Rondul, noiembrie 1997 (Anul 5, nr. 1357-1381)

1997-11-14 / nr. 1368

RONDUL] vineri, 14 noiembrie 1997 Cooperative Determination ‘97 în fața a 16 observatori militari din 12 țări, a 30 observatori militari români, a reprezentanților autorităților locale și a presei, militarii români au executat, ieri, un exercițiu demonstrativ în zona Daia. Desfășurarea exercițiului a METEO ASTĂZI, 14 noiembrie 1997 Vremea se va răci. Cerul va fi mai mult acoperit. Vor cădea ploi, care vor avea și caracter de aversă. Vântul va sufla slab, la moderat. Temperaturile minime vor fi fost explicată, pas cu pas, pe hartă, de către col. Târnăcop, comandant al Brigăzii de Reacție Rapidă, de la Dej. Conceput pentru a rezolva obiective specifice misiunilor de menținere a păcii, exercițiul a constat cuprinse între 2 și 40C, iar cele maxime între 12 și 14‘’C. Dimineața, pe alocuri, ceață. ASTĂZI, un tată Vremea se va răci și va fi, în general instabilă, îndeosebi în sudul țării, unde cerul va fi mai mult acoperit și local va ploua. Ploile vor avea caracter de aversă. La munte, precipitațiile vor fi mixte, în restul țării, pe alocuri, va ploua. Vânt slab, la moderat, dar va prezenta unele intensificări temporare. Tempedin simularea unui atac asupra unui depozit de muniție, de către un grup de circa 300 de rebeli ostili Forței de Sprijin a Păcii (FSP), prezentă în zonă, pentru rezolvarea situației, fară uz de armă, în momentul în care rebelii se apropie, din trei direcții, de depozit, comandantul depozitului organizează patrule, timp ce prin megafoane se fac apeluri care cheamă la rațiune și-i îndeamnă pe atacatori să se retragă. Mesajele sunt întrerupte, din când în când, de sunetul sirenei de alarmă. Deoarece acest lucru nu-i descurajează pe rebeli, comandantul FPS ridică un elicopter IAR-316, care execută un zbor de recunoaștere și împrăștie manifeste, care îndeamnă la calm. Zborul a două elicoptere care simulează un atac, coborând la mică înălțime deasupra agresorilor și debarcarea dintr-un elicopter IAR- 330H a unor prașutiști îi îndepărtează pe rebeli de depozit, dar nu îi dispersează, aceștia trecând din nou la atac. Noua avioane de vanatoare F-16 (decolate din Turcia) simulează un fulgerător atac la sol, efectuând două treceri la joasă înălțime pe deasupra zonei exercițiului, prilej folosit de piloți pentru ași dovedi măiestria, cu câteva spectaculoase figuri acrobatice, făcute la viteză supersonică, ce încântă asistența. Pentru că rebelii nu renunță, Vremea va fi normală din punct de vedere termic, cu cerul temporar noros. Trecător, va ploua. La munte, precipitarea depozitului este întărită cu un pluton de infanterie, care sosește în plină viteză, în zgomotul șenilelor, la bordul a patru mașini de luptă. Această ultimă desfășurare de forță îi face pe civili să se retragă, dar, pătrunzând într-un câmp de mine, exploziile rănesc doi atacatori. Demonstrându-și intențiile pașnice, rațiile vor fi mixte. Vântul va sufla slab, la moderat, cu unele intensificări. Temperaturile minime vor fi cuprinse între -1 și 2 ° C, iar cele maxime între 8 și 10 ° C. C în Europa Stockholm.................6 ° C Londra.....................3 ° C Paris.......................7 ° C Barcelona.................10 ° C Viena......................11 ° C Roma.....................11 ° C Istanbul...................12 ° C Moscova...................5 ° C Meteorolog de serviciu: Mihaela STĂNESCU FSP trimit două elicoptere IAR-330H care îi evacuează pe răniți. Militarii români au reușit, cu acest prilej, nu doar să demonstreze nivelul lor de pregătire, dar să și câștige lăudabile superlative, exprimate în limbile tuturor militarilor și civililor prezenți. Marius GHEORGHIU de gradul militarului care o poartă. Astfel, soldații au o pană neagră, de cioară, subofițerii și ofițerii inferiori poartă o pană de vultur, în vreme ce ofițerii superiori poartă o pană albă, de gâscă. Acest însemn constituie un motiv de mândrie și o emblemă a vânătorilor de munte italieni. M.G. Ieri, în Dealul Dăii Parteneriat pentru pace româno-turc Pălăria cu pană, o mândrie a vânătorilor de munte italieni In ultimele zile, pe lângă Este vorba de trupele alpine era de culoare albastră, uniformele militarilor ma italiene, care au luat ființă iar “pălăria calabreză” era în 1872, fiind un corp încununată cu o pană. în specializat în luptele din 1907, aceste trupe au trecut munți, de la uniforma de culoare La început, uniforma lor albastră, la cea de culoare gri, iar apoi la culoarea ghiari, slovaci, SUA etc., sibienii au putut remarca unii militari a căror ținută include pălăria cu pana: râturile minime vor fi cuprinse între 2 și 8'C, iar maximele termice între 10 și 17aC. MÂINE, 15 noiembrie 1997 kaki de astăzi, pălăria cu pană rămânând simbolul acestei arme. Culoarea panei de la pălărie diferă în funcție ✓