Rondul, iunie 1999 (Anul 7, nr. 1834-1859)

1999-06-01 / nr. 1834

După directorul FPS PREFECȚII MAI "PE TEAVÍ" BOI ■ • Este vorba de Petru Inclezan și Ioan Cindrea, directori bine cotați de miniștrii lor, pentru rezultatele obținute de direcțiile pe care le conduc Prefectul Ion Popescu a anunțat, ieri, într-o conferință de presă, că “este pe țeavă retragerea avizului pentru directorul Direcției Generale a Finanțelor Publice și Controlului Financiar de Stat și pentru cel al Direcției de Muncă și Protecție Socială”. Declarația prefectului vine după ce, cu puțin timp în urmă, acesta i-a retras avizul colegului său de partid Nicolae Chică, director al FPS Sibiu. “Nu putem aplica politica C.D.R. cu oameni din opoziție”, a explicat Popescu, proaspăt ales în Biroul județean al PNȚCD, poziția sa față de Petru Inclezan și Ioan Cindrea. “Nu am nimic cu acești oameni, dar sunt nemulțumit de modul în care decurge activitatea în direcțiile pe care ei le conduc”, a declarat prefectul Popescu. a Petru Inclezan conduce Direcția Generală Finanțelor Publice și Controlului Financiar de Stat Sibiu, din 1996, în clasamentul anului 1997, privind gradul de colectare a veniturilor statului, DGFPCFS Sibiu a ocupat locul I. Situația este aceeași și în primele patru luni ale acestui an, când în județul Sibiu, veniturile datorate bugetului de stat au fost colectate în proporție de 110,3 la sută. Radu ANDRONE Ion Popescu Krupp-Bilstein Compa, trei ani da la infiintare Astăzi, se împlinesc trei ani de la înființarea societății mixte româno-germane Krupp- Bilstein-Compa. Bazată pe tradiția fiecăruia dintre parteneri (Krupp Bilstein Gmbh - fondată în 1873, parte a concernului Krupp Hoesch Automotive, recunoscută pe plan mondial, în industria automobilelor. Compa fondată în 1870, prin Darhy(Co, lider național în domeniul amortizoarelor), actuala societate mixtă a reușit să devină furnizor agreat de Mercedes Benz, pentru producția de amortizoare, care a crescut, din 1996, de trei ori. “Krupp este la ora actuală, cel mai important investitor străin din zona Sibiu, cu o contribuție importantă la dezvoltarea industrială a orașului”, apreciază președintele societății Krupp Bilstein Compa, dr. Gereon Schäfer. D.T. Gereon Schäfer Astăzi la_37_de ani de la ultimele examene de absolvire Examen de capacitate, după opt clase Toți absolvenții claselor a VIII-a vor susține, începând de astăzi, probele prevăzute în cadrul examenului de capacitate, în toate cele 26 de centre (14 în oraș, 12 în județ, în care va avea loc examenul de capacitate, probele încep de la ora 10, după cum urmează: Astăzi, la limba română, miercuri - 2 iunie, examen la limba maternă, pentru elevii care au studiat în alte limbi decât română, joi - 3 iunie, examen la matematică, iar sâmbătă - 5 iunie, vor avea loc probele de istorie și geografie, susținute în cadrul unui singur examen. Pentru cei aproximativ 100 de elevi care au studiat în limba maternă, există profesori în fiecare centru, care vor efectua traducerea pentru celelalte probe, după cum ne-a declarat inspectorul general adjunct Klaus Johannis. De asemenea, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu va acoperi, dacă nu în totalitate, cel puțin o cotă parte din transportul elevilor din mediul rural spre centrele la care au fost repartizați, a mai precizat Klaus Johannis. Steluța POP gfrROM TELECOM De la om la om Din 1 iunie un nou program pentru copii prin CRD FOX KIDS - Televiziunea copiilor Lumea poveștilor vine prin cablu. Din 1 iunie vei avea lumea ta la CBD. Un program pentru copii, un spectacol nemaipomenit, o grozăvie de program. Vin pirați, oameni păianjen, ursuleți Panda, Peter Pann și Pinochio, vin de ziua ta. De ziua ta ai o lume fabuloasă la Cf1. Ore de difuzare: 6 -18. Un Trioteleghidat politic candalurile de corupție, trafic de influență iV și evaziune fiscală ale unor membri ai actualei puteri ies destul de timid la suprafață. Imaginea nu este convingătoare și nu are dimensiunile de pe vremea săracului și cinstitului Iliescu, pentru care se ocupau alții de natura materială astfel încât fostul șef al statului să nu se compromită personal, să nu aibă probleme de conștiință, să poată spune convingător, din mijlocul unor susținători îmbogățiți în tranziție, că preferă să rămână “sărac și cinstit”. Nepoții lui Diaconescu sunt emblematici dar “succesele” lor și ale altora de aceeași factură, țin de inerția unui sistem creat pentru a-i servi pe puternicii zilei. Altfel spus, liderii de la București nu sunt, neapărat, vinovați pentru ceea ce se întâmplă în teritoriu, unde grupurile de interese sunt structurate eficient și s-au repliat rapid în funcție de noile ierarhii din interiorul puterii. Dacă nu sunt atât de bine pregătiți pentru afaceri și pentru speculații financiare, cu excepția liberalilor și a edemeriștilor, mai pragmatici și mai întreprinzători, cei care au preluat puterea în 1996 sunt, însă, necruțători și foarte bine pregătiți pentru aplicarea la sânge a algoritmului. (continuare în pag.8)