partea de vest a curții Palatului. Medicii legiști au stabilit că primele schelete descoperite erau ale unor bărbați, iar oasele nu prezentau leziuni traumatice. Cercetările continuă. Plecarea Regelui Mihai spre București din Sute de români ai diasporei Franța s-au adunat, vineri, pe aeroportul din Paris, pentru a-l saluta pe Regele Mihai, aflat în drum spre București. Cu toate acestea, Regele Mihai a preferat o plecare discretă. El a trimis celor care îl așteptau, un mesaj, declarându-se foarte emoționat de manifestările de simpatie ale acestora. Regele Mihai a părăsit, joi, Geneva, venind la Paris, urmând a pleca spre București cu o cursă Air France. Bombardament Avioane israeliene de bombardament au efectuat, ieri dimineața, un raid împotriva gherilelor Hezbollah, la numai câteva ore de la uciderea unui soldat israelian, au anunțat surse din cadrul serviciilor israeliene de securitate. Atacul aerian a survenit la numai câteva ore de la uciderea unui soldat israelian și rănirea altor doi, în timpul unui atac cu mortiere a cărui țintă a fost avanpostul din Dabsheh, localitate situată la granița dintre Liban și zona de ocupație. Bancnota inflației la ruși Banca centrală a Rusiei va pune în circulație, începând din luna martie, bancnota de 500.000 de ruble, în prezent, biletul de bancă cu cea mai mare valoare aflat în circulație în Rusia este bancnota de 100.000 de ruble. O jumătate de milion de ruble valorează, la cursul de schimb actual,cu puțin sub 90 dolari, înainte de desființarea Uniunii Sovietice, când cursul de schimb era fixat artficial la 035 ruble/ dolar, 500.000 de ruble ar fi valorat peste 900.000 dolari. Informații MEDIAFAX Scandal financiar de proporții de Filip FLORIAN • Fotbal • Patinaj viteză • Schi Consiliul Județean Sibiu sesizează Parlamentul. Comisia administrativă funcționează neconstituțional La prima întâlnire a parlamentarilor sibieni din actuala legislatură ce a avut loc ieri, la Consiliul Județean (C.J.), din cei 9 aleși în forul legislativ, au fost prezenți doar senatorii Corneliu Bucur (USD), Victor Fuior(PUNR) și deputatul Romeo Trifu (USD). Având ca scop formarea unui lobby parlamentar care să susțină interesele Sibiului, urmează ca aceste întâlniri să aibă loc în ultima vineri a fiecărei luni. în acest sens, președintele C.J., Nicolae Nan a înmânat celor prezenți o listă de propuneri de care aceștia urmează a ține seama în cadrul dezbaterilor legislativului. Pentru rezolvarea operativă a problemelor din județ, se solicită extinderea atribuțiilor Delegației Permanente prin modificarea Legii nr.69/1991 a administrației publice locale. Aceeași lege este considerată contrară prevederilor Constituției, în ce privește funcționarea Comisiei Administrative pe lângă prefectură, deși președintele C.J. este șeful administrației publice județene. Marius GHEORGHIU (Amănunte în numărul viitor) f Majorează dobânzile începând cu 1 martie După 20 martie, în cadrul proiectului REVITA, Primele 30 familii se vor muta la Bruiu Demarat la 23 decembrie 1994, programul REVITA, care își propune repopularea și relansarea agriculturii comunei Bruiu, este pe cale de a finaliza prima acțiune în teren. Cu începere din 20 martie, se vor stabili, eșalonat, în comună, primele 30 familii, urmând ca celelalte familii, admise în urma selecției (în total 60), să le urmeze. Ritmul venirii la Bruiu este de șase-zece familii pe lună, ne-au asigurat, ieri, în £ 1?cîuîi unei conferimy kowg.^ «^ordonatorii ac›istB^fam tot în această Fundația Eco-So- R.S.j, în colaborare cu asociația austriacă “Kinderbauerhoff”, va începe lucrările agricole pe cele 40 hectare ale viitoarei ferme ecologice, unde copiii de 8-10 ani, de la oraș, se vor obișnui cu munca de fermier, după cum ne-a asigurat d-na Hermine Jinga, președinta F.E.S. în perspectivă, Institutul Inimii, din Cluj, va amenaja un centru de recuperare a bolnavilor cardiovasculari, cu o capacitate de 40-60 locuri pe serie, a afirmat prof. dr. Mircea Bârsan, directorul institutului. Domnia sa a atras atenția asupra potențialului zonei, care, prin condițiile climatice, este apropiat de cel al stațiunii Covasna. O asociație din Austria se preocupă, deja, de strângerea utilajelor agricole necesare și se are în vedere deschiderea unei școli de agricultură model, care va primi circa 400 de hectare în folosință. “Proiectul nostru se adresează acelei categorii de populație urbană, care dorește să se mute la țară”, a explicat dl Octavian Hoandră, coordonatorul programului, care a amintit că o acțiune similară s-a desfășurat și în Austria, în urmă cu 20 de ani. M. G. Octavian Hoandră (dreapta), reprezentantul societății ACTA Cluj, împreună cu Gligor Ciortea, consultant pe cadrul programului REVITAI